Haaveena esikoinen

Heipsi! Ihanaa, että luet vanhoja kirjoituksiani. Siivosin välissä digijalanjälkiäni ja alkuperäinen viesti ei siksi enää ole täällä suoraan luettavissa 🥰 Juttelemisiin! 🌈

Muokattu viimeksi:
Yritin olla tässä yrityskerrassa miettimättä mitä se testi näyttää. Ja olla enemmän pessimistinen että tuskin sieltä plussaa tulee. 🙈 Mutta vaikka dpo2 vasta ja tiedän että mitään raskauteen viittaavii oireita ei voi olla vielä hetkeen jos niin käy edes nyt. Mutta toivo vähän heräsi kun rinnat jo todella kipeät. Ja ei ollut näin kipeät ja arat edes missään vaiheessa niissä keskenmenneissä. 🙊 Ja siis siksi toivo heräsi vaikka ei voi olla merkki raskaudesta vielä niin jospa sattumalta vaan enteilisi että onnistuu se sittenkin kun ovulaation jälkeiset oireet kovempina. Tyhmästi varmaan ajateltu.. 😂

@aamusade ollaan ihan samoilla päivillä😂 ja sama fiilis täälläkin. Eilen oli tosi paljon toivoa, ja oikein tuli ajatus, että en halua olla näin toiveikas, tänään ei mitään toivoa ja se surettaa. Ikinä ei ole hyvä. Mulla ollut alavatsan kramppeja sillon tällön ja muutenkin tosi sellasta outoa oloa, mikä voi johtya ihan mistä vaan, mutta ne loppu sit tänään ja tottakai tulee olo, että ei tästä mitään tuu🫠 eikä oo ees rinnat kipee mitä on oikeesti aina oviksen jälkeen, vaikka niinkun sanoit, ei voi tässä kohtaa mitenkään asiaa tietää. Eli ei oo tyhmää mitenkään, taitaa kuulua hommaan🙈 toivotaan plussia tästä kierrosta✨

@aamusade ollaan ihan samoilla päivillä😂 ja sama fiilis täälläkin. Eilen oli tosi paljon toivoa, ja oikein tuli ajatus, että en halua olla näin toiveikas, tänään ei mitään toivoa ja se surettaa. Ikinä ei ole hyvä. Mulla ollut alavatsan kramppeja sillon tällön ja muutenkin tosi sellasta outoa oloa, mikä voi johtya ihan mistä vaan, mutta ne loppu sit tänään ja tottakai tulee olo, että ei tästä mitään tuu🫠 eikä oo ees rinnat kipee mitä on oikeesti aina oviksen jälkeen, vaikka niinkun sanoit, ei voi tässä kohtaa mitenkään asiaa tietää. Eli ei oo tyhmää mitenkään, taitaa kuulua hommaan🙈 toivotaan plussia tästä kierrosta✨
Tänään tullut myös mulla valkovuotoa runsaasti joka herättää myös toivon että jotain tapahtumassa pian. 🤣Mutta toivottavasti plussia tulee tästä kierrosta monelle!! Itse vähän jännitän enemmän sen jälkeen jos plussa tulee että onko se taas kemiallinen.... Vaikka mulle gyne sanoikin että todennäköisemmin seuraava raskaus jatkuisi normaalisti tutkimusten perusteella ainakin. 😭

Tänään tullut myös mulla valkovuotoa runsaasti joka herättää myös toivon että jotain tapahtumassa pian. 🤣Mutta toivottavasti plussia tulee tästä kierrosta monelle!! Itse vähän jännitän enemmän sen jälkeen jos plussa tulee että onko se taas kemiallinen.... Vaikka mulle gyne sanoikin että todennäköisemmin seuraava raskaus jatkuisi normaalisti tutkimusten perusteella ainakin. 😭
Oi kuulostaa tosi hyvälle! Se varmana säikäyttää tosi paljon, ja varmasti pelkoa matkaan riittää pidemmällekkin aikaa. Nyt täytyy lainata miehen sanoja, että päivä kerrallaan vaan (vaikka onkin ihan kamalaa ja inhottaa kun ei voi mitään tehdä!).

