Hankinnat vauvalle.. ♥

Tyhmä kysymys ehkä, mutta kun haluaa ottaa omat tutit vauvalle varalta mukaan sairaalaan niin ajoissako ne voi keitellä valmiiksi? :p
 
Kyllä mä olen ainakin jo keittäny valmiiks. Laitoin tutit vaan takaisin koteloon jossa ne tuli, etteivät likaannu tässä odotellessa.
 
Oon keittäny tutit ja pullot valmiiksi. Säilytän kans siinä kotelossaan.
 
Mäkin keitin jo synnärikassiin tulevat tutit ja pakkasin keitettyyn koteloonsa.

Nyt on sit hankittu vaunuihin talviverho ja soittorasialelu. Samalla ostin nyt rintapumpun. Päädyin lukuisten suositusten perusteella philpsin manuaaliseen aventiin. En taas keksi enään mitään, mitä puuttuisi, mut ehtiihän tässä vielä keksiä vaikka mitä! :)
 
Hip hei! Käytiin miehen kanssa perjantaina ostamassa vanua ja kerniliinaa. Myyjä ei osannut sanoa, uskaltaako kerniä mitenkään ommella, mut ostin kumminkin, ostokset yhteensä alle 12€. Metri molempia, tosin vanua sain vähän ekstraa kun oli hiukan liian iso pala valmiina.

Tänään ompelin hoitoalustan. Jätin yhden sivun auki ja siihen "läpän" joka toimii vähän kuin tyynyliinassa, tosin päädyttiin vähän teippaamaan sitä, että pysyy siististi. Leikkasin kaksinkertaisen vanun sopivaksi ja tadaa!! Hoitoalusta on valmis. Ja ainakin on mittaansa tehty, 69 cm x 57 cm. Ja kuosi on kiva, tosin ei mikään värikäs tai "lapsellinen".
 
Saatiin tullin kautta vihdoin kankaat pinnasänkynpehmusteeseen. Huomenna jos sen ompelis kasaan, ni sit sais ompelukoneenkin kaappiin ja sais järjestettyä pojan tavarat "hoitopöydälle". :)
 
Piti käydä ostaan Itkuhälytin kun vanha hajoa ja tietty takuu on ummessa. Tarjouksessa oli yks laite -44% ja tottakai sen otin. Ovh oli kait 140€ tai jotain.. Kotona vasta huomasin että siinä on mm.lampötila mittari. Vastaanotin näyttää kokoajan vaunuissa olevan lämpötilan! Tosi kätevä varsinkin kun nyt täällä etelässäkin on taas pakkasta! Ulkona on -12 ja vaunuissa ( hälytin on kiinni kuomussa) +4. :flower
 
Kävin äsken lifefactoryn lasisen tuttipullon ostamassa ja siihen alesta jo valmiiks nokkamukiosat. Vauva saa sitten kertoo tarviiko enemmän pulloja - en haluu hamstrata kauheeta arsenaalia. Pitäs vielä tutustuu kestovaippoihin ja kantoliinoihin kunnolla ja metsästää hyviä käytettyinä. Ois ihana jos niitä oppis käyttää.
 
Helmikuisissa oli juttua kestovaipoista. Tännekin vois tietysti semmosen ketjun perustaa erikseen.
http://vauvakauppa.com/tuote.php?kg=c&tn=3000-01
Joku kehui Babylandin vaippoja, jonne saa imuosaa vaikka leikkaamalla vanhoista froteepyyhkeistä. Harkitsen itse noita, kuulemma käy aika pitkään. Imse vimsejä ostin muutaman kirpparilta. Hirveästi en halua etukäteen ostaa, jos ei onnistukaan kestoilussa tai joku tietty malli ei sovikaan.

Sain joustokankaisen kantoliinan joululahjaksi, halusin nimenomaan sellaisen. Kokeilin siinä yhtä sidontaa, mutten ole jaksanut katsoa cd:tä. Kantoliinat on aika kalliita!
 
