Hampaiden tulo..

Meillä Makarelli täysin samanlaista, ihan kun olisin itse kirjoittanut. Viime yö oli taas sekava, poika kitisi ja itki kokoajan, oli minussa kiinni koko yön. Yöllä ennen kahta oli taas lämmin ja posket helottivat, mittasin lämmön ja oli taas vähän yli 37. Lisäksi mua masentaa kun poika syö tosi huonosti ja kakoo helposti jos ruoka vähänkin karkeampaa . Äidinmaito kuitenkin maistuu.
 
Korvatkin juuri tarkistettu viime viikolla. Toivottavasti tämä menisi pian ohi? Onko muiden vauvoilla ruokahaluttomuutta/ei halua syödä? Meillä ei maistu ruoka, yhtä huijaamista syöttämiset ja tuntuu että poika jo hoksannut kaikki käyttämäni keinot. Uuvuttaa vaan itseäni tarjoilla noita ruokia ja niistä syödään muutama teelusikallinen :sad001 imetystukiäiti kyllä minulle sanoi että tämänkin ikäinen pärjää hyvin vielä rintamaidolla. Kelpais edes noi hedelmäsoseet.. Tosi kylmät ruuat maistuu paremmin kuin lämpimät.
 
Meillä on. On jo esikon ajalta tuttu juttu kun hampaita alkaa tulla. Esikko on tosin edelleen huono syömään. Kuopus on ollut ihan eri maata mutta niin vaan tuli samat kotkotukset kun hampaita alkoi tulla, tissi ei kelpaa ja ruoka ei maistu.

Saa kaikki kikka kolmoset käyttää että saa syömään. Meillä on joku sanaton sopimus että kun on tarpeeksi kiinnostavaa katsottavaa kädessä niin suukin aukeaa, jos taas ei niin pysyy visusti supussa:rolleyes:
 
Kotimaman, voisiko olla hampaista? Ajattelin, jos lämmin ruoka ei maistu.. Ja eikös korvat voi tulehtua ihan muutamissa tunneissa? Tai näin olen kuullut. Meillä räkatauti jatkuu, mutta päivisin pirteä (unien jälkeen) ja viime yö meni hyvin. Aamuyöstä vasta tuli seinä vastaan, että neiti ei omassa sängyssä suostunut olemaan. Luulen, että täällä ois hampaita tulossa, mutta tarkkailla täytyy. Yöstä sen verran, että tyttö sai nukuttua (hengitettyä) kohtalaisen hyvin, kun laitettiin päätyä reilusti koholle, murskattua valkosipulia sängynpäätyyn ja panadolia nukkumaanmennessä. Oireet: kuumetta pyllystä mitattuna 38-39, kirkas räkä, aivastelu, kuolaa valtoimenaan ja suun hankaaminen sekä hirvittävät ilmavaivat! Ja kaikesta huolimatta toinen jaksaa tuossa touhuilla ja jutella :Heartred
 
Huonosti maistuu ruoka täälläkin, vaikka aikaisemmin ei mitään ongelmaa. En tarjoakaan enää kuin aivan jäähtynyttä sosetta. Se kelpaa paremmin. Ja nokkamuki täytyy olla koko ajan kädessä, että saa paiskoa sitä lattialle, niin ruokaa uppoaa siinä sivussa jonkun verran. Muutaman päivän on myös tissi kelvannut vain unisena/ heti herättyä eli päivällä saattaa syödä vain pari kertaa ja sitten yöllä otetaan maitokiintiö täyteen. :meh: Toinen yläetuhammas tullut läpi ja toinen varmaan tuloillaan.
 
Muutamassa tunnissa saattaa korvatulehdus näkyä. Meillä oli 3 viikkoa sitten ja nyt tuli taas kamala nuha ja niinpä taidetaan kerranki kokeilla mennä suorilta korvia näyttään (tai odotellaan ihan iltaan), ku aina sit ollu seuraava yö kamala ja tulehdus näkyny seuraavana päivänä. Voihan se olla, että huomenna uus reissu, ellei heti näy. Oishan tuo ens viikolla kontrolliaikaki. Oon siis jo vakuuttunu, että meillä korvatulehduskierre alkanut.
 
