Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Me ei olla vielä ostettu mitään ja toinen on meille tulossa. Meillä on vaunut, mutta en tiedä tykkäänkö niistä enää :D eli harkinnassa on uudet.. turvakaukalo on pakollinen ostos, mutta ajattelin sen ostaa joulualesta. Esikoisen aikaan tein ainakin sillon hyviä löytöjä alesta. Muuten meillä ehkä on kaikki suurempi, mutta tietty pieniä vaatteita tarvitaan. Niitä sitten enemmän uskaltaa ostella, kun (jos) sukupuoli selviää.

Pakko myöntää, että ollaan aika paljonkin hommattu tavaraa jo, mm. turvakaukalo, leikkimatto, itkuhälytin, hoitoalusta, imetystyyny ja pieni setti (neutraalin värisiä) vauvan vaatteita. Muuten ei vielä ois ostettu mitään, mutta hyvä ja luotettava (ja hyvän maun omaava) ystävä oli luopumassa omista yllä mainituista tarvikkeista todella huokeaan hintaan, niin ajateltiin, että ostetaan kerralla isompi paketti pois. En ole mikään kaupoissa kiertelijätyyppi ja muutenkin pyrin ostamaan käytettyjä juttuja, niin tämä tuntui jopa liian helpolta ollakseen totta. :grin

Tiedän, että on kovin aikaista ja voi sattua vaikka ja mitä, mutta en jaksa miettiä tuollaisia liikaa. Jos jotain sattuu, niin sit myydään tavarat pois.

No hyvä etten ole ainut joka ei ole vielä suurempia hankintoja uskaltautunut tekemään :D Omalla kohdalla toki tää sairastelu ja sairaalareissu aiheuttaa epävarmuutta ja toisaalta on myös ihan mahdollista, että meille vielä muuttokin tulee eteen niin ei passaa tähän ihan hirveesti lisää muutettavaa jemmata :D

Mulla ei oo mitään viellä ja viikon päästä toivottavasti viimeinen muutto tässä raskaudessa (kolmas siis) tulossa ja tähän asti paljon stressia kaikenlaisesta ollut. Ehkä muuton jälkeen saa rauhallisempaan olotilaan ja tulis pesänrakennustuulikin joskus, saa nähdä :)

Ei oo meilläkään hankintoja tehty, paljoo ei onneks tarvitakaan mut vaatehankintoja odottelen sit rakenneultran jälkeen ja vaunuja harkitaan tässä nyt hyvin huolellisesti ennen ku sännätään kaupoille. On jo top 3 rattaat listattu ni pitäis vaan käydä kaupoilla vähän työntelemässä et saa päätöksen tehtyä. Oon melko varma mihin päädytään ja yritetään ne käytettynä sit löytää.. Sit ku rattaat on päätetty ni voi alkaa metsästää kaukaloa et löytyy sit sellanen jonka saa rattaisiin kiinni kätevästi.

Ei oo meilläkään hankintoja tehty, paljoo ei onneks tarvitakaan mut vaatehankintoja odottelen sit rakenneultran jälkeen ja vaunuja harkitaan tässä nyt hyvin huolellisesti ennen ku sännätään kaupoille. On jo top 3 rattaat listattu ni pitäis vaan käydä kaupoilla vähän työntelemässä et saa päätöksen tehtyä. Oon melko varma mihin päädytään ja yritetään ne käytettynä sit löytää.. Sit ku rattaat on päätetty ni voi alkaa metsästää kaukaloa et löytyy sit sellanen jonka saa rattaisiin kiinni kätevästi.

Mäkin suunnittelin että käyn kaupoilla työntelemässä ja sitten koitan löytää käytettynä. Tai harkitsen tilaamista ulkomailta.
Periaatteessa kannatan kivijalkakaupoista ostamista, mutta kun ei ole millä mällätä ja hankintoja on paljon, on pakko miettiä miten ne rahat käyttää...

