Haaveena esikoinen

@Heipsy suosittelen kans kurkkimaan tuota lapsettomuuspuolta. Mut omia kokemuksia, mulle tehtiin aukkari helmikuussa, sen jälkeen yksi tulokseton oi-kierto, ja seuraavassa kierrossa ovulaation induktio pistoksin ja eka inssi josta plussasin. Nyt menossa 7+3. Inssissä on huonot onnistumisprosentit, mutta kyllä niissä joku aina onnistuu, ei niitä muuten tehtäisi ❤️

@Heipsy ja @Maijjja tsemppiä tutkimuksiin! Itselle ihan vierasta aluetta mutta mielenkiinnolla seurailen mitä kaikkea mahdollisesti voi olla edessä…

Täällä siis uusi kierto alkanut, ja vaikka ajoitukset onnistui viime kierrossa hyvin niin menkkojen aavistelin alkavan normaalisti. ehkä kun siinä edellisessä eli ekassa kunnon yk:ssa oli toiveet niin korkealla niin nyt osas suhtautua maltillisemmin, ja tuntuu että nyt oon vähän henkisesti valmistautunut siihen että tässä voi kestää. En tiedä oikeen mistä se tulee, mutta semmonen fiilis vaan on. Toki menkkojen alettua oli vähän turhautunut olo mutta isosti siihen tunnetilaan vaikutti myös työasiat. Nyt tuntuu että tän viikon aikana oon saanut itelleni selkeytettyä mitä sen osalta haluan ja mitä en, joten kuitenkin loppupeleissä positiivisin mielin eteenpäin elämää ja yritystä :) ovulaation tikuttelun ajattelin aloittaa muutaman päivän päästä. Mites @*Ninni* siellä kävi, muistan että meillä meni kierto aika samoissa, ja kuinkas muillakin täällä menee? 🥰

Hyvää äitienpäivää! Tuntui vähän kurjalta kun sieltä se tuli nurkan takaa ilman että on lähempänä äitiyttä, mutta toivon mukaan ensi vuonna mahdollisimman moni meistä on päässyt äidiksi! ♥️

@rosalea tsemppiä uuteen kiertoon! Vaikka onkin tunteiden vuoristorataa niin hyvä kuulla että sulla on henkisesti tasaisempi fiilis, se varmasti auttaa! 😊

Mulla on DPO3 menossa eli piinapäivät mutta yllättävän zen fiilis! Tänään aloitan cyclot, toivon että luteaali kestää vähän pidempään, ja jos ei nyt tärppää, ei se mitään, pääsen ensi kierrossa kokeilemaan letroja! Tuntuu paljon paremmalta kun on mitä kokeilla ainakin seuraavan 3 kierron ajan. 🤞

Toivoisin niin kovasti että olisin ensi äitienpäivänä äiti. 🥹 Että tämä olisi viimeinen äitienpäivä kun en ole. Ensi viikolla selvinnee että tärppäsikö tästä kierrosta. Pitäisi vain loppuviikkoon malttaa odottaa että tietää varmasti. 😁

Heip!
Ihana kuulla muiden kokemuksia aukkarista! Ja luin vielä lisää siitä, niin nyt on into päästä jo siihen, kun ilmeisesti voi lisätä mahdollisuutta raskautua seuraavina parina kiertona🤩 toiveena ois inssi ajoittaa heti siihen, jos siitä sitten tarttuis matkaan!

Täällä kp 17 ja eilen cb:n testi alkoi hymyilemään! Sitä ennen oli aika tuskanen olo, että mitäs jos ei tuukkaan positiivista testiä ja saadaan taas ootella, mutta sieltä se tuli! Ja tänään oli pakko vielä testata, niin edelleen testi hymyilee, eli näillä näppäimillä olis ovis. Ja vaikka meijän mahollisuudet luomuun on pienet, niin talletellaan silti, jos sitten oliskin lottovoittoa tiedossa.

Eniten oon innoissani siitä, että nyt sai varata labraan aikaa ja hoidon suunnittelulle etävastaanottoa, eli asiat vihdoin taas etenee🤩 ei enää sitä tylsää odottelua ja pohtimista ilman suunnitelmaa. Eli alun suru on vaihtunut innostumiseen ja ehottomasti voisin suositella kaikille pitkään yrittäneille tätä. Jotenkin on helpompi ajatella, että nyt saadaan apua ja enää ei tarvii pohtia eri keinoja mitkä vois toimia, vaikka eihän tääkään ole mikään varma nakki saada sitä omaa lasta. Mutta jos 80% hoidoissa olevista saa sen toivomansa tuloksen, niin täytyy toivoa että tässä kohtaa ei enää kävis niin paska tuuri, että tohon 20% sitä kuuluis.

