Haaveena esikoinen

Onnea paljon @aamusade , ihana saada plussauutisia tännekin ketjuun! :smiling face with heart-eyes:

Ja tsemppiä paljon lähipäivien ultriin :Person With Folded Hands:

Täällä tuli tänään ovisplussa, jee! Olo on taas tosi toiveikas ja innokas :Smiling Face With Smiling Eyes: Mulla on tosiaan ollut tässä kierrossa gelee royalet käytössä. Ovis olisi nyt kp 22, kun se viime kierrossa oli kp 27. Toisaalta sitä edellisessä oli kp 20, joten en nyt sanoisi suoraan että aikaistuminen on geleitten ansiota. Muutoinkaan en geleistä ole muuta eroa huomannut, kun että alavatsalla on ollut kipuja jo pidempään, yli viikko ennen ovista. Mutta ei muutoin ainakaan vielä nämä oviskivut tunnu mitenkään normaalia kivuliaammilta.

@Haaveilija25 kierto onneks on säännöllinen, 27-29 päivää. Ovis toki aika myöhänen kun on 16-18 päivinä. Nyt oli 18😵😵

Nyt tuli labran tuloksetkin ja olivat ne viitearvoissa, mutta omasta mielestä voisivat olla paremmatkin. Amh 1.07 ja progge 24.24🙃 heti alko hirvee huoli, että mitenköhän käy, päästäänkö ees inssiin vai suositteleeko ifv/icsi-hoitoja suoraan. Ja jos niitä suosittelee, niin menee vielä pitkään, että niihin päästään😪 hitto että itkettää ja nyt pitäs jaksaa oottaa tiistaita, että kuulee lääkärin tuomiota.

Folliultra käyty; vasemmalla yksi 15 mm follikkeli ja limakalvo 10 mm. Yllätyin hiukan koska yleensä olen ovuloinut oikealta, mutta jospa vasemmalla olisi paremmat munasolut sitten. Limakalvon paksuus oli kans huojentava tieto, letrot ovat aiheuttaneet epämääräistä vuotoa niin pelkäsin limakalvon olevan huono. 😌 Kipuja ja vatsanväänteitä tuntuu olevan normikiertoon verrattuna paljon enemmän, olin jo pelännyt oviksen tapahtuneen kun sen verran vääntänyt.

@Heipsy
En ole asiantuntija, mutten usko että teitä mihinkään IVF-jonoon suoraan laitetaan (ellei miehellä ole erittäin huono siittiötilanne). Mainitsit itsekin että ovulaatio tulee myöhään, ja useimmiten ovisongelmaa hoidetaan letrotsolilla joten tervetuloa vaan meidän lääkekerhoon. 😅

@Heipsy mulla oli kans AMH matalahko, progesteronia ei edes mitattu. Gynen mielestä tuo AMH ei kuitenkaan ole mikään ongelma. Mä voisin veikata myös, että saat testailla letrozolia. :smiling-eyes: Meiltä jää inseminaatiot väliin kokonaan, koska miehen simpat on erinomaista laatua. Gynen mukaan inseminaatio sopii paremmin silloin, jos simpoissa on jotain häikkää, joten meille se ei toisi mitään lisäarvoa. Eli siirrytään suoraan ivf-hoitoihin, jos ei nyt OI riitä. Mutta siis voisin kuvitella, että teillä on kaikki vaihtoehdot ihan avoinna vielä! Tsemppiä odotteluun, tiistai on pian. :smiling-eyes:

@Sinertävää Kuulostaa tosi hyvältä! Mikä kierron päivä sulla oli menossa? Joko tähän kiertoon pääsitte inseminaatioon vai vieläkö tämä meni "kotikonstein" yrittäen? Oon vähän kade tuosta kohdun limakalvosta, oispa mullakin noin hyvä! Tsemppiä tuleviin piinailuihin. :smiling-eyes:

Dpo 9 vaihtuikin sitten kiertopäivä ykköseksi. Masentaa kun oli taas lyhyt luteaali. Ja lyhyt oli kiertokin, vain 23 päivää. Kierron pituus on jo pidemmän aikaa vaihdellu vetäen tasaista aallokkoa 23 ja 27 välillä. Nyt ollaan taas täällä pohjalla. Jos merisäätä lähden ennustamaan niin uusi kierto on joko toinen 23-päiväinen tai lähtee uuteen nousuun 25-päiväsenä. Metsin kroppa ei harrasta parillisia lukuja.

