Muutaman päivän olen katsellut, että ihan kuin poika taas jäytäisi ikenillään enemmän, ja siellähän se kurkistelee, hammas numero viisi. Johan tässä olikin pari rauhallista viikkoa hampaiden kannalta, kun edelliset ehtivät tulla ikenistä läpi
Hommasin sitä Gumin geeliä, ei ollut apteekin hyllyllä, mutta sitä pistettiin tilaukseen mulle ja tuli seuraavana päivänä. Sörkitään sitä nyt tonne suuhun välillä ja katsotaan mitä se tekee...
Mun yks entinen työkaveri käytti kai jotain Foreverin aloetuotetta noihin hampaiden puhkeamisoireisiin. En oo nyt ihan 100 -varma, mutta jos tiedätte Forever -myyjiä, niin kysäskää heiltä onko tämmöstä olemassa ja jos tämmöinen tuote kiinnostaa.
Mutta poika on kuitenkin ihan normaali oma itsensä ollut päivisin, että en tiedä, kipuileeko se suu nyt... Eikä oikein mitään sen ihmeemmin järsi nyt, kun hammas jo vähän pilkottaa. Ilmeisesti se pahin kutina on ennen kuin hammas yhtään näkyy?
Viime yöksi sai sitten panadolia ja nukkui kyllä rauhallisemmin. Sain itsekin nukkua 6 h putkeen ja paljon on nyt itsekin virkeämpi, kuin että nukkuisi 2+2+2. (Joopa joo. )
Meillä eilen alkoi tuntumaan pieni naskali alhaalla. Siis eka hammas melkein läpi. Löytyi onneksi syy kahden päivän (ja yön) kiukkuun. Aika monta kiukkua siis vielä edessä!
^ En tykkää kiukusta, vaan hampaasta! :) Ei oo enää montaa meilläkään puhkeematta... Ööö. 30?
Eka "hammastarkastuskin" oli männä viikolla. Pahinta oli se, että MINÄ jouduin istumaan siihen kidutuspenkkiin muksu sylissäni!! Ja puhettahan oli siitä, että ei saa omaa hammaslääkäripelkoaan tartuttaa lapseen
Ai, no sitten minä en lapsen kans hammaslääkäriin lähde.... Terveisin itken ja tärisen näin 23-vuotiaana edelleen hammaslääkärin tuolissa... :D Enkä ole hampaitani hoidattanut vieläkään sen kolarin jäljiltä kys. syystä :D
En tiiä johtuuko tosta hampaasta vai mistä, mutta poitsu on nyt pari päivää liponut huuliaan välillä tollee Johannes Virolainen -tyylillä! En kestä kattoo sitä (No voi olla että se Pulttiboissin parodia-Johannes on lähempänä totuutta, kuin todellinen Johny-boy)
Tuo hampaan harjaus onkin hauskaa puuhaa :) Pojan ilme oli eka kerralla hämmennyksen ja inhon väliltä, tais tuntua se harjasosa hassulta Täytyy tänään ostaa tahnaakin, kun käydään kaupassa vilvoittelemassa
Eipä tarvinnut sittenkään odotella ihan sinne teini-ikään hampaiden puhkeamisen kanssa. Kuukausi sitten puhkesi kaksi alahammasta samalla kerralla. Viime viikolla huomasin kulmahampaan tulleen läpi ja nyt myös kolme muuta etuhammasta pilkottavat. Eikä ole näemmä kauheasti menoa haitannut :)
^ Oho, teillä tehdään sitten kaikki hampaat kerralla! :) Meillä on nyt taas seuraava hammaspari nähnyt päivänvalon, eli yläetuhampaiden viereen ovat ilmestyneet ne seuraavat hampaat molemmin puolin. Nyt saldo on kuusi hammasta, poika järsii taas kovasti ja alaikenet näyttävät kovin muhkuraisilta...
Meille ei vaan tule... Edelleen kaksi hammasta, ja pari kuukautta jäätävää kuolaamista ja jyrsimistä. Hermot menee. Uusi huvi on napata varomattoman äidin tai isän varpaat. Auts!
Meilläkin on edelleen vain ne kaksi hammasta jotka tuli tasan 2 kk sitten. Merkkejä uusien puhkeamisesta on taas ollut ilmassa ja nyt lääkäri sanoikin neuvolassa että yläikenet on niin pulleana että ihan pian sieltä ilmestyy niitä lisää. Saas nähdä montako tulee...
Pupuhampaat puski läpi tässä muutaman pv sisään, mut varsinkin tänään ollu tosi ärsyttävät. Huomaan tuon hampaitten tulon muuten siitäkin, että tytöllä on imuote vähän hakusessa muutaman päivän.
Mähän hommasin sitä geeliä suun limakalvoille... Mulle tuli ittelle taas afta, kun söin tomaatteja, niin päätinpä kokeilla sitten sitä geeliä itse. Auttaa! Helpotti heti siihen kirvelyyn. Eli varmaan auttaa poikaakin. Jos muistais laittaa sitä...
Meillakin ylaetuhampaiden vieraan on nyt ilmestynyt kaksi hammasta molemmille puolin (kunnioitettavalla raolla kuitenkin) eli hymyillessa nakyy melkein taydellinen hammasrivi.
Etualhaalla on kaksi hammasta, mitka tulivat ihan ekana joskus 4kk jalkeen ja ylasivuilla on toisella sivulla kaksi pienta nysaa ja toisella puolen yksi. Nuo sivuhampaat ovat todella pienia,
Eli yhteensa 9 hammasta! :)