Haaveena esikoinen

Onnea plussaajille ja paljon voimia @Hannietta , varmasti todella raskas kokemus 😞 Täällä on ikää saman verran, joten paineita on myös.

Eilen oli kp 16 ja ovulaatiotesti oli niin lähellä plussaa, että uskon ovulaation olleen tänään. Tallettelut osui tällä kertaa paremmin kohdalleen kuin koskaan aiemmin, joten sormet ovat vahvasti ristissä. 🙏🏼
 
Virtuaalihali @Hannietta! Toivotaan, että nappaa nopeasti uudelleen 🌈

Täällä nyt dpo 10, ja eilen testattu herkällä testillä nega. Ei yhtään sellanen olo että voisi olla raskaana, joten tuskin tulee testattua enempää.. Aikas masentavaa, mutta minkäs teet. Tallettelut osuivat täydellisesti, sillä on tullu touhuttua joka toinen tai joka päivä. Tänään kyllä turvottaa, mutta se johtuu ihan varmasti herkkujen ja kokiksen määrästä, mitä oon tullu napaani vetäneeksi tässä masistellessani :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tänään myös juttelin ekaa kertaa raskaana olevan työkaverin kanssa hänen raskaudestaan, ja näin ekaa kertaa hänen kasvaneen masunsakin, kyllä tuli kieltämättä entistä surullisempi fiilis, vaikka iloinen hänen puolestaan oonkin.

Äiti on aikoinaan sanonut, että meidän perheessä ja suvussa kyllä on kaikki tulleet helposti raskaaksi, eikä oo ollu paljoa keskenmenoja, niistäkin on kuitenki äidit puhuneet keskenään. Mullakin monta sisarusta ja heillä paljon lapsia. Nyt alkaa kuitenkin pessimismi iskemään.. Olkoonkin, että mulla vasta yk3 päättymässä. Epäilen myös, että mulla on PCOS, josta en ole kuullut et muilla meidän suvussa ois (en oo kyllä kysellytkään), ainakin on ollu kiertohäiriöitä etenki nuorempana (saatto mennä puolikin vuotta ilman menkkoja), ja jo yli 10v sitten gyne mainitsi (löytyy hoitokertomuksesta) pcos tyyppisistä munasarjoista. Ei kuitenkaan asettanu diagnoosia eikä asiaan koskaan palattu. Ehkä pitäisi kokeilla varata julkiselle gynelle aika, ja kysyä samalla voisiko sille tehdä mitään, kun on raskautumistoive. Voikohan tällaiseen saada mitään apua julkiselta normigyneltä?
 
Pieni toivo heräsi tänään dpo11 (mutta ovisoireiden perusteella dpo9), kun aamulla herätessä suoristin vartalon ja tuli kova kramppi/repivä kipu alamahalle. Voiskohan olla jotain🤔 tosin kyllä mulla joskus on tällaisia ollut, mm viime kierrossa, oon laittanut aina vatsalihasten syyksi mutta liekö sit jokin pms-oire kun tälleen loppukierrosta. Mitään muuta selkeää ei kyllä, mitä ei vois laittaa lährstyvien menkkojen piikkiin.
 
Tsemppiä @Liise !

Mullakin tosi pessimistinen olo nyt, ei yhtään oloa että olisin raskaana ja kyllästyttää koko homma ja ihan surkea olo. Tää "maansa myynyt" -olotila onkin aika selvä merkki siitä että menkat lähestyy 😒😅 mietin että teen ehkä kuitenkin testin tänään illalla vaikka piti oottaa torstaille asti (odotettu kp1), niin saisi tämänkin kierron pois päiväjärjestyksestä.
 
Tsemppiä @Liise !

Mullakin tosi pessimistinen olo nyt, ei yhtään oloa että olisin raskaana ja kyllästyttää koko homma ja ihan surkea olo. Tää "maansa myynyt" -olotila onkin aika selvä merkki siitä että menkat lähestyy 😒😅 mietin että teen ehkä kuitenkin testin tänään illalla vaikka piti oottaa torstaille asti (odotettu kp1), niin saisi tämänkin kierron pois päiväjärjestyksestä.
Joo voi vitsi samaistun tohon oloon niin täysin. Aika raskasta käydä näissä pohjamudissa joka kuukausi. Ja miten se tuleekin se optimismi sekä valtava pettymys tällaisena joka kerta vaikka kuinka yrittäisi ajatella että nyt tässä kuussa ei odota mitään. 😩

Tsemppiä sinnekin!
 
Tsemppiä @Liise !

Mullakin tosi pessimistinen olo nyt, ei yhtään oloa että olisin raskaana ja kyllästyttää koko homma ja ihan surkea olo. Tää "maansa myynyt" -olotila onkin aika selvä merkki siitä että menkat lähestyy 😒😅 mietin että teen ehkä kuitenkin testin tänään illalla vaikka piti oottaa torstaille asti (odotettu kp1), niin saisi tämänkin kierron pois päiväjärjestyksestä.
Vastoin kaikkia odotuksia testiin piirtyikin lopulta tämä😭
20240716_152245.jpg
 
Onnittelut @Kaarna!

Täällä odotetusti alkoi uusi kierto tänään, yk4 alku.. Viime kierron pituus oli nyt yllättävän pitkä, 40pv, kun ovulaatio ei onnistunutkaan ensimmäisellä ovuloimisyrityksellä. En tiedä missä vika, kun joka toinen kierto tuntuu olevan tällainen pidempi, liekö jotain vikaa toisen puolen munasarjassa.. Noh, jospa tässä kierrossa olisi parempi tuuri. Ei vain millään jaksaisi odottaa taas uutta kuukautta, huokaus..
 
