Haaveena esikoinen

Hyvä ku sanoit! Harvoin enää iskee mut en tosiaan tiiä sopiiko lääke raskauteen.
Mullakin onneks nykyään harvoin, tai tiedän jo melkein etukäteen mitkä asiat vaikuttaa siihen että migreeni ilmaantuu niin pystyy ennakoimaan. Viime yönä tosin pitkästä aikaa heräsin särkyyn, mutta nyt jo parempi olo.
 
Kannattaa toissa teratologiseen jos joku lääke raskaana tai imettäessä mietityttää. Niillä on myös chat mutta en muista milloin. Kannattaa katsoa.
 
Joo kyllähän sitä aina apteekissa kyselee ja teratologiseenkin oon pari kertaa soittanut eli kyllä tää puoli hallussa on mut tuumasin vaan että tuo lääkitys on vielä tarkistamatta, koska tarvetta ei oo ollut.
 
Nyt sain toistakin viivaa näkyviin, nyt on kp16. Kauankohan noita vielä kokeilis. Onkohan ihan totaalista haaskausta näin myöhään alottaa. Plääh jos vaikka vielä huomenna. Oha se jännää kuvata niitä sovellukseen. Kohtapa se piinailu sit alkaa. Nyt ei oo kovin suurta uskoa tähän kiertoon, vaikka talletuksia saatiin kuitenki 3 (tai 4 jos onnistuu hurmata).
 
Oiskohan se ovis vielä tuloillaan, kun nyt alkaa tuntuu niitä normaaleja oireita vai joko nää vaan enteilee menkkoja, jos on lyhyt kierto niin enää ei ois ku viikko. Huoh turhauttaa vaikkakin tavallaan helpompi tämä vaihe kun on vielä jotain mitä pohtia ja kuulostella oireita kuin se kun alkaa vaan se ahdistava odottaminen.
 
Vihdoin sunnuntaina iski ovistikkuun kaksi vahvaa viivaa. Olin jotenkin ajatellut, että ne viivat vahvistuisivat pikku hiljaa, mutta mitä vielä. La oli ihan haaleat ja sunnuntaina kaksi prikulleen yhtä vahvaa. Jee! 🥳
Manifestoin tärppäämistä nyt vahvasti. Saan jo oireita pelkästä ajatuksestakin ja rinnat tuntuu tosi herkiltä. Viime raskaudessa mikä meni kesken mulla oli nännit niin kosketusarat, että suihkussakin piti suojata kun sattui niin kovasti. Nauroin eilen miehellekkin, että en olis uskonut että innostun näin kovin tämmösestäkin asiasta. 😅 Nyt pitäisi malttaa odottaa maaliskuun alkuun jolloin kuukautisten pitäisi alkaa.
 
Tein vielä tänään varmuuden vuoksi digin, kun viime kierrossa kp20 oli ovis, mutta kyllä se nyt taitaa olla mennyt. Eipä onneks voi kuumotella kuten viime kierrossa, kun ei ole mitään hajua mikä dpo😂 Mietin että jos ens kiertoon kokeilis liuskoja, kun nyt digin kanssa meni enemmän viivojen katseluksi.
 
Screenshot_20240220_163753_edit_166963719686181.jpg

Sehän yllätti? 🤨 Tohtiiko tähän uskoa 🫢

Pitäskö tänään tehä myöhemmin toinen? Ottoajat mulla on heitellyt miten sattuu vaikka ohje sanoo et tehä samaan aikaan. Kuinka high toi high on? 😅 En taas tiiä mistään mitään 🤡
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli tänään toinen inseminaatio. Digiovistestejä tein su ja ma aamut, mutta olivat negaa. Yllättäen eilen ultran perusteella oli kuitenkin sen verran hyvä tilanne, että päädyttiin tänään inseminaatioon. Joku aiemmin sanoi, että manifestoi nyt tärppäämistä ja minäpä yritän myös manifestoida 😃 eilen kävin myös akupunktiossa täältä saadun inspiraation innoittamana.

Mutta pettynyt olen jo niin monta kertaa, että nyt täytyy yrittää piinaviikoiksi keksiä muuta ajateltavaa. Onko teillä hyviä vinkkejä tähän?

Ja mikä tilanne muilla on meneillään? 😊
 
Onko täällä muuten ketään migreenistä kärsiviä? Miten ootte hoitanut migreeniä yritysaikana? Pitäis varmaan lääkäriä konsultoida, mutta ois kiva kuulla jos on kokemuksia 😊

Mä oon ollut onnekas, että nyt ei oo ollu kovimpia migreenikohtauksia melkein lainkaan yritysaikana. Vaihdoin pari vuotta sitten lääkityksen Clotamista Burana Caps 800mg annokseen, mutta nyt kun ei haluaisi ibuprofeenia käyttää ainakaa ennen ovulaatiota niin kokeillut parasetamolilla pärjätä, mutta ei se itellä toimi yhtä hyvin. Vie kyllä pahimman kivun, jos saa ajoissa otettua, ja sitten levolla, pimeellä ja kylmällä sietää loput 🙄

