Hankinnat vauvaa varten

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos ihan kamalasti kaikille noista vaunuvinkeistä ja kokemuksista! Tulee tosi tarpeeseen. Varsinkin kun se mun innolla odottama Vauva-lehden vaunuvertailukin oli ihan ahterista... :sorry:

Äitiyspakkauksen ohjeita kun lukasin tuossa, niin mitenkäs tuo että pitää olla terveystarkastus käytynä ennen 4. raskauskuukauden päättymistä. Niin mikäs se tuo terveystarkastus sitten on? Onko se joku ihan erillinen juttu vai lasketaanko joku neuvolakäynneistä tuoksi?

Se riittää, kun on käynyt neuvolassa ennen 4. raskauskuukauden päättymistä. :)

Snuzzle yksi neuvola käynneistä on myös sellanen jossa annetaan raskaustidistus kelan hakemuksia varten.

Saakohan sen todistuksen, kun on joku "terveydenhoitajan laaja terveystarkastus" vkolla 22-24.. :> vai mikähän mahtaa olla laaja terveystarkastus? :D

Saa silloin. Meillä laaja terveystarkoitus tarkoittaa sitä, että isänkin toivotaan osallistuvan käynnille. Meillä se on huomenna, eli jo rv 13+4. Viime kerralla ainakin miehestä mitattiin verenpaine ja paino, käytiin audit-kysely läpi.

Joko ootte käyneet katsomassa http://www.kela.fi/aitiyspakkaus ?!
Oli kyllä mun makuun vähän turhan valkosta, enkä tykännyt keltasista ja noista ruskehtava-raidallisista vaatteista. Muuten kivoja, ja varsinkin makuupussi ja tuo laatikko on hauska:D Niin ja ne pupusukat!

Muoks: No, nyt kun kattelin minkälaisia noi edelliset on ollu... niin kyllä tää uusin miellyttää mua ehdottomasti eniten!

Muokattu viimeksi:
Kävin itsekkin katsomassa uuden äitiyspakkauksen, oli omaankin silmään hiukan valkea mutta muuten kiva :) Mä oon aina tykännyt keltaisesta:grin

Olis kyllä mun mieleen toi äitiyspakkaus..jos tää vaan kyydissä pysyy, niin täytyy miettiä josko ottais sittenkin pakkauksen.. Esikoinen sai 2013 pakkauksen ja toi uus on kyllä valovuoden kivempi.

Minun mieleen on kyllä suuri osa, mutta silti luulen, että pärjään vuoden 2011 pakkauksellani. Varsinkin jos tulee poika, niin vaatetta kyllä riittää. Ja jos tulee tyttö, niin voi olla, että innostun shoppailee ihan uusia vaatteita. Tässä kun on kolme vuotta vaan poikien vaatteita päässyt ihailemaan :)

Mie voin sitte myyä halukkaille nuita äitiyspakkauksen vaatteita, olin kyllä NIIN pettyny tuohon uuteen pakkaukseen. :arghh: Oli niin semmonen valju... Tylsiä kuoseja. Ja tuon haalarin väri! :wtf:

Ite henk. koht. tykkäsin viime vuoden pakkauksesta paljon enemmän.

Tässäkin huomaa, että ei varmasti ole helppo tehtävä valita noita äitiyspakkauksen tuotteita. :grin Toiset rakastuvat ja toiset inhoavat. Itse pidän tästä paljon enemmän kun parista edellisestä. Minun mielestäni on hieman poikamaisia värejä noi vihreät ja siniset/turkoosit, mutta toisten mielestä ei. Toiset pitää retrosta, toiset inhoaa... Kaikkia ei voi miellyttää, mutta on se mahtavaa silti, että tuollainen pakkaus on mahdollista saada!

Niin ja eihän sitä pakkausta oo pakko ottaa, jos se ei miellytä..sillä rahalla voi sitten ostaa itseä miellyttäviä juttuja :)

Mää en itseasiassa tykänny ekalla katselukerralla niin paljo. Mut kun katoin uudestaan niin tykkäsin jo kovasti. Tosin ae haalari ois voinu olla joku muu ku sininen. Edellisvuoden pakkauksen haalari miellytti mun silmää enemmän. Tosin tuossa on kätevä toi alaosa.

Pääasia ettei oo vaaleenpunasta :wink
Oishan tuo haalari kyllä toki esim. harmaana tai beigenä paljon neutraalimpi. Mut mun mielestä toi ei oo ihan sininenkään, vaan ihana raikas turkoosi joka käy sekä tytölle että pojalle :happy:
Ja, noh, se aika kun ne meidän nyytit tohon haalariin tai mihinkään muihinkaan vaatteisiin ees mahtuu.... niin järjellä ajateltuna aika sama vaikka olis minkä väristä :p

Hei Mä taas säälin, jos mulle tulee tyttö, kun parka joutuu pinkkiin pukeutuun, niin kuin äitinsä. En tykkää vaaleanpunaisesta, mutta kirkas pinkki on pop. Saan vähän väliä kuulla, kun mun kaikki urheiluvaatteet on mustaa ja pinkkiä. Muutoin pukeudun mustaan ja harmaaseen. Sit taas kaikki ruskean sävyt on yök.

Meillä Minis esikoinen kuolaa kaikkien kirkkaitten urheiluvaatteiden perään. Eilen just katteli jotain tosi kirkkaan pinkkejä urheilushortseja. Kirkas sillä menee kyllä myös oranssina ja keltasena. Tosin mikäs siinä treenattuun kroppaan on urheiluvaatteita pukea.

Mä tykästyin tohon pakkaukseen, mun mielestä riittävän neutraalit värit vaikka vähän ehkä poikamaiset osassa vaatteita. Mutta niinhän se on et jos tekee periaatteella jokaiselle jotakin, ei saa mitään aikaan :)

Takaisin