Mulla ei alkanutkaan menkat vielä. Tissit myös kipeytyi vähäsen uudestaan, mutta mietin johtuuko se siitä että eilen runnoin niitä kokeillessani että eiks ne tosiaan oo enää kipeät. 😆 Lisäksi mulla on nyt outoa mahakipua, sellasia kunnon vatsanväänteitä ja vatsa ihan sekaisin muutenkin. En tikuttanut ovista joten voi hyvin kyllä olla että menkat alkaa vasta huomenna, mutta vähän uusia kierroksia otti tää jännäily. 😱
 
Menkat ei oo alkaneet, uskaltauduin tekemään raskaustestin joka oli aivan puhtaan negatiivinen. 😑 Nyt en taas tajua mitä tapahtuu. Mulla oli vielä niin selkeät ovis oireet, tosi kovat kivut. Mut ehkä sitä ovista ei sit tapahtunutkaan ollenkaan tai sit jotenkin ihmeen kaupalla pari päivää kipujen jälkeen. 🤷🏻‍♀️
 
Heips! Missäs vaihteessa kiertoa täällä mennään esikoista toivovien osalta? ☺️

Täällä yk10, kp9 mennään. Vielä pitäisi odottaa tämän viikon loppuun, että voi alkaa pelaamaan ovistestien kanssa. Mun kierrot on mitä tahansa 30-39 väliltä, niin ei ole aina tuo ovis ihan ennustettavissa 😅
 
Täällä tänään kp 8, ja flo ennustaa ens viikon perjantaille kp 18 ovista, mullakin nimittäin melko pitkiä kiertoja, 28-40 välillä nyt viimeisen vuoden ajan vaihdellut. Jäi viime kierrosta ovistestejä vielä, niin varmaan varmistan vielä tuon ovispäivän.

Oon tälle kierrolle ostanut verigreippi-appelsiinimehua aamujuomiseksi, ainoaa "greippimehua" jota löysin, katsotaan onko siitä mitään iloa.. Lisäksi vaihdoin d-vitamiinin vahvempaan ja öljylliseen versioon, sekä aloin syömään ubikinonia. Ennestään menee jo mama-vitamiinit ja rautaa. Onko muut ottaneet uusia keinoja käyttöön?
 
Täällä jännätään dpo 1. Seksiä tuli harrastettua -2 ja 0. Veikkaan että jälkimmäinen jo vähän myöhäistä, toivottavasti tuo -2 ok, vaikka siinä oli reilusti yli viikko taukoa seksistä. 😬 Ekaa kertaa tuli ovulaationkin aikaan tuhruvuotoa.

Mä otin uutena tähän kiertoon gelee royalet käyttöön. Ihan kierron alusta en kuitenkaan ehtinyt aloittaa.
 
Mäkin uudessa kierrossa, menkat alkoi sit pari päivää myöhässä. 😑 En tiedä oisko sit voinut olla kemiallinen, en testaile koskaan ennen kun menkat on myöhässä niin en tiiä. 🤷🏻‍♀️ Mulla ei vaan yleensä koskaan oo menkat myöhässä.

Mäkin otin nyt gelee royalen käyttöön! Mulla on muuttuneet menkat viimeisen vuoden aikana tosi niukoiksi niin aattelin testata oisko siitä jotain apua jos vaikka limakalvo ei kasva tarpeeksi tms.! 🤞Syötän sitä myös miehelle, en tiiä onko siitä mitään hyötyä mut kaikkea voi kokeilla. 😅 Ollaan sovittu että mahdollisiin hoitoihin ja tutkimuksiin vasta ens vuonna kun nyt on niin paljon meneillään elämässä muuten.
 
Teidän viestien lukemisen jälkeen aloin lukemaan tuosta gelee royalesta, ja hitsit, toi vois kyllä auttaa just niihin ongelmiin mitä pelkään mulla olevan, ovulaatio välillä lykkääntyy ja pelkään ettei aina tule ollenkaan, ja pelkään että limakalvotkin liian ohuet, kun mulla aina niin niukka vuoto. Voi olla turhaa aloittaa sitä enää tässä kierrossa kun nyt kp 9, mutta mieli kyllä tekisi! Mistä tuota saa hommattua, muuta kuin netistä tilaamalla? Ei ole osunut ainakaan Prismassa silmiin, saako apteekista? Nyt ei ehdi enempää tutkimaan ku pitää töihinkin lähteä, pirun työt aina kaiken mielenkiintosen tiellä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Teidän viestien lukemisen jälkeen aloin lukemaan tuosta gelee royalesta, ja hitsit, toi vois kyllä auttaa just niihin ongelmiin mitä pelkään mulla olevan, ovulaatio välillä lykkääntyy ja pelkään ettei aina tule ollenkaan, ja pelkään että limakalvotkin liian ohuet, kun mulla aina niin niukka vuoto. Voi olla turhaa aloittaa sitä enää tässä kierrossa kun nyt kp 9, mutta mieli kyllä tekisi! Mistä tuota saa hommattua, muuta kuin netistä tilaamalla? Ei ole osunut ainakaan Prismassa silmiin, saako apteekista? Nyt ei ehdi enempää tutkimaan ku pitää töihinkin lähteä, pirun työt aina kaiken mielenkiintosen tiellä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä ostin Sokokselta ja jotkut Emotionitkin myy, hyvällä tuurilla voi löytyä myös isommasta ruokakaupasta luontaistuote/vitamiinihyllystä😊
 
Takaisin
Top