Päättyneessä kierrossa käytin cb:n dual hormone-ovistestejä, oli kyllä mukavan selkeitä kun yksi tikku per päivä ja ekasta pissasta yöunien jälkeen. Eipähän tarvinnut miettiä että mihin aikaan päivästä lähtee viivoja vahtaamaan. Perkuleen kalliita kyllä ovat. Taidan seuraavassa kierrossa yrittää käyttää noita perinteisiä tikkuja kun niitä hyllyllä pönöttää, vaikka oma kärsivällisyys ei tunnukaan aina riittävän niiden kanssa pelaamiseen.

Mies teki kotikäyttöisen simppatestin ja tulos oli tosi haalea 😣 Eihän se vähäinen määrä laadusta suoraan kerro, mutta ajattelin kannustaa sitä syömään vitamiineja että tulos paranisi. Jos tässä muutaman kierron ajan seuraisin ite vielä luteaalivaiheen pituutta. Ennen gynelle hakeutumista vois sitten käydä itekin verikokeissa ja patistaa toisen samalla labraan antamaan simppanäytteen.

Toki nyt tällä pitkän tähtäimen suunnitelmalla manifestoin sitä, että olisin pian raskaana eikä tarttis käydä labroissa tai gyneä morjenstamassa!

Tilasin nyt kuitenkin luontaistuotakaupasta täydennykset foolihappoon ja d-vitamiiniin. Lisäksi mukaan tarttui vahvempi gelee royale ja b-vitamiini. Venhänalkioöljy, omega 3 ja ubiqinon onkin nyt jo muutaman viikon olleet käytössä. Alkaa uhkaavasti dosetti täyttyä 😅

Pistetääs vielä lämpökäppyräkin mukaan.

Liitteet

• s_fswKHl.png
    s_fswKHl.png
    21 KB · Katsottu: 34
@aamusade hirveesti tsemppiä!😞💗

@Eldis suosittelen miehen käymään näytteessä labrassa ehottomasti ja sit esimerkiks ensikäynnille yhessä yksityiselle. Jos siinä onkin jotain, voi samalla pohtia miten edetään. Me ainakin ollaan saatu tosi hyvin kaikki alkuun mehiläisen kautta, ja just hoitaja sieltä mulle sanoi, ettei välttämättä kannata labroja etukäteen käydä ottamassa, kun ei oo varmuutta mitä halutaan. Toki, itse olin etukäteen käyny työterveyslääkärillä marisemassa, että sai katottua perus verikokeet (kilpparia, ferritiiniä, hb yms) että ne suosittelen tsekkaamaan, jos ei hetkeen oo katottu ja jos on mahollista saadan työterveyden piiriin niitä katottua (lompakko kiittää🙈). Tsemppiä paljon!

Voih tsemppiä @aamusade ❤️! Samoin kaikille muillekin eri kierron ja yrityksen vaiheissa. Omassa ystäväpiirissä vauvoja ”vaan putkahtelee” ja tuntuu että me ollaan yritetty jo ikuisuus vaikkei se totuus todellakaan ole. Tulee vaan niin harhainen kuvitelma, vaikka sitten kun alkaa miettimään niin tiedostaa että useampi on kuitenkin vuosia toivonut ja yrittänyt ennen kun vauvan ovat saaneet syliin asti.

