Haaveena esikoinen

Kirjoittelinkin äsken tuonne toiseen ketjuun tämänpäiväisestä lääkärikäynnistä. Tässä edelleen nyt epäillään kohdunulkoista, mutta asiaan ei saatu varmuutta.

Huomasin heti, että jokin on oudosti, sillä lääkäri jäi tutkimaan oikeaa puolta paljon pidemmäksi aikaa kuin vasenta ja kutsui seniorimman lääkärin tutkimaan asiaa hänen kanssaan. Lääkärit näkivät ultrassa oikealla puolella kaksi jotakin epämääräistä asiaa.

Jompikumpi havaituista asioista voi olla kohdunulkoinen raskaus tai sitten ei. Lääkärit eivät saaneet varmuutta siihen, mitä ne ovat.

Huomenna uusi hCG-mittaus, jonka perusteella päätetään, pitääkö mun ottaa metotreksaattia.

Tein tänään raskaustestin, ja meidän haaveista näyttäisi tulevan totta. Uskomatonta. Kaiken tämän (oikeastaan vuosia kestäneen) lapsettomuuspelon ja -ahdistuksen jälkeen, meillä tärppäsi heti ensimmäisellä yrityskerralla. Tältäkö lottovoittajista tuntuu.

Oman sairauden, iän ja miehen tupakoinnin vuoksi olin ihan varma, että meillä tulee kestämään. No, ei tässä vielä olla selvillä vesillä tietenkään, jännittävät viikot edessä. Itse olen aivan innoissani, mies vaikutti aika paljon vaisummalta lähtiessään töihin. Mutta ei onneksi sentään järkyttyneeltä :Face With Tears Of Joy: Pieni osa minusta toivoo, ettei meillä olisi ihan näin heti onnistanut - olen tottakai onnellinen, mutta sain vakuutella miestä niin paljon siitä miten raskaaksi ei noin vain vaan tulla, ja yrittäminen voi kestää kauankin. On sellainen tunne, että tämä saattoi käydä vähän liian äkkiä, ainakin hänelle. Pelkään, että hän alkaa katua.

Toisaalta pelkään myös sitä, että menee kesken. Vaikka tiedostan, että se olisi tilastojenkin valossa normaalia, kun raskaus on vielä niin alussa.

No, ei anneta peloille valtaa vaan keskitytään positiiviseen. :red-heart:

@Syyskukka Kiva, kun kyselet kaikkien kuulumisia 🤍 Aivan hurjasti voimia sinun tilanteeseesi 🤍

Minulla on aika hämmentävät tunnelmat täällä, kun viime kuussa tapahtui aika kummallinen kierto, jossa oli ehkä varhainen keskenmeno tai sitten lähti harvinaisesti koko kohdun sisus kerralla (decidual cast).

Olin siis silloin vuorilla, enkä päässyt siihen hätään tekemään raskaustestiä varmistaakseni olinko ollut raskaana, mutta otin sitten lähipiirin terveysalan ammattilaisen ohjeen mukaan kuvan, että voin jälkikäteen kysyä ammattilaiselta, että mistä ihmeestä oli kyse ja että
pitääkö olla huolissaan ja käydä lisätutkimuksissa. Näytin kuvan lääkärille ihmisten ilmoille päästessäni ja hän sanoi, että keskenmenolta näyttää ja lohdutti, että se on kehon luonnollinen tapa päästää irti raskaudesta jos esimerkiksi kaikki ei ole hyvin. Hänkään ei tosin ollut varma, koska oli niin erikoinen tapaus ja sanoi, että kannattaa vielä näyttää gynekologille varmuuden vuoksi ensi kerralla, kun käyn.

