Haaveena esikoinen

Mulla oli tänään testipäivä. Negatiivinenhan se... Mä en ymmärrä miksi mä en vaan tuu raskaaksi. En jaksa näitä jatkuvia pettymyksiä!
Tämä on tosiaan maailman kuluttavinta, joka kierto toivo nousee ja loppukierrista, kun testit näyttää negaa ja menkat viimein alkaa, oli on todella kurja 😞

Alkusyksystä on jo varattu aika IVF hoidonsuunnitteluinfoon. Itseä helpottaa se, että on jotain tiettyjä steppejä joita voi odottaa ja josta toivottavasti saa apua.

Hyvää juhannusta jokaiselle täällä!

@Kali Mitenkä sinulla on raskaus edennyt? 🥰 Sinusta ei ole kuulunut vähään aikaan täällä esikoishaaveilupuolella niin täällä toiveikkaana ajattelen, että saattoi viimein onnistua? 🍀

@Kali Mitenkä sinulla on raskaus edennyt? 🥰 Sinusta ei ole kuulunut vähään aikaan täällä esikoishaaveilupuolella niin täällä toiveikkaana ajattelen, että saattoi viimein onnistua? 🍀
Kiitos kysymästä, en tosin voi sanoa että on hyvin edennyt kun mulla on toinen varhaisultra tänään, ekassa kävin sittenkin 2 viikkoa tasan sitten maanantaina jolloin olisi pitänyt olla 6+4, mutta vastasi paria päivää pienempää eli 6+2. Toki syke löytyi. Käyn tänään uudestaan illalla kun oireet (toki niitä ei alunperinkään muita ollut kuin rintojen arkuus ja väsymys) niin katosivat viikko sitten viikonloppuna kokonaan. Täysin normaali olo, kuin ei olisi edes raskaana josta syystä epäilen että keskeytynyt keskenmeno todetaan tänään muutaman tunnin kuluttua. Tai vähintään että kasvu jo hidastunut... 😖

@Kali paljon tsemppiä Kali! 🫶 Toivottavasti varhaisultrassa todetaan kaiken olevan kunnossa. ❤️ Samaistun sun pelkoihin tosi paljon, koska itselläni sama tilanne. Siis että on ollut super oireetonta ja mietin, miten voin olla raskaana, kun tuntuu ihan tavalliselta... Eilen illalla ja tänään oon ollut ihan kierroksilla mahdollisesta keskeytyneestä keskenmenosta. Tänään rv 7+2 ja tänään myös varhaisultra illemmalla. Toivottavasti saamme molemmat hyviä uutisia. 🌈

En ikinä varsinaisesti ilmoittanut tässä ryhmässä plussasta, mutta useimmat varmaan luki sen tuolta raskaaksi 2026 -ketjusta. Plussa oli niin iloinen yllätys ja ihana asia, mutta on ollut vaikeaa luottaa tähän raskauteen. Tänään on kaiken lisäksi tullut vertakin, mikä vetää mielen aika matalaksi. Mulla tosin oli vähäistä veristä vuotoa myös kaksi viikkoa sitten kuutena päivänä peräkkäin, ja silloin se ei kai merkinnyt mitään. (Ainakaan terveyskeskuksen ja neuvolan mukaan.)

Muokattu viimeksi:
@Kali miten meni varhaisultrassa?

Me valitettavasti saatiin kuulla kohdun olevan tyhjä. 😢 Epäilynä on kohdunulkoinen raskaus, mutta asia vaatii lisätutkimuksia...
Voi ei oon pahoillani! 💔

Mulla ultrassa kaikki ookoo, vähän vaan epämääräinen olo jäi kun olin niin valmistautunut kuulemaan huonoja uutisia. Hyvä siis että oli kunnossa, vähän pitää vaan sulatella asiaa..

@Kali tosi hyvä juttu! toivottavasti kaikki sujuu hyvin myös tästä eteenpäin. ❤️

Omaan mieleen hiipi jo ajatus siitä, saadaanko me koskaan lasta tai ainakaan niin monta kuin toivottaisiin. Yksikin riittäisi kyllä. En ole uskonnollinen, mutta ymmärrän näiden kokemusten valossa hyvin ajatuksen siitä, että lapset ovat lahja jumalalta. Asia on meidän käsissä vain hyvin rajallisessa määrin. Toisaalta samalla uskon vielä, että meillä on edellytykset tulla uudestaan raskaaksi - onhan tässä alkanut jo kolme raskautta, vaikka ne eivät ole menneet toivotulla tavalla. Ensi kerralla en kuitenkaan usko positiivisiin testituloksiin ennen kuin raskaus on todettu ultrassa.

@Syyskukka sama fiilis.. Enää en usko positiiviseen tulokseen ennenkuin ultrassa viikkoja vastaava syke. Itsellä nyt luottamus siihen että ikinä saadaan lapsi syliin asti on aika 0.. Jos ajattelee mitään positiivista niin se, että meni kauan ennenkuin yhtä kemiallista kummempaa kiinnittymisyritystä edes saatiin ja nyt 2 peräkkäistä plussaa, mutta sitten miksei ne vaan voi kantaa sitä viikkoa 7 pidemmälle..
Tämä lapsi olisi niin haluttu meille molemmille.

