Haaveena esikoinen

Teidän viestien lukemisen jälkeen aloin lukemaan tuosta gelee royalesta, ja hitsit, toi vois kyllä auttaa just niihin ongelmiin mitä pelkään mulla olevan, ovulaatio välillä lykkääntyy ja pelkään ettei aina tule ollenkaan, ja pelkään että limakalvotkin liian ohuet, kun mulla aina niin niukka vuoto. Voi olla turhaa aloittaa sitä enää tässä kierrossa kun nyt kp 9, mutta mieli kyllä tekisi! Mistä tuota saa hommattua, muuta kuin netistä tilaamalla? Ei ole osunut ainakaan Prismassa silmiin, saako apteekista? Nyt ei ehdi enempää tutkimaan ku pitää töihinkin lähteä, pirun työt aina kaiken mielenkiintosen tiellä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Oon itse ostanut Ruohonjuuresta tai tilannut Sinunapteekista, jossa toimitus on ollut tosi nopea aina. Siellä nuo näyttäisi nyt olevan alessakin 😊
 
Täällä Flo ennustaa ovulaatiota tälle päivälle, mutta ei oo kyllä vielä. Mut tällä viikolla kuitenkin. Ei oo jotenkin yhtään sellasta yleensä tähän ajankohtaan osuvaa himokasta ja energistä fiilistä ja mieskin ollut aika väsähtänyt. Et ihan hyvä, jos on vasta tuloillaan ja me tästä piristyttäisiin. Haluaisin kyllä hyödyntää tämänkin kierron hyvin, mutta ensi kierrosta sitten alkaa jo hoidot niin eipä tässä kauheasti kannatta stressailla 😄
 
Teidän viestien lukemisen jälkeen aloin lukemaan tuosta gelee royalesta, ja hitsit, toi vois kyllä auttaa just niihin ongelmiin mitä pelkään mulla olevan, ovulaatio välillä lykkääntyy ja pelkään ettei aina tule ollenkaan, ja pelkään että limakalvotkin liian ohuet, kun mulla aina niin niukka vuoto. Voi olla turhaa aloittaa sitä enää tässä kierrossa kun nyt kp 9, mutta mieli kyllä tekisi! Mistä tuota saa hommattua, muuta kuin netistä tilaamalla? Ei ole osunut ainakaan Prismassa silmiin, saako apteekista? Nyt ei ehdi enempää tutkimaan ku pitää töihinkin lähteä, pirun työt aina kaiken mielenkiintosen tiellä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä ostin Lifesta. 😊
 
Täällä on kp3, menkat kesti nyt vaan 2 päivää, mut jumaliste, että alkoivat kipeästi keskellä yötä. En muista koskaan joutuneeni nouseen hakeen särkylääkettä ja lämminvesipulloa kramppeihin. Luteaali alkaa olla säännöllisen lyhyt, 10 päivää, onkohan se meidän ongelmien syypää. Ens kierrosta on puhuttu, että alettas taas kunnolla töihin ja sit kokeilla sitä cyclogestiä. Tota geleetä oon määki mietiskellyt.

Voikohan kipujen pahentuminen kertoa jostain ongelmasta myös?
 
Heips! Missäs vaihteessa kiertoa täällä mennään esikoista toivovien osalta? ☺️

Täällä yk10, kp9 mennään. Vielä pitäisi odottaa tämän viikon loppuun, että voi alkaa pelaamaan ovistestien kanssa. Mun kierrot on mitä tahansa 30-39 väliltä, niin ei ole aina tuo ovis ihan ennustettavissa 😅
Täällä kp12 menossa ja vuosi yritystä tullut täyteen, yk11 menossa toki vasta muutaman superpitkän kierron vuoksi.

Ovista ei ole vielä kuulunut, söin letrot kp3-7. Terolutit pitäisi aloittaa kp15 ettei kierto veny. Syön lisäksi mamavitskuja, myo-inositolia ja d-vitamiinilisää. En ole huomannut vielä mitään vaikutusta. Täytyypä tutustua tuohon gelee royaleen mistä olette puhuneet!
 
Täällä on kp3, menkat kesti nyt vaan 2 päivää, mut jumaliste, että alkoivat kipeästi keskellä yötä. En muista koskaan joutuneeni nouseen hakeen särkylääkettä ja lämminvesipulloa kramppeihin. Luteaali alkaa olla säännöllisen lyhyt, 10 päivää, onkohan se meidän ongelmien syypää. Ens kierrosta on puhuttu, että alettas taas kunnolla töihin ja sit kokeilla sitä cyclogestiä. Tota geleetä oon määki mietiskellyt.