Mutta mitä muille kuuluu, missä vaiheessa kiertoa mennään?😁

Odottelen itse kuukautisia oikeastaan, yritän melkeinpä asennointua jo että ne alkaa sunnuntaina tai alkuviikosta. Toki dpo8 mutta ainoana oireena että rintoihin sattuu vähäsen. Ja se oli viime kierrossakin kun luulin että positiivisen tuloksen saisin. 😔 No tein tänään kyllä testin joka voi vaikuttaa negatiivisuuteeni kun negahan se oli. Toki tosi aikaista vielä testata että se on kyllä totta. 😅

@Heipsy minä kävin aukkarissa viime vuoden puolella. Oli mulle aika helppo eikä juuri sattunut. Pelkäsin etukäteen koska olin lukenut siitä kauhutarinoita, mutta ei ollutkaan yhtään niin paha! Yritystä oli ollut silloin noin 1,5 vuotta ilman ainuttakaan raskautumista. Mutta yllättäen raskauduinkin heti aukkarin jälkeen syyskuussa! (Paikat oli auki). Se vaan valitettavasti meni kesken. Uutta raskautta ei ole vielä kuulunut, mutta onneksi syksyllä pääsee ivf-hoitoihin.

@Heipsy ja @Maijjja tsemppiä tutkimuksiin! Itselle ihan vierasta aluetta mutta mielenkiinnolla seurailen mitä kaikkea mahdollisesti voi olla edessä…

Täällä siis uusi kierto alkanut, ja vaikka ajoitukset onnistui viime kierrossa hyvin niin menkkojen aavistelin alkavan normaalisti. ehkä kun siinä edellisessä eli ekassa kunnon yk:ssa oli toiveet niin korkealla niin nyt osas suhtautua maltillisemmin, ja tuntuu että nyt oon vähän henkisesti valmistautunut siihen että tässä voi kestää. En tiedä oikeen mistä se tulee, mutta semmonen fiilis vaan on. Toki menkkojen alettua oli vähän turhautunut olo mutta isosti siihen tunnetilaan vaikutti myös työasiat. Nyt tuntuu että tän viikon aikana oon saanut itelleni selkeytettyä mitä sen osalta haluan ja mitä en, joten kuitenkin loppupeleissä positiivisin mielin eteenpäin elämää ja yritystä :) ovulaation tikuttelun ajattelin aloittaa muutaman päivän päästä. Mites @*Ninni* siellä kävi, muistan että meillä meni kierto aika samoissa, ja kuinkas muillakin täällä menee? 🥰
Viime kierrosta ei tärpännyt täällä, ja se oli kyllä pettymys. Mutta pian onneksi fiilikset kohevinat kun PMS hellitti ja keskittyi pari viikkoa muihin juttuihin :Smiling Face With Smiling Eyes: Tässä kierrossa oon syönyt ekaa kertaa gelee royaleita. Oviksen pitäisi olla apin mukaan ensi viikolla (nyt kp 17), mutta alavatsassa on ollut aika voimakkaitakin tuntemuksia useampana päivänä tällä viikolla, niin mietin että jos se olisi jo mahdollisimman pian? Toivotaan!

Samaistun kyllä hyvin noihin työpohdintoihin, ne on ollut mulla kanssa hyvin ajankohtaisia. Jotenkin miettii että tän perhetoiveen kannalta olisi hyvä jatkaa nykyisellä työnantajalla turvallisessa vakkarisuhteessa, mutta muutoin tuntuu siltä että kaipaisi työrintamalla muutosta. Sitten kun vauvaprojektissa on kestänyt jo useampi kuukausi, eikä kukaan lupaa sitä etteikö kestäisi vielä lisää, niin en tiedä kannattaako sitä jäädä odottelemaankaan... Kun menkat alkoi niin laitoinkin yhden hakemuksen liikkeelle, minkä rekryprosessissa nyt sitten olen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Joten toivotaan että vuosi 2025 toisi jotain uutta, joko perhe tai työrintamalla :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Letrot eivät kyllä yhtään sovi mulle, muutama tunti lääkkeen oton jälkeen alkaa ihan kauheana väsyttämään. 🥱 Jännittää myös käytännön järjestelyiden onnistuminen inseminaatiopäivänä (mm. saadaanko miehestä tavaraa ulos). En oikein tiedä mitä odottaa, kannattaako edes olla toiveikas.

