Haluaisitteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen?

Keskustelun 'Helmikuiset 2022' aloitti Bella Swan, 30 touko 2021.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Likatsu Piirimestaruustason postaaja Syyskuunmammat 2015

Tää onkin hankala valinta.. viimeeksi haluttiin tietää ja kätilö veikkaili tyttöä. Minulla itsellä oli koko ajan poikaolo, muut edelleen olivat vakuuttuneita ”tyttölupauksesta”, ei olisi kannattanut olla vaan ennemmin uskoa minua sillä poika syntyi oli se hieman hämmentävä tilanne synnärillä. Miehen laitoin vaatekaupoille ennen kotiutumispäivää sillä lähes kaikki vaatteet oli tytölle sopivampia..
  2. Pipana93 Näppärä viestien naputtelija Elokuiset 2021

Esikoisesta olin ensin että en halua sukupuolta tietää, mutta uteliaisuus vei voiton. Nimikin oli jo valmiina ennen vauvan syntymää ja raskaus aikana puhuteltiin jo nimellä. Tästä toisesta halusin myös tietää, vaikkei sukupuolella niin väliä olekkaan. Halusin tietää että joutuuko vaatevarastot uusimaan koska esikoiselta vain pinkkiä ja röyhelöä tallessa :hilarious:
  3. Nepeta Cataria Tietävä tietäjä Eloäidit 2020 Helmikuiset 2022 Heinämammat 2016 Elomammat 2018

Yleensä sukupuoli on ollut esillä jo nt-ultrassa, poikalapsella kun tahtoo tappi sojottaa jo silloin juoruavasti. Vanhemmilta lapsilta tosiaan on sukupuoli aina tullut jossain kohdin esiin jo raskauden aikaisissa tutkimuksissa, ja toki olen uteliaana tiedon halunnut. Kumpikin on ihan yhtä tervetullut. Ehkäpä tuo aikaisempi tietäminen auttaa luomaan tunnesiteen mielikuvien kautta vauvaan jo ennen syntymää.

Jos nyt pitäis jotain heittää ni veikkaisin poikaa, sillä nuorin lapseni on poika myös ja hän aloitti myös hyvin vahvalla testiviivalla. Tyttöjen viivat ovat minulla olleet aluksi hailakoita ja vahvistuneet hiljalleen. Saapa nähdä voiko tällaisesta fiiliksestä jo vetää johtopäätöksiä.
  4. Aurinkoinenilta Hyväntuulinen höpöttäjä Toukokuiset 2022

Mulla on tänään tullut ihan tyttö olo. Jännä nähdä miten käy. Voi kyllä johtua myös siitä että on jotenkin helpompi ajatella että toinen ois tyttö kun esikoinen on poika.
  5. Nuubel Piirimestaruustason postaaja Helmikuiset 2022 Elomammat 2017

Mulla taas ajatuksissa on tyttö, koska esikoinenkik on tyttö. Osaa kuvitella sen jotenkin paremmin. Ja ne kaikki säilötyt vaatteet ovat aika tyttömäisiä. Vaikuttaa ehkä myös ajatusmaailmaan...
  6. crstl Hyväntuulinen höpöttäjä Helmikuiset 2022

Haluaisin tietää! Varsinkin kun mulla ei ole yhtään mieluista poikalapsen nimeä mielessä, niin sitä pitäisi sitten alkaa pohtia jos vauva paljastuisi pojaksi. Omilla vanhemmillani oli ilmeisesti sama tilanne, sillä veljelleni keksittiin nimi vasta monta viikkoa syntymän jälkeen :D
  7. Nepeta Cataria Tietävä tietäjä Eloäidit 2020 Helmikuiset 2022 Heinämammat 2016 Elomammat 2018

Nimet on kyllä hankalia. Ei ole valmiina mielessä että minkä nimen haluaisi antaa. Useinmiten ollaan miehen kanssa viime tipassa vasta päätetty lapsen nimi, ja sekin monen kierroksen jälkeen. Kaitpa me nytkin odotetaan että minkäs näköinen vauva tulisi, ennen kuin sopiva nimi löytyy.
  8. Hope* Sanaisen arkkunsa ammentaja Helmikuiset 2022