En oikein tiedä mitä ajatella. Maanantaina varhaisultrapäivänä rv 7+2 oli niukkaa verenvuotoa, mutta se on runsastunut eilen ja tänään. Eilen se muistutti kuukautisia ja yöllä oli mennyt side ihan täyteen ja ylikin liaten pyjaman. Onko tämä todennäköisesti kohdunulkoinen raskaus nyt mennyt itsestään kesken...? Luin netistä, että niinkin voi käydä, vaikka ilmeisesti niin tapahtuu vain noin 25 % tapauksista.

Mulla on aika tiistaille gynekologille julkisella, jotta tsekkaavat mistä on kyse. Tiistai tuntuu tällä hetkellä aika kaukaiselta, mutta kuulemma aiemmin ei ollut aikoja.

Samaa fiilistä täälläkin, että ei kyllä pysty luottaa raskauteen, ennen kuin näkee ultrassa sykkeen.
Mulla on huomenna eka pakastealkionsiirto. Mutta vaikee tosiaan olla luottavaisilla mielillä, että tästäkään mitään tulisi syliin asti.

@Syyskukka Voi kun kävisi "tuuri" että olisi mennyt itsestään kesken - eikös silloin välttyisi siltä tujulta lääkkeeltä jonka jälkeen pitää odottaa hetki ennen kuin yrittää raskautta taas? Pidän sormia ristissä!

Täällä menossa kp 11, mutta koska ei hajuakaan miten pitkä kierto minulla on (ei ole vielä tasaantunut pitkään jatkuneen hormonaalisen ehkäisyn jäljiltä), en voi kuin täysin arvailla milloin ovulaatio mahtaa tapahtua. Harrastettiin seksiä edellispäivänä, ja tietty nyt on sitten pari päivää ollut ihmeellisiä tuntemuksia alavatsalla - eiköhän ne ole joko niitä ovulaatiotuntemuksia tai korvien välistä tulevaa signaalia että olisi tärpännyt. Jostain toisesta ketjusta luin, että jollakulla oli tärpännyt kun "talleteltu" kp 7, joten luonnollisesti nyt saan itseni välillä kiinni ajattelemasta, josko meilläkin olisi sittenkin jo tärpännyt - vaikka kuinka yritän jarrutella itseäni, ennen kuin lähtee ihan laukalle. Melko epätodennäköistähän se olisi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Meillä menee tällä viikolla miehen kanssa menot vähän ristiin, mutta huomenna olisi vielä mahdollisuus yrittää tähän kiertoon.:Dizzy Symbol:

@Syyskukka Voi onpa ikävää, olen tosi pahoillani 💔 Toivottavasti asia selviää pian ja pääsette kohtapuoliin yrittämään uudelleen.

@Kali Ihana kuulla, että siellä kaikki oli hyvin ❤️

Täällä menossa dpo 9, tein eilen negan herkän testin päiväpissasta. On ollut pari päivää sitten alaselkäpoltetta ja rinnat oli vähän kipeät. Lisäksi ihan kuin rinnoissa näkyis verisuonet enemmän kuin normaalisti. Eipä luotto ole kovin korkealla täälläkään ylipäänsä onnistumiseen. Tää on jo yk 19 tai 20.

Liityn takasin tälle haaveilupuolelle. Helmikuinen jäi vain kuukauden mittaiseksi haaveeksi🥺 käytiin torstaina varhaisultrassa ja siellä oli sykkeetön 6+2, vaikka viikkoja olis pitäny olla jo 8+2 tai 8+4. Nyt olen sitte loppuviikon yrittäny sulatella tätä uutista ja huomenna mennään naikkarille ja alotetaan tyhjennyshommat.

Oma olo on todella ankea ja itseä syyllistävä. Pelkään, että ei ikinä saada elossa olevaa lasta syliin saakka, vaikka eihän me olla pitkään edes yritetty ja kuitenki saatiin raskaus todistetusti alkamaan oikeaan paikkaan, mutta sydän ei vaan ollu alkanu toimimaan.

Kunhan tästä tulevasta tyhjennysrumbasta selvitään niin sovittiin hellun kans, että jatketaan samalla tavalla ku aiemminki, eli ei yrittämällä yritetä, mutta lapsi saa tulla sitte ku haluaa tulla😌

@Jenspaaa voimia 💔
Meitä on sitten täälläkin samassa veneessä monta helmikuisista. Mie sain nyt julkiselta ultran missä katottiin että kohtu ok ja samalla että tyhjentyny kunnolla, sekä verikokeita, jos niissä ois selittävää näille keskenmenoille. Mutta kilpparit ja kaikki oli ok. On kuulemma muuttunut käypähoitosuositus niin että jo kahden km jälkeen suljetaan pois esim kilpirauhasen vajaatoiminta. Ferritiinit meinasin vielä yrittää työterveydestä pyytää ja sit vaan uutta yritystä kunhan saa ittensä henkisesti taas kasattua.

Takaisin