Joo! Mun kumppani vaan pisti lisää vettä koirakuumemyllyyn ja selailtiin eilen tyyliin viiden eläinsuojeluyhdistyksen kotia etsivät koirat netistä

Yksi oli aivan ihana kuvauksen perusteella (kiltti, tulee toimeen koirien ja ihmisten kanssa, rauhallinen, ei helposta hetkahda, sopii kaupunkielämäänkin), mutta harmiksi ihan jättimäisen iso (27 kiloa) ja en millään haluaisi, että koira joutuisi matkustamaan ruumassa jos joskus lennetään Suomeen ja pakulla kulkiessa olis aika vähän nukkumatilaa hälle myöskin. Pitänee siis odotella pikkuisempaa.
Hui! Avioliitto ja avioero psykoeksän kanssa kuulostaa tosi rankalta kokemukselta. Osanottoni, että olet joutunut kokemaan nuo molemmat

Onneksi hän ei vaikeuttanut avioeroprosessia ja ihanaa kuulla, että olet löytänyt ihanan kumppanin sen jälkeen. Elämä on niin paljon parempaa kun on turvallinen ja hyvä kumppani vierellä. Mullakin eksät on syystä eksiä. Ainakin opin, että mitä en halua heidän kautta! Nyksä on toivottavasti nyksä elämän loppuun asti, kun on niin valloittavan ihana

En olisi näin suuria elämänmuutoksia ketään muuta varten tehnytkään. Mulla oli Suomessa tosi ihana ystäväpiiri ja unelma-ammatissani tein töitä. Kumppani asui vuosia mun kanssa Suomessa, opetteli kielen ja kaikki niin nyt vastavuoroisesti teen saman hälle
Siis joo ollaan jo puhuttu. Jos ei mennä naimisiin niin yhdistelmäsukunimi otetaan lapselle, koska molemmat haluaa, että lapsi kantaa meidän nimiä ja yhdistelmäsukunimi on siitä myös hyvä, että lapsella on paremmin mahdollisuuksia saada töitä eri maista, kun on molempiin maihin soveltuva nimi. Jos päädytään menemään naimisiin (haluan ymmärtää ihan joka seikan siitä paperinivaskasta ensin, kun säikähdin jo ensiselauksella eroista maiden välillä) niin sitten haluan kumppanin sukunimen, koska se on tosi kaunis ja taiteellisen kuuloinen mun nimen kanssa, ja siten lapselle myös saman
Mun on jotenkin tosi vaikeaa ns. ”uskoa” avioliittoon, koska oon opiskellu niin paljon kulttuurihistoriaa ja myös analysoinut rakkautta eri aikakausien teoksissa. Avioliitto on näyttäytyny niin monia vuosia taloudellisena liittona, eikä romanttisena (uusi trendi pitkältä aikaväliltä kun katsoo) sitoumuksena, ja näissä avioliittolaeissa on vielä tätä vanhaa havinaa! Mutta siis järkisyistä (taloudellisista

) avioliitto kannattaa Saksassa erityisen paljonkin jos täällä maassa vielä halutaan jatkossa olla (en tiedä, rakastan mun kumppania ja ystäviä täällä, mutten tätä maata), sillä silloin saa esim yhteisen sairausvakuutuksen. Tällä hetkellä maksetaan reilusti yli 200 euroa siis kuukaudessa siitä että Ei olla naimisissa

”Kivaa” järjestelmällistä painostusta!