Olen miettinyt että mies saa päättää halutaanko tietää, itsellä jo molempaa sorttia niin ei ole niin väliä kunhan terve:grin:p Toisaalta olisi kiva vaatteita ostellessa tietää kumpi tulossa. Muuten hankinnat tuleekin olemaan omaa makua ja sisustusta vastaavia neutraaleja juttuja jotka sopii molemmille hyvin.
  9. Oliwia Näppärä viestien naputtelija

Halutaan tietää. :) Helpompi alkaa miettimään esim. nimeä hyvissä ajoin. Vaikka kuopuksesta saatiin poikalupaus jo rv 17+ niin nimi päätettiin vasta kun poika oli syntynyt ja ristiäiset jo läheni. :hilarious:
    • Tykkään Tykkään x 1
  10. Kassu93 Kommentoinnin ninja Helmikuiset 2022 Joulukuun äidit 2019

Eiköhän myö haluta tietää. Ehtii sitten vaatevarastoa käydä läpi. Sillä vaikka pinkki onkin miehekäs väri niin en oikein usko että kuitenkaan osaisin pojalle pukea pinkkiä päälle. Ja sitä pinkkiähän meiltä löytyy esikoisen jäliltä paljon.
  11. Nepeta Cataria Tietävä tietäjä Eloäidit 2020 Helmikuiset 2022 Heinämammat 2016 Elomammat 2018

Joo, niin minäkin ajattelin ja hommasin mun neljännelle jotain miehekkäämpia tai neutraalimpia värejä. Mutta sormiruokailijat sotkevat melkoisesti... Nyt sitten olen tehnyt uuden säännön et kylille ei lähdetä pinkissä.

:laughing025

Eipä tuo mun poika yhtään sen feminiinisempi ole, vaikka kuinka pinkkiin käärisi. Sen verran roteva tapaus. :) Ja varavaatteita tarvitaan aina... Mutta tästä oppineena hommaan mun tytöille enemmän neutraaleja vaatteita, erityisesti näistä jotka todennäköisimmin selviytyvät sisarukselta toiselle hyvinä, kuten talvipuvut.
    • Tykkään Tykkään x 1
  12. Kassu93 Kommentoinnin ninja Helmikuiset 2022 Joulukuun äidit 2019

Juu tuskin miekään ihan ehdoton tässä olen jos kaikki muut vaatteet on nipassa. Mut jos ees ne röyhelöt pitäisin ihan tyttöjen juttuna. :joyful: Ja toki, meneehän tässä kyllä pieni hetki ennenkun mitään sukupuolilupauksiakaan jaetaan. :rolleyes:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  13. Marbob Jostain jotain jo tietävä

Ekasta raskaudesta annoin puolison päättää, että kysytäänkö sukupuolta vai ei. Nyt varmaan haluaisin tietää. Mulla on ihan poika olo, mutta voin olla väärässä. En viimeksikään ollut oikeassa!:)
  14. lovelife Kommentoinnin ninja Helmikuiset 2022

Kyllä halutaan tietää Meille olis tervetullut kumpi vaan, mut koska aiemmin olen saanut jo 3 tyttöä niin poika olisi mukava lisä.❤
    • Tykkään Tykkään x 1
  15. Kolmas97 Kommentoinnin ninja Helmikuiset 2022 Helmikuunmammat 2015 Lokamammat 2018

Haluun tietää. Poikia on 2 niin tyttö olis kiva lisä meidän joukkoon :) poikakin kyllä käy. Kuhan pysyisi matkassa!
  16. Villainen Näppärä viestien naputtelija Helmikuiset 2022

Ajatuksena hauska, että sukupuoli selviäisi vasta synnyttyä. Tuskin maltan kuitenkaan odottaa :D
  17. Spyro Sanaisen arkkunsa ammentaja Maalisäidit 2020 Helmikuiset 2022

Haluan tietää sukupuolen. Yksi poika jo ennestään, sukupuolella ei ole väliä :)
  18. lovelife Kommentoinnin ninja Helmikuiset 2022

Olis kyllä hauskaa niin, mut mieki olen liian malttamaton kyllä odottelemaan sinne asti:laughing002
    • Tykkään Tykkään x 1
  19. Lumiprinsessa Sanaisen arkkunsa ammentaja Marraskuun äidit 2019 Helmikuiset 2022

Haluaisin tietää kumpi tulee, mutta molemmat ihan yhtä kaivattuja. :Heartred
  20. Jane Doe Näppärä viestien naputtelija Kesäkuiset 2022

Haluan kanssa tietää kun vain sen aika tulee, että se selviää.