Haaveena esikoinen

@Minnamaaria Todella isot ja lämpimät onnittelut! Ihana uutinen. Taitaa todellakin olla sitä joulun taikaa 🥰❤️

@Kali Tosi paljon tsemppiä! Ikävä kuulla, että sun sisko on suhtautunut noin sun kokemiin vaikeuksiin. Vaikeina aikoina läheisiltä toivoisi nimenomaan empatiaa ja vankkumatonta tukea. Onneksi kuulostaa siltä, että miehenne kanssa pidätte yhtä ja olette toistenne puolella. 🩷

@Viheriöi Ajattelin jynssätä kämpän perusteellisesti lattiasta kattoon ja uppoutua johonkin kirjaan tai tv-sarjaan 😅 Uutenavuotena tavataan perheenjäseniä ja kavereita, ja uudenvuoden jälkeen on luvassa pieni reissu.

@Kali Kiitos onnitteluista ja toivon teille plussatuulia ❤️

@Syyskukka Kiitoksia paljon ❤️ Vähän jopa syyllinen olo että kävikin plussautuminen näin helposti kun niin monta muutakin odottaa vielä kuumeisesti 🥺

@Minnamaaria tuhannesti onnea!❤️ ja ei, älä ikinä tunne syyllisyyttä tuollaisesta❤️‍🩹

me vietettiin joulu mun vanhemmilla toisella puolella Suomea. oli kiva nähdä sisaruksia ja pelailla lautapelejä. uusivuosi ollaan kotona, tehdään ruokaa ystävien kanssa.

mulla ois uudenvuoden aattona dpo11, mietin että testaanko silloin vai malttaisiko pari päivää pidemmälle😅

Täällä joulu meni ihan kivasti, ihanaa kun on saanut olla pitkillä vapailla. Uudenvuoden olen töissä, ja ihan mielelläni kyllä olenkin, koska ei sitä uuttavuotta ole enää tullut kummemmin juhlittua. Silloin saan myös ruveta aloittamaan taas lääkkeitä, nenäsumutteen meinaan. Myöhemmin tulee sitten pistokset. Kunpa tammikuu etenisi ripeästi.

Onnea kaikille plussanneille ❤️

Mulla on turnausväsymys. Olen vähän lueskellut foorumia, muttei ole oikein mitään kirjoitettavaa. Nyt toista kiertoa Cyclogest käytössä dpo4 alkaen. Viime kierto venyi niiden ansiosta kp33, ja menkat alkoi vasta 5 päivää viimeisestä Cyclosta. Ja sit sain ovistestiin tässä kierrossa plussan jo kp8, limojen perusteella onneksi havahduin tekemään testin jo tuolloin. Jotenkin sekoittanut kiertoa noi Cyclot. Eilen dpo10/kp 20 tein rtestin, puhdas nega. Testaan vielä huomenna uusiksi varuiksi ja sit otan kyllä vähän kuohuvaa uutena vuotena. Tyhjä se testi on huomennakin, joten sushia naamaan. Jotenkin sellainen olo, et aika samaa luokkaa lottovoiton mahdollisuuksien kanssa tuo plussa meillä.

Mä kanssa pikkuhiljaa palailen foorumeille, vaikka taustalla oonkin lueskellut jo kuulumisia. Ei oo kanssa oikein kuulumisia ollut, josko sitä kohta sitten taas. 12 päivää ja katotaan mitä meille keksitään. Vähän jännittää jo ja pelottaa ihan hirveästi🫣

Oi miten paljon ihania kirjoituksia täällä teiltä 😍💛 En nyt kerkeä paljoa laitella viestiä (toiste enemmän), mutta tämän haluan nopsaa laittaa tänne:

Hurjasti onnea @Minnamaaria 💛💛💛 Mikä ihana uutinen! 💛💛💛

@Sinertävää - sun ytimekäs kuulumisviesti on hauska :No Evil Monkey: Ja siis samaistun niin tuohon, että lapsettomuus on viime kuukausina tuntunut ihan harrastukselta, ja aina koitankin hillitä välillä tätä palstaa, aiheen podeja, ohjelmia yms sisältöjä. Ja moniin muihinkin samaistun, että ei oikein mitään päivitettävää. Joulun ajan ihan tietoisesti koitin keskittyä kaikkeen muuhun kuin tähän, ja se meni hyvin. Ja vuodesta 2026 oon hyvin toiveikas, ja haaveilen että viimeistään syksyllä päästään hoitoihin :folded:

