Hankinnat tulokkaalle

OMPAS TUO LISTA PITKÄ..IIIK! :) mutta tehkää ihmeessä lisää listoja, niin tollompikin=kukkis ymmärtää kaiken hankkia :D Raskaus kun ei ollut kauhean suunniteltu juttu, niin jotensakin on ihan päästä pyörällä, että mitä pitää hankkia :/ systeriltä onneksi saa kaikkea hyödyllistä. äitee lupas pinnasängyn, jonka osti systerin lapsukaisia varten, mutta joka ei hänen uuteen asuntoonsa mahdu. kirpputori-ihmisiä kun olen, ajattelin kaiken mahdollisen hankkia sieltä, itsellekin. Viime viikolla löytyi kahdet henkkamaukan mama -housut 13 eurolla. ja ihan olivat lähes uudenveroiset. jospa sinne nyt tohtii mennäkin mylläämään, kun ultrassakin tuli hyviä uutisia :)

shoppailuiloa, mammat!
 
Kukkis: Etkös ollut Oulusta, vai muistanko väärin?  Itse olen asunut Oulussa vasta hetken ja en oikein tiedä muutakuin tuon second hand storen. Mitä kirppiksiä sinä suosittelisit? Edellä mainitulla kirppiksellä ei ainakaan viime kerralla, kun kävin, ollut juuri mitään vauvajuttuja.
 
En oo Oulusta, vaan tästä 100 kilometrin päästä. Oulussa vaan ultrat ja synnytys. On ollut tarkoituksena, että käydään Oulussa kiertelemässä yks päivä pelkkiä kirppareita. Kerran oon netistä listannu, että mitä niitä siellä on, mutta lappu on täällä jossain toimiston paperivilinässä, hmmm. Kirppareita oon enemmänkin kierrellyt ylivieskassa, siellä on niitä kolme ja aina on todella paljon vauvatavaraa. kädet oikeen jo syyhyää! :) edelliskerralla piti vielä malttaa, kun ei ollu tuolla ultrassa käynyt ja ei tienny, että kuinka siellä masussa voidaan...täytyy sitten kirjoitella puolin ja toisin, kumpi ehtii ensinnä tonkimaan muutkin oulun kirpparit :)
 
Kukkis...saako olla vielä uteliaampi ja kysellä et mihin suuntaan oulusta asutte?Kun ollaan muuttamassa ite miehen kotiseudulle Vaalan kuntaan...jännittää muuttaa kesken raskauden kun sit kaikki neuvolat sun muut on ihan outoja ja synnytysmatkaaki tulee sit ihan reippaasti...[:D]
 
Chaos74: Oulusta tänne etelään päin, nelostien varrella. Että ei tärpänny Vaala :( Toki usein oon siitä puksutellu ohi, kun oon siellä päin ollu töissä.

Vähän uutta ittellekki ollu kaikki, kun "vasta" pari vuotta oon täällä asustanu...Vaala on kuiteskin onneksi aika pieni paikka kanssa, niin itestä ainaskin tuntuis helpommalta.
 
Hei!! te oulun suunnalla asuvat: mistä kannattaa käydä kattomassa mammavaatteita ja tarvikkeita oulun suunnalla?? H&M on varmaan aika hyvä, mutta onko muita missä kannattais pyörähtää, jos tässä mammahormoonit alkaa kukkarollakin käymään???[:D]
 
Unikeko: HenkkaMaukalla oon käynyt katselemassa ja siellä on ihan kivoja mammavaatteita, jotakin sieltä on jo tarttunut mukaan. Stokkan 4. kerroksessa on joku äitiys/lastenvaatekauppa, sinne eksyin kerran, mutta siellä oli aika kalliit hinnat. Tänään kävin stokkan vauva-osastolla ihmettelemässä ja siellä myytiin äitiysfarkkuja, hinta oli siinä parikymppiä. Ne harkitsen vielä hakevani. Kun en ole alunperin Oululainen ja asunutkin paikkakunnalla alle vuoden, niin en oikein tiedä mitä ja mistä kannattaisi hankkia. Huutonettiä oon katsellut ja suunnitellut ensi viikolla meneväni sille isolle kirppikselle, en nyt muista sen nimeä, jos sieltä vaikka tarttuisi jotakin matkaan.
 
Kiitos hanimami! Käyn ainakin niissä kurkkaamassa tarjonnan ja kun oma äiti lähtee mukaan niin saa nähdä miten tuleva mummu menee sekaisin[:D]
 
Mä sain kaverilta tänään syöttötuolin ja sitterin. Sit mulla on kotona ollu jo reilun vuoden semmonen lelu, mitä ku vetää ni kuuluu joku tuutulaulu. Mut muuta ei vielä ole [:D]
 
Minzkuli: Itse hommasin jo aikaa sitten pinnasängyn. Sovittiin miehen kanssa, että jos hankinta tuli tehtyä liian aikaisin, niin sitten se odottaisi varastossa. Oon ainakin tosi tyytyväinen hankintaan.