Täällä elellään loppukiertoa, tässä viikon sisään pitäisi alkaa menkat jos on alkaakseen. Ovulaation sain hyvin kiinni testeillä joten pitäisi olla hyvin ajoitukset osuneet kohdilleen, en vaan tiedä olisko vielä pitänyt jatkaa kauemmin tai aloittaa jo aiemmin 😅 nyt kun toista kiertoa oon pitänyt kunnolla kirjaa luteaalivaiheen oireista niin ei voi kun todeta että omalla kohdalla niistä ei voi kyllä varmaan päätellä mitään, sen verran monenkirjavaa oiretta on ja nyt vielä allergiaoireet pahimmillaan niin.. nyt tuntuu pientä flunssaa pukkaavan päälle, sopivasti näin viimeisellä työviikolla nykyisessä paikassa 😬 mulla tosiaan soppari loppuu nyt ja sitten uudet suunnitelmat jatkoon, ihan kiva että edes jotain uusia tuulia jos/kun tässä vauvaprojektissa nyt vielä kestää.

Oon niin pahoillani @aamusade :red-heart: Varmasti tuntuu tosi kurjalta nyt, ja sullakin on jo useammassa kierrossa tullut plussia... Tsemppiä niin paljon näihin päiviin!

Ja @rosalea , toivotaan että menkat ei tässä kierrossa tulisikaan! Saanko kysyä tuosta sun työtilanteesta, että ootko millä mielin menossa uusiin tehtäviin? Mä itse oon pallotellut tätä paljon, että tekisi tavallaan mieli hakea uusia työkuvioita, mutta sitten kuitenkin aattelen että olispa kiusallista jos tulisikin heti raskaaksi uudessa paikassa, tai jopa jos olisi siinä vaiheessa kun alottaisi. Vaikka eihän siinä oikeesti ees pitäisi olla mitään ongelmaa... Mutta tällaisia huomaan miettineeni tosi paljon.

@aamusade Voi kurjuus, tsemppiä sinne! Uutta kiertoa kohti sitten 🤞

@Heipsy Kerro sitten lääkärin tuomiosta tännekin, jos se ei olisikaan niin paha! 🤞 Kiinnostaa kuulla mitä sieltä ehdotetaan!
Eikä ovis KP18 niin myöhäinen ole! Mulla oli edellisessä kierrossa KP27 ja se oli jo parempi kuin sitä edeltävä 😅 Ihan normaalin rajoissa tuo KP18!

@Eldis Mulla on luteaali vain 10 päivää, edes cyclogest luteaalitukena ei viime kierrossa pidentänyt sitä yhtään, ei edes päivällä. Oon kyllä lukenut jostain että myös heikko ovulaatio voi johtaa heikkoon luteaalivaiheeseen (varmaan hormonitasapainossa vähän kaikki vaikuttaa kaikkeen) ja jos jokin on PCOS sivuoire niin se on kyllä juurikin heikko ovulaatio. Toivon että tän letrokierron jälkeen myös luteaalivaihe olisi pidempi! 🤞 Käytän varmaan taas myös cycloja tukena kuitenkin jos ne tällä kertaa auttaisi. Mut varmaan lyhyeen luteaaliin voi olla useampiakin juurisyitä. Oon tosin myös lukenut onnistumisista lyhyestä luteaalista huolimatta eli ei ole ihan toivotonta!

@Sinertävää Joko on inssin aika? Miten follit kehittyi viikonlopun yli?

@rosalea Joo toi on kyllä paha kun ei voi olla ihan varma että meneekö tallettelut täydellisesti! Lopulta meillä vissiin osui DPO-2 ja DPO-1 viime kierrossa kun katsoin lämpökäyriä jälkikäteen mutta siitä huolimatta olin ihan paineissa että lopetettiinko liian aikaisin. Meidän libidoilla ei kyllä kolmas päivä putkeen olis mennyt mitenkään, teki jo kaksikin vähän tiukkaa, että ehkä sitä jossain kohtaa pitää vaan todeta että ollaan nyt tehty parhaamme ja se riittää. 🙏
Mutta toivon mukaan nyt olisi teillä tärpännyt! 🤞 Milloin meinaat testata?

@*Ninni* Mikäs DPO siellä on nyt menossa kun oli viime viikolla ovisplussaa? 😊 Osuiko tallettelut kohdalleen? Pidän peukkuja että olis nyt planeetat oikeassa asennossa!