Kestovaipoissa on haasteena se kosteus ku ne ei ole yhtä imukykyisiä ja "kuivana" pysyviä kun kertakäyttöiset.
Jos vaan vauvalle ei tule ihottumaa niin nehän on varmasti oikein hyviä hankintoja. Mulla on esikoiselta kestovaipat koskemattomina kaapissa. Ja sinne menee kyllä uuden äippäpakkauksenkin vaipat. En jotenkin näe itseäni niitä käyttämässä. :) enkä siis lastani myöskään... hah hah.
 
Mä ostin nettikirppikseltä kestovaippoja "kattavan" paketillisen, ei maksanu montaa kymppiä ja pitäisi kuulemma käydä melko kauan ennen kuin tarvii isompia vaippoja. Suunnitelmana ois tosiaan vallan kestoilla, ja kovasti aion panostaa jotta lähtee sujumaan. Esikoisella oli pari kestovaippaa ja on jääny harmittaan etten enempää hankkinu. Toivottavasti nuo kyseiset vaipat meille sopii, kun niitäkin on niin montaa erilaista. No, saahan ne sit myytyä eteenpäin tarvittaessa.

Kantoliinoista en silloin ollu kuullukaan. Nyt on pari liinaa jo hankittunakin :) Aikoinaan totaaliyhärinä se liina ois varmasti helpottanu niiiiiin paljon sitä arkea! Toki on avuksi varmasti tämänkin vauvan kanssa :) Ja saa nekin myytyä eteenpäin sitten joskus, kun vain muistaa pitää hyvänä :)
 
Pampersin new baby - vaipat ihania, kun niissä on se verkko, jonka alle sekä pissa että kakka imeytyy. Oli meillä peppuihottuman kanssa ainoa vaihtoehto
 
Me ostettiin just pari pakettia liberoita koska ne oli hyviä viimeksikin alussa. Meillä onneksi sukulaiset sponssaa vaipat niin ei niitä tarvii ostaa itse :)
 
Me käytiin ruokakaupassa ja vasta kassalla ostoksia pakatessani huomasin että isäntä oli napannu paketin newborn-vaippoja. Ihana! ♡ Jännä miten tollasista huomaa että onhan tämä asia silläkin tietysti koko ajan mielessä vaikkei samaan tahtiin puhukaan aiheesta ku mä...

Joo kestovaippakeskustelu! Tehkääs joku, minen jaksa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Käytiin Lidlissä, ja siellä oli lastenvaatteita melko edullisesti. Päädyttiin ostamaan vakosamettihousut, olikohan kokoa 68, ja yhdet sukkahousut kokeeksi että tykätäänkö ylipäätään sukkahousuista. Taisivat maksaa 6€ ja 2 €. Sukkahousuista tietty harmittaa ettei ostettu enempää, jos sitten tykätäänkin käyttää niitä.
 
Sukkahousut on varsinkin näin talvella mun suosikkeja kun sopivat niin hyvin paksumpien housujen alle..eivät mee mykkyrään tmv..
 
Mä käytän kans sukkahousuja vauvalla ja itseasiassa esikoisellakin vieläkin. Minun mielestä ne lämmittää paremmin ja pysyy paremmin jalassa! Niin ja siis molemmat on poikia :grin
 
Minä en taas käytä vauvalla sukkahousuja/kalsareita eli mennään body-potkarilinjalla. (tytöllä oli mekkoja/bodymekkoja tietty ja niiden kanssa sukkikset. Tarvittaessa ulkoillessa laitetaan sitten joku haalari/jumpsuit villapuvun alle tms. Sisällä on niin lämmin, ettei meillä esikoisellekaan sukkiksia pueta, kun vasta ulos lähtiessä ja hoitoon tai tietysti sen mekon kanssa. :)
 
Muokattu viimeksi:
Pitäiskö kumminkin lähettää mies huomenna Lidliin uudelleen...? En ole muuten hintoja sukkiksissa seurannut, mut 2 euroa on mun mielestä edullinen.

Mulla ja veljellä oli aikoinaan sukkiksia lapsina. Toki siitä on aikaa.
 
Takaisin
Top