Ja mikä tilanne muilla on meneillään? 😊

Täällä on kp 24/27-28 (dpo11?) menossa, eli ootellaan mitä loppuviikko tuo tullessaan. Sillain aika normi loppukierto ollut oloilta ja veikkaisin, että uuteen kiertoon lähdetään, mutta tissit ollu ny poikkeuksellisesti arat jo viikon 😅 Viikonloppuna ollaan menossa kavereiden kanssa mökkireissulle ja tänää kävin päähän pistosta hakemassa testin kaupasta. Katotaan teenkö varuiksi ennen mökkireissua testin 🤭 haamuilla jäisi varmasti saunakalja kotiin 😁
 
Meillä oli tänään toinen inseminaatio. Digiovistestejä tein su ja ma aamut, mutta olivat negaa. Yllättäen eilen ultran perusteella oli kuitenkin sen verran hyvä tilanne, että päädyttiin tänään inseminaatioon. Joku aiemmin sanoi, että manifestoi nyt tärppäämistä ja minäpä yritän myös manifestoida 😃 eilen kävin myös akupunktiossa täältä saadun inspiraation innoittamana.

Mutta pettynyt olen jo niin monta kertaa, että nyt täytyy yrittää piinaviikoiksi keksiä muuta ajateltavaa. Onko teillä hyviä vinkkejä tähän?

Ja mikä tilanne muilla on meneillään? 😊
Jee! Niin kiva kuulla, että tänään oli! Ehottomasti nyt manifestaatioenergiat tulille ✨
Meillä oli tänään eka käynti lääkärissä. Ei vieläkään kyllä antanut suoraa diagnoosia PCOS:tä, mutta sano, että todennäköisimmin se kyllä on 😂 Diagnoosiks tuli sitten anovulaatko, kun se ei selkeesti tahdo mulla tapahtua. Niin meillä alkaa nyt ovulaation induktiolla sitten kun vaan menkat alkais. Siihen alotan terolutlääkkeen. Akupunkio oli kyllä kans kiva kokemus.

Piinapäiviin kaikille tsempit! Vinkkejä ei valitettavasti ole xD
 
View attachment 131107
Sehän yllätti? 🤨 Tohtiiko tähän uskoa 🫢

Pitäskö tänään tehä myöhemmin toinen? Ottoajat mulla on heitellyt miten sattuu vaikka ohje sanoo et tehä samaan aikaan. Kuinka high toi high on? 😅 En taas tiiä mistään mitään 🤡
Mulla kävi ihan samoin, että yllätti 😅 Ja ihan samanlaisilta testit näytti mullakin. Lauantaina haaleaa ja sunnuntaina tummat viivat. 😊
 
Osaako joku sanoa miten aikasin tai mikä raskaustesti olisi paras jos ja kun en jaksa oottaa että alkaako ne kuukautiset vai ei? 🙈 Ja onko semmoset luetettavia vai pitäisikö vaan malttaa oottaa🙈
 
Meillä oli tänään toinen inseminaatio. Digiovistestejä tein su ja ma aamut, mutta olivat negaa. Yllättäen eilen ultran perusteella oli kuitenkin sen verran hyvä tilanne, että päädyttiin tänään inseminaatioon. Joku aiemmin sanoi, että manifestoi nyt tärppäämistä ja minäpä yritän myös manifestoida 😃 eilen kävin myös akupunktiossa täältä saadun inspiraation innoittamana.

Mutta pettynyt olen jo niin monta kertaa, että nyt täytyy yrittää piinaviikoiksi keksiä muuta ajateltavaa. Onko teillä hyviä vinkkejä tähän?

Ja mikä tilanne muilla on meneillään? 😊

Superisti tsemppiä! Piinaviikot ovat hankalat… Mä ainakin sorrun analysoimaan kehon jokaista liikettä et voisko tää nyt olla jotakin 🤣 Todellisuudessa mitään ”oiretta” ei ole vielä näkynyt. Täällä dpo6.

Itse oon sit vaan koittanut elää normi elämää. Työt toki pitää kiireisenä, niin ei kauheasti silloin ehdi mitään miettiä. Iltaisin oon tehnyt palapeliä tai lukenut kirjaa, etten vaan täällä palstalla pyöris 😆
 
Miten tuon akupunktion siis pitäisi auttaa ja onko ajankohdalla väliä milloin kannattaisi käydä? Täällä ovulaatio tulossa luultavasti ensi viikon alussa. En usko että ihan nyt vielä viikonlopuksi osuu.
 
Miten tuon akupunktion siis pitäisi auttaa ja onko ajankohdalla väliä milloin kannattaisi käydä? Täällä ovulaatio tulossa luultavasti ensi viikon alussa. En usko että ihan nyt vielä viikonlopuksi osuu.
Riippuu tosi paljon ihmisestä. Yleensä akupunktiohoitaja tekee kattavan esitietokyselyn ja kartottaa toiveita ja mahdollisia oireita. Mahdollisesti positiivisin vaikutus siinä on se, että akupunktiopisteitä pistäessä/hieroessa se rentouttaa kroppaa, joka toki auttaa raskautumisessa :)
Mulle hän kertoi, että esim syytön lapsettomuus ja endometrioosista johtuva lapsettomuus on akupunktiolla nopeampihoitosia kun esim pcos.
 
Takaisin
Top