Täällä KP8 ja elämäni ensimmäinen letrokuuri takana. Huomenna KP9 ja alkaa tikutus! Ja ylihuomenna KP10 folliultra, pääsee katsomaan miten hyvin sieltä lähti follit kehittymään. 🤞

Muokattu viimeksi:
@Eldis meillä miehestä johtuva lapsettomuus diagnoosina ja hän andrologin vastaanotolla käyneenä olivat suositelleet D vitamiinia, Sinkkiä ja Seleeniä. Seleenit saa hyvin muutamasta parapähkinästä per päivä joten saa tabletteihin vähän vaihtelua. Meillä siittiöiden määrä todella vähäinen.

Suosittelen kaikille että kävisi jo sen siemennesteen analysoimassa yksityisellä, siihenkin nyt saa kelakorvaukset. Mies kävi myös meillä kun 6kk yritystä takana ja hyvä että kävikin, päästiin heti tutkimaan hänen tuloksiaan - jos on poikkeavuuksia niin kontrollinäytettä ainakin pitää odottaa se muutama kk niin sinä aikana on kans hyvä tankata vitskuja. Niin saa hyvin tuon pyörän pyörimään niin pääsette tarvittaessa eteenpäin polulla. Meillä mukaan tuli kromosomitestaukset yms joissa myös kesti 1kk tulosten saamisessa.

Suosittelen kaikille että kävisi jo sen siemennesteen analysoimassa yksityisellä, siihenkin nyt saa kelakorvaukset. Mies kävi myös meillä kun 6kk yritystä takana ja hyvä että kävikin, päästiin heti tutkimaan hänen tuloksiaan - jos on poikkeavuuksia niin kontrollinäytettä ainakin pitää odottaa se muutama kk niin sinä aikana on kans hyvä tankata vitskuja. Niin saa hyvin tuon pyörän pyörimään niin pääsette tarvittaessa eteenpäin polulla. Meillä mukaan tuli kromosomitestaukset yms joissa myös kesti 1kk tulosten saamisessa.

Mä kyllä kans ehdottomasti liputtaisin tämän puolesta, se on kuitenkin niin helppo tapa selvittää onko sillä puolella jotain vikaa. Jos voisin mennä ajassa taaksepäin, olis mekin tehty siemennesteanalyysi jo aiemmin. On ollut todella turhauttavaa odotella tuota kontrolliaikaa..

Hirveen hyviä pointteja teillä! Ehkäpä mä voisin jo houkutella tuon miekkosen labraan. Viisi kuukautta on sentäs jo yritetty eikä haamun haamua. Uskon että tuon omassa rauhassa tehdyn kotitestin jälkeen kynnys labrassa annettavalle näytteelle on pienempi kun saa tarkempaa tietoa tavaran laadusta ja onko meillä edes mahdollisuuksia päästä tässä omin voimin eteenpäin.

Sinkkiä, foolihappoa ja d-vitamiinia oon häntä jo muistutellutkin käyttämään. Pitäis varmaan hänellekin hommata oma dosetti vitamiineille ettei tarttis joka purkkia päivittäin olla availemassa. Seleenikapseleitakin oon hommannut, mutta ne haisevat niin hirveältä etteivät oikein motivoi käyttämään 😅 parapähkinät ei onneksi oo niin luotaantyöntäviä, pitääpä hommata niitä.

Lääkärin soitto ohi, ja letro kerhoon pääsen🥳 nyt kp 3 alkaa ne ja syödään se 5pv, sitten päästään aukkariin ja samalla katotaan tilannetta ja siitä sit toivottavasti kesäkuun 11-15 tietämillä IUI jos ei tuu mutkia matkaan🥳
Tuli hyvä fiilis kyllä ja nyt on ihana kun on koko ajan jotain, eikä tarvii oottaa aina 2 viikkoa🙈 ja vaikka tänään on kp1, on fiilis aivan mielettömän hyvä, kun ei tarvii enää yksinään yrittää. Toivotaan että tästä olis meille apuja.

