Haaveena esikoinen

Heipsi! Ihanaa, että luet vanhoja kirjoituksiani. Siivosin välissä digijalanjälkiäni ja alkuperäinen viesti ei siksi enää ole täällä suoraan luettavissa 🥰 Juttelemisiin! 🌈

Muokattu viimeksi:
Varmasti tosi surullista pettyä aina uudelleen 🥹 Voimia sinne negatiivisten ajatusten ja tunteiden kanssa elämiseen 💛

Mitä testejä käytät? Oon kuullut, että ainakin osa varhaisraskaustesteistä on niin herkkiä, että usein jo näyttää plussaa, vaikka kaikki raskauden edellytykset ei olisikaan vielä kohdillaan 🥹 Ehkä käytetyn testin vaihdos voisi auttaa?
Testaillut vähän kaikenlaisilla testeillä. 😅 Pregcheckin liuskatestillä sain esim positiivisen mutta vuoto alkoi samana iltana siitä huolimatta maaliskuun lopulla. Ja viimeks sain vain haaleita viivoja jollain apteekin ultratestillä. Tosin tuli kyllä digiin lukemaan että raskaana niin silloin kerkesin innostua tosin nekin oli niitä herkkiä clearbluen. Nyt varmaan tästä lähtien en noita herkkiä testejä ainakaan osta vaikka vähemmänkin herkillä saanut positiivisia. ☹️

@Elliania
Tosi hyvä gyne sulla! Itsekin olen jotenkin loppu tähän minun sorkkimiseen, joten olen jo vähän ehkä vahingoniloisena julistanutkin miehelle että sut sitten ultrataan seuraavaksi 🙈

En tiedä. Ennen olin todella ujo ihminen, enkä ole ollut muiden kuin mieheni kanssa, joten olin aika arka kehostani. Nykyään tuntuu että niin moni on jo ronkkinut alakertaa ja ultrattu ja viety jokainen ripe omasta yksityisyydestä ettei enää nolota mikään. Muutama viikko sitten melkein rupesin vaihtamaan työvaatteita puhtaisiin vaatevarastossa kun ajattelin ettei tässä jaksa omaan pukkariin mennä 🤣

Heipsi! Ihanaa, että luet vanhoja kirjoituksiani. Siivosin välissä digijalanjälkiäni ja alkuperäinen viesti ei siksi enää ole täällä suoraan luettavissa 🥰 Juttelemisiin! 🌈

Muokattu viimeksi:
Ymmärrettävästi tulee tunteet pintaan, kun toisen tilanne muistuttaa niin paljon sitä mitä itse niin kovasti toivoisi🤍 Se on iso viesti sydämeltä, että tätä unelmaa kohti kannattaa pyrkiä.

Minulla minun ihana gyne sanoi sitä, että jos hän saisi päättää niin ihan ekana just miehet tutkittaisiin, kun monesti syy löytyy myös sieltä päästä ja tapoja tutkia löytyy ja keskenmenojakin voisi miestä tutkimalla ehkäistä 😇🥰 Eli tosi tosi hyvä, kun osasit ottaa puheeksi ja hänkin ottaa vitamiininsa ja on tutkimusmyönteinen.

Tässä oon kans lääkäreissä ravanneena huomannut, että tosi vähän yleensä otetaan kumppania huomioon ja keskitytään vaan siihen potentiaalisesti synnyttävään osapuoleen. Siksikin on niin freesiä, kun oma gyne niin suoraan sanoo, että kaikki testeihin😍

Mitä vitamiineja hän ottaa? Suositteletko? Kiinnostaa😇😄
@Elliania Olen koostanut ukon vitamiinidosetin sinkistä, seleenistä ja d-vitamiinista. Ubiqinon kanssa silloin tällöin, mutta toinen totesi mun pursuilevan dosetin nähdessään että meneeköhän mulla jo liian lujaa 🤭 totesin sitten että pidetään hänen settinsä yksinkertaisena. Itellähän löytyy dosetista "vain" foolihappo, d-vitamiini, ubiqinon, b-vitamiini, venhänalkioöljy, omega3 ja gelee royale 😅

