Haaveena esikoinen

Aamulla oli toiveikas olo vielä kun rinnat olivat vieläkin kipeät kun heräsin ja siis vielä kyllä kipeät ovat mutta sitten sorruin tekemään testin, nyt dpo9 siis ja negatiivinenhan se oli. Tosin ne kolme kertaa kun raskaana ollut mutta meni kaikki kesken joka kerta sain positiivisen lähempänä dpo13-14... Toisaalta sitten taas en haluaisi niihin raskauksiin verrata koska ne meni kuitenkin heti alkujaan kesken. 😓 Tosiaan haaleata viiva koko ajan niissä keskenmenneissä. Ja siitä syystä en nyt kyllä digiä edes tee ennen ja jos saan edes vahvemman viivan liuskatestiin. Koska en halua turhaa toivoa koska kahdessa keskenmenneessä digi kumminkin näytti että raskaana. Niin mieluummin testailen noilla halvemmilla testeillä. 🥴 No ei mennä asioiden edelle koska eihän ne välttämättä nekään näytä positiivista koska jos ei ole tärpännyt nyt.

Niin juu ja sekin ahdistaa kun en tiedä mitä lääkäri sanoo verikokeista koska ei ilmeisesti ole ainakaan kirjoittanut mitään ylös mistä tiedän mitä meneillään...

Kiva, kun lueskelet vanhoja höpötyksiäni 🥰 Siivoilin digijalanjälkiäni ja siksi alkuperäinen viesti ei enää löydy täältä. Höpöttelemiisin 💛

Muokattu viimeksi:
Kiva, kun lueskelet vanhoja höpötyksiäni 🥰 Siivoilin digijalanjälkiäni ja siksi alkuperäinen viesti ei enää löydy täältä. Höpöttelemiisin 💛

Muokattu viimeksi:

Muokattu viimeksi:

Muokattu viimeksi:
Joo! Mun kumppani vaan pisti lisää vettä koirakuumemyllyyn ja selailtiin eilen tyyliin viiden eläinsuojeluyhdistyksen kotia etsivät koirat netistä 😍 Yksi oli aivan ihana kuvauksen perusteella (kiltti, tulee toimeen koirien ja ihmisten kanssa, rauhallinen, ei helposta hetkahda, sopii kaupunkielämäänkin), mutta harmiksi ihan jättimäisen iso (27 kiloa) ja en millään haluaisi, että koira joutuisi matkustamaan ruumassa jos joskus lennetään Suomeen ja pakulla kulkiessa olis aika vähän nukkumatilaa hälle myöskin. Pitänee siis odotella pikkuisempaa.

Hui! Avioliitto ja avioero psykoeksän kanssa kuulostaa tosi rankalta kokemukselta. Osanottoni, että olet joutunut kokemaan nuo molemmat 😢 Onneksi hän ei vaikeuttanut avioeroprosessia ja ihanaa kuulla, että olet löytänyt ihanan kumppanin sen jälkeen. Elämä on niin paljon parempaa kun on turvallinen ja hyvä kumppani vierellä. Mullakin eksät on syystä eksiä. Ainakin opin, että mitä en halua heidän kautta! Nyksä on toivottavasti nyksä elämän loppuun asti, kun on niin valloittavan ihana 🥰 En olisi näin suuria elämänmuutoksia ketään muuta varten tehnytkään. Mulla oli Suomessa tosi ihana ystäväpiiri ja unelma-ammatissani tein töitä. Kumppani asui vuosia mun kanssa Suomessa, opetteli kielen ja kaikki niin nyt vastavuoroisesti teen saman hälle 💛

Siis joo ollaan jo puhuttu. Jos ei mennä naimisiin niin yhdistelmäsukunimi otetaan lapselle, koska molemmat haluaa, että lapsi kantaa meidän nimiä ja yhdistelmäsukunimi on siitä myös hyvä, että lapsella on paremmin mahdollisuuksia saada töitä eri maista, kun on molempiin maihin soveltuva nimi. Jos päädytään menemään naimisiin (haluan ymmärtää ihan joka seikan siitä paperinivaskasta ensin, kun säikähdin jo ensiselauksella eroista maiden välillä) niin sitten haluan kumppanin sukunimen, koska se on tosi kaunis ja taiteellisen kuuloinen mun nimen kanssa, ja siten lapselle myös saman 😍

Mun on jotenkin tosi vaikeaa ns. ”uskoa” avioliittoon, koska oon opiskellu niin paljon kulttuurihistoriaa ja myös analysoinut rakkautta eri aikakausien teoksissa. Avioliitto on näyttäytyny niin monia vuosia taloudellisena liittona, eikä romanttisena (uusi trendi pitkältä aikaväliltä kun katsoo) sitoumuksena, ja näissä avioliittolaeissa on vielä tätä vanhaa havinaa! Mutta siis järkisyistä (taloudellisista 🤣) avioliitto kannattaa Saksassa erityisen paljonkin jos täällä maassa vielä halutaan jatkossa olla (en tiedä, rakastan mun kumppania ja ystäviä täällä, mutten tätä maata), sillä silloin saa esim yhteisen sairausvakuutuksen. Tällä hetkellä maksetaan reilusti yli 200 euroa siis kuukaudessa siitä että Ei olla naimisissa 🥲🤓 ”Kivaa” järjestelmällistä painostusta!
Oho, 27-kiloinen koiruus kuulosti kyllä isolta! 🤯

