Haluaisitteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen?

Tää onkin hankala valinta.. viimeeksi haluttiin tietää ja kätilö veikkaili tyttöä. Minulla itsellä oli koko ajan poikaolo, muut edelleen olivat vakuuttuneita ”tyttölupauksesta”, ei olisi kannattanut olla vaan ennemmin uskoa minua sillä poika syntyi oli se hieman hämmentävä tilanne synnärillä. Miehen laitoin vaatekaupoille ennen kotiutumispäivää sillä lähes kaikki vaatteet oli tytölle sopivampia..
 
Esikoisesta olin ensin että en halua sukupuolta tietää, mutta uteliaisuus vei voiton. Nimikin oli jo valmiina ennen vauvan syntymää ja raskaus aikana puhuteltiin jo nimellä. Tästä toisesta halusin myös tietää, vaikkei sukupuolella niin väliä olekkaan. Halusin tietää että joutuuko vaatevarastot uusimaan koska esikoiselta vain pinkkiä ja röyhelöä tallessa :hilarious:
 
Yleensä sukupuoli on ollut esillä jo nt-ultrassa, poikalapsella kun tahtoo tappi sojottaa jo silloin juoruavasti. Vanhemmilta lapsilta tosiaan on sukupuoli aina tullut jossain kohdin esiin jo raskauden aikaisissa tutkimuksissa, ja toki olen uteliaana tiedon halunnut. Kumpikin on ihan yhtä tervetullut. Ehkäpä tuo aikaisempi tietäminen auttaa luomaan tunnesiteen mielikuvien kautta vauvaan jo ennen syntymää.

Jos nyt pitäis jotain heittää ni veikkaisin poikaa, sillä nuorin lapseni on poika myös ja hän aloitti myös hyvin vahvalla testiviivalla. Tyttöjen viivat ovat minulla olleet aluksi hailakoita ja vahvistuneet hiljalleen. Saapa nähdä voiko tällaisesta fiiliksestä jo vetää johtopäätöksiä.
 
Mulla on tänään tullut ihan tyttö olo. Jännä nähdä miten käy. Voi kyllä johtua myös siitä että on jotenkin helpompi ajatella että toinen ois tyttö kun esikoinen on poika.
 
Mulla taas ajatuksissa on tyttö, koska esikoinenkik on tyttö. Osaa kuvitella sen jotenkin paremmin. Ja ne kaikki säilötyt vaatteet ovat aika tyttömäisiä. Vaikuttaa ehkä myös ajatusmaailmaan...
 
Haluaisin tietää! Varsinkin kun mulla ei ole yhtään mieluista poikalapsen nimeä mielessä, niin sitä pitäisi sitten alkaa pohtia jos vauva paljastuisi pojaksi. Omilla vanhemmillani oli ilmeisesti sama tilanne, sillä veljelleni keksittiin nimi vasta monta viikkoa syntymän jälkeen :D
 
Nimet on kyllä hankalia. Ei ole valmiina mielessä että minkä nimen haluaisi antaa. Useinmiten ollaan miehen kanssa viime tipassa vasta päätetty lapsen nimi, ja sekin monen kierroksen jälkeen. Kaitpa me nytkin odotetaan että minkäs näköinen vauva tulisi, ennen kuin sopiva nimi löytyy.
 
Olen miettinyt että mies saa päättää halutaanko tietää, itsellä jo molempaa sorttia niin ei ole niin väliä kunhan terve:grin:p Toisaalta olisi kiva vaatteita ostellessa tietää kumpi tulossa. Muuten hankinnat tuleekin olemaan omaa makua ja sisustusta vastaavia neutraaleja juttuja jotka sopii molemmille hyvin.
 
Halutaan tietää. :) Helpompi alkaa miettimään esim. nimeä hyvissä ajoin. Vaikka kuopuksesta saatiin poikalupaus jo rv 17+ niin nimi päätettiin vasta kun poika oli syntynyt ja ristiäiset jo läheni. :hilarious:
 
Eiköhän myö haluta tietää. Ehtii sitten vaatevarastoa käydä läpi. Sillä vaikka pinkki onkin miehekäs väri niin en oikein usko että kuitenkaan osaisin pojalle pukea pinkkiä päälle. Ja sitä pinkkiähän meiltä löytyy esikoisen jäliltä paljon.
 
Eiköhän myö haluta tietää. Ehtii sitten vaatevarastoa käydä läpi. Sillä vaikka pinkki onkin miehekäs väri niin en oikein usko että kuitenkaan osaisin pojalle pukea pinkkiä päälle. Ja sitä pinkkiähän meiltä löytyy esikoisen jäliltä paljon.
Joo, niin minäkin ajattelin ja hommasin mun neljännelle jotain miehekkäämpia tai neutraalimpia värejä. Mutta sormiruokailijat sotkevat melkoisesti... Nyt sitten olen tehnyt uuden säännön et kylille ei lähdetä pinkissä.

:laughing025

Eipä tuo mun poika yhtään sen feminiinisempi ole, vaikka kuinka pinkkiin käärisi. Sen verran roteva tapaus. :) Ja varavaatteita tarvitaan aina... Mutta tästä oppineena hommaan mun tytöille enemmän neutraaleja vaatteita, erityisesti näistä jotka todennäköisimmin selviytyvät sisarukselta toiselle hyvinä, kuten talvipuvut.
 
Joo, niin minäkin ajattelin ja hommasin mun neljännelle jotain miehekkäämpia tai neutraalimpia värejä. Mutta sormiruokailijat sotkevat melkoisesti... Nyt sitten olen tehnyt uuden säännön et kylille ei lähdetä pinkissä.

:laughing025

Eipä tuo mun poika yhtään sen feminiinisempi ole, vaikka kuinka pinkkiin käärisi. Sen verran roteva tapaus. :) Ja varavaatteita tarvitaan aina... Mutta tästä oppineena hommaan mun tytöille enemmän neutraaleja vaatteita, erityisesti näistä jotka todennäköisimmin selviytyvät sisarukselta toiselle hyvinä, kuten talvipuvut.

Juu tuskin miekään ihan ehdoton tässä olen jos kaikki muut vaatteet on nipassa. Mut jos ees ne röyhelöt pitäisin ihan tyttöjen juttuna. :joyful: Ja toki, meneehän tässä kyllä pieni hetki ennenkun mitään sukupuolilupauksiakaan jaetaan. :rolleyes:
 
Ekasta raskaudesta annoin puolison päättää, että kysytäänkö sukupuolta vai ei. Nyt varmaan haluaisin tietää. Mulla on ihan poika olo, mutta voin olla väärässä. En viimeksikään ollut oikeassa!:)
 
Kyllä halutaan tietää Meille olis tervetullut kumpi vaan, mut koska aiemmin olen saanut jo 3 tyttöä niin poika olisi mukava lisä.❤
 
Haluun tietää. Poikia on 2 niin tyttö olis kiva lisä meidän joukkoon :) poikakin kyllä käy. Kuhan pysyisi matkassa!
 
Ajatuksena hauska, että sukupuoli selviäisi vasta synnyttyä. Tuskin maltan kuitenkaan odottaa :D
 
Haluan tietää sukupuolen. Yksi poika jo ennestään, sukupuolella ei ole väliä :)
 
Takaisin
Top