Mä ostin kaverilta kaukalopussin. Muuta en ookaan vielä ostellu. Oottelen rakenneultraan et tietää saako alkaa poikavaatteita ostelemaan vai pärjätäänkö esikon vaatteilla :)

Mä löysin torista lähes uutta vastaavat Emmaljungat, Duo Mondial tarkemmin, eli se nahkakuosinen. Oli vielä kohtuu halvalla sen kuntosiks, joten pakko ne oli sit ostaa.. Mut on ne hienot :p Pitää kerran päivään käydä katsomassa vieläkö ne on tulevassa lastenhuoneessa ja vähän työnnellä ees taas ja hymistä ku ne on niin ihanat :grin

Tarkotus oli katella vasta loppuvuodesta vaunuja, mut sattu nyt pistämään silmään...
Miehen serkulla olisi ollut myydä Emmat alumiinirungolla, mut mä oon ehkä vähä vaunurasisti.. Tosin asutaan niin syrjässä, että niiden on pakko olla kunnolliset ja kestävät, että päästään soratietä hakemaan postia ja vanhaa tienpohjaa/metsätietä muuten vaan kävelemään, sekä lumi ei teetä ongelmia.
Noilla pitäisi nyt kyllä päästä kun on ilmatäyte renkaat ja sporttirunko vielä lisäks.

Muut isommat hankinnat varmaan aletaan tekemään veronpalautusten jälkeen. Pitää koko lastenhuone rempata ja sisustaa :grin

Mut pinnasänky onneks on jo olemassa! Pitää se vain nostaa sisälle ennen talvea, että pääsee sen kunnon tarkastamaan ja remppaamaan tarpeen tullen :) Siinä on tullut myös itse nukuttua. Onhan se antiikkinen mutta pienempi kuin nykyiset, joten sopii meidän pikkuseen makkariin vallan mainiosti!

Vaunut ostettiin just käytettynä ja nyt löysin niihin lampaantaljalämpöpussin kans käytettynä. Muuta en tiiä tuleeko ees.. esikoiselta aika paljon jemmassa (kaukalo, lelut, vaatteita, kantoliinoja), hoitoalustan kytistelen kun tulee käytettynä vastaan, sitteri saadaan lainaan. Toinen tripp trapp sit jossain vaiheessa mut sillä ei nyt viel oo kiire. Rakenneultran jälkeen kirppistelen varmaan vaatteita vielä.

Mä en ole ostanut vielä mitään muuta kuin muutaman kuvioidun harson. Oon päättänyt etten osta vielä mitään muuta, mutta oon kyllä miettinyt jo mitä kaikkea pitäisi ostaa myöhemmin ja katsellut vähän mitä kannattaisi ostaa käytettynä ja mitä uutena..

Mä ostin tällä viikolla ekan jutun, fb kirppikseltä popin windfleece haalarin. Esikoisella sellainen oli käytössä kevään ja syksyn, niin nyt oli pakko ostaa kun tuli niin edullinen vastaan.
Me ei esikoisen raskausaikana hankittu yhtään mitään ennen rakenneultraa. Välillä teki silloin mieli ostaa jotain, mut tiesin että aikaa on ja mieli voi muuttua, niin ei sit hankittu.
Nyt ei oo jaksanut edes raskausvaatteita hankkia lisää, niin ei varmaan tuu vähään aikaan edes katseltua vauvalle juttuja. Pitäis itselle löytää ainakin yhdet housut lisää, kun ehdin lahjoittaa kaverille osan jemma vaatteista. Yritän pärjätä noilla mitä on, mut saa nähdä meneekö talvitakki kiinni kuin pitkään. Esikoisesta pärjäsin synnärille saakka normi talvitakilla, joka meni kiinnikkin, mutta nyt voi olla että maha on sen verran isompi että pitää keksiä muuta.
Tietty sitten jos tää on eri sukupuolta kuin esikoinen, niin pitää alkaa kirppiksiltä metsästämään vaatteita.

Ei ole meilläkään vielä mitään hankittuna. Jotakin on jäänyt varastoihin ja kaappeihin pyörimään, mitä ei ole saatu annettua pois. Vanhat emmaljungat, ponyt ja pyörän vetokärry on tallessa ja sitten on yhdet carenat jotka on ollu tarkotus tuunata jo aikasemmin, mutta jäänyt tekemättä. Joten niihin ajattelin nyt saada uudet kankaat ommeltua ja jostakin sopivan kantokopan, kun edellinen oli jo liian rikki edes tuunattavaksi. Ja sitten lähempänä joulunjälkeen alan vasta muita hankintoja miettiä, osan varmasti ompelen itse ja loput kirpparilta ajattelin. Meilläkin muutto mahdollisesti enne laskettuaaikaa, niin senkin takia ei halua alkaa vielä keräämään tavaraa.