Tuli mieleen, että onko täällä kokemuksia lugesteronista tukena? Itsellä alkaa se huomenna ja taas on jotain uutta ja ihmeellistä tiedossa🫣

Haaveilija25 täällä jatkaa siis, vaihdoin nimeä kun täällä foorumilla pyörii niin monta haaveilijaa ja haaveilua että menin itsekin vähän sekaisin että missä mun postaukset menee, nyt on helpompi seurata kun on vähän uniikimpi nimi ja kuva! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@SyysSumu Mullakin on 10 päivää kestävä luteaali ja kävin yksityisellä sellaisella gynellä joka on tehnyt vuosikymmeniä töitä hedelmöityishoidoissa ja eläköitynyt Ovumialta mutta ei osaa ilmeisesti 100% olla eläkkeellä kun tarjoaa välillä yksittäisiä aikoja Terveystalossa ja Mehiläisessä, hän ainakin mulle määräsi Cyclogestit käyttöön heti kun mainitsin 10 päivän luteaalin ilman että edes itse sitä pyysin. Eli tuskinpa se huono idea on!
Oon kyllä periaatteessa lukenut että jos hedelmöittyminen onnistuu ja kaikki on mallikkaasti, jo heti alussa alkaisi tulla sen verran progesteronia menkat ei alkaisi vaikka alkio ei olisi edes kiinnittynyt vielä, ja kun oon lukenut onnistumistarinoita sellaisiltakin joiden luteaali on vaan 6-7 päivää, olettaisin että se voisi pitää paikkansa. Mutta tuskinpa siitä luteaalituesta haittaakaan on! Mäkin aion tässä kierrossa taas sitä hyödyntää, jos se antaisi edes kiinnittymiseen mahdollisuuden. 🤞

@Elliania Joo mäkin kyllä valitsisin sen lapsen miljoonan sijaan tällä hetkellä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Täytyy toivoa sitä voittoa! 🤞
Millanen koira teillä on haaveissa? :smiling-eyes: Meillä on sattumoisin kolme kaveripariskuntaa hankkineet koiran viimeisen 2 vuoden aikana, tosin he ovat siis kaikki lapsettomia eikä ymmärtääkseni kenelläkään innostusta hankkia muuta kuin karvalapsia. Suomessa taiskin nykyään olla enemmän koiranpentuja kuin vauvoja! :rolling:
Ja joo tuo "kun lakkaatte yrittämästä niin sitten tärppää" on kyllä niin turha lause, äitikin sanoi että "juu kesti minullakin vuosi, sitä sattuu", mutta hän oli silloin parikymppinen joten aikaa riitti, eikä todellakaan ollut ysärillä mitkään ovistestit tai laskurit käytössä vaan ihan fiiliksellä mentiin. No meillä on se vuosikin jo takana, en todellakaan laske nyt mitään sattuman varaan, kiitos vaan äiti... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Toivon mukaan siis nuo pienemmät toimenpiteet riittää! 🤞 Ettei tule vararikko 🫣 Oho en tiennytkään että Saksassa on ahdistava avioliittolaki, mitä siihen kuuluu?

@Heipsy Mulla käytössä cyclogest joka kai toimii ihan samalla tavalla, puikkomuodossa. Viime kierrossa käytin ekaa kertaa, ei pidentänyt luteaalivaihetta yhtään mutta alko kyllä vikoina päivinä kutittamaan ja kirvelemään ihan kunnolla, luulin että oli hiiva mutta päättyi kyllä parin päivän jälkeen kun lopetin menkkoihin sen käytön. Oli sen verran epämukava kokemus että tässä kierrossa ajattelin tökkäistä sen toiseen reikään, ilmeisesti sieltä imeytyy ihan yhtä hyvin mutta ei pitäisi samalla tavalla tuntua epämukavalta, saa nähdä mitä tästä tulee. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kaikkea sitä saakin kestää tän eteen... :rolling:

@Feronia on kyllä inhan kuuloinen tuo puikkomuotoinen Cyclogest! Tai siis ei muuten, mutta jos kirvelee ja kutittaa. Toivottavasti siitä ois kuitenkin apua, ei varmasti haittaa ole ainakaan. Minuakin vähän kiinnostaisi progesteronituki, kun endometrioosia on ja tiputtelu alkoi nytkin perjantaina, vaikka menkat alkoi eilen. Välissä oli kaksi letrokiertoa, että ei tainnut tiputella yhtään! Toki minä luulen, että mulla on se ohut kohdun limakalvo ongelma ja siihen ei pysty mikään kiinnittymään, oli progesteronitukea tai ei.