Hankalaa kyllä että Saksassa ollaan erojen suhteen tiukempia! Olisiko avioeroa mahdollista hakea Suomessa? 🤔 Jos kerran on Suomen kansalainen, niin luulisi että se voi olla sellainen helpottava tekijä, että jos siihen joutuisi, voisi hakea avioeroa Suomesta. Ja miksipä ei mennä naimisiinkin Suomen puolella, jos se tuntuu helpommalta! Me mentiin naimisiin maistraatissa ilmaiseksi 5 minuutin seremoniassa että hankalaa tai kallista se ei ainakaan ollut. 😂

Ei siis sillä että avioliitto mikään pakko on! 😅 Se on tottakai jokaisen oma päätös ja tottakai voi olla elinikäinen suhde ilmankin sitä! Kuulostaa vaan aika paljolta tuo 200€/kk ja ahdistaisi että jos esim joutuisi sairaalaan, päästetäänkö avopuolisoa paikalle samaan tapaan kuin aviopuolisoa, ja mietin että onko lapsen asioita myös helpompi hoitaa avioliitossa, tuleeko miehelle sielläkin esim. isyyden todistelua? 🤔 Näistäkin syistä meillä mentiin naimisiin vaikka toki oli jo yhteinen asuntolaina ja olisi voinut asua avopuolisoina pidempäänkin mutta oli niin selvää että tässä se loppuelämän puoliso nyt on niin päätettiin vähän helpottaa asioita. 😅

Mä en koe että mikään valtio on mukana meidän suhteessa, vaan ennemminkin että ollaan todistajien edessä vannottu että tässä suhteessa ollaan tosissaan ja tarkoitus olla loppuelämä ja tehdä sen eteen kaiken mitä pystyy. Toki se helpottaa että eri valtiot sitten kunnioittaa sitä meidän valaa eri tavoin. Esimies meni maistraatissa naimisiin 20 avovuoden jälkeen juuri ennen kuin leskeneläkkeen kriteerit olisivat menneet umpeen, sekin oli jonkinlainen protesti! 😂

Mutta olipa kiinnostavaa kuulla näistä kuvioista! Eikä tosiaan ole tarkoitus lytätä avoliittoa tai mitenkään painostaa, kunhan jäin itsekin pohtimaan että minkä takia se vihkivala tuli alunperin tehtyä. 😆 Toivon mukaan selviätte kaikista haasteista! 💪

Jäin kyllä miettimään teoriatasolla että jos lapsella on jo syntyessään yhdistelmäsukunimi, mitä tapahtuu kun hän menee naimisiin, otetaanko siihen kolmas nimi perään? 🤔 Vai onkohan näissä tapauksissa yleensä tapana että jonkun nimen jättää pois siitä litanniasta? No sitähän ei tiedä mikä se trendi silloin on! Tuttavapiirissä muutama jotka ovat menneet naimisiin ja samalla keksineet perheelleen uuden yhteisen sukunimen jonka ovat sitten yhdessä ottaneet käyttöön, sekin kuulostaa tosi hauskalta idealta! Vaikka tykkään tästä mieheltä kaappaamastani nimestä aloin heti miettimään että millainen uusi sukunimi oltaisiin otettu! 😍

Mites siellä sujuu kierron suhteen, pääsettekö pian taas yrittämään? 😊

kiitos :red-heart:
Tänä aamuna loppui uni jo 5ltä. Raskaustesti näytti viikot 1-2, en voi uskoa!!! :smiling face with heart-eyes: Kolmet menkat kerkesi tulla keskenmenon jälkeen ja edellisistä kuukautisista laskettuna nyt on 3+3
Oi, onnittelut! 😍 Ja paljon onnea matkaan!

Eipä ollut testi positiivinen ainakaan vielä. Dpo10 nyt ja vaikka kuinka eri valoissa katsoin ei näkynyt edes viivanpaikkaa täysin nega testi. No hyvähän ettei noihin testeihin, raskauskeijusta ostettuihin herkkiin halppis testeihin turhia viivanpaikkoja nähtävästi tule. 🥴 Ettei turhaa toivoa tule.

Rinnat kyllä vähän painavan tuntuiset ja arahkot. Mutta luulenpa että ennemmin johtuu normi oireilusta jotka kuuluu tähän vaiheeseen kiertoa. 😵‍💫 Kuin siis siitä että raskaana olisin...

