Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käydään aina pudottamassa se pökäle vessanpönttöön, niin vaippaan ei paljon jää tavaraa haisemaan. Et en usko, että täällä ainakaan vauvan takia paska käryää. :D

Ja kylvettäessä meillä käytetään korkeintaan vauvaöljyä joskus, muuten pelkällä vedellä. Eikä ole tarvinnut rasvaillakaan kuin kuivia poskia vähän pahimpien pakkasten aikaan. Noita hautumia joutuu joskus hoitamaan, mutta onneksi nekin sinkkirasvalla viimeistään paranevat nopeasti.

En mäkään oo viel noihin saippuoihin kajonnu... Pistän silloin tällöin sitä öljyä päähän ennen pesua kun pojalla on viel vähä karstaa päässä. mut pojan iho on niin pehmee ja ihananananananan silee nii ei tarvi paljoo rasvailla.. Paitti pakkasen kuivattamia poskipäitä :)

Tyynellä käytetään oriflamen vauvashampoota(sai joululahjaks) ja joka kerta kylpyvetee lisätää öljyä. Iho on muuten ollu tosi hyvä, paitsi toises poskes on ihottuman tapanen läntti, siihen laitan aina ku muistan lanoliinia. Karstaa on ja huonostipa tahtoo lähteä. Tyyne ei yhtää siedä sitä karstan rapsuttelua, ja nykyää tahtoo hermostua aina ku näkee kamman.

Se on muuten iskä joka meillä hoitaa kylvyt :)

Hihhih... ei meillä haise paska. Mä ihan säikähdin, et haiseeko, mut ei sentään. Sen verran tarkka ja niuho hajuaisti mulla, et en kyl vois tottua siihen. Pojan aamukakka lähtikin jo pussissa rodeen. Mä en viitti lähtee kiikuttaan niitä kakkoja, kun pitäs poika napata aina hoitopöydältä mukaan. Heitän suoraan aina vieressä olevaan roskikseen.

Kävin hakemassa kaupoilta vähä tarviketta. Nyt saan johdot laitettua nätisti nippuun johtoputkella. Muuten kaikki johdot ovatkin piilossa, ettei poika pääse käsiksi. :)

Me kylvetään yleensä 4 päivän välein. Yritän pestä pojan nyt vaan ammeessa niin saan sinne öljyä sekaan. Kerran oon käyttäny vauvaan pesuainetta, kun hänen selkä oli tukkaan asti kakassa. Pepun pesen yleensä kerran päivässä ja muuten käytön puhdistusliinoja. Meilläkin toinen merkki aiheutti vaippaihottumaa, mutta toinen ei onneksi.

Meillä vauvaa on kylvetetty vaan kerran viikossa kun tytöllä on melko kuiva iho. Ihan vedellä kylvetetään ja kunnon rasvaus päälle. Lapset menee aina ammeineen vierekkäin parkkiin ja me myös saunotaan miehen kanssa vuorotellen. Kiva ohjelmanumero illalle ja vauva tykkää kovasti. Ihana seurailla niitä pieniä polskuttelevia jalkoja :)

Meillä vauva innostuu kyllä nykyisin kylpiessä loiskuttelemaan pikkujaloillaan niin, että siinä on kyllä pesijäkin ihan märkä. :grin Mutta tuo nyt on niin mahdoton viuhtoja muutenkin, esikoinen oli kyllä rauhallisempi kaveri siinä suhteessa.

Meillä on se ikean amme, Jäde. Tuu hakeen, saat ilmattees. :D Se on kyl tosi pieni. Mua ihan harmittaa, että ostin sen. Ois pitäny ostaa se kunnon paati, missä on se vesitulppa pohjassa.
Meidän poika käy mun kans kylvyssä. Se on vähän kuin vauvauintihetki. Mä istun ammeen syvässä päässä ja pojalle jää kivasti tilaa polskutella. Siinä hän sit leikkii uimaleluilla ja paiskoo vettä. Välillä mä kelluttelen häntä selällään ja poika polskii kovasti. Välillä taas pidän rinnan alta ja poika tekee uimaliikeittä. Vielä en oo upsukkeluksissa käyttäny, muta ollaan valutettu vettä kasvojen yli.. :D

No niinhä sä just sanoit tos ylempänä! Perun lupaukseni alkaa lukemaan viestit tarkemmin. Ei selvästi onnistu. Töttöröö.. :confused4

Meil oli kans aluks sanko vaipparoskiksena. Nyt on semmonen legon palikkalaatikkoroskis (mikä lie) Jos on kiinteetä kakkaa, ni kippaan vessanpönttöön. Yks hyvä keino karsia niitä hajuja on laittaa soodaa sinne roskikseen. Se imee ne hajut itteensä :)

Meillä kylvetään about joka toinen päivä. Vähän riippuu päivästä. Sen jälkeen kunnon rasvaus. Tosin kylvyn jälkeen yleensä on puurohetki eli se kylvetys on välillä vähän plus miinus nolla :D

Pyllyn pesen kerran päivässä, useemmin sit jos tulee kakka. Puhdistuspyyhkeitä käytän vaan kylässä. Me toissapäivänä ilmakylpyiltiin. Laiton pesuhuoneen lattialle lakanan (siel on lattialämmitys) ja jäppinen sai siellä leikkiä nakuna. Sit tosin tuli pissat, ni päädyttii kylpyileeki :)

Hihhih. Mikä jottei... torista löytyy paljon hyvää tavaraa. Itekin tehny hankintoja sieltä. :)

Meillä lojuu kans vaipat yleensä missä sattuu kun ei enään paljoa käytetä tuota hoitopöytää kun poika on koko ajan menossa ja kääntyilee ja vääntyilee niin turvallisempaa tehdä vaipan vaihdot lattia tasossa :) illalla sit viimeistään kaikki vaipat lähtee roskiin.
Se ikean amme on meilläkin. Tosi kiva kun siinä on ne liukuesteet. Nyt kun poika jo istuu aika reippaasti niin on otettu se amme taas käyttöön ja saa siinä pärskiä pari kertaa viikkoon. Ennen ei käytetty ammetta juurikin sen lyhyyden vuoksi ja silloin käytiin suihkussa.

Takaisin