Haaveena esikoinen

Kiva, kun lueskelet vanhoja höpötyksiäni 🥰 Siivoilin digijalanjälkiäni ja siksi alkuperäinen viesti ei enää löydy täältä. Höpöttelemiisin 🌸🩷

Muokattu viimeksi:
Kiva, kun lueskelet vanhoja höpötyksiäni 🥰 Siivoilin digijalanjälkiäni ja siksi alkuperäinen viesti ei enää löydy täältä. Höpöttelemiisin 🌸🩷

Muokattu viimeksi:
@Kesäheinä85 pitääpä antaa apteekin testeille mahdollisuus. Tarkoitat varmaan noita vaaleanpunaisia apteekkarin testipuikkoja? Yllättävää miten paljon näissä on eroja vaikka samaa asiaa ois tarkoitus mitata.
Lämmöt on jo niin selkeästi luteaalivaiheen puolella että uskon ovulaation tapahtuneen.

Ovulaatio tuntuu olevan kuin avokaado: päivätolkulla raaka, sit sen ohikiitävän hetken kypsä ennen kuin on jo pilalla 🥑 Helpompi asennoitua siihen että yrityksessä kestää kun ajoitusvaatimukset on niin tiukat 😅

@SyysSumu en oo vielä sortunut premomiin, mutta se taitaa olla vain ajan kysymys. Ymmärrän täysin ton mielenrauhanäkökulman! Mielelläänhän sitä tietäisi asioita etukäteenkin ettei tarvi vaan jälkiviisastella lämpökäyrien kanssa. Ja on se toisellekin osapuolella mukavampaa tietää missä mennään, vrt. "se neljä päivää sitten tehty tallettelu ajoitettiin muuten tosi hyvin!"
Voi kun samaan sovellukseen sais kaikki mieluisat ominaisuudet niin ei tarttis useampaa käyttää. 😩 Flota on käyttäny useamman vuoden kiertoseurantaan. Otin yritystä aloittaessa maksullisen version siitä ja sen sisällöt tuntuu varsin kattavilta etenkin raskaana oleville niin oon pitäny sitä pienenä porkkanana onnistumiselle. Ff on kans kiva kun se oikeasti käyttää useita sille annettuja oireita ja tietoja kierron vaiheen päättelyyn.
Toi premomin kuva-analyysi vaikuttaa kyllä kätsyltä. Itse kun koittaa tikkuja milloin missäkin valossa tihrustaa niin käy kyllä mielessä että näänkö muutosta oikeasti vai näänkö vaan sen mitä haluaisin nähdä 😅 Onhan tässä jo kylppärin lootat täynnä kaiken maailman testejä ja keittiön kaappi pursuamassa vitamiineja, ei yksi uusi sovellus lisää tätä kokonaisuutta hetkauta suuntaan tai toiseen.
Toi avokadovertaus on ihan huippu🤭🤣 Samalla tavalla sitä myös aina tunnustelee pehmeys- ja koostumusasteista, että oisko nyt (aika) kypsä vaiko ei 🤣

Mä täällä odottelen jos gyne analysois mun verikoe tulokset tai siis milloin, itse niitä vilkaisin ja vähän pelottaa kun esim ferritiini oli kyllä viitearvojen sisällä mutta lyhyen googlettelun jälkeen selvisi että se tulos 26 lievästi alhainen, ja kilpirauhas lääkettä pitäisi ilmeisesti nostaa. Muuten jotkin kaksi arvoa perusverenkuvasta vähän koholla mutta googlettelun perusteella ei pahasti ja katsoin kun loppuvuonna otettu verikokeet oli silloinkin vähän koholla ja lääkäri silloin ei maininnut mitään niin niistä ei kai pitäisi olla huolissaan. 😅 No saa nähdä mitä se gynekologi kirjoittaa.... Pelottaa tosiaan... Ei olisi kyllä itse tarvinnut välttämättä lukea ja analysoida niitä tuloksia.

Mutta nyt dpo5 menossa, en tiedä milloin testailen yritän odottaa mahdollisimman pitkälle ens viikon loppuun jos maltan. 🙈

@aamusade toivottavasti lääkäri ottaa pian kantaa verikoetuloksiin. 26 ei mahdottoman matala ole, mutta rautalisä on varmasti paikallaan, että saa sitä vähän nostettua. Mutta ei paniikkia, jos muuten on kaikki näyttänyt melko ok:lle niin lääkäri varmasti piakkoin vastaa. :smiling-eyes:

@Elliania siellä myös hyviä uutisia, nyt sitten uutta kiertoa kohti! 🤞

Täällä kp 4, tylsä aika kierrosta. Aloitan ovistestit varmaan keskiviikkona, koska odotan ovulaatiota ensi viikon lopulle.