Malta vielä, dpo10 on kuitenkin vielä aikaista, kiinnittyminen kun voi tapahtua vaikka just silloin, niin ei vielä HCGtä erity... Aivan hyvin voi tulla ekat haamut vasta dpo12 ja viivat dpo14 kun kaikki on yksilöllistä. Siihen asti on aina toivoa, että menkat alkaa kunnolla. 🙏🏻

Malta vielä, dpo10 on kuitenkin vielä aikaista, kiinnittyminen kun voi tapahtua vaikka just silloin, niin ei vielä HCGtä erity... Aivan hyvin voi tulla ekat haamut vasta dpo12 ja viivat dpo14 kun kaikki on yksilöllistä. Siihen asti on aina toivoa, että menkat alkaa kunnolla. 🙏🏻
No juu niinhän se on, oon vaan niin malttamaton. 🤭 Ja olisin toivonut että nyt jos tulee plussa näkyisi aikaisin kun keskenmenneissä näkynyt juuri vasta dpo13 eteenpäin, vaikka eihän se että aikaisemmin näkyisikin tarkoittaisi että ei menisi kesken. Voihan se olla että mulla vaan näkyy myöhempään. 🤔

Ei kait se myöhemmin tai aiemmin näkyminen tarkoita välttämättä mitään sen kummempaa... täällä on tarinoita puoleen ja toiseen... Ja anyway kaikki ohjeethan on että testata vasta kun menkat on myöhässä.
Muistaakseni jo 2000 biologian ope sanoi tunnilla, että usein naiset ei edes tiedä olleensa raskaana päivän tai pari, koska monet menee kesken ennen menkkojen oletettua alkamispäivää... Toki nykyään on jo niin herkkiä testejä, että kemialliset yms. nähdään tosi ajoissa... Tai noh, niillä joilla hedelmöittynyt munasolu kulkeutuu nopeaan eteenpäin ja kiinnittyy oletettua aiemmin tms... Kuitenkin munasolun hedelmöittymisestä menee eri lähteiden mukaan se 5-8 päivää ennen kuin se saapuu kohtuun.. ja kiinnittyminen kestää 1-2 päivää.. niin jos kiinnittyminen alkaa vasta dpo8, niin kait aikaisintaan dpo11 vois jotain näkyä...
Tässä vuosien yrityksen aikana on jo oppinut, että riittää kun testaa jos menkat myöhässä... Ellei ole jotain muuta syytä testata aiemmin... 🙈
Mieskin sanoo, että kyllä se ajan kanssa selviää tärppääkö vai ei..
Ja minä en meinaa millään malttaa odottaa... 😅 Mutta oon malttanut yleensä ainakin sinne dpo12 asti 🙈

Mulla on kans tänään dpo10 pitäis vielä huominen malttaa.... 😅

Kiva, kun lueskelet vanhoja höpötyksiäni 🥰Siivoilin digijalanjälkiäni ja siksi alkuperäinen viesti ei enää löydy täältä. Höpöttelemiisin 💛

Muokattu viimeksi:
@Elliania

Musta jokainen saa järjestää sellaiset häät kuin haluavat itse, eihän niitä muita varten järjestetä! Mekin ehkä joskus karataan naimisiin, kun sukulaiset asuvat niin eri puolella Suomea. Lisäksi mulle itselle ei olisi luontevaa olla juhlien keskipiste. Ei olla kovin vakavasti avioliittoa mietitty, mies tokaisi tässä jokin aika sitten "mennään naimisiin sitkun sun passi vanhenee", mikä taitaa olla ainoa kosinta jota tulen saamaan 🤣

Mulla sama kokemus tuosta rakkauden syventymisestä, tuntuu ettei alkuvaiheessa oikeasti edes tiennyt mitä rakkaus on. Toki itsellä ehkä sekin vaikuttaa kun alettiin nykyisen kanssa "seurustelemaan" (ehtäsuhde netin kautta) joskus kun olin 14v ja mies 15v, ja silloin kummallakin oli aika naiiveja ja lapsellisia käsityksiä asioista. Meistä kasvoi hyvin läheisiä, kun ainoa tapa seurustella oli viestittely, ja meni vuosia ennen kuin sai tietää miltä toisen kasvot näyttää (muita osia kuin kasvot kyllä tuli jaettua varsinkin minun puolelta 😬). Sekin lähensi hyvin paljon kun sai elää murrosiän yhdessä ja nähdä miten toinen muuttuu semmoisesta änkyräteinistä kunnon aikuiseksi. Nykyään olen huomannut ettei mun aivot oikein hahmota että mies on erillinen entiteetti, tuntuu kuin hän olisi osa minua samalla tapaa kuin jokin mun sisäelinkin 🤣

Eroa en ole miettinyt, enhän minä sisäelimestäni voi eroa ottaa! Välillä olen kyllä miettinyt asiaa teoreettisella tasolla ja todennut, etten varmaan pystyisi rakastamaan ketään muuta samalla tasolla vaikka ehkä pystyisinkin rakastamaan jotakuta. Teini-ikä oli mulle hyvin raskasta aikaa enkä varmaan eläisi näin hyvää elämää kuin nyt elän ellei joku änkyräteinipoika olisi mulle joka ilta useiden vuosien ajan toivottanut hyvää yötä ja sanonut rakastavansa minua. ❤️

Nyt meni varmaan aiheen vierestä, mutta viestisi inspiroi jauhamaan omasta elämästä 🙈

Takaisin