Eilinen meni kyllä syvissä vesissä, oli melko itkuinen päivä. Josko tänään ois vähän helpompi. Toki on olo, että olen tulossa kipeäksi, mikä ei nyt ainakaan auta asiaa..

Neljäs kierto letroilla lähti siis käyntiin. Ei yhtään tekisi mieli napsia niitä nappeja kun on muutenkin helteet, mutta minkäs teet. :Grimacing Face:

@Heipsy Mä aloitan kans lugesteronin tänään ekaa kertaa! 😊

@Feronia
Toi on niin jännä kuin noita mielipide eroja lääkäreillä on.. Joo, tähän mäkin päädyin, että tuskin niistä haittaa on ja otan nyt kokeiluun.
no voi kääk, mä just lueskelinkin, et lugeista myös on tullut joillekin kutinaoireita! Ei pitäis koskaan mennä lukemaan sivuoireista kun sitten on ihan varma, että niitä tulee 😁anneliin laittaminen ei oikein huvita 🤣, että toivotaan että täällä kutinat pysyy poissa. Jos ymmärsin oikein niin ne voi ottaa myös suun kautta, mutta silloin tulee kuulemma todennäköisesti enemmän oireita ja muutenkin olisi outoa niellä noita puikkoja 😅
Toivotaan, että ne hjelppais ainakin jotenkin meitä molempia! ✨

Muokattu viimeksi:
Oon nyt tän reilu viikon seuraillut taustalla keskustelua, kiva kun on tullut uusiakin mukaan! Kiitos kaikille onnitteluista ❤️, täällä toistaiseksi pikkuinen matkassa (kiitos oireiden ei tarvitse epäillä :D). Tästä porukasta on kyllä saanut ihanaa vertaistukea, jatkan seurailua mutta siirryn nyt pikkuhiljaa kirjoittelemaan tuonne helmikuisiin, toivottavasti te kaikki seuraatte pian perässä haaveilijoista odottajiin ❤️❤️❤️ Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin ja ihanaa kesää 🌞

@Feronia ei kuulostanut kivalta. Täytyy toivoa, että mitään tuommoista tulis🫣

@SyysSumu jännää sielläkin tiedossa!🤞🏻

Oon ite alkanut pohtimaan uskaltaisko sitä testata 19.6 torstaina jo kun testipäivä olis 21.6🫣 se olis jo dpo 12 mutta voi olla liian aikasin. Alkoholia en juhannuksena aatellut juoda kuitenkaan, vaan meinasin seuraavalla viikolla lomalla riipasta viiniä, jos ne menkat alkaa. Mutta mulla on niin hyvä suunnitelma miten haluisin miehen yllättää jos plussa tuliskin, ja mökkeily juhannuksena vähän häiritsee sitä. Haluisin siis hommata pienen bodyn ja tossut ja siihen testi kylkeen ja tyyliin kortti, että meistä tulee vanhempia. Haluisin jättää ne hänen löydettäväks ja kuvata reaktion. Mutta en tiiä haluunko ostaa noita ”etukäteen” vaan hakisin plussapäivänä kun toinen on töissä. Toki toinen vaihtis olis maanantai, mutta lomaillaan sillon niin sen piilottelu olis vaikeeta. On taas kauheet ongelmat😂🫣

Tänään koko kroppa ollut ihan hirveän kipeä siis lihaksia särkee. Toivon etten kipeäksi ole tulossa. Mieskin valitteli että kurkku oli aamulla kipeä. 🫤 Mutta vähän toisaalta ainakin tänään unohtanut piinailun kun lihaksia särkee sen verran paljon että ihan väsynytkin. 😂 Rinnatkin vielä sen lisäksi kipeät ja oudon paljon tähän kierron aikaan niin valkovuotoa tullut. Toivon että olisi merkki että kehossa jotain tapahtumassa. 🤞

Kiva, kun lueskelet vanhoja höpötyksiäni 🥰 Siivoilin digijalanjälkiäni ja siksi alkuperäinen viesti ei enää löydy täältä. Höpöttelemiisin 🌸🩷

Hihi! Jätän kuitenkin viestin koirakuvan tänne, koska maailmassa ei voi koskaan olla liikaa söpöjä kuvia koiruuksista 😍
IMG_4298.jpeg

