Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Me otetaan. :) Esikoinen tulossa, niin varmasti paljon tarpeellisia juttuja siinä. Milloin sen muuten saa?

Sillon, kun neuvolasta saa sen raskaustodistuksen, olikohan, et kun raskaus on kestänyt 154 päivää niin sillä samalla todistuksella haetaan äitiysraha, vanhempainpäiväraha, lapsilisä ja äitiysavustus. Meille tullut päätös yleensä nopeammin, kuin ohjeaika on ja siitä päätöksestä n. 2 viikon kuluttua tulee pakkaus. Mulla la on 21.3 ja se ”kelakäynti” neuvolassa on joskus marraskuun lopulla. Jos samantien laittaa hakemukset, niin aikalailla varmasti vuodenvaihteen aikoihin tulis pakkaus :)

Me otetaan. Ehdin hukata liki kaikki vaiva tavarat kolmannen jälkeen.

Sen saa hakea sen kela neuvolan jälkeen eli viikon 22.-24. Neuvolan jälkeen. Silloin voi hakea äitiypäivärahaakin.

Ja joo varmasti saadaan vielä tämän vuoden pakkaus. Yleensä ne vaihtuu joskus huhtikuussa vasta.

Täälläkin kovin odotetaan että tulee tarvittavat viikot täyteen ja saa äp:n hakea, se tämänvuotinen sisältää ihanan värikkäitä vaatteita :happy: vaunuasiaakin olen alkanut pikkuhiljaa funtsia ja sanoinkin miehelle että voitais käydä joku päivä tsekkailemassa valikoimaa. Meillä kun on melkein 20cm pituusero niin vaunujen oltava helposti säädettävissä molemmille.

Onneksi sisko on "vaunuhullu" niin siltä saa paljon vinkkejä kysymättäkin :joyful:

Me otetaan varmaan jos on tyttö, jos poika sit pitäis viellä miettiä vähän mut veikkaan että silloin myös. Mulla alusta alkaen ollut tyttöolo niin olen aika varma että tyttö tulee :D

Meilläkin tiukka vaunujen vertailu käynnissä. Halutaan juoksuhommiin käyvät, suht pieneen tilaan taittuvat vaunut, joihin saa sekä vaunukopan, turvakaukalon että ratasosan samoihin vaunuihin. Tällä hetkellä vaihtoehtoina Babyjogger Summit ja Mountain Buggy Terrain. Summittia saa käytettynä järkevään hintaan, Mountain Buggya en löytänyt äkkiseltään... Pitää päästä liikkeeseen hipelöimään molempia ennen lopullista ostopäätöstä. Onko jollain kokemuksia ja suosituksia juoksurattaista?

Me ei varmaan nyt pakkausta oteta kun on jo kahen edellis vuoden pakkaukset. Vaik ois se kyl kiva et ois 2015, 2016 ja 2017 vuoden pakkaukset :D. Mut jos tulee poika ni sil rahalki mitä pakkaukses tilal saa ni saa aikas paljo, varsinki kirpalt jos löytyy hyvä kuntosta.

Kerkeekö se muuten vaihtuu 170euroon vai saadaanko me vielä vaan 140€ ? Tai jostai olin lukevinani et se summa nousis vai olikohan se vaa joku suunnitelma vasta...

Otetaan taas pakkaus :) esikoisesta saatiin 2015 pakkaus mutta ei kuosit kauheesti miellyttänyt. Tää 2017 on mun mielestä ihana! Ja ihanaa päästä taas odottamaan ja hypistelemään pakkausta :)

Mä passataan pakkaus. Viimeksi jäi suurin osa vaatteista käyttämättä ja ainoa minkä haluan niin sen makuupussin ja sen voi hommata erikseen :)

Otetaan rahana, vaatetta on ihan tarpeeksi muutenkin ja kaikki muukin tarvittava esikoisen ajalta tallessa. :) Makuupussin mäkin haluaisin ehkä hankkia erikseen. :)

