Haaveena esikoinen

@Kali
Sittenhän voi ihan suoraan lääkitystä miettiä. Mulla itselläkin oli raskauden ajattelu jokapäiväistä ja epätoivoista viime keväänä, siitä oli tullut sellainen pakkomielle. Lääkkeiden avulla menee jopa viikkoja, etten ajattele raskautumista yhtään.

Sitten suosittelen lukemaan hoidoista kertovia kirjoja. Esim "Projekti Vauva" on hyvä. Mulla kans lohtua on tuonut tämä artikkeli https://www.laakarilehti.fi/tietees...a-kaksi-vuottayli-puolelle-hoidetuista-lapsi/ ,koska olen saanut siitä jotain aikarajaa itselleni. Myös Redditin Trollingforababy on hyvä alue.

@Kali Hyvä kuulla, että terapiakertoja on nyt lisätty 💛 Jos vain on mahdollista päästä (ja on varaa omaosuuteen) psykoterapiaan niin voin todella lämpimästi suositella. Nyt ei myöskään uutisten mukaan vaikuttaisi siltä, että olisi aivan mahdottomia jonoja psykoterapeuteille, kun enemmän ohjataan ihmisiä erilaisiin lyhytterapioihin. Tietty niistäkin voi olla apua, mutta on siinä tosiaan etunsa, kun on pitkä terapiasuhde, jossa luottamusta voidaan kasvattaa ajan kanssa ja tutustua 🥰

@Sinertävää Kävin katsomassa tuon Trolling for a babyn ja sain kyllä kunnon nauruhepulin parista postauksesta 🤣 Ihanaa vertaistukea kyseenalaisessa paketissa 🤣

Minua jostain syystä rauhoittaa Live Fertile -niminen Youtube-kanava, jota pitää joogaohjaaja ja ravitsemusasiantuntija Kendra Tolbert 😄 Se on sopivan huttua iltakatsottavaa. Ei ehkä mikään rautaisin alan ammattilainen, mutta hällä on niin miellyttävä ja sympaattinen meininki, että tulee itsellekin rauhaisa ja pirskahteleva olo 🥰 Se on sopivaa vastapainoa niille syville vesille, joissa tulee uiskenneltua kahden vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen 🥹🤗

Olisi kivaa kuulla muiltakin, että mikä auttaa teitä jaksamaan tämän kaiken keskellä. Onko jotain ehdotuksia? Ehkä löytyisi itsellekin joku kiva uusi sivusto tms kokeiltavaksi🤩

@Elliania mua auttoi meidän 3,5 vuoden yritystaipaleella keramiikka. Aloitin sen uutena harrastuksena keskenmenojen jälkeen ja ai että se oli terapeuttista. En tosiaan yhtään ollut aiemmin käsillätekijä vaan se joka lukee kaikki artikkelit ja etsi tietoa hulluuteen asti. 2,5 tuntia viikossa sai mäiskiä ja mätkiä savella just sen verran kun sydämestä sillä hetkellä lähti irti. Keramiikkaan ei mahtunut yritys tai menetykset kun ajatukset oli vaan savessa ja omalla epämukavuusalueella.

Mulle ennen autto pelaaminen tietokoneella. Nyt tosin viimeisimmän menetyksen jälkeen en kyllä ole avannutkaan mitään peliä koneella, joka todella sääli kun ennen ollut mun pako keino muistakin huonoista jutuista, ja auttanut mua selviämään monesta muusta pahasta asiasta. 😭 Nyt mennyt yli kuukausi pelaamatta mitään ja se jo itsessään harmittaa mua tosi paljon...

En tiedä pakko jatkaa eteenpäin kyllä jossain vaiheessa ja jatkaa pelaamista ja muita normi asioita. Tämä viimeisin eli viides menetys vaan kaikkein rankin varmaan siksikin kun kerkesi pisimmälle se raskaus.. 💔 Mutta ehkä ensi viikolla, tämä viikko pitäisi selvitä kun mut manipuloitiin menemään siskoni häihin jonne en todellakaan olisi halunnut mennä, ahdistaa jo valmiiksi. 😮‍💨

Takaisin