Voi ei @Sinertävää , väsymys kuulostaa ärsyttävältä :Face Without Mouth: Uskon että melkeinpä kaikkia hoidot ja niiden onnistuminen jännittää, ja samoja varmasti pohtii moni! :red-heart: Mä oon toiveikas, suurin osa onnistuu kun saa apua, uskon että tekin 🌈 Onko tänään ollut yhtään parempi mieli? Onkos teillä milloin se inseminaatio tulossa?

Täällä on nyt kp 18 ja huomenna alan ovista metsästää testeillä. Tässä kierrossa ekaa kertaa Clearbluen pinkit, kun aiemmin käyttämät lilat loppui ja pinkkejä löysin edullisesti. Vähemmän hedelmällisiä päiviähän ne bongaa, mutta varmaan ihan pätevät silti.

Kuulin tänään, että mun hyvä ystävä odottaa toista lasta, ja että ekasta kierrosta tärppäsi. Esikoisen saivat toisesta kierrosta. Tiesin heidän aloittavan pian yritystä, niin osasin tätä aavistella kyllä, ja ihana juttu. Mutta kyllähän se silti kateutta aiheuttaa, kun toisilla menee hommat tällä saralla niin sujuvasti, ja itsellä ei... Mutta pitää vaan ajatella, että kaikilla meillä on täällä erilaiset taakkamme, ja tää menee meillä nyt näin, ja meillä on paljon muuta hyvää onneksi kuitenkin.

@*Ninni*
Ei ole tietoa inssin ajasta, kun se on silloin kun ovulaatio on, luultavasti kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Perjantaina tulossa ultrakäynti, jossa katsotaan follikkeleita. Olen onneksi jo vähän tottunut letroihin, tänään oli viimeinen päivä kuurista.

Oletteko vielä ottaneet mihinkään hoitoon yhteyttä? Minun muistaakseni yli 35 vuotiailla sai ottaa yhteyttä kun oli kulunut 6 kk (täytät tänä vuonna 35v?). Muistan että toi aika kun oli yrittänyt yli puoli vuotta mutta kuitenkin alle vuoden oli kaikista raskainta aikaa henkisesti. Me miehen kanssa vitsailtiin että universumi esti meidän lapsia hedelmöittymästä koska sieltä olisi tullut neroja ja nobelpalkintojen voittajia 🥲🤣 Nyt ei edes oleteta että mitään luomusti tapahtuisi, mutta kyllä tämä hoitojen alkaminen palautti mieleen alkuaikojen innostuksen.

@*Ninni*
Ei ole tietoa inssin ajasta, kun se on silloin kun ovulaatio on, luultavasti kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Perjantaina tulossa ultrakäynti, jossa katsotaan follikkeleita. Olen onneksi jo vähän tottunut letroihin, tänään oli viimeinen päivä kuurista.

Oletteko vielä ottaneet mihinkään hoitoon yhteyttä? Minun muistaakseni yli 35 vuotiailla sai ottaa yhteyttä kun oli kulunut 6 kk (täytät tänä vuonna 35v?). Muistan että toi aika kun oli yrittänyt yli puoli vuotta mutta kuitenkin alle vuoden oli kaikista raskainta aikaa henkisesti. Me miehen kanssa vitsailtiin että universumi esti meidän lapsia hedelmöittymästä koska sieltä olisi tullut neroja ja nobelpalkintojen voittajia 🥲🤣 Nyt ei edes oleteta että mitään luomusti tapahtuisi, mutta kyllä tämä hoitojen alkaminen palautti mieleen alkuaikojen innostuksen.
Niin aivan! Mutta onpas kiva että hoitoihin päässy on tuonut tietyllä tapaa uutta intoa, ja onhan se varmasti helpottavaa kun on selkeät stepit mitä seurata. Hyvin voi tulla pieniä nobelisteja teille :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Joo, mä täytän heinäkuussa 35. Eilen puhuttiin miehen kanssa, että sitten kun lokakuussa tulee vuosi täyteen, niin sitten hakeuduttais avun piiriin. Mä olisin valmis menemään jo aiemminkin, elo-syyskuussa, mutta mies haluaisi odottaa sen vuoden. Ja ihan oikeassahan se oli että sinne lokakuulle on vielä 5kk, eli melkein puoli vuotta, joten voi hyvin onnistuakin ennen sitä.