Äiti kävi tosiaan viikonloppuna kyläilemässä ja oli jo pikkuiselle ostanut haalarin, tossut ja myssyn sekä aivan ihana lampaantaljan, mikä sitten lämmittää pikkuista lattialla, vaunuissa, pulkassa ym. Pikkuisen toinen mummi on laittanut jo yhden vaatepaketin postissa ja toinen on kuulemma tulossa, kun ei malta kuulemma olla poissa vauvanvaateosastoilta[:D] Ja sitten kummitytön äiti sanoi, että siellä odottaa jo kolme pussillista vauvan vaateitta. Ja minä kun olin huolissani, että riittävätkö ne vauvan vaatteet, mihin itsellä on varaa lapsoselle. Ei näytä hätää olevan..[:)] Onneksi. Äiti sanoi myös, että voisi kesällä mennä sitten katsomaan vaunuja uutena, kun kerroin suunnittelevani käytettyjen ostoa. 
 
Ensimmäinen melkeinhankinta takana!
Laitoin huudon sisään, kokoontaitettavasta hoitopöydästä. Muuta hoitopöytää kun ei mahdu tuonne vessaan, kun nykyään kuivurikin pesukoneen päällä.

sormet ristiin että miten käy, toisaalta jos ei onnistu tällä kertaa niin sitten toisella kertaa, eiköhän niitä ole netti pullollaan :)

Muuta en ole vielä uskaltanut / halunnut(nurkkiin) hankkia. Vaikka ollaan maagiset rajat ja muut menty jo niin silti mieltä vielä painaa, ehkäpä ekat kuullut sydän äänet tai sit viimestään se itku synnärillä helpottaa... Toisaalta huoltapa tää vissiin on koko loppuelämän ;)
 
Olen vähän arka huutonettien yms. juttujen kanssa, olen kyllä käynyt kurkkimassa, ja olishan siellä vaikka ja mitä. Mies sanoi,että joillakin on ne "osta heti"-jutut päällä, mutta eivät kuitenkaan myy sillä hintaa.Ja sitten kun olis hyvä tuote, niin ei ole matkahuolto toimitusta.(ja olishan ne rahtien hinnatkin mukava tietää etukäteen) Sori,että marisen täällä heti aamusta [&:]

Pinnasänkyä olen koittanut katsella, se olisi se eka isompi ostos ja siittä olisi hyvä lähteä laittaman tuota meidän makuuhuonetta vauvalle, ja kun se sänky olisi jo omalla paikallaan, muuttuis tämä odotusaikakin todellisemmaksi. Tuntuu toisinaan niin epätodelliselta olotilalta, ja siks kai tuo pelotuskin....
Tuota hoitopöytä asiaa olen miettinyt myös(kuten PojanÄiti) meilläkin on pienet tilat, ja ainoa mahdollinen olisi tuo kokoon taitettava, mutta.... Tosin en käyttänyt edellisenkään kanssa hoitopöytää kuin muutoman kerran, kun homma kävi näppärästi ihan sylissäkin/(sängyn päällä alustalla).

Tärkeimmät on mielestäni: Sänky,yhdistelmät,amme,syöttötuoli,turvakaukalo,hoitoalusta. Nuo liinavaatteet tulee hurauteltua hetkessä ompelukoneella, ja vaatteita tulee osteltua muutenkin pikku hiljaa. Lisäksi aijotaan ottaa se äippäpaketti, josta laatikko tulee ensivuoteeksi.
Muutoman kuvan olen etsinyt netistä, jotka tulostan ja teen niistä taulut seinälle(jossa sänky tulee olemaan)[;)] Olispa se sänky jo.... *huokailua*[:)]
 
En ole uskaltanut ostaa mitään isoja hankintoja, netistä niitä on kyllä tullu kateltua. Pienen bodyn osti miehelleni ja minulle ihasteltavaksi, että on sitten sitä jotain konkreetista. Hirveesti en vaatteita raski ostaa sillä, tuttavat tuo varmasti lahjaksi ja veljen lapsilta on luvattu vanhat vaatteet meille. Heiltä löytyy molempien, niin tyttöjen ja poikien vaatteet, sillä ovat säilyttäneet kaikkien 3 lasten vaatteet.
 
Huomenia,
Mä ostin sängyn huuto.netistä, sattui olemaan kulmilta ja tarjosin siitä 55 €. Lähtöhinta oli 50 € euron korotuksella. Laitoin myyjälle yksityisviestiä että tehdäänkö suorat kaupat 55 € ja hän sulki kohteen minulle. Sunnuntaina pitäisi sänky käydä hakemassa, pitänee anopille soittaa että josko saatais heijän kellaria lainata minne sängyn saisi vielä muutamaksi kuukaudeksi jemmaan. Kesällä sitten kun on maalausurakka tehty niin voi sen tosta naapurista hakea omalle paikalleen.

