Syssymyssy
Vauhtiin päässyt keskustelija
Kiitos kaikille vertaistuesta! Tänään poistettiin kierukka erään toisen gynekologisen toimenpiteen yhteydessä, nyt odotellaan kuukausi tuloksia et saadaanko lääkäriltä "lupa" aloittaa yrittäminen 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Hihii jospa tässä kierrossa tärppäisi! Onnea matkaan ja ihanaa Kreikka-fiilistelyä ennen matkaaPäätinkin palata kun ekaksi tylsistyn kotona yksinään ja kun vuoto loppui kahden vuorokauden jälkeen jo, tosi nopeat kuukautiset mulle siis. Kesti n. 48 tuntia...Niin olo vähän parani kun eilen vielä varattiin ensi kuulle matka Kreikkaan. Ja päätettiin jatkaa ensi kuussakin yrittämistä. Että mitä sitä turhia pitää taukoa kun mitään tavallaan syytä ei ole taukoa pitää... Tuo ensi reaktio vain kuukautisten alkamisesta on aina ikävää. Mutta parempi näin kuin että olisi tullut oikea positiivinen ja sitten mennyt kesken heti alkujaan. Vähän epäilyttää nuo pregcheckin testit kun antoi kumminkin viivan olikohan sitten vain viivanpaikka vaikka kolmeen testiin senkin sain.
Mutta Kreikkaan lähetään ensi kuun puolessa välissä niin kerkeän vielä testaamaan ennen sitä Suomessa tästä kierrosta. Kun jos oikein laskin niin olisi ehkä riippuu milloin toki ovis on mutta premomin mukaan niin kun lähdetään niin olisi dpo12. Joten tavallaan hyvä aika lähteä kun jos nega niin on muuta mietittävää lomalle kun mennään niin se itse loma.
Okei joo ostinkin noita jotain rautatabletteja, pitänee alkaa syömään. Ajattelin vain odotella mitä se gynekologi sanoo mutta tuskinpa tosta rautalisästä mitään haittaa on toisaalta. Kun kerran mulla oli jotain 26 se ferritiini arvo. Toivottavasti auttaa vaikka kestäähän siinä... Luulen vain että mulla tuo ferritiini ei ole vaikuttanut raskautumiseen kun kolme kertaa ollut jo kevään aikana. Ehkä se voisi kyllä vaikuttaa ette mennyt kesken heti alkujaan tosin..![]()
Oiii! Ihanaa kuullaTäällä oltiin jo aikoja sitten luovutettu kierron suhteen, monet itkutkin sen kanssa jo itketty ja katseet suunnattu syksyn lapsettomuushoitoihin. Mutta sitten ilmestyikin oireita, jotka pistin alkuun progetuen sivuoireiksi, sen jälkeen nousikin hetkeksi lämmötkin takaisin ylös ja niin sitä vaan piirtyi juhannuksen aatonaattona raskaustestiin plussa. En tiedä, että oliko se nyt sitten tuo progetuki joka oli ekaa kertaa käytössä vai miehen hieman parantuneet tulokset vai oliko kuu ja tähdet nyt vaan kohdillaan ja juhannusihme saatiinnyt vaan toivotaan, että pieni pysyy kyydissä!

Kävin gynellä tossa kesäkuun alussa niin siellä ei ainakaan mitään löytynyt tutkimuksessa, verikokeetkin otettiin ja sain itse tulokset joihini lääkäri ei vielä ole kyllä ottanut kantaa vaikka lupasi. Joten se vähän kestää nähtävästi.@Kali meneekö miten varhain kesken? Helpottaisi ehkä henkisesti jos malttaisi testata vasta kun menkat on useamman päivän myöhässä? Silloin välttyy ehkä vähän kemiallisten tuomasta onnesta ja nopeasta romahduksesta
Ja älä vielä menetä toivoa, maaliskuusta on vasta vähän aikaa, pitänee vain osua kuut ja tähdet kohdilleen![]()
Aikoinaan yksi asiantuntija sanoi, että kemiallisia on ollut kautta aikain ja aika paljonkin.. niistä ei vain ole ollut tietoa niin paljon, koska ei ole ollut kotikäyttöön niin herkkiä testejä. Että hedelmöittyneissäkin munasoluissa saattaa alkuvaiheessa tulla vastaan häiriöitä, johon kehitys päättyy. Toisaalta sen parempi mitä aikaisemmin päättyy, jos ei kerta ole elinkelpoinen yksilö kyseessä..
Tuohan osoittaa sen, että teillä on munasoluja ja siittiöitä ja hedelmöittyminen onnistuuja kiinnittyminenkin ainakin jollain lailla kun tulee kemiallisia
sitähän ei kovin helpolla taida lääkäritkään saada nopeaan selville mistä voisi johtua...