Voi💙 Joo, kuulostaa siltä, että selkeästi kropassa kyllä tapahtuu jotain raskautumiseen viittavaa. Voisiko sen ajatella olevan toivoa antava viesti siitä, että saattaisi onnistuakin? 🥹💙

Joo, mä en tee yhtään niitä varhaisia, mutta saattaa olla, että suojaan vain itseäni siltä varhaiselta pettymykseltä niin. Teen testin vasta, kun menkat on ollu noin viikon myöhässä. Joskus on tullu pari päivää myöhässä ja oireet on viitanneet hyvin varhaiseen keskenmenoon. Oon koittanu ajatella, että luonto hoitaa minun puolesta sen, että vain tähän maailmaan valmis lapsi jatkaa kasvuaan🩵🥹 Mutta tietty se, etten testaa heti on myös tarkottanu sitä, että oon nähny elämässäni vain yhden plussaraskauden näytöltä. Mulla oli käytössä semmonen tavallinen clearblue, jossa oli viikot, mutta ei mikään varhainen siis. Ymmärrän siis tosi hyvin kaikkia, jotka mieluummin haluaa tietää edes pienistäkin onnistumista🤍
Juu kävin siis gynekologilla maanantaina ja hän sanoi että kyllä moni asia menee oikein kun kumminkin kolme kertaa raskaus alkanut vaikkakin kaikki kolme meni kesken, sanoi myös että kemialliset raskaudet ei vaikuta seuraavan onnistumiseen negatiivisesti.

Hän myös sanoi lohdutuksena että ne kaksi mitkä kemiallisia olivat että moni ei tiedä niistä edes ja että ne on yleisiä varsinkin kun moni ei edes huomaa että sellainen oli ja kehottikin testaamaan vasta kun kuukautiset viikon myöhässä. 🙈 No ehkä en ihan viikkoa malta odottaa jospa pari päivää myöhästyneiden kuukautisten jälkeen testaan ensi kerralla jos niin tapahtuu siis. Ja sitten seuraan että vahveneeko viiva.

Lääkäri myös oli kirjannut tämmöisen lauseen ylös. "Esitietojen ja tutkimuksen perusteella onnistuneen raskauden mahdollisuus on hyvä." Että käyn verikokeissa tiistaina ensi viikolla ja jos sieltä ei mitään paljastu niin ehkä uskon ton. 🤔

Täällä KP17 eikä vieläkään ovista vaikka ultra näytti lisäletrojen jälkeen ne kaksi kasvanutta follia maanantaina, kyllä pitää jännityksessä! 😅 Jos nyt kuitenkin sunnuntaihin mennessä tulisi ovis olis kiva, ei jaksaisi ikuisesti jännittää! 😩 Normikierrossa saanut odotella ovista siihen KP27-KP34 saakka niin toivoisin ettei nyt tän letrokuurin jälkeen tarvitsisi odotella ihan niin pitkään 🤞

Tervetuloa mukaan @Elliania! 😊 Onpas kätevää jos Saksassa ultra maksaa vain 55€! Mulla meni nyt uusien Kela-korvausten jälkeen 130€/kerta kun kävin yksityisellä (julkisella ollaan edelleen jonossa naistenpolille...) eli kyllähän siihen sai viikossa sen 260€ menemään ja ensikäynti oli viime kuussa sen 198€. 🥲 Mutta nyt ei tarvitse onneksi pariin kuukauteen käydä kun on lääkkeet valmiina ja ekan kierron perusteella tuo annos riittää. Jos elo/syyskuussa pääsisi jatkamaan julkisella, olisi kiva! 🤞

Allekirjoitan myös tuon että tämä vertaistuki on tärkeää, oon kavereille asiasta puhunut kyllästykseen asti mutta ei ole kaveripiirissä ketään kuumeilevaa vaan pelkkiä vapaaehtoisesti lapsettomia niin ei viitsi heille loputtomiin tästä jauhaa 😅 Ja mies on kans tuollainen positiivisesti orientoitunut joka suree vasta sitten kun on jotain surettavaa, hän on kyllä paljon ollut tukena mutta ei välttämättä aina näe pointtia mun harmitteluissa että mitä jos ei koskaan tärppää. Mä taas kaipaan sitä että voin myös etukäteen murehtia ja märehtiä osana prosessia, tuntuu että pettymys on lopulta pienempi jos jäädään lapsettomiksi ja oon ehtinyt pidempään asiaa prosessoida ja surra. Vaikka tottakai onhan tässä vielä kiviä kääntämättä. Kiva sitten yllättyä positiivisesti jos niin käy! 😊