Kamalan ahdistavaa kun lukenut että kolme keskenmenoa peräkkäin varsinkin vielä kolmessa kuukaudessa on erittäin harvinaista, että niin tapahtuu ehkä 1% toistuvia keskenmenoja saati tiedä sitten kuinka pieni se prosentti luku on näin lyhyen ajan sisällä tapahtuneiden kanssa. Kivaa olla näin harvinaisten juttuihin kuuluvien joukossa. 😭Ei siis tosiaan... Ei sekään lohduta yhtään että raskaaksi tulen nähtävästi helpolla kun ei ne kestä loppuun asti ne raskaudet. Vähän mieli pyörinyt suunnasta toiseen tänään varsinkin että onko tämä vauvan yrittäminen järkevää edes. Vaikka kovasti kyllä toivottaisiin että saataisiin lapsi tai lapsia... Mutta kun sen yhdenkin saaminen näin vaikeaa.

@aamusade pahoittelut kokemastasi ❤️‍🩹 olitko jo soittanut terveyskeskukseen jos saisit asioitanne eteenpäin heidän kauttaan? Lisäksi jos sulla on mahkuja, niin kävisin ehkä yksityisellä gynekologilla joka on erikoistunut lapsettomuuteen selvittämässä jos sulla voitaisiin kokeilla esimerkiksi jotain kevyttä lääkitystä. Muuten neuvon vaan hengittämään tämän viikon eikä tekemään isompia päätöksiä jatkosta tunnemyrskyssä. Itse käsittelen täällä justiinsa surkeasti sujunutta ekaa IVF-hoitoa (12 follikkelia - 4 kypsää munasolua - vain 1 hedelmöittynyt) ja pelkään ettei päästä edes tuoresiiirton asti tuon ainokaisen kanssa. Samalla kuitenkin yritän valaa uskoa siihen, ettei olla ihan toivottomia eikä ainoita joilla on tälläinen polku. Tsemppiä sulle ja meille muillekin joiden matka vanhemmuuteen on toivottua kivisempi ❤️

@aamusade pahoittelut kokemastasi ❤️‍🩹 olitko jo soittanut terveyskeskukseen jos saisit asioitanne eteenpäin heidän kauttaan? Lisäksi jos sulla on mahkuja, niin kävisin ehkä yksityisellä gynekologilla joka on erikoistunut lapsettomuuteen selvittämässä jos sulla voitaisiin kokeilla esimerkiksi jotain kevyttä lääkitystä. Muuten neuvon vaan hengittämään tämän viikon eikä tekemään isompia päätöksiä jatkosta tunnemyrskyssä. Itse käsittelen täällä justiinsa surkeasti sujunutta ekaa IVF-hoitoa (12 follikkelia - 4 kypsää munasolua - vain 1 hedelmöittynyt) ja pelkään ettei päästä edes tuoresiiirton asti tuon ainokaisen kanssa. Samalla kuitenkin yritän valaa uskoa siihen, ettei olla ihan toivottomia eikä ainoita joilla on tälläinen polku. Tsemppiä sulle ja meille muillekin joiden matka vanhemmuuteen on toivottua kivisempi ❤️
Juu sain tänään terveysasemalle soitettua. Hoitaja sanoi että konsultoi lääkäriä ja palaa asiaan pian. No ei ole tänään varmaan enään soittamassa. Ja mietin ja etsinkin jo yksityisestä tietoa. Mutta odottelen ekaksi mitä julkisellta sanovat ja sitten jos on ympäri pyöreää juttua sieltä jota epäilen niin etsin jonkun yksityisen ja varaan sinne ajan. Onneksi isoäitini jonka kanssa eilen juttelin sanoi että jos menen yksityiselle hän lupasi mahdollisimman paljon auttaa meitä tässä kun haluaa meidän onnistuvan. 😭

Kiva kuulla että terveyskeskus on luvannut palata asiaan ja että isoäitisikin haluaa auttaa. Jos terveyskeskuksesta ei tule mitään konkreettista, niin en aikailisi yksityisen gynekologin kanssa. Mutta valitse tosiaan joku hedelmällisyyteen erikoistunut. Tsemppiä! 💓

Takaisin