Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
myö ollaa ostettu tytsylle uutena vaa ammeet ja turvakaukalo.muut ollaa saatu käytettynä.no paitsi tietenkii tuttipullot ym muut tämmöset henk.koht kamat.

Myö on ite ostettu aika vähän käytettynä, kun jotenkin en ole osannut käytettyjä aiemmin shoppailla. Kirppareilla olen tosi huono käymään, kun omaan silmään suurin osa tavarasta on ihan käyttökelvotonta, niin ei osaa sieltä seasta etsiä niitä helmiä. Toiset sieltä tuntuu paremmin löytävän lapsillekin jotain, eli on meille esim. anoppi ja kaverit ostaneet kirppareilta lapsille. Eikä ole sitä, ettenkö niitä tykkäisi käyttää, en vaan oikeasti itse tunnu löytävän sieltä mitään! Nyt olen vähän oppinut huuto.netin käyttöön ja sieltä olenkin esikolle nyt ostellut ulkovaatetta. Esim. seuraavalle talvelle ostin toisen haalarin sieltä, mutta toisen ostin sitten ihan uutena, koska nehän on tarkoitus kierrättää tuolle toiselle ja kyllä tuollainen kolme-neljävuotias jo kuluttaa pihalla vaatteita, kun könyää joka paikassa. Eli yritän varmistaa, että edes toinen haalareista säilyy sitten toisellekin käyttöön. :D

Mutta jotain tavaroita mekin on saatu käytettynä. Esim. vanha pinnasänky saatiin kaverilta. :)

Ei meilläkää tota rahhaa oikeesti ole; mies on osa-aikasel työkyvyttömyyseläkkeel ja ei siis oo tietoakaa et pääseekö viel joskus työelämään, kuntoutuksee on hakenu mut kelan mielestä ei vielä oo sen aika (miehellä postraumaattinen stressioireyhtymä ainakin, tuntuu et diagnoosi muuttuu vähän joka lääkärikäynnillä) ja mulla nyt toi vanhempainpäiväraha, joka kohta muuttuu kotihoidontueksi, siihen onneksi saadaa korotus koska yhteistulot on alle jonku tietyn summan. Mutta jos mä tosiaan kouluun syksyllä menen ni sitte tippuu tulot entisestää ku pitäski joutua opintotuelle ja sittepä ei ostetakaa enää yhtään mitään.

Onneks lapset saa paljo käytettynä sukulaisilta, ni ei hirveesti tarvi ite ostella, joskus kuitenki on pakko iteki jotai uutena ostaa ihan vaan halunkii vuoks. Esikko tosiaan on tarkka siitä kuka on ostanu mitäkin ja kyselee päivittäi "kuka tämän on ostanu" vaatteistaan. Se on sit kiva ku voi välil sanoa että äiti ja isi eikä aina että mummi, joulupukki, en tiedä jne.

On se kiva kyllä, kun voi välillä jotain ostaa itsekin. Ainakin miulle on tärkeää se, että pärjää itse, toki sitä apua otetaan vastaan ja lapsille nyt toki haluaa varsinkin mummit ja kummit ostella myös jotain. Mutta on se kyllä jotenkin tärkeää, että saa välillä tuntea, että pystyy itsekin tarjoamaan jotain kivaa tai uutta lapselle. Vaikka tärkeintähän on kuitenkin se yhdessä oleminen ja tekeminen. :)

Meillä mies siis opiskelee, mutta on käyttänyt kaikki tukikuukautensa jo, joten hän ei saa nyt yhtään rahaa mistään. Pelkästään miun tuloilla elellään. Hyvin on silti kyllä pärjätty, en valita. :) Tietysti tuo kesä vähän stressaa, mutta kyllä lähisuku auttaa, jos tarve vaatii. Ja ehkä vuoden päästä on mieskin valmistunut, lopultakin, niin sitten tulee edes se työmarkkinatuki lisäksi! :D

Muuten ihan kiva, mut nykyisen äippäpakkauksen toppahaalari on paljon nätimpi! Mun mielestä. :)