Esikoinen tulossa, joten ehdottomasti äitiyspakkaus otetaan - mitä itsekin sitä jossain vaiheessa vilkaisin niin näytti sisällöltään kivalta :)

Mekin otetaan pakkaus, ja kiva saada just 2017 pakkaus kun se oli tosi kiva! Meillä on muutamia vaatteita hankittuna. Mieskin innostunu, kun työn puolesta käy useamman kerran kuussa ulkomailla niin on nyt parina viime kerrana tuonu jotaki :D

Mää oon aina haaveillu valkosista Emmaljungista, mut nyt sitten en ookaan varma onko ne järkevät. Pitää sit kierrellä ja tutustua valikoimiin kun on ajankohtasempaa. Mulla ei oo mitään hajua mitkä ois hyvät. Tuo pituusero pitää meilläki huomioida kun mies on 35cm pidempi.

Mä alan kallistumaan siihen että otetaan rahana. Esikoinen pakkausesta käyttöön tuli yksi bodi, harja ja sakset. Sisko otti sen pakkauksen viikko sitten syntyneelle pojalle ja saan sitten sieltä kiertoon pieneksi jääneet. Kuopuksen kohdalla otin rahana ja rahat käytettiin turvakaukalon ostoon.

Täälläkin vähän kahden vaiheilla tuon pakkauksen kanssa. Toisaalta olisi kiva, että lapsilla olisi omat pakkaukset mutta toisaalta onko sillä niin väliä :D esikoisen pakkauksesta käytin todella vähän mitään, joten senkin takia mietityttää. Kuitenkin sillä rahalla saa ostettua paljon muutakin.

Me otetaan rahana. 2015 esikoisen pakkauksen sisällöstä tuli käyttöön makuupussi ja perustarpeet, joista osa ihan huonoja. Kuumemittarista loppui heti patteri ja kylpylämpömittarista lähti asteikon värit, joten hyödyttömiksi jäivät. Olisko yks body ja puolipotkarit tullut vaatteista käyttöön ja villahaalari, sukat ja tumput. Kestovaippa ja kestoliivinsuojat olivat hyvät. Mutta ei kyllä todellakaan "koko rahan edestä" meidän kohdalla hyödyllinen, vaikka kovasti esikoisen kohdalla odotin pakkauksen saamista.
Nyt ehdottomasti otetaan rahana ja käytetään johonkin hyödylliseen. Sit jos jonku vaatteen ihan välttämättä haluaa, niin ostan kirppikseltä, kun siellä liikkuu niin paljon äp vaatteita. Esikoiselle en oo tainnut säästää varsinaisesti juuri mitään äp jutuista, säästössä lähinnä vain itse ostettuja ja lahjaksi saatuja käytössä olleita lemppareita.

Otetaan pakkaus. Minä olen säästänyt kummallekkin omaan laatikkoonsa ne "rakkaimmat" vaatteet ym. Ja tooisaalta oon kerenny jo antamaan suurimman osan vauva ajan vaatteista pois.

Noi kylpylämpö mittarit on ollu ainakin kahes viime pakkaukses huonoja.. 2015 tosiaan lähti värit ja 2016 se palkki ei enää nouse 20asteen yläpuolelle vaik ois tulikuumas veeski...

Otetaan pakkaus tälläkin kertaa. Viimeksi käytettiin suurinta osaa pakkauksen sisällöstä mut oon jo laittanut paljon kiertoonkin. Ylipäätään en kauheesti vaatetta tms säilö lapsille, ehkä sen makuupussin ja sit muutamat lempparivaatteet saatan säästää. Anoppi on säilönyt kaikki miehen vanhat vaatteet mutta en ihan rehellisesti halua käyttää niistä muuta kuin 84 äitiyspakkauksen toppahaalaria edes varavaatteina mummolassa.

Takaisin