Hampaat

Meille tuli viime viikolla kirje että saisi varata pojulle ajan hammaslääkäriin, täytyykin muistaa varata...

Keskeltä ylhäältä pullottaa ikenet myös jo jonkin verran, joten voipi tässä kunnon sarja olla tulossa lähiaikoina.
 
Muutamaa päivää vaille 5kk ja typylle tulossa jo kolmas hammas. Toisen yläetuhampaan kulma näkyy ja toinenkin puoli pullottaa siihen malliin että se tulee varmaan pian perässä. Kyllä onkii pureksittu innolla kaikkee mahdollista viimeaikoina.
 
Mun äitini juuri kertoi että mulle itselleni hampaat alkoi puhjeta vasta 8kk ikäisenä, joten pieni toivo on vielä päästä 2kk ilman hammasitkuja. En yhtään odota innolla tissin pureskelua, joten tätä mammaa ei haittaa yhtään jos hampaat tulis neidille myöhemmin.
 
Kuolaamisen määrä on ollut vakio jo 2kk iästä asti ja joka kerta anoppi jaksaa toitottaa, että ihan pian tulee hampaat. Mitään merkkejä ei ole, muuta kuin tuo tajuton kuolaaminen. Itselleni on hampaat tullut reilu 9kk iässä, joten toivottavasti on äidiltä perinyt tuon. Pelkään jo nännien puolesta.
 
Voi hyvä Jumala tätä itkun määrää. Onneksi yö nukuttiin (6 heräämistä tosin tissille/tutille) . Onneksi muistin että mulla on sellanen vauvojen kapistus jonka sisään voi laittaa esim hedelmää ja sen läpi mutustaa sitä. Laitoin vaan sisälle pakkasesta omaa maitoa. Ai että se helpotti nopeasti kipeisiin ikeniin. Päälle vielä imetys ja nyt poika nukkuu. Taidanpa tehdä samoin.
 
b9ad1011c5557410268d75ef192e018b
 
Muuten samanlainen, mutta tosiaan sellanen verkkopussi on meillä liitetty tohon kahvaan jonne saa sisälle laitettua hedelmiä tms.
 
Poika lopetti kiinteiden syömisen, varsinki lämpimien ruokien. Lienekköhä ne hampaat tekkee... iha itku tullee raukalla jos yrittää antaa..
Pitänee jälkiruuat laittaa jääkaappiin, jos niitä ois mukavempi mutustella :-)
 
Mä olen Idapa antanut kasvissoseitakin kylmänä jos ei oo lämpimät maistunu ja sit on taas uponnu. Ei ole meillä ainakaan mitään väliä onko jääkaappikylmää tai lämmitettyä. Kylmät uppoo tällä hetkellä paremmin. Mutta meilläkin ollu jo jokusen päivän sellainen trendi että suu menee kiinni kun lusikan ottaa esille.... Enpä tiie mikä on neidillä.
 
Meillä poikeuksellisesti pullottaa ien ylhäältä ja nännin pureskelu ja venyttäminen senkin lisääntyy. Kaikki lelut viedään suuhun ja järsitään. Ei kyllä näy vielä valkoista.
 
Mamamehiläinen;
Huoh, miks en aatellu ite tuota! Kiitos! Pitää kokeilla jos poika suostuis syömään :-) poika tekee iha samaa että suu tiukasti kiinni, kun yrittää antaa. Jos saan lusikoitua lämmintä ruokaa suuhun niin tulee älytön itku :sad001 eilen annoin iltapuuron, niin itkun kanssa sain menemään muutaman lusikallisen ja mango sose meni mutisematta kun oli kylmää. Maidon kanssa ei temppuile vaikka lämmittää sitä. Hmm. Toki pojalla on kuukauen kuultanu hampaat ikenen läpi, mutta mitään terävää ei suussa tunnu. Siskon esikoinen teki sen että lopetti syömisen kokonaan kun rupes hampaita tekemään, ja sitä jatku pitkään. On se herranen aika raskasta tehä hampaita nui pienen :sad001
 
Täällä näkyy hampaat jo molemmin puolin alhaalla eli läpi ovat. Syöminen ollut myös päänpyörittelyä nyt aamulla joten pitääpä kokeilla tarjota seuraava ruoka jääkaappikylmänä.
 
Hirmunen kiukutteluyö takana ja aamulla ylhäällä komeili se kolmas hammas, eli siis läpi tuli. Viereinen hammas tullee ihan lähipäivinä, sen verran kuultaa läpi ja edelleen näyttää kutittavan ihan vietävästi.
 
Tänään oli tullut eka hammas alhaalla läpi! Kaksi yötä onkin mennyt huonommin ja päivällä ollut kiukkuinen. Luulin et johtuu pelkästään flunssasta, mut hampaitakin on tehnyt :sad001
 
Meillä taitaa kuultaa eka hammas alhaalla edessä :) Ainakin näkyy sellanen valkoisempi kohta siinä ikenen päällä. saas nähdä kuinka kauan menee et tulee läpi !
 
Hei te joilla jo hampaita? Onko teillä mutustettu hampaiden tulon aikaan kieltä tai hankattu sillä ikeniä. Meillä mutustaa hirveesti kieltään.
 
Takaisin
Top