Tänään kyllä ollut ihan 100% varma olo ettei tästä kierrosta ole tärpännyt, en tiedä miksi mutta jotenkin sellainen tunne vaan koko päivän ollut. Ei mitään faktoja ole siis tukemaan tuota tunnetta tosin...🤣 En vain jaksa uskoa että nyt tai edes lähitulevaisuudessa olen raskaana. Semmoinen tunne tai siis intuitio nyt on..

Ehkä perustan tuon tunteen/intuition siihen kun kaikki vauva aiheiset asiat ärsyttää ja tunnen kateutta myös.. Yleensä tämä olo ollut sen jälkeen kun mennyt kesken tai ei ole plussaa ollenkaan. 😓

Vastailen nopeasti reissun keskeltä, mulla DPO2 menossa ja piinailut alkaneet, lämmöt oli aamulla pompanneet niin aloitan ehkä cyclot jo nyt illalla tai viimeistään aamulla kun on virallisesti DPO3. Mä toivon että eivät kutita samalla tavalla nyt toisella metodilla laitettuna mutta katsotaan 😅

@SyysSumu Onko luget jo käytössä, miltä on tuntunut?
Toivotaan tosiaan että et saa niistä mitään inhoja oireita ja että progetuesta on meille molemmille apua! 🤞

@Elliania Onpa kiva että koiruuksia tulee noin usein vastaan! 😊 Ja toivon mukaan koirahaaveet toteutuu pian! 🤞
Aika erikoinen tuo että Saksassa sitä avioeroa pitää odotella noin pitkään, mulla on takana yksi psykoeksä joka ei ONNEKSI alkanut jarruttamaan prosessia kun se alulle laitettiin. Kyllä se puoli vuottakin tuntui pitkältä. Nyt tänä kesänä vietetään nykyisen kanssa 5-vuotishääpäivää ja oon joka päivä suhteesta onnellinen. 😊 Mulle oli tärkeää että päästiin se suhde virallistamaan (ja pääsin eroon omasta hölmöstä sukunimestä 🤣) eikä tarvitse sumplia esim onnettomuuden sattuessa jotain oikeuksia, mutta onhan se hölmöä että nykyäänkään ei avopuolisolla ole samoja oikeuksia! Ootteko puhuneet että jos joskus tärppää, kumman sukunimi tulee käyttöön lapselle?

@Pepino Joo se on kyllä tosi harmi että mun lähipiirissä ei ole ketään joka haluaisi lasta tai olisi lapsen lähiaikoina saanut! Muutamalla kollegalla on lapsia mutta ovat jo kouluikäisiä niin heillä on jo jonkin verran aikaa kulunut siitä kun piti sitä yrittää. 😅 Puhun heille ehkä vasta siinä kohtaa jos tärppää. Muutamalle ystävälle silloin tällöin puhun asiasta mutta ei se toki heille ole ihan hirveän samaistuttava aihe kun ei ole sama meno päällä. Mutta onneksi on tämä paikka 🙏
Onnea negasta, toivon mukaan tärppää pian uudestaan ja tällä kertaa menisi kaikki hyvin! 😊

@Mangojugurtti Harmi kun tuli toiveista huolimatta uusi kierto. 😞 Tsemppiä uuteen yritykseen siitä huolimatta!

Hei tosta ferritiinistä tuli mieleen, että itelle suositeltiin jopa sitä, että arvo olis lähempänä 100 kun just alempi. Ja sideralia suositeltiin lämpimästi, kun kait pitäis imeytyä paremmin🤔 mulle gyne tokas että 64 arvo oli ihan ok, mutta sais vielä vähän korkeempi olla. Sain sitä n. 6kk aikana tuolta n. 20 tietämiltä nostettua tonne, mutta purkista sitä on syöty.

Pieniä omia kuulumisia, en oo ihan varma mikä dpo on menossa, mutta 5-6? Luget menossa ja nyt ymmärrän miks on puhuttu, että se on sotkusta hommaa🤣 lämmöt noussut sen takia tosi hyvin, ja pientä selkä/alavatsakipuilua on tässä ollut välillä. Jännää tavaraa tuo. Edelleen ei rintoja arista, mikä on itelle tosi outoa, kun aina ennen oviksen jälkeen heti on olleet kipeät. Ehkä se proge on ollut niin matala, että sen takia kipeät ja nyt kun varmasti on korkeampi, niin eivät kipeydy? Kummallista kyllä🤔

Mites, onko teillä juhannukseks suunnitelmia? Me karataan mökille ja toiveena ois päästä kalastamaan🎣