Muokattu viimeksi:

Muokattu viimeksi:
@Sinertävää ja @Pionina ei älkää valako minuun mitään toivoa, etten sitten joudu pettymään. :Face With Tears Of Joy: No joo, mutta ihan totta, dpo 9 on kyllä todella aikainen. Silti tuntuu että ovulaatiosta on noin 100 vuotta aikaa, kun on ehtinyt tapahtua niin paljon kaikkea sen jälkeen.

Minä kans haluaisin lähettää miehen ultraan ja etenkin siinä aukiolotutkimuksessa mietin, että on se kumma ettei miehet joudu tämmöisiinkään. Mun mielestä solidaarisuuden nimissä ois voinut miehellekin vähintään jonkun rektaalitutkimuksen suorittaa... Vaikka välillä tuntuu, että hän on järkyttyneempi näistä minun tutkimuksista, vaikka istuu vaan vieressä eikä edes katso. :Face With Tears Of Joy:

Mä jännitän teidän dpo x ihmisten puolesta! Toivotaan että jotakin tulis, ja kiinnittyis! Missä kohtii teillä alkaa tuntemuksia ja onko niitä yleensä?

@aamusade tsemppiä mielen kanssa! Se on yks perkele aina välillä, mutta välillä tekee hyvää vaan antaa niiden tunteiden tulla❤️ ja jos ei muuta, niin hemmottelet itteäs nyt kunnolla!

Meillä on kp9 ja tänään oli pelätty ja toivottu aukkari. Jännitti niin paljon aamulla! Mutta meni tosi hyvin, molemmat puolet oli auki❤️ pelkäsin, että toinen puoli olis kiinni ja just sillä puolella olis folli tulossa ei pääsis iui:n. Vasemmalla puolella johtofolli kasvelee nyt mentiin 13mm ja limakalvokin kaipaili vielä kasvua kun oli 5.3mm. Perjantaille saatiin uus uä ja katotaan miten on mennyt. Ovistestaus alkaa huomenna🙌🏻 vähän varotteli, että jos nyt sattuu niikseen niin perjantainakin voi olla inssi, joten toisin kun aateltiin, mies joutuu tulemaan käynnille mukaan. Jos ovis sattuis plussaamaan lauantaille, se ei olis ongelma kun sillon ovat auki ja sunnuntain plussa saatais hoidettua maanantaina😍 ja siitä jos vielä mennään eteenpäin, niin ei oo enää aikataulujen kanssa ongelmaa, kun joku siellä on. Kovasti nyt siltä näyttää, että inssiin päästään, mutta täytyy vielä jännittää miehen osuutta ja kestääkö näyte pesua. Ja sitten täytyy koittaa olla lataamatta liikaa toivoja tähän, ettei tippuis kovaa ja korkeelta🫣

Ihana, kun kirjoitit. Tuntuu jotenkin tosi lohdulliselta, että meitä samassa veneessä olevia löytyy, vaikka tietysti soisin sinulle heti pikimmiten pikkuisen syliteltäväksi 🥰

Joo, aluksi mulle riitti se tieto siitä, että tämä ryhmä on olemassa ja lueskelin paljon iltaisin. Tää sivu oli (ja on) mulla jo kirjanmerkeissä😇

Sitten kun tuli plussa, niin melkein tein jo profiilin, että oisin päässy mukaan tammikuisiin, mutta tuntui alitajuisesti siltä, ettei tuo pieni selviä sinne asti. Siellä jo hehkuteltiin ja puhuttiin salaisen ryhmän perustamisesta. Silloin mietin, että itseksenikö pitää sit turista tyhjässä julkisessa tammikuu-ryhmässä, että pääsen salaiseen mukaan jälkikäteen, kun pienen epävarma tilanne viimein jotakuten ratkeaa.