Voikohan kipujen pahentuminen kertoa jostain ongelmasta myös?
Oletko käynyt gynellä? Jos olisi vaikka endoa? Vai onko sinulla muita oireita?🙊
 
Oletko käynyt gynellä? Jos olisi vaikka endoa? Vai onko sinulla muita oireita?🙊

Sillon lapsettomuuspolin ensikäynnillä lääkäri tutki sisäultralla paikat eikä nähny mitään ongelmia. Mitenhän voikohan vaikuttaa ultrauksen ajankohta 🤔 menkat oli sillon loppumaisillaan. Oon elämäni aikana hyvin usein saanut maata jalat levällään tutkittavana eikä koskaan oo tullut sanomista mistään poikkeavasta näystä. Papa on otettu usein ja onkohan siinä kahdesti ollut lieviä muutoksia joita ei sitten kontrollissa ole enää näkynyt ja hirveesti on aina hoettu, ettei *mitään* syytä huolestua näistä.

En nyt keksi muita sopivia oireita. Iho oireilee voimakkaasti hormonitason vaihteluihin, voiko se liittyä? Pahenee sekä ovulaation aikaan että menkkojen ja just tuo leukapieli mistä oon lukenut olevan just hormoni peräistä. Jospa nyt syksyllä katsottas vielä tarkemmalla silmällä voisiko musta löytyä mitään joka olisi vielä helposti hoidettavissa. En millään haluis lyödä hanskoja tiskiin luomuraskauden osalta. Nyt tuntuu, ettei olisi tarpeeksi ehkä tahtotilaa monimutkaiseen hoitoon, kun se tuntus haastavalta sopeuttaa työhön, kun koen omasta mielestä hyvällä tavalla korvaamattomuutta ja olisi hankala antaa omaa parasta, jos olisi toistuvia aikataulumuutoksia. Mutta toki se asenne varmaan muuttuu, jos se varmaksi käy, että luomu olisi hyvin epätodennäköistä.

Ompa kiva pitkästä aikaa kirjottaa paneutuen omiin ajatuksiin ja fiiliksiin. Onneksi keksin aloittaa tämän ketjun. Muuten voisi nostaa ryhmänjäsenten listaa, ois vähän enempi kärryillä mikä tilanne kelläkin on vai oiskohan se selkein tehdä siitä ihan oma ketju niin ei hukkuisi tänne muun sekaan.
 
Heippa kaikille💕 Kirjoittelen täällä uutena, olen aikaisemmin kirjoittanut Raskaaksi 2024 ryhmään, mutta huomasin, että täällähän on oma ryhmä esikoisesta haaveileville.

Täällä aina tiedetty, että suurin unelma olisi tulla joku päivä äidiksi ja nyt on tullut viime aikoiva vahvasti tunne, että nyt olisi ”oikea” hetki.

Ikää 32v ja tässä kierrossa ensimmäistä kertaa tikuttelin ovista ja viimeisellä testillä sain lähes yhtä vahvan viivan kun kontrolliviiva. Kaikki ovistuntemukset osui myös yksiin tuon ovistestin kanssa.

Nyt kp 30. Kierto ollut aina säännöllinen 28-30, yleensä 28.

Mulla on yleensä aika voimakkaat PMS oireet, jotka loistavat nyt poissaolollaan ja se herättää toiveita, että josko niitä menkkoja ei kuuluisikaan. Pohdin uskallanko lähteä ostamaan testiä, mutta pelottaa liikkaa sitten se mahdollinen pettymys.. 🍀
 
Minäkin voisin tulla myös tänne kirjoittelemaan!

Täytän pian 35 ja jätin e-pillerit pois 1.6, ensimmäisen lapsen yritys aloitettu siis kesäkuussa. Nyt menossa yk 2, tein eilen negatestin dpo 12. 🙁

Käytin e-pillereitä todella kauan, 17 vuotta. Tässä on ollut siis totuttelu myös oman kierron seuraamiseen ja kierto varmasti vähän vielä elää.

Oon tikutellut digeillä ovista kaksi ekaa kiertoa, ja ovulaatio on ollut aika aikaisin kierrossa. Toivottavasti se alkaisi tasaantua. Nyt odottelen menkkoja ja uutta kiertoa, viime kierrossa luteaalivaihe venyi pitkäksi ja toivon et sekin vähän nyt tasaantuisi!
 