Mä kävin alkuvuodesta gynellä, ja ultrassa ja kilpparikokeissa näytti asiat hyvältä. Se oli kyllä helpottavaa. Mun kierto on usein pitkä, mutta ultrassa ei ainakaan monirakkulaisuutta näkynyt. Aateltiin että jos ei tästä kierrosta tärppää, niin mies tekisi sen kotitestin siemennesteelle seuraavaksi. Siitä saisi ainakin osviittaa, että mikä tilanne, ja jos olisi vaikka huono tulos, niin sitten voisi hakeutua jatkotutkimuksiin jo nopeamminkin :Grinning Face With Smiling Eyes:

Eilen oli labrapäivä ja taas odotellaan. Tää jatkuva odottelu tuntuu jotenkin turhauttavalta, vaikka tietää, että nyt asiat etenee. Salaa kuitenkin toivon, että meillä olis tärpännyt luomuna, vaikka sen mahollisuus onkin toooooosi tosi pieni.

Ens viikon tiistaina lääkäri soittelee ja päästään tekemään suunnitelmaa ens kiertoa ajatellen. Ja jos kaikki menis hyvin, niin IUI olis mahollisesti just mun 30w synttäreiden aikaan!😍🥳 ellei tästä kierrosta tuu jotenkin pidempi jostain syystä. Mutta ton parempaa synttärilahjaa en tarviis!

Jännitetään nyt kuitenkin eka sitä, mitä omat labrat sanoo. Toivoisin toisaalta, että niissä jotakin olis, että saatais lääkkeellistä tukea kiertoon, jollon se ehkä olis vahvempi? Ja mahollinen raskaus vois paremmin pysyä matkassa. En jotenkin luota omaan kehoon siinä suhteessa enää. Ja toinen mitä jännitän on se aukkarin ajankohta.

Aateltiin että jos ei tästä kierrosta tärppää, niin mies tekisi sen kotitestin siemennesteelle seuraavaksi. Siitä saisi ainakin osviittaa, että mikä tilanne, ja jos olisi vaikka huono tulos, niin sitten voisi hakeutua jatkotutkimuksiin jo nopeamminkin :Grinning Face With Smiling Eyes:
Me aloitettiin hoitopolku julkisella vuoden yrityksen jälkeen mutta ainakaan Jkylässä sperma-analyysiä ei julkisella tehdä ollenkaan vaan se piti joka tapauksessa käydä tekemässä yksityisellä ja maksaa omasta pussista. Maksoi 90€. Suosittelen kyllä käymään siinä vaikka heti! Oli kätevää että näkyi kaikki eri parametrit niin pystyi sanomaan että kaikki on sen suhteen hyvin. Spermalla kestää 3kk uusiutua niin jos löytyisi jotain ongelmia ja alkaisi niitä hoitaa, hoitotoimenpiteissä kestää sitten vähintään se 3kk. Ja jos ei ole ongelmia, niin onpahan pois päiväjärjestyksestä! 😊 Miehen osuus tutkimuksista olikin sitten siinä.

@Heipsy Olispa hyvä 30v-synttärilahja toi IUI jos vielä kaiken lisäksi tärppäisi! 🥳 Olikos sulla kuinka pitkät kierrot ja ovis mihin aikaan? 🤔 Toivon mukaan labroista tulee hyviä tuloksia 🤞 Kyllä ne muutokset naisillakin kestää 3kk ennen kuin näkyy kypsyvissä munasoluissa niin olisihan se kätevää jos ei ole mitään isoja puutteita!

Mulla alkoi tänään letrot, KP10 on ultra missä katsotaan missä mennään. Oon jo päättänyt että jos on 2-3 follikkelia niin sillä mennään. Nyt kun on ollut yli vuoden yrittämässä ilman yhtään positiivista testiä kaksoset olis sellainen jymyuutinen että mieluusti se otettaisi vastaan! 🙏 Olispahan ryminällä meidän 2-3 lapsen toive startattu. 😅 Eipä tässä enää nuoremmaksikaan muututa...

@Haaveilija25
Mulla on folliultra huomenna ja olen itsekin ajatellut etteivät kaksoset haittaisi 🤣 Mies ei oikein ole reagoinut koko inseminaatioon paitsi kun sanoin että on riski kaksosille, niin sitten innostui ja sanoi heti että toivottavasti tulee kaksoset.

Miehen numeroissa saattaa olla jotain ongelmaa, niin itse ajattelin että olisi parempi mahdollisuus saada edes se yksi jos follikkelit olisivat molemmilla puolilla.

Hieman stressaa huominen ultra, kun on ollut ovulaatioon liittyviä maha- ja rintatuntemuksia (mitä jos se meni jo?) ja vieläkin tulee välillä ruskeaa pyyhkäisyvuotoa.

Takaisin