Toivon kovasti, että mahdollisimman moni täällä palstalla saa tänä vuonna toivottuja vauvauutisia :Two-hearts:

Ainiin ja se piti vielä kommentoida @Olet ihmeellinen , jos vaan saan varovasti neuvoa, että kannattaa pian hakeutua uudestaan lääkärille, jos ei kierto ala lyhentyä tai tärpätä. 100 päivän kierto kun ei ole normaali, ja jos se sitä luokkaa jatkuvasti on, niin vuodessakin on vain noin kolme ovulaatiota, jos kierroissa edes ovuloi. Mulle lapsettomuuslääkäri on myös sanonut, että ovulaatiot jotka tapahtuu kp 20 jälkeen ei ole laadultaan niin hyviä edes. Mutta kierron hallintaan on olemassa tehokkaita lääkehoitoja :Smiling Face With Smiling Eyes: Mä kans pitkien kiertojen kanssa kamppailen (tyypillisin noin 38 päivää, mutta pari kertaa vuodessa lähemmäs 50). Ja tervetuloa mukaan keskusteluun :Hugging Face:

Täällä alkoi yk11. Mieli maassa kun alkoi olla vähän toiveikas olo jo hetken. Ja muutenkin tänään tuli tasan 5 viikkoa sen toteamisesta että toinenkin alkio kuollut. 😞 Niin jotenkin kun vuoto yön aikana oli alkanut tuli kaikki paskat tunteet taas pintaan ihan kuin olisi juuri tapahtunut. Kaipa se vuoto ja veri siitä muistutti? Mies yrittänyt piristää mua mutta en oikein mistään piristy tänään. Ei siis kyllä kuulu normaali kuukautis oloihin tämmöinen näin matala ja surullinen mieliala. Ihan hirveetä! 😭

Tuntuu melkein siltä että mieskin jo kyllästyy mihin kun vähän väliä itken ihan pienistä asioista. Ja en yhtään ihmettelisi vaikka kyllästyisi kun tätä randomisti itkuisuutta jatkunut yli kuukauden aina välillä. Tänään kyllä oli pahin päivä heti keskenmenon toteamisen jälkeen. 😖 Silmän ympärykset ihan punaiset näytän ihan hirveältä, kun siis ei vaan silmät punaiset vaan silmän ympärykset ihan punaiset. 😔 En ulos varmaan moneen päivään uskalla mennä kun näyttää ettei ihan hetkessä häviä tuo punoitus. Tietenkin kun koko päivän itkenyt niin ei ihmekään että punaiset silmän ympärykset...

Mies vaan kyllä jaksaa olla positiivinen, joka välillä kyllä ihan ärsyttää että miten hän pystyy vielä vuodenkin ja kaikkien keskenmenneiden jälkeenkin pitämään tuon positiivisuuden että mukamas saadaan se esikoinen joskus. Niin varmaan... 🤷‍♀️ Tuntuu itseltä tällä hetkellä. Toivoisin kyllä etten ikinä olisi ollut alunperinkään raskaana mieluummin kuin että menetyksiä 5. Paljon helpompaa olisi käsitellä...

@Kali olen kyllä todella pahoillani kokemastasi. Uskon kuinka raskaalta tuntuu. 😞 Minä olen kokenut vain yhden keskenmenon ja se oli jo niin rankka kokemus, etten tiedä miten kestäisin toisen, saatikka useamman. Paljon voimia ja jaksamista! ❤️ Typerää ettei tutkita mistä keskenmenot voisi kohdallasi johtua.

