Hankinnat vauvalle

Onko kellään sellasta pyöränistuinta, jonka selkänojan saa taivutettua? Onko siinä hyvä nukkua? Meil on perusmalli, mutta tyttö on alkanut nukahtelemaan siihen kun on hiukankin väsynyt. Sitten se pää roikkuu ja koko tyttö nuokkuu valjaiden varassa. Vähän pahannäköistä!
 
Mun piti hankkia kävelykärry tytölle synttärilahjaksi. Täytynee kuitenkin aikaistaa hankintaa kun neiti kävelee täällä pyykkikorin ja isosiskon mopon kanssa :)
 
Mä en oo viel aatellu ollenkaa et mitä Tyynelle toivois/hankkis 1vee lahjaks, ku oon pähkäilly et mitä esikolle hommaa ja laittaa toiveisiin. Esikol ku on synttärit ihan nurkan takana, virallisesti siis ens maanantaina mut niit juhlitaa vast seuraavana viikonloppuna. Ja nyt muuten tajusin et siihenki on vajaat kaks viikkoa, iski paniikki :excited001
 
Kiitos Orvokki :) Tarjoilut esikon juhlille on suurin piirtein mietitty. Nyt vaan se toteutus olis tehtävä. Vaik tyttöjen synttärit onki suht lähekkäin (kuukaus väliä) ni haltaa ehdottomasti kummanki saavan omat juhlat. Saa sit tasapuolisesti kumpiki olla päivän ajan se keskipiste :)
 
Turhaksi hankinnaksi meillä osoittautuivat kuolalaput. Ei tuo meidän neiti ole vielä kuolannut kertaakaan vaikka hampaitakin jo on. Pyörän istuinta olen myös miettinyt hankittavaksi.
 
No niin, nyt meillä kävellään :happy093
Hain tytölle tänään taaperokärryn, kun on joutunut pari päivää kävelemään isosiskon mopon ja pyykkikorin varassa kun mutsi ei ole ollut oikein ajan tasalla :wink Ostin Kids-Woodin kärryn, kun tykkäsin sen pirteistä väreistä. Vähän meni säädöksi kotona kun yhden ruuvin jengat olivat vialliset, mutta onneksi löysin isännän ruuvivarastosta sopivan ja niin pääsi pikku kävelijä toteuttamaan itseään! Vähän on meno vielä haparoivaa eikä tyttö kovin kauaa jaksa, mutta pääasia että eteenpäin mennään :grin

Ostin tytölle myös muutamia muovisia ja ääntä pitäviä leluja sekä rannekkeen missä on isoja kulkusia ja tyttö tykkäsi kovasti. Ne oli nyt hänen etukäteis synttärilahjansa. Muuta en taida hankkia, kun tietää että mummulta ja sukulaisilta tulee sitten lisää. Isosisko sai sisäkäyttöön tarkoitetun Minni hiiri mopon ja oli oikein tyytyväinen hankintaansa :wink

Keräsin muuten jo kaikki pehmeät vauvalelut pois odottamaan seuraavaa käyttäjää ( toivottavasti sellainen vielä joskus saadaan :) ). Tyttöä ne ei oikein enää jaksa kiinnostaa. Tilalle tuli uudet ja isosiskon vanhoja mm. rengas pyramidi, palikat, isoja legoja ja purkkitorni. Ne tuntuvat nyt kovin kiinnostavan. Keräsin lelukaapista mihin pikkuisempi pääsee, pois kaikki pahviset palapelit, isosiskon värityskirjat ym. mitä tyttö aina tilaisuuden tullen yrittää nakerrella. Lisäksi lähti matalien tasojen päältä kaikki koriste-esineet pois. Nyt pitäisi olla suhteellisen turvallinen koti pikku taaperolle :) Keittiön alakaappeja ei ole hoksannut vielä tutkiskella, mutta se on vaan ajan kysymys. Sitten täytyy tehdä inventaari sille osastolle.
 
Meil sama juttu Känkkis. Jätkä kuolaa niin, et vaatteet on aina märät.. onneksi nyt kesä kuivaa ja kotona ja leikkikentällä ei oo nii nöpönuukaa. Kuolalappu tuskin toimisi meillä, sillä poika on vihannut ruokalappujakin alusta asti. Huuto tuli, kun laittoi ja isompana yritti repiä pois. Mut mitäpä mä niitä sillä pidänkään, kun se syö niin hirveän siististi. Sit jos itte syö tosi sotkevaa ruokaa, nii sit vaa vaatteet pesuun sen jälkeen.

Meil on sellainen istuin pyörässä, jota saa nukkumista helpottavaan asentoon. Mut ei poika siin oo nukkunu koskaan.. eihän se malta ku näkee ympärilleen ja kaikenlaista... no ainakin tääl kaupungissa on autoja, taloja, ihmisiä jne nähtävänä..

Anoppi laittoi turhan ison summan rahhoo pojan tilille, et saan ostaa poitsulle ensikengät... eccot ne meille tulee. Superfittejä kokeiltiin, mut ne on liian kapeat pojan jaloille... poikani on perinyt vanhempiensa isot jalat, eli leveämmät eccot sopi parhaiten. Mut toi alkaa huutamaan, kun sille laittaa kengät. Oon yrittäny totuttaa sitä nahkatossuilla ja sandaaleilla mut huutaa vaan... mut pakkohan sille on vaan alkaa totuttamaan niitä, eiköhän se huuto lopu sit kun saa työntää rattaitaan hiekkapolulla ja kävellä. Mokoma pieni hobitti... isot pullajalat ja avojaloin vaan kulkis.. ihan ku mä. :D
 
Meidän pitäisi myös hankkia tytölle kengät mutta ongelmana on että koko 20 on vielä aivan liian iso. Tiedättekö millä merkillä sattuisi olemaan hyviä laadukkaita kenkiä ( lenkkareita ) pienemmässä koossa?
 
Tyynellä on kavat-merkkiset ensikengät, ja niis on ainaki jo koosta 18 alkaen. Mut ei oo ihan lenkkarit vaan sellaset nahkaset kengät nauhasidonnalla. Sellanen perinteinen malli. Mut Tyynelle ostin ne koon 20 ja on kyl isot, mut jos pienemmät olis ostanu ni kasvuvaraa ei olisi riittävästi ohjeistuksen mukaan.
 
Äh meilläkään ei vielä kenkiä oo. Pitääköhän nekin sit toivoo synttärilahjaks. Vielä on menty sandaaleilla ja tossuilla. Eipä tuo poika toisaalta vielä kävelekään itse, niin ei sinänsä hätää. Tänään tosin seurailin sivusilmällä pojan keikkejä, niin se otti huomaamattaan yhden askeleen ilman tukea, kun piti lelua kurottaa. Oppii varmaan nopeesti sit kun hoksaa, et vois kävelläkin :D
 
Mulla käv tuuri ja löysin keväällä kirpparilta kavan kesäsandaalit. Niitä me on nyt käytetty sillon tällön kun ulkona tepastellaan. Hyvin käpöttää kengät jalassakin :) Pitää varmaan syksyksi jotkut toiset kenkulit hommata...
 
Ei ku, mitähän mä sekoilen....katoin nopeesti nuo tinkan alatekstit ja olin katsovinani että siinä olisi ollut masuasukin viikoista maininta mutta nyt kun vilkasin uudestaan, siinähän olikin ihan jotain muuta! Sorry...pitäis varmaan hankkia silmälasit tai opetella lukemaan kunnolla :confused:
 
Takaisin
Top