Kannattaahan se käydä gynellä/lääkärissä, jos vähän jo tutkisivat...perus verikokeet yms. Toki maaliskuusta on vasta sen verran vähän aikaa, etteivät taida vielä isompia tutkimuksia aloittaa.![]()
Oon kans kuullut, että kemiallisia/keskenmenoja vois olla jopa suurin osa kaikista raskauksista, varhaisia/kemiallisia ei vain kaikkia huomata kun ne tapahtuu niin pian, ja etenkin jos testattaisiin vasta menkkojen jäätyä pois, niin huomattava osa jäisi huomaamatta. Aika monet lääkärithän suosittelee siksi, ettei testattaisi varhain, kun siitä tulee ”ylimääräistä pahaa mieltä”, vaikka on normaalia, ettei kaikki alkaneet raskaudet jatku. (Mikä ei tietenkään poista sitä, etteikö kemialliset ja varhaiset keskenmenot olisi tuskallisia lasta toivovalle.)@Kali meneekö miten varhain kesken? Helpottaisi ehkä henkisesti jos malttaisi testata vasta kun menkat on useamman päivän myöhässä? Silloin välttyy ehkä vähän kemiallisten tuomasta onnesta ja nopeasta romahduksesta
Ja älä vielä menetä toivoa, maaliskuusta on vasta vähän aikaa, pitänee vain osua kuut ja tähdet kohdilleen![]()
Aikoinaan yksi asiantuntija sanoi, että kemiallisia on ollut kautta aikain ja aika paljonkin.. niistä ei vain ole ollut tietoa niin paljon, koska ei ole ollut kotikäyttöön niin herkkiä testejä. Että hedelmöittyneissäkin munasoluissa saattaa alkuvaiheessa tulla vastaan häiriöitä, johon kehitys päättyy. Toisaalta sen parempi mitä aikaisemmin päättyy, jos ei kerta ole elinkelpoinen yksilö kyseessä..
Tuohan osoittaa sen, että teillä on munasoluja ja siittiöitä ja hedelmöittyminen onnistuuja kiinnittyminenkin ainakin jollain lailla kun tulee kemiallisia
sitähän ei kovin helpolla taida lääkäritkään saada nopeaan selville mistä voisi johtua...
Kannattaahan se käydä gynellä/lääkärissä, jos vähän jo tutkisivat...perus verikokeet yms. Toki maaliskuusta on vasta sen verran vähän aikaa, etteivät taida vielä isompia tutkimuksia aloittaa.![]()
Täällä vähän sama juttu kun yritystä on jo yli 2v takana ja yksi ainoa raskaus joka meni kesken, niin kovasti tietty toivoo että raskautuisi, mutta samalla ruvennut kyllä ottamaan kaiken ilon irti siitä mitä vielä pystyy tehdä vähän vapaammin kuin sitten kun on se lapsi. Reissutahti on tässä vaan kiihtynyt.Joo! Onhan se niin iso muutos, jos raskaaksi tulee, että ei ihmekään jos tulee kaikkia fiiliksiä!
Mulla miltei heti yrittämisen alussa oli kohdussa uusia tuntemuksia ja silloin kyllä hämmästyin ja hämmennyin, että nytkö jo, en ole yhtään vielä henkisesti messissä mahdollisessa raskaudessa ja tuntui siltä, että se ja tää ja tuo oli kaikki vielä elämässä tekemättä (), mutta se mahdollinen mikä-lie-olikaan sitten päättyi normaalia voimakkaampiin menkkoihin ja hämmennys hälveni siinä samassa.
Nyt 1,7 vuotta ja yhtä 9. viikon keskenmenoa myöhemmin olen jotenkin jo ihan sinut sen kanssa, että jos vauva tulee niin ihanaa vainSamalla kuitenkin lupaudun kaikkiin mahdollisiin kulttuurimenoihin syksylle, joita lapsiperheellisenä ei esimerkiksi onnistuisi tekemään, mm. Tsekkeihin yhteen tapahtumaan esiintyjäksi, kun kutsuttiin
Jos kerran ei vauvaa kuulu, niin sit ainakin nautin siitä kaikesta mihin ei vauvan kanssa pysty!
Toivottavasti ei ole silloin kovasti yrjöolo mahdollisesta raskaudesta (vaikka kyllä voisin mielelläni mennä esiintymään raskauspahoinvointisena jos myöhemmin tosiaan saisin oman vauvan syliin). Ei olisi kiva minulle, järjestäjälle tai yleisöllekään
Joo, siis mikähän tässä oli pointtina! Ehkä sellainen bittersweet ”ihanaa jos tulisi raskaaksi, olenhan niin pitkään lasta toivonut” ja samalla kuitenkin keskenmenon tultua tuli myös (kaiken sen surun ja pettymyksen lisäksi) sellainen olo, että ei vitsi, maailma on vielä avoin, kun ei ole pientä kaipaamassa minua seikkailuistani pikimmiten takaisin kotiin
Kai sitä on aina vähän monta eri puolta näissä isoissa elämänmuutoksissa![]()