Kiva, kun lueskelet vanhoja höpötyksiäni 🥰 Siivoilin digijalanjälkiäni ja siksi alkuperäinen viesti ei enää löydy täältä. Höpöttelemiisin 💛

Muokattu viimeksi:
Kiva, kun lueskelet vanhoja höpötyksiäni 🥰 Siivoilin digijalanjälkiäni ja siksi alkuperäinen viesti ei enää löydy täältä. Höpöttelemiisin 💛

Muokattu viimeksi:
Noniin dpo 7. 🙊 Ja vähän tänään toivo palasi. Kivaa tämä kun vaihtelee usko tähän hommaan ihan päivittäin.. 😭 Kohta tosin saan muuta ajateltavaa kun lähetään isoäidin luo hänen miehensä mökille. Ja ollaan yötä siellä. Mennään sinne nyt ennen juhannusta kun sää nyt niin hyvä. 😊

Juhannukseksi ei kyllä ole mitään suunnitelmia ja varmaan vaan kotona. 🙈 Sää ainakin sateista tänne luvannut koko ens viikoksi. Voihan se toki vielä muuttua.

Noniin dpo 7. 🙊 Ja vähän tänään toivo palasi. Kivaa tämä kun vaihtelee usko tähän hommaan ihan päivittäin.. 😭 Kohta tosin saan muuta ajateltavaa kun lähetään isoäidin luo hänen miehensä mökille. Ja ollaan yötä siellä. Mennään sinne nyt ennen juhannusta kun sää nyt niin hyvä. 😊

Juhannukseksi ei kyllä ole mitään suunnitelmia ja varmaan vaan kotona. 🙈 Sää ainakin sateista tänne luvannut koko ens viikoksi. Voihan se toki vielä muuttua.
Ihanaa mökkeilyä 🤩💛 Ja niinhän nuo tunteet (ja säät) voipi vaihdella, ja saavatkin vaihdella 💛 Tsemppiä vaihtuviin mielen tuuliin 🤗

Tsemppiä kaikille piinailijoille 🧡
Itsellä piinailu myös menossa dpo7-8..

Ennen juhannusta siis selviää meneekö juhannus kivuissa vai ei...

@Elliania kommentoin sen verran avioliittoon.. että itse olen puolisoni kanssa ollut muutaman viikon päästä yksissä 21 vuotta ja siitä naimisissa 12,5 vuotta.. enemmän kait lopulta meillä oli ajatuksena kaiken varalta kirkollinen vihkiminen, että onpahan siunaukset pyydettynä.. ettei sen puoleen voi mennä vikaan... 😅🙈
ja taas sitten virallinen puoli, et ei tartte erillisiä papereita aina siitä kuka on lähiomainen yms.. ja meille on alusta asti ollut selvää, että joskus mennään naimisiin, ku ollaan kuitenkin yhdessä, että samaan se ja yhteinen sukunimi jne..

Ja sekin on ollut selvää, että avioliitto sinällään ei vaikuta siihen pysytäänkö yhdessä vai ei... Siihen vaikuttaa ainoastaan tunteet ja tahtotila, halutaanko molemmat olla yhdessä ja huolehtia siitä, että suhde voi hyvin pitkällä tähtäimellä.

Lähipiirissä on paljon avioeroja muita eroja ja pitkiäkin suhteita ilmankin liittoja, että meidän näkemyksestä.. ei myöskään avioliitto itsessään ole mitenkään asioissa "autuaaksi" tekevä... 🙈

Uskoisinpa, että ikäkin vaikuttaa paljon suhtautumiseen... 😅

@Kesäheinä85 tsemppiä sinullekin piinailuun! Tosi samansuuntaisia ajatuksia avioliitosta, vaikka me ei ollakaan oltu naimisissa kun vasta muutama kuukausi. Yhdessä vajaat kuusi. Mentiin naimisiin paljolti "käytännön syistä", mutta ei kumpikaan ajatella, että avioliitto itsessään pitää meidät yhdessä loputtomiin. Talolaina ehkä ennemmin. :Face With Tears Of Joy: Suurinta rakkautta on myös päästää irti, jos joskus siltä tuntuisi. Nyt ei siltä tunnu ollenkaan eikä toivottavasti tulevaisuudessakaan, mutta jos tuntuu ja avioero tulee niin sitten tulee. Itse olen eroperheestä, niin ei sillä lailla osaa ajatella sitä mitenkään maailmanloppuna. Pahempaa oli katsoa vanhempien riitaisaa yhdessäoloa. Mutta pääasia, että nyt on hyvä ja helppo olla toisen kanssa ja rakastunut olo ja tahtotila rakentaa yhteistä elämää. Kunhan sitä ei pidä itsestäänselvyytenä niin ajattelen, että meillä on kaikki edellytykset pitkälle ja onnelliselle avioliitolle olemassa. :red-heart:

@Feronia On joo luget käytössä nyt öö kuudetta päivää ja mennyt ihan hyvin niiden kanssa. Pieniä oireita, mutta ei mitään liian häiritseviä. Vatsajomotusta ja lähinnä tää luteaaliturvotus on jotain ihan omaa luokkaansa nyt 😅

@Heipsy onko sulla kuinka paljon lämmöt noussut lugejen kanssa? Mä vähän toivoin, että olis näkynyt nousua lämmöissä niiden kanssa, mutta melko samaa matalahkoa luokkaa ne on kuin aiemminkin..
Matala proge ja ylipäätänsä hormoniepätasapaino aiheuttaa niitä luteaalin oireita, joten on varmasti ihan normia että nyt niitä ei juurikaan lugesteronin kanssa ole 😊

Me ollaan jotenkin miehen kanssa ajateltu alusta alkaen, että ei mentäis naimisiin. Jotenkin se ei ole ollut sellainen tärkeä juttu itselle. Mutta nyt tässä yrittäessä onkin mieli jotenkin muuttunut..tuntuu että jotenkin ihan käytännönkin kannalta, jos/kun saadaan lapsi, se helpottaisi asioita. Mutta sitten myös joku vipu tuolla aivoissa on kääntynyt, että se naimisiin meneminen voisikin olla kiva juttu.

Me ei olla edes miehen kanssa puhuttu avioliitosta. Vaikka toki luulisi että olisi tullut puheeksi kun lastakin yritetään. 🙈 Jos mentäs naimisiin niin ei kirkossa ainakaan koska en itse kuulu kirkkoon edes. 😂 Oishan se ehkä kiva mennä naimisiin joskus mutta ei nyt olla ainakaan edes puhuttu asiasta kuten sanoin. En kumminkaan näe sitä välttämättömänä että pakko olisi naimisiin mennä jotta pysytään yhdessä. Ennemmin näen että pysytään yhdessä tai ei, ei se avioliitto mitään muuta. Niin ja tosiaan vasta vuosi tunnettu edes ollaan miehen kanssa.

Nyt dpo8 ja en tiedä kuvittelenko mutta rinnat kipuilee taas vaihteeksi. Sekä vähän normia enemmän valnovuotoa taas kanssa. 🙊

Mä muuten aina kans ajattelin, että en halua koskaan naimisiin. Se oli vähän outo tunne, kun alkoi kummitella mielessä, että entä jos sittenkin. :Face With Tears Of Joy: Toisaalta en ajatellut välttämättä haluavani lapsiakaan, että olisko se sitten joku "biologinen kello" vai mistä lie tämä vauvakuume tuli.

Hellurei,
Haaveillaan miehen kanssa esikoisesta edelleen, keskenmeno koettu 3/25(rv 12), uutta yritystä heti, kun mahdollista ja nyt taas ollaan jännän äärellä, kun kierto heitelly KM jälkeen 26-30, että olisiko nyt tärpännyt:Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Flow sovelluksen mukaan menkkojen pitäisi alkaa torstaina 19.6. ja jännittää miten pitkä /lyhyt kierto tässä kuussa on... Hätähousuna tietenkin tein tänään reilu 3h pidätyksellä PC:n testin joka näytti testiajan kuluessa miehenkin nähtävän hailakan viivan, nyt kun vaan sais maltettua mielensä ja odottaisi torstaihin:Grinning Face With Smiling Eyes:

@SyysSumu kiva kuullq proge kokemuksia myös! Mulla lämmöt sahailee vähän miten sattuu, eilen oli korkeammat kun koskaan (yli 37 kellon mukaan) ja tänään tippu taas 36.6 tasolle. Mutta flo:n mukaan on vähintään +0.5 peruslinjasta. Ettei mullakaan ihan hirveen korkeelle nouse loppupeleissä🤔

@aamusade mä niin toivon, että noi on hyviä merkkejä!🤞🏻

Täällä tosi toivoton päivä, tuntuu tosiaan että ei tästä tuu hevon helvettiä ja että voisin jo felille soittaa uutta aikaa🙈 vaikka tosiaan oiretta edelleen on, just toi luge aiheuttama turvotus ja kramppailu, sekä alaselkäkipu. Täytyy toivoa, että tän päivän lämpötilan lasku olis vaan kellon virhettä/implaatiota/ihan mitä vaan ja huomenna jatkais nousua. Lugeista puheenollen, huomasin tänään, että se kai alkanut imeytymään paremmin, kun juurikaan mitään ei tule enää ulos😳 et voisko olla että itellä valkovuoto hiipunut ja siks ei enää valu.

Takaisin