@Kali olen kyllä todella pahoillani kokemastasi. Uskon kuinka raskaalta tuntuu. 😞 Minä olen kokenut vain yhden keskenmenon ja se oli jo niin rankka kokemus, etten tiedä miten kestäisin toisen, saatikka useamman. Paljon voimia ja jaksamista! ❤️ Typerää ettei tutkita mistä keskenmenot voisi kohdallasi johtua.
Niin kun vaaditaan vielä se 1 yli 6 viikkoinen raskaus... 😔 Sen yritän jotenkin ymmärtää, mutta kun vuosi sitten aloitettiin yritys niin pitäisi jo senkin takia tutkia, mutta siitäkin kieltäydyttiin kun raskaudet alkaneet. Oli myös samanlainen kirjoitus kun mitä kesäinen lääkäri sanoi kun oli vain 1 keskenmeno ja 2 kemiallista. Että mahdollisuudet spontaanin onnistuneeseen raskauteen hyvät. Kesällä lääkäri sanoi tutkittuaan vain ultralla että seuraava raskaus suurella todennäköisyydellä onnistuu. No eipä onnistunut kumpikaan seuraavista. 🥴Ja nyt pitää vielä puoli vuotta odottaa jos uusi raskaus ei ala niin pääsee tutkimuksiin. Tai kolmas yli 6 viikon keskenmeno. Josta syystä en varmaan heti ole ilmoittamassa neuvolaan ennen kuin lähempänä kuudetta viikkoa. Jos meneekin kesken ennen sitä niin se taas nollaa tuon odotuksen...

Niin kun vaaditaan vielä se 1 yli 6 viikkoinen raskaus... 😔 Sen yritän jotenkin ymmärtää, mutta kun vuosi sitten aloitettiin yritys niin pitäisi jo senkin takia tutkia, mutta siitäkin kieltäydyttiin kun raskaudet alkaneet. Oli myös samanlainen kirjoitus kun mitä kesäinen lääkäri sanoi kun oli vain 1 keskenmeno ja 2 kemiallista. Että mahdollisuudet spontaanin onnistuneeseen raskauteen hyvät. Kesällä lääkäri sanoi tutkittuaan vain ultralla että seuraava raskaus suurella todennäköisyydellä onnistuu. No eipä onnistunut kumpikaan seuraavista. 🥴Ja nyt pitää vielä puoli vuotta odottaa jos uusi raskaus ei ala niin pääsee tutkimuksiin. Tai kolmas yli 6 viikon keskenmeno. Josta syystä en varmaan heti ole ilmoittamassa neuvolaan ennen kuin lähempänä kuudetta viikkoa. Jos meneekin kesken ennen sitä niin se taas nollaa tuon odotuksen...
Tuntuu kyllä niin epäreilulta 😞

Mulla on nyt viikko takana synarelalla sumuttelua. Sen tiedän että se viivästyttää ehkä vähän menkkoja, mutta varmuudelta halusin tänään kuitenkin tehdä raskaustestin, koska ei ole edes tuhrut vielä alkaneet, jotka olisi normaalisti alkanut jo useita päiviä sitten. Testi oli tietty nega. Ensi viikolla olisi tiedossa nollaultra ja sen jälkeen alkaisi piikittelyt. Kunhan ei menkat nyt viivästyisi liikaa.

@Kali
Onko sulla jotain keskusteluapua?
On juu, sain viime kuussa lisättyä terapia käyntejä useammin kuin kerran kuussa. Nyt tosin oli terapeutti joululomalla ja palaa vasta ensi viikolla. Jolloin seuraava aika. Yritän kyllä vielä päästä takaisin ihan psyk.terapeutille kun viime vuoden alussa mut siirrettiin jolloin näistä keskenmenoista ei ollut kuin 1 tapahtunut niin vähemmän kiireellisen tarpeen piiriin. 😞 Käynyt vuosia siis muista syistä kuin raskauden yrittämisen vuoksi terapiassa. Mullahan on siis autismikirjon häiriö. Josta epäilen johtuvan osaksi miksi reagoin aina niin voimakkaasti. 😖 Sen avulla voisin päästä takaisin psyk.terapiaan kun viime varsinkin puoli vuotta todella rankkaa taas ollut... Ja varsinkin kun elämäni pahin vuosi oli viime vuosi.

Takaisin