Nyt söi kerhossa helposti pilttipurkillisen sosetta ja hetki sen jälkeen oksenti kaiken ulos :sad001 mua alkaa jo huolettaa tämä ruokahaluttomuus ja oksentelu. Tai sitten söi liikaa. Pitää antaa pienempiä annoksia nyt vaikka ruokahalu palaisikin hetkellisesti. Jos nyt vielä parin päivän päästä sama juttu niin lääkäriin. Ei nyt enää limaakaan tule flunssan jälkimaininkina, yskää on hieman muttei paljoa. Kurjaa :sad001
 
Hampaat voi kyllä kanssa aiheuttaa tota oksentelua. Meillä oli puklailu jo kokonaan loppunut, mutta nyt kun hampuja tullut, niin on taas puklaillutkin.
 
Tätä on nyt lähes viikon kestänyt. Joku päivä oksentaa ja joku päivä ei. Muuta pulauttelua ei ole. Silloin flunssassa oksenti iltatankkauksen aikana kaiken parina iltana. Nyt taas sitä ei ole ollut. Maito siis pysyy sisällä. Pitää vaan syöttää vähemmän noita kiinteitä ja katsoa onko vaikutusta. Raasu :sad001
 
Meidän tytsyllä on kans tosi huono ruokahalu. On jo ainaki kuukauden. Välillä voi mennä useita päiviä et ruokailu sujuu paremmin ja sit palataan takaisin siihen syömättömyyteen. Meillä ei mitkään suunaukomishuijaukset auta kun sylkee vaan ruuan heti ulos. Sormiruoka maistuu paremmin, mutta ei sitä suuria määriä mahaan asti päädy, etenkään lihaa tai kasviksia. Mutta onneksi tosiaan äidinmaidollakin pärjää vielä ihan ok.
 
Meillä sama kuin Askurailla.
Neiti on tosi huono syömään ja paheni vaan kun alkoi tekemään hampaita. Sormiruokaa syö paremmin ja tissi maistuu hyvin.
 
Meillä nuo ekat hampaat menee vaan ees taas. 3kk niitä ollaan jo tehty eikä millään tuu läpi. Välillä on ihan pinnassa ja ienkin on turvonnut, mut aina ne vetäytyy takasin päin. Inhottavaa kun toinen sitten kipuilee ja on pahalla päällä.
 
Meillä melkoista showta kans syöminen. Sormiruokaa kun on, saa syötettyä hyvin. Oon päättäny, että tässä kohtaa on kaikki keinot sallittuja. Katsotaan vaikka padilta Hopla, ellei muu auta (ei oo vielä tarttenu turvautua). Niin me välillä tehtiin esikoisenkin kanssa. Nyt olen antanut myös viedä ruokaa lusikassa itse suuhunsa niin jopa on pikkumies onnessaan. :)
 
Eilen illalla bongasin etuylähampaat, ei oo tullu kurkittus ja vasen on jo aavistuksen läpi, tuntuu sormeen. Toinenkin näkyy viivana ikenessä ihan pinnassa ja ikenet turvoksissa. Muutama yö ährätty ja heräilly taas, PAITSI viime yönä vaan kerran ja sekin vasta klo 5.20. Varmaan nuo hampaat siis vaivanneet motoriikkatreenien lisäksi.
 
Meillä varmaan ollaan hampaatonna vielä vuodenkin iässä :D täällä ei ole merkkiäkään hampaiden tulosta :wink
 
Meillä tällä hetkellä neljä hammasta: kaksi alhaalla ja kaksi ylhäällä. Mutta ekana ylös tulikin etuhampaiden viereiset hampaat. :P varmaan huvittavan näköinen kun kasvavat täyteen mittaan jos ei ihan etummaiset kerkee puhjeta ennen sitä.. :D
 
Iih, voi mikä pikku-vampyyri -efekti varmaan! Ihana :happy: täällä kaksi hammasta alhaalla ja kaksi ylhäällä, ylähampaat ei ole vielä kovin isot mutta heti kun ne puhkesi niin näyttää jotenki niin isolta lapselta koko tyttö :shy:
 
Takaisin
Top