Takki tosiaan takin kyllä tarvihen jo tähän syksyksi. Ja sitten myös tukiliivin ajattelin, kun tuntuu että helposti selkä ja vatsa rasittuu. Niitä ajattelin käydä katsomassa myös käytettynä, saa nähå toivottavasti ei mitään muuta tartu matkaan.

Mä ajattelin et kun alkaa tarpeeks pitkällä olla niin voisi Facebookissa huhuilla oisko tutuilla edullisesti vauvajuttuja myytävänä, aika paljon viime vuosina vauvoja nimittäin tutuille ilmaantunut niin saattaisivat hyvinkin olla halukkaita joistakin tavaroista luopumaan :)

Mä oon ostanu yhden bodyn,sen minkä puen vauvalle päälle sitten kotimatkalle :-)
Kaverilta sain äp-laatikollisen pientä vaatetta etten tarvi varmaan mitään vaatetta vauvalle etukäteen enää.
Turvakaukalo täytyisi ostaa ja haluaisin sellaisen jonka saa rattaisiin,jotka siis myös hankittava. Vaihtoehtoja tuntuu olevan paaaljon,joten jos jollain on suosituksia niin otan mielelläni mielipiteitä vastaan. ;-)

Ei olla tehty mekään vielä mitään hankintoja, esikoinen tulossa. Suunnitelmissa aloitella ostelut rakenneultran jälkeen. Toki jos tutuilta tms tarjotaan jotain käytettynä niin sitten voisin hyvinkin jo ostella. Ja muutenkin ajatuksissa on ensisijaisesti etsiä tavarat käytettynä, kun ovat poikkeuksetta kuin uusia vähäisen käytön jäljiltä.

Rv13+5

Muokattu viimeksi:
Mä ostin vauvalle Ruskovillan kypärämyssyn. Makso 5e :D

Ja tänään on 15+0

Oi! Mistä löysit noin edullisesti Ruskovillaa? Niitä kypärämyssyjä on kehuttu tosi paljon ja itekin haaveilen sellaisesta.

Mä oon ostanu yhden bodyn,sen minkä puen vauvalle päälle sitten kotimatkalle :)
Kaverilta sain äp-laatikollisen pientä vaatetta etten tarvi varmaan mitään vaatetta vauvalle etukäteen enää.
Turvakaukalo täytyisi ostaa ja haluaisin sellaisen jonka saa rattaisiin,jotka siis myös hankittava. Vaihtoehtoja tuntuu olevan paaaljon,joten jos jollain on suosituksia niin otan mielelläni mielipiteitä vastaan. ;-)

Rattaita hankkiessa kannattaa eka miettiä et millaseen käyttöön tulee ja onko jotain rajoitteita kuten pieni hissi/ahdas takakontti. Ei mitkään rattaat varmaan oo kaikkeen täydelliset ni pitää löytää ne omat kriteerit mitkä on tärkeimmät :) meillä emmaljungan super vikingit olis nyt ykkösvaihtoehto kun ne saa adaptereilla tupliksi mutta kuitenkin on fiksut yhdelläki lapsella ku tuplien tarve tulee jäämään meillä ajoittaiseksi ja lyhytaikaiseksi. Seisomalaudan meinasin kans hommata sitten. Näissä itelle tärkeimmät ominaisuudet on iso painoraja (esikoinen jo 15kg ja se on aika monien rattaiden raja et kannattaa ottaa huomioon et painoraja voi tulla tälleen vastaan, itellä ei käyny ekalla kertaa mielessä...), toinen kriteeri on kääntyvät, isot eturenkaat jotka on näppärät mut maastoystävälliset (liikutaan paljon mukulakivillä ja saaristossa kallioilla mut myös kaupungilla) ja kolmas on näppärä koko, meillä on kapee hissi mihin normituplat ei mahtuis millään, näiden pitäis mahtua. :)

Meil oli esikoisella ruskovillan myssy mut se malli ei kyl istunu yhtään :D onneks on isotädin virkkaamat myssyt tallessa, ne tulee taas käyttöön!

Kuinka moni aikoo ottaa äitiyspakkauksen :) ?
Me itseasiassa ajateltiin nyt neljännen kohdalla passata se. Mulla on tallessa laatikko ja petivaatteita, sekä kynsisaksia jne ja yhdeltä ystävältä saadaan ostettua ne pari vaatetta mitkä siitä haluan. Oletan siis, et meille jaetaan vielä tämän vuoden pakkaus :)

Takaisin