@Tuulis Hyviä pointteja, kiitos kun kerroit omasta kokemuksestasi. Mietteeni tämän suhteen aaltoilevat päivästä toiseen, toisena on sellainen olo että pitäisi mahdollisimman pian alkaa yrittää, toisaalta taas mietin että kun tässä nyt joka tapauksessa yrityksen alkuun menee vielä pari kuukautta, niin olisiko parempi odottaa vielä kuukausi lisää etten aiheuta itselleni turhaa stressiä reissussa. Toisaalta järki yrittää sanoa, että ei se raskautuminen varmaan yhdestä kuukaudesta ole kiinni, kun taas toisena päivänä mietin, että ehdottomasti on - voi tätä kuumeilua ja ahdistusta...
Minulla on nyt kesäkuun alkuun varattuna seuraava lääkärinaika, jolloin selviää myös mitkä ne verensokeriarvot nyt ovat (sovellus näyttää tällä hetkellä 7,4, mutta se on vain toki arvio, ja tavoite siis ymmärtääkseni saada alle 7,5). Voisinkin laittaa lääkärille viestiä, että haluan agendalle mukaan raskausluvan arvioinnin, jos se vaatisi vaikka jotenkin tavallisesta poikkeavia verikokeita ennen tapaamista.
Minipillereistä lähti nyt viimeinen laatta käyttöön, vaikka mieli teki jo lopettaa ne. Mies oli sitä mieltä, että käytetään niitä vielä - luulen että hän haluaa vielä hetken "makustella" ajatusta siitä, että yritys ehkä oikeasti kohta alkaa. Olemme lapsesta yhdessä unelmoineet ja puhuneet, mutta hänellä ei selvästi ole varsinaisesti vauvakuumetta vielä, ja hän ei selvästi ole sisäistänyt minun huoliani kaikesta keskustelusta ja avautumisesta huolimatta, vaan taitaa ajatella että mehän sitten heti raskaudumme kun ehkäisy jää pois.
Itsehän siis pelkään aivan valtavasti, että jäämme lapsettomiksi enkä todellakaan haluaisi lykätä tätä asiaa yhtään "ylimääräistä". En ole kuitenkaan mistään nuorimmasta päästä enää, ja sitten on vielä diabeteskin rasitteena. Ymmärrän silti miestänikin, hän kun ei ole tämän saman asian kanssa paininut jo vuosia sitten, kuten minä edellisen suhteen aikana, jonka päättyessä ikävissä merkeissä ehdin jo päättää että ryhdyn jossain kohtaa itselliseksi äidiksi. Aihe ei ole hänellä ihan niin "ihon alla" kuin itselläni, eikä hänellä ole samaa tietoutta naisten hedelmällisyydestä (vaikka olen yrittänyt kyllä kertoa siitäkin). Eikä tämä ole mikään sellainen "koska hän on mies", vaan aidosti siksi, ettei hänelle ole näitä asioita koulussa tai muualla opetettu (hän ei ole suomalainen). Joten sikäli ymmärrän, ettei hän ole ihan samalla lähtöviivalla kanssani.
Luultavasti en malta tuon matkan ylikään odottaa, vaikka toisaalta se voisi olla järkevää. Hirveä kuume ja lapsen kaipuu.