Juu niin on ja makuupussi kans, ku tota apinaa näkee vähä joka puolella postimyynneissä ainakin :D

Tota samaa apina kuosia oli myynnissä tyynyinä reiman poistomyyneissä :D Mut ite tykkään tosta siilistä ehkä himpun verran enemmän :)

Meil on kaks aappa huppupyyhettä, lahjaks saatuja. Mä kyl tykkään tosta uudesta äp-pakkauksesta, mut oli toi saatukin kiva. Sehän voi olla, et noita on vielä, kun täältä joku vauvan saapi. Ite en taida ehtiä, toivottavasti :D

Mä tuol fb:n puolel jo sanoinkii et mä niin haluun ton uuden äitiyspakkauksen :love7 Se on ihana, paitsi et en niin siitä toppahaalarista välitä, mut muuten kaikki kelpais. Tosin ensin tarvis hankkiutua raskaaks, ei sitä pakkausta muuten saa :laughing005

niin pielee ku tää päivä on mennykkii...kävin äsken kattomassa mun mailit ja siellä oli sitte lekmeriltä tullu viestii et ne ei kerinny perua sitä mun matkaratas tilausta,mut että voin sen ilmasiks palauttaa.siis miten nii ei kerinny?lauantaina tilasin ja viis minuuttia myöhemmin sen peruin.ja eilen illalla oli se maili tullu et ei kerinny perumaa.
no ehkä parempi päivä huomenna....:dontknow

Se on välillä omituista touhua tuo netistä tilaaminen. Varsinkin tollasilta isommilta firmoilta. Ei onnistukaan aina niin vaan tilauksen muuttaminen tai peruuttaminen. Itsekin jouduin tilaamaan Kiiralle kaksi kertaa saman bodyn, erikokoisena tosin, kun tajusin ensimmäistä tilausta tehdessä, että otin kokoa liian pienen. Ei se muuttaminen onnistunut eikä peruuttaminen, niin uusi tilaus vaan. :D

Shoppailin sitten rattaat tänään. Bongasin torista Emmaljungan Scooter-rattaat hyvään hintaan täältä, niin kävin sitten iltasella ne jo katsastamassa. Ja mukaanhan ne lähti. Tulipahan siinäkin säästettyä roimasti. :) Ja kyllä noilla kelpaa meidän lenkkeillä, ovat meidän käyttöön ihan passelit. Pitää vaan se jalkasuoja ostaa talveksi sitten. Tälle talvea ei mahdeta enää tarvita, kun neiti vielä vaunuissa kulkee.

Mäkin oon kuolannu noita Scootereita... Täytyy koittaa edullisesti löytää :) Uusia en raaski ostaa...

Meillä oli suunnitelmissa myydä toinen auto pois ja säästää ne rahat kesälle kun oon sillä kodinhoidontuella. Saa nähdä kauanko budjetti antaa myöten olla kotona. Meidän pojalle on uutena ostettu amme ja tuttipullot ja petivaatteet. Niin hyvin kyllä löytyy hyvää käytettyä tavaraa että aina ensin katon löytyykö käytettynä ennen ku ostan uutta.

Ainukka, meillä kävi niin hyvä mäihä, että 80 eurolla sain nuo rattaat. Ovat toki sitä vanhempaa mallia, vm. -09, mutta todella siistissä kunnossa. Ovatkin kuulemma olleet vain matkarataskäytössä. Jyväskylän seudulta en noita onnistunut vielä bongaamaan, mutta täältä kotipuolesta sitten kyllä. :) Hyvä tuuri, että juuri nyt oltiin täällä kylättelemässä!

Nyt ku rupesin miettii, ni me ollaan ostettu uutena lähes kaikki. Kaukaloa ei viittiny käytettynä ostaa, ku ei voi tietää onko se ollu kolariautossa. En jotenki luota ihmisten "hyvyyteen" Vaunut saatiin, mut ne hais lastulevylle, joten ostettii uudet. Saa nähä tarviiko rattaita ostaa erikseen, ku noi yhdistelmät on kuitenki tosi hyvät.

Takaisin