Muokattu viimeksi:
Oon nyt tän reilu viikon seuraillut taustalla keskustelua, kiva kun on tullut uusiakin mukaan! Kiitos kaikille onnitteluista ❤️, täällä toistaiseksi pikkuinen matkassa (kiitos oireiden ei tarvitse epäillä :D). Tästä porukasta on kyllä saanut ihanaa vertaistukea, jatkan seurailua mutta siirryn nyt pikkuhiljaa kirjoittelemaan tuonne helmikuisiin, toivottavasti te kaikki seuraatte pian perässä haaveilijoista odottajiin ❤️❤️❤️ Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin ja ihanaa kesää 🌞
Onnea 🤩🥳 Ihanaa, että pikkuisesi on pysynyt matkassa ja jouhevaa helmikuisiin siirtymistä 🥰

@Feronia minullakin on tuttavapiirissä lähinnä lapsettomia. Sitä en tiedä ovatko kaikki vapaaehtoisesti sellaisia, mutta todella vähän tunnen ketään, joka olisi samalla matkalla tai yrittäisi edes vauvaa.

@Elliania Voi mikä söpöläinen 😍 Itsekin välillä koirakuumeesta kärsin, mutta monesti hoitokoirat vie suurimman terän siitä pois. Olen sen verran kotihiiri, että jatkuva ulkoileminen tuntuu toisinaan raskaalta. 🤣

Minulla oli tuulimunan jälkeinen testipäivä ja herkkä digitesti näytti ei raskaana. 🥳 Tein myös normivahvuisen liuskatestin ja typötyhjä oli sekin. Helpottavaa! Nyt vain odottelen kiivaasti menkkoja. 🙏🏼

Moi taas. En ole kirjoittanut paljoa mutta olen lukenut koko keskustelun, kiitos vertaistuesta ❤️

Onnittelut Pepino negatiivisesta testistä vaikka tuntuu hassulta sanoa niin 😄 olin keväällä samassa tilanteessa ja tuntui tosi oudolle toivoa kerrankin negatiivista raskaustestiä.

Ihania uutisia rosalea!! 😍

Itselläni alkoi tänään kolmas kierto keskenmenon jälkeen. Otti yllättävän koville. Olin jotenkin tosi varma että oli tärpännyt. Mitään oireita ei edes ollut mutta toivoin vaan niin kovasti että aloin uskoa siihen. Jokainen päivä ovulaation jälkeen tuntui kuukauden pituiselle ja ehdin jo malttamattomana tehdä muutaman negatiivisen herkän testin. Viime vuorokauden join mahdollisimman vähän, että tulisi vahvaa pissaa ja helpommin näkyisi tänään positiivinen tulos 😅 No ei tullut tänään muuta kuin päänsärky juomattomuudesta ja kuukautiset vielä kaupan päälle.

Olin jo lukenut helmikuisten ryhmää kun toivoin pääseväni mukaan 😅 Mutta ei tässä muuta kuin seuraavaa ovista kohti.

En minä tälläkään kertaa saanut ovulaatiota tikkuun asti! Olettaisin lh-piikin olleen 8.-9.6. välisenä yönä, lämmöt ja limat tukee tätä olettamaa. Jatkoin testailua muutaman päivän nähdäkseni lähteekö vielä tummenemaan mut ei. Tiedä nyt sitten miten tiheään sitä pitäisi testata että ois mahikset saada se oikeaoppinen positiivinen 😅 heitän näillä varmaan kohta vesilintua ja siirryn luovuttaneena kalliisiin digitesteihin.

1000014916.jpg

Toisaalta ihan hyvä että ovulaation ajankohta varmentuu jälkijunassa niin on vähemmän päiviä piinailtavana. Tästä kierrosta on kyllä hyvä fiilis, ollaan kovasti tehty parhaamme! 💪

Lueskelin tätä duodecimin vanhaa artikkelia ja ainakin mulle avas tosi hyvin sitä, millaisia esteitä simpat kohtaa uimareissullaan. Ehkä siitä on apua jollekulle toisellekin täällä. https://www.duodecimlehti.fi/duo99940