Jotenkin vielä olen himmaillut noiden tavaroiden ostossa, kovin on epätodellinen olo täälläkin joten Mamma_76 ymmärrän sinua täysin... Ehkä se vapulta sitten lähtee kun rakenneultra on takana ja masu jo toivottavsti edessä :D
 
Meilläkin tulee olemaan tuo äippäpakkauksen laatikko ensi vuoteena. Lakanat aion kanssa tehdä itse, ainakin suurimmaksi osaksi. Hoitopöytämietinnät täälläkin käynnissä. Muutetaan vielä ensi kesänä ennen vaavin syntymää toiselle puolelle suomea, eikä asunto oo vielä tiedossa, joten pääsen vasta viime metreillä vaavin huonetta sisustaan ja suuri osa hankinnoista jää muuton jälkeiseen aikaan. Haluaisin hoitopöydöksi sellaisen, missä on samalla lipasto, mutta en tosiaan vielä voi hankkia, kun ei tiedä tulevan asunnon lopullista näköä.

Oon käyttänyt jonkun verran huutonettiä ja toistaiseksi osunut mukavia myyjiä kohdalle. Oon tuotteita, paitsi vaatteita, katsellut pääasiassa automatkan päästä kotoa tai mutsilta, että pääse ne tarkastamaan ja maksamaan isommat summat käteisellä. Pinnasänky tuli jo hankittua. Ja nyt oon tekemässä kauppaa vauvan tarvikepaketista, missä on leluja ja vaatteita, ruokalappuja ja lakanoita. Itsekin vähän aristelen, mutta luotan niihin pystyssä oleviin peukkuihin, että jos niitä myyjältä muutama löytyy niin haluan uskoa, että ei ihan täyshuijari ole (sinisilmäinen[&:], mahdollisesti) Tähän asti siis mennyt ihan ok.

Oon kanssa ajatellut suuremmat ostot (vaunut, turvakaukalo..) jättää rakenneultran jälkeiseen elämään. Syöttötuolin oon ajatellut ostaa vasta syntymän jälkeen, kun haluaisin sen Stokken trip trapin, mikä muuntuu vaavin kasvaessa tuoliksi. Sillä on kuitenkin hintaa lähemmäs toista sataa, niin täytyy katsoa, jos vaikka kastelahjaksi toivoisi vaavin isovanhemmilta tai jos huutonetissä tulee kohtuu hinnalla aikaisemmin vastaan.
 
ihan raskauden alussa innostuin kun tilasin itelleni h&m'stä vaatteita ja ostin vauvalle bodyn, housut ja pari yöpukua. Muuten ei olla hankittu mitään.
kun ennestään löytyy laatikkotolkulla vaatteita ym. pitää sit vaan jossain vaiheessa käydä ne läpi ja pestä ym laittaa lipastoon. Mut ehkä kesällä.
jotenkin ei vielä tunnu tää todelta joten hiljaisin mielin eteenpäin.
 
Minä ostin sieltä Stokkalta ne parinkympin farkut, mutta nyt kun olen laihtunut, ne ovatkin jo aikamoiset hopparihousut, vaikka niiden pitäis olla stretchiä ja sellaiset aika istuvat. Harmillista, mutta toisaalta onhan se parempi että isot kuin pienet, niin voi niitä kuitenkin pitää. Pysyvät onneksi mahan avulla ylhäällä [:D]
 
Heips minultakin, uutena tupsahdin tänne tänään.
Ja KIITOS etusivun listan tekijälle, ei sitä ensikertalainen tajuakaan kuinka paljon täytyykään hankkia! Nyt sain vähän osviittaa [;)]

Mä olen ostanut yhden potkarin vasta jaka on niinkuin unipussi. Kirpparilta 50centtii [:)]
Mitään muuta meillä ei ole vielä mietittykkään. Vaunut on päätetty ja brion sing travel systemiin ihastuttiin, ehkä osaksi siksi kun saatiin brion primo kaukalo lahjana kun tilasin vauva lehden. Näpsäkän tuntuiset kärryt.

Huutonetistä aiotaan kai kattoo sänkyä ja vauvan vaatteet saadaan suurimmaksi osaksi mun kaverilta jolla on nyt toukokuussa syntymässä kaksoset, tyttö ja poika eli kumpi tahansa sieltä meille putkahtaa niin vaatteita on luvassa ja paljon. Varmaan hieman tulee itekki ostettua. ihana tääkin palsta, kiitti teille [:)]
 
Jotenkin mieli parempi [:)]
Sain luvan ottaa käyttöön esikoiseni valkoisen lipaston, kun hänen akkari-lehdet mahtui kirjahyllyn laatikkoonkin.
Elikkä nyt meidän nuppusella on lipasto vaatteille.Pesasin laatikot, ja lipaston päälle laitoin meidän hääkuvan.[;)]
 Nuo muutomat potkarit laitoin laatikkoon jo valmiiksi [:D]  Hih, piristi kummasti!
 
Takaisin
Top