No, tässä välissä sitten kuitenkin pari viikkoa myöhemmin digiovistesti näytti plussaa kahtena päivänä (miksi kahtena?) ja oli todella juilivat oviskivut, kuin joku olisi pistänyt ohuella poranterällä läpi, siitä 6 päivän päästä tuntui kiinnittymiskivun kaltainen nippaus oikealla keskikohdun seudulla. Lääkärin mukaan se olisi tosi aikainen kehon uudelleen starttaus minun tilanteessa, muttei mahdotonta kuitenkaan. No, lepolämmöt oli välissä aika korkealla, nyt on kierron päivä 30 ja minulla on siis nykyään luteaali tasoittunut 12 päivään niin pian pitäisi alkaa menkat. Keholämmöt tippui jo 0,3 astetta joten tosiaan odotan menkkoja alkavaksi ja eilen juili menkkamaisesti. En tiedä, hämmentää tosi paljon. Vähän myös jännittää, että mitä jos se outo ilmiö viime kierrosta toistuu. Mikä se oli? Mitä sitten teen? Onko kehossani jotain todella kummallista meneillään? Olen salaisella lapsettomuuspuolella näistä jonkin verran kirjoitellut, kun on aika yksityisiä asioita laittaa tänne avoimelle puolelle. Teki kuitenkin mieli vastata täälläkin tällä kertaa 🤍

Moikka! ❤️ Täällä yksi 27-vuotias esikoisesta haaveileva, jolla yk2:sta alkunsa saanut raskaus meni varhain kesken kesäkuun lopussa viikoilla 5+5. Postailin silloin pari viikkoa ennen keskenmenoa kesäkuussa positiivisesta testistä toiseen ketjuun, muuten en olekaan vielä tällä palstalla aktivoitunut.

Helmikuun lopussa olisi ollut la. Yksi epäonninen helmikuinen lisää siis. Neuvolan puhelussa sanottiin, että ei tarvitse pitää taukoa yrittämisestä. Nyt kp 22 tuosta keskenmenosta laskettuna (en ole varma, voiko näin oikeasti laskea) ja ovisoireiden perusteella arviolta dpo 7-8. Nyt jännätään, miten tällä kertaa käy. Lupasin itselleni, etten testaile ennen kuin menkat ovat myöhässä. Ensi viikolla siis voisi testailla, jos menkat eivät ala, mutta toisaalta en tiedä, alkaisivatko ne muutenkaan ihan normaaliaikaan keskenmenon jälkeen. Toisaalta ovulaatio minulla vaikutti olleen, joten siinä mielessä voisi odottaa menkkoja ensi viikolla.

@Kyfi3972260 ääh voi eii, oon pahoillani menetyksestä❤️‍🩹 meitä tippui helmikuisista kyllä melko paljon pois😕

Toivotaan, että nyt teillä tärppäisi ja kaikki menisi hyvin! Meille suositeltiin, että vasta sitte ku raskaustesti näyttää negatiivista, niin saa yrittää, mutta ollaan tässä jo puuhailtu, mutta veikkaan oviksen menneen jo ohi noin viikko sitten. Toki en tikutellut ovista niin en ole tuostakaan varma. Mulla nyt tyhjennyksestä tulee huomenna tasan 3vk. Mietin jos testaisin huomenna ku viikko sitten viimeksi testasin ja oli silloin jo haalennut paljon.

@Kyfi3972260 ääh voi eii, oon pahoillani menetyksestä❤️‍🩹 meitä tippui helmikuisista kyllä melko paljon pois😕

Toivotaan, että nyt teillä tärppäisi ja kaikki menisi hyvin! Meille suositeltiin, että vasta sitte ku raskaustesti näyttää negatiivista, niin saa yrittää, mutta ollaan tässä jo puuhailtu, mutta veikkaan oviksen menneen jo ohi noin viikko sitten. Toki en tikutellut ovista niin en ole tuostakaan varma. Mulla nyt tyhjennyksestä tulee huomenna tasan 3vk. Mietin jos testaisin huomenna ku viikko sitten viimeksi testasin ja oli silloin jo haalennut paljon.
Mulla raskaustesti näytti negatiivista jo viikko keskenmenosta, joten uskallettiin heti alkaa yrittämään. Keskenmenon aikaan oli testi jo haalennut haamuksi, eli ehkä mulla raskaushormoni oli ollut laskussa jo pitempään. Toki mulla oli myös hieman aiemmat viikot ja spontaani keskenmeno, joka fyysisesti oli vastaava kuin todella runsaat ja kipeät menkat, ja seurailin keskenmenoa alusta loppuun kotona. En osaa sanoa, oliko alkio edes lähtenyt kehittymään.

Takaisin