@Eldis oletko kokeillut apteekin puikkotestejä? Ne ovat ainoat digien lisäksi, joilla minä saan oviksen kiinni, tai siis kunnolla tasavahvat viivat... Näissäkin on ilmeisesti eroa, osalla jotkut merkit näyttää plussaa monta päivää ja osa ei saa ovista kiinni niillä ollenkaan.
Veikkasin, että sinulla on saattanut LH-huippu olla tuolloin 8.-9. ja ovis siitä 24-48 tunnin sisällä sitten.. 🤔
Toki välillä hän voi olla syystä tai toisesta ovuloimaton kierto, mikä sekin on ihan normaalia. Tullut huomattua monenlaista tässä vuosien varrella.. omissa testauksessa ja tätä keskustelualuetta lukiessa...
Ja joskus jos ovis ei tapahdu alkukierrosta, keho voi yrittää tehdä uuden LH huipun myöhemmin, tyyliin viikon päästä 🤔.

Tsemppiä!

@Eldis samaistun, toi on niin ärsyttävää! Mulla on siis kans niin nopea se Lh piikki et aika harvoin saan sen kiinni ja itsellä useimmiten se vaatii sen 4 (joskus jopa viis) testausta päivässä silloin kun näyttää että lh on kohoamassa. Oletko kokeillut premom sovellusta? Se lukee noita tikkujen vahvuuksia ja on vähän helpottanut itseä arvioimaan mihin päin se ovis on menossa, kun huomaan sen avulla että vahvistuu niin testaan useammin. Vaikka itsekin siis mittaan aamulämpöjä ja viimeistään niistä saan sitten myöhemmin sen tiedon, niin jostain syystä omalle mielelle on kiva saada se itse ovis plussaki välillä tikuilla kiinni, en tiedä miksi 😅 kai se tuo jotain mielenrauhaa 🤷
Ja mulla ainoat testit jotka toimii on noi herkimmät pregcheckit ja apteekin joku pinkki testipaketti missä on kukkia.

Laitan tohon premomista kuvaa, että miten se niitä arvioi, jos se ei oo tuttu. (Ja hei tosi mielenkiintoinen toi artikkeli!)
IMG_20250612_102338.jpg

@Kesäheinä85 pitääpä antaa apteekin testeille mahdollisuus. Tarkoitat varmaan noita vaaleanpunaisia apteekkarin testipuikkoja? Yllättävää miten paljon näissä on eroja vaikka samaa asiaa ois tarkoitus mitata.
Lämmöt on jo niin selkeästi luteaalivaiheen puolella että uskon ovulaation tapahtuneen.

Ovulaatio tuntuu olevan kuin avokaado: päivätolkulla raaka, sit sen ohikiitävän hetken kypsä ennen kuin on jo pilalla 🥑 Helpompi asennoitua siihen että yrityksessä kestää kun ajoitusvaatimukset on niin tiukat 😅

@SyysSumu en oo vielä sortunut premomiin, mutta se taitaa olla vain ajan kysymys. Ymmärrän täysin ton mielenrauhanäkökulman! Mielelläänhän sitä tietäisi asioita etukäteenkin ettei tarvi vaan jälkiviisastella lämpökäyrien kanssa. Ja on se toisellekin osapuolella mukavampaa tietää missä mennään, vrt. "se neljä päivää sitten tehty tallettelu ajoitettiin muuten tosi hyvin!"
Voi kun samaan sovellukseen sais kaikki mieluisat ominaisuudet niin ei tarttis useampaa käyttää. 😩 Flota on käyttäny useamman vuoden kiertoseurantaan. Otin yritystä aloittaessa maksullisen version siitä ja sen sisällöt tuntuu varsin kattavilta etenkin raskaana oleville niin oon pitäny sitä pienenä porkkanana onnistumiselle. Ff on kans kiva kun se oikeasti käyttää useita sille annettuja oireita ja tietoja kierron vaiheen päättelyyn.
Toi premomin kuva-analyysi vaikuttaa kyllä kätsyltä. Itse kun koittaa tikkuja milloin missäkin valossa tihrustaa niin käy kyllä mielessä että näänkö muutosta oikeasti vai näänkö vaan sen mitä haluaisin nähdä 😅 Onhan tässä jo kylppärin lootat täynnä kaiken maailman testejä ja keittiön kaappi pursuamassa vitamiineja, ei yksi uusi sovellus lisää tätä kokonaisuutta hetkauta suuntaan tai toiseen.

Takaisin