No, nyt oli vain hyvä, etten kerinnyt sinne hehkuttamaan raskautta, kun löytyi tämä kuollut pieni tokasta ultrasta🥹💛 Ja tämä keskustelu tuntuu just oikealta paikalta💛

Mulla on ihana kumppani, joka tukee omalla tyylillään. Ennemminkin siis arjen teoin ja halitellen. Hän on enemmän tulevaisuuteen orientoituva ja optimistinen, mä kaipaan välillä myös menneen ja tunteiden reflektointia. Oon sen verran verbaalinen, että kaipaan itse niitä lohdun sanoja, ja jo täällä lukemani muille annetut lohdun sanat on ollu todella parantavia🩵
Toivotaan, että päättyisi hyvin, mutta on tässä onneksi myös ehtinyt jo käsitellä ajatusta, että jos ei tulekaan onnistumaan. Ihanaa, että sullakin on puoliso tukemassa. Sama täällä, mutta hänkin enemmän olemalla läsnä kuin verbaalisesti (jossittelemalla eri vaihtoehtoja miten vois käydä 😅) Mulla oli myös alitajuntaisesti olo ettei ehkä saada vauvaa maailmaan asti viime raskaudessa, mutta voi hyvin olla myös mielen puolustusmekanismi. 🤷‍♀️

@Heipsy tuntemukset noin yleisesti luteaalivaiheessa vs alkanut raskaus? Mä en ole yhtään varma että osaan erottaa luteaali vs alkanutraskaus oireet toisistaan 😅 nyt ehkä ma oli ainut kun tuntui ihan omituista aika kovaakin nipistelyä alavatsalla ja rintoja nipisteli myös. Viime raskaudessa ihmettelin kun aivastelin ihan todella paljon, sillon tein testin vasta kun kk oli jo useamman päibän myöhässä. Toki tää mun haamulainen on vielä todella alussa ja en tiedä uskaltaako tähän edes luottaa vai ei. Mutta oon nyt saanut tän saman haamun useampaan testiin niin oisko viivanpaikkakaan 😆

Liitteet

• 20250604_141736.jpg
    20250604_141736.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 73
Ei vitsit, onpas lupaavia uutisia @Pionina ! Toivotaan että saadaan tästä tälle kuulle pysyvä plussa :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Ja samoin myös tosi lupaavalta kuulostaa @Heipsy! Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin ja tärppäisi :Hugging Face:

Mulla on DPO 12 ja sellainen olo että menkat alkaa viimeistään huomenna. Lauantain DPO 8 negatestin jälkeen oon ollut aika vakuuttunut siitä, että ei tässä kierrossa tärpännyt, ja oon alkanut jo asennoitua uuteen kiertoon. Oon kirjaillut tarkemmin oireita tuolla piinapäivien ketjussa. Musta se on kivaa kirjanpitoa itselle, ja kiva seurata muidenkin oireita :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Rinnat on ollut tässä kierrossa ihan tosi kipeät, mutta nyt kierron loppua kohden kipu on helpottanut. Ja muutenkin oon havainnut, että pahimmat oireet alkaa helpottaa pari päivää ennen menkkoja. Myös mieli on eniten maassa muutamaa päivää ennen. Jänniä havaintoja!

@*Ninni*
Joo, ne oireethan seuraa progesteronitasoja. Eniten oireita on siinä dpo5-->dpo10 ja sitten kun hormonitaso laskee niin vähenee oireetkin (tai tulee uusia hormonilaskusta). Mulla itellä tulee sellainen humahdus ihan, minkä jälkeen ahdistaa ja tietää että menkat tulee.

Liitteet

• Screenshot_20250604-225739.png
    Screenshot_20250604-225739.png
    176.8 KB · Katsottu: 52
Mulla on aiemmissa ovuloineissa kierroissa ollut hyvin runsas kellertävä valkovuoto oviksen jälkeen. Nyt ei mitään, ja dpo 10 kuitenkin jo. Meinaako tää nyt, että keltarauhanen ei toimi.. Toisaalta silloin kai luteaalivaihe jäisi lyhyeksi? Multa ei kyllä progesteronia ole mitattu ollenkaan missään välissä. Mitään oireita ei kyllä muutoinkaan ole mihinkään suuntaan. On toki mahdollista, että ylianalysoin myös asiaa reilusti. :Face With Tears Of Joy:

Muokattu viimeksi:
Takaisin