Itse joutunut ottamaan vähän etäisyyttä foorumiin kesän ajan. Täällä ollaan oltu ja ollaan vieläkin vähän syvissä vesissä.

Touko-kesäkuussa 1. IVF oli aikalailla pettymys. Saatiin kerättyä 8 munasolua joista ainoastaan 1 hedelmöittyi eikä sekään tarrannut tuoresiirrossa kiinni.

Synkistelyyn ei yhtään auta se että lähipiirissä on ollut valtava raskausuutisten aalto. Poden huonoa omaatuntoa ettei pysty olla iloinen muiden puolesta ja huomaan vältteleväni tiettyjä ihmisiä.

Ikäkriisi pukkaa voimakkaasti päälle kun tiedostin etten edes 35vnä ehdi saada lasta.

Syksyksi ilmottauduttiin uuteen IVF kierrokseen ja katsotaan josko saataisiin yhtään parempaa tulosta aikaan. Väkisinkin miettii että mikä kaikki on pielessä kun edellisen tulos oli noinkin heikko.

Anteeksi tällainen oma napa oksennus 🤮
 
Kyllähän ne menkat siellä sitten alkoi... kierto kesti sen 48 pvä... :disappointed-face:
Tänään oli hyvä kokemus gynellä, minulla ei ole varaa yksityiselle mennä lapsettomuusasioissa, ja ei täyty kriteerit vielä julkisella, mutta vakuutus kattoi kiertohäiriöön liittyvän käynnin gynellä.
On monirakkulaisuutta molemmissa munasarjoissa, joka selittää osaltaan kierron pituutta ja ovulaation vaihtelevaa tapahtumista. Tosi mukava gyne joka kirjoitti nyt terolutit kierron tasaamiseksi ja antoi kannustavia sanoja eikä nähnyt kohdun rakenteessa mitään joka raskautta ehkäisisi. Ehkä tämä tästä vähitellen :smiling-eyes:
 
Eihän sitä malttanut olla ostamatta testiä samalla kun käytiin kaupassa 😅 Nega ja pettymyshän sieltä tuli, vaikka vähän siihen varauduinkin, kun kuitenkin niin alussa ollaan tämän projektin kanssa. Jos huomennakaan vielä menkkoja näy niin täytyy tehdä vielä varmuuden vuoksi uusi testi. Edellisestä virtsaamisesta ei ollut kyllä, kun vajaa tunti, sillä yritän pitää pientä toivon liekkiä yllä😅
 
@Kesätyttö92 pidetään sormet ristissä! ✨ Mäkin ajattelin ehkä huomenna testata uusiksi, ellei menkat ala jo. Onko teillä mones yk menossa?

Yritin ettii ketjusta sitä ryhmäjäsenten listaa et oisin lisäilly omatkin tiedot, mut en löytänyt. En jaksanut kovin montaa sivua kaivella kyllä taaksepäin 😅
 
@Kesätyttö92 pidetään sormet ristissä! ✨ Mäkin ajattelin ehkä huomenna testata uusiksi, ellei menkat ala jo. Onko teillä mones yk menossa?

Yritin ettii ketjusta sitä ryhmäjäsenten listaa et oisin lisäilly omatkin tiedot, mut en löytänyt. En jaksanut kovin montaa sivua kaivella kyllä taaksepäin 😅
@minttutuuli
Näin tehdään💫 Ollaan oltu sillä asenteella että ”saa tulla jos tulee”, mutta tässä kierrossa ekaa kertaa seurailin ovulaatiota testeillä ja touhuiltiin sitä mukaan. 😅 Koen, että oon aika kärryillä omasta kehosta milloin ovuloin ja kyllä edelliselläkin kerralla touhuiltiin just oviksen aikoihin. Eli voisko sanoa, että ”virallisesti” yk 2. Mä en oo vielä kauheen perillä tästä foorumista ja rehellisesti ajattelin, etten ikinä kirjottelis mihinkään. Mutta sitten ajauduin lukemaan viestiketkuja ja kappas tässä ollaan. 😊
 
Sillon lapsettomuuspolin ensikäynnillä lääkäri tutki sisäultralla paikat eikä nähny mitään ongelmia. Mitenhän voikohan vaikuttaa ultrauksen ajankohta 🤔 menkat oli sillon loppumaisillaan. Oon elämäni aikana hyvin usein saanut maata jalat levällään tutkittavana eikä koskaan oo tullut sanomista mistään poikkeavasta näystä. Papa on otettu usein ja onkohan siinä kahdesti ollut lieviä muutoksia joita ei sitten kontrollissa ole enää näkynyt ja hirveesti on aina hoettu, ettei *mitään* syytä huolestua näistä.

En nyt keksi muita sopivia oireita. Iho oireilee voimakkaasti hormonitason vaihteluihin, voiko se liittyä? Pahenee sekä ovulaation aikaan että menkkojen ja just tuo leukapieli mistä oon lukenut olevan just hormoni peräistä. Jospa nyt syksyllä katsottas vielä tarkemmalla silmällä voisiko musta löytyä mitään joka olisi vielä helposti hoidettavissa. En millään haluis lyödä hanskoja tiskiin luomuraskauden osalta. Nyt tuntuu, ettei olisi tarpeeksi ehkä tahtotilaa monimutkaiseen hoitoon, kun se tuntus haastavalta sopeuttaa työhön, kun koen omasta mielestä hyvällä tavalla korvaamattomuutta ja olisi hankala antaa omaa parasta, jos olisi toistuvia aikataulumuutoksia. Mutta toki se asenne varmaan muuttuu, jos se varmaksi käy, että luomu olisi hyvin epätodennäköistä.

Ompa kiva pitkästä aikaa kirjottaa paneutuen omiin ajatuksiin ja fiiliksiin. Onneksi keksin aloittaa tämän ketjun. Muuten voisi nostaa ryhmänjäsenten listaa, ois vähän enempi kärryillä mikä tilanne kelläkin on vai oiskohan se selkein tehdä siitä ihan oma ketju niin ei hukkuisi tänne muun sekaan.
Okei ompa erikoista🤔 onhan mieskin tutkittu kuitenkin?
 
Sillon lapsettomuuspolin ensikäynnillä lääkäri tutki sisäultralla paikat eikä nähny mitään ongelmia. Mitenhän voikohan vaikuttaa ultrauksen ajankohta 🤔 menkat oli sillon loppumaisillaan. Oon elämäni aikana hyvin usein saanut maata jalat levällään tutkittavana eikä koskaan oo tullut sanomista mistään poikkeavasta näystä. Papa on otettu usein ja onkohan siinä kahdesti ollut lieviä muutoksia joita ei sitten kontrollissa ole enää näkynyt ja hirveesti on aina hoettu, ettei *mitään* syytä huolestua näistä.

En nyt keksi muita sopivia oireita. Iho oireilee voimakkaasti hormonitason vaihteluihin, voiko se liittyä? Pahenee sekä ovulaation aikaan että menkkojen ja just tuo leukapieli mistä oon lukenut olevan just hormoni peräistä. Jospa nyt syksyllä katsottas vielä tarkemmalla silmällä voisiko musta löytyä mitään joka olisi vielä helposti hoidettavissa. En millään haluis lyödä hanskoja tiskiin luomuraskauden osalta. Nyt tuntuu, ettei olisi tarpeeksi ehkä tahtotilaa monimutkaiseen hoitoon, kun se tuntus haastavalta sopeuttaa työhön, kun koen omasta mielestä hyvällä tavalla korvaamattomuutta ja olisi hankala antaa omaa parasta, jos olisi toistuvia aikataulumuutoksia. Mutta toki se asenne varmaan muuttuu, jos se varmaksi käy, että luomu olisi hyvin epätodennäköistä.

Ompa kiva pitkästä aikaa kirjottaa paneutuen omiin ajatuksiin ja fiiliksiin. Onneksi keksin aloittaa tämän ketjun. Muuten voisi nostaa ryhmänjäsenten listaa, ois vähän enempi kärryillä mikä tilanne kelläkin on vai oiskohan se selkein tehdä siitä ihan oma ketju niin ei hukkuisi tänne muun sekaan.
Mullakaan ei oo ultrissa näkynyt mitään, mutta oon miettinyt voisko mulla kuitenkin olla endometrioosi. Yks gyne kerran sanoi ettei se välttämättä siinä sisätutkimuksessa näy, et pitäis ultrata siitä vatsan päältä tai jotain en nyt muista ihan tarkkaan. Mullakin on tosi kivuliaat menkat, joskin siinä on välillä ollut vähän vaihtelua. Mut aattelin käydä tutkituttamassa tätä vielä jossain kohtaa tarkemmin. Lisäks mulla on pyöräilyn jälkeen sellasta kovaakin menkkamaista kipua, minkä oon ymmärtänyt voivan johtua endosta, siihen kun liittyy usein sellaista tärinäkipua.
 
Takaisin
Top