Esittelyt

twisted

Kunnioitettu kommentaattori
Kesä-äidit 2020
Tänne esittelemään itsensä :)

31v kolmen pojan äiti Pirkanmaalta. Kotona myös kaksi kissaa ja mies :)

Edellinen raskaus viime kierrossa päättyi keskenmenoon, olin hetken huhtikuisissa, nyt on pienesti pelkoa että tämäkin menee kesken, mutta ei auta kuin toivoa et kaikki menee hyvin. :)
 
25-vuotias äiti juuri 2v täyttäneelle esikoiselle. Kaksi koiraa vauhdittaa myös päiviä.

Pikkusisarta on kovasti odotettu, ja nyt tuntuu vielä kovin epärealistista, että meille tosiaan on vauva tulossa! Toivottavasti kaikki sujuu yhtä hyvin kuin esikoisen raskaudessa.


Mistä päin Suomea oot? :)
 
29-vuotias esikoisen odottaja Etelä-Suomesta täällä! Kotoa löytyy aviomies, ja haaveissa on koira myös.

Raskausjutut on ihan uusia, ja sen vuoksi täältä juttuseuraa haen. Yritystä on takana muutamia kuukausia, ja tosi innoissaan sulatellaan positiivista testiä. Vielä, kun uskoisi tämän todeksi! :angelic:
 
22-vuotias ensimmäistä lastaan odottava. Asutaan Etelä-Suomessa. Perheeseen kuuluu avopuoliso ja minä. Haaveissa koira, mutta tämä vauvaprojekti on nyt sen edellä.

Tämä on mun kolmas raskaus. Muut menneet kesken. Vuosi ollaan kohta yritetty.

Raskaus tuntuu epätodelliselle. On vaikea iloita kunnolla. Nään painajaisia keskenmenosta jne. Silti uskon ,että meille joskus siunautuu lapsia tavalla tai toisella.:Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Olen 32v Varsinais-Suomesta. Perheeseeni kuuluu mieheni ja 1,5v taapero. Tämä on kolmas raskaus, joten suhtaudun varauksella ja pystyn todennäköisesti iloitsemaan vasta nt-ultran jälkeen. Piti aloittaa yritykset vasta muutaman kuukauden päästä, niin nyt sulatellaan sitä asiaa että pikkusisarus tulee odotettua nopeammalla aikataululla. Vaikka tervetullut tietysti on!
 
Oon 31 vuotias pian 2-vuotiaan pojan äiti Keski-Pohjanmaalta. Perheeseen kuuluu myös mies ja kissa pojan lisäksi.

Taustana meillä on miehestä johtuva lapsettomuus ja sen takia ensimmäinen ja nyt toivottavasti toinen lapsi saanut alkunsa syväjäästä (Pas) . Eli lapsilla olisi sama hedelmöittymis päivä, mutta eri syntymä vuosi! Aika hurjaa!
 
Täällä 26-vuotias "esikoisen" odottaja. Valitettavasti tämä foorumi hyvinkin tuttu jo usean vuoden ajalta. Kolmas raskaus kolmen vuoden sisään, sisältäen lapsettomuus asiakkuuden, kaksi kaavintaa yms. Toivotaan tällä kertaa parempaa tuuria. Molemmat edelliset raskaudet päättyneet sikiön kasvun loppumiseen ja sydämen pysähtymiseen. Valitettavasti pelko kalvaa mieltä. Toisaalta jos tätäkään vauvaa emme saa, niin syy tutkitaan.
 
Täällä 26 vuotias eikoisen odottaja myöskin. Takana 5 inseminaatiota ja yksi keskenmeno. Nyt syyskuun alussa ensimmäinen ivf-hoito ja siirrettiin 5 päivän ikäinen alkio josta nyt menosa 4+2. Odotusta varjostaa vuoto.. yhtenä päivänä oon vuotanut ihan kunnolla kirkasta verta ja pientä hyytymääkin.. Muuten niukempaa tuhrua.

Eilen tuli raskaustestiin 2-3 ja viivat koko ajan vuodosta huolimatta vahvistuneet. Saa nähdä. Stressaa.
 
22 vuotias olen ja ensimmäistä täälläkin odotellaan :angelic:. Miehen kanssa Etelä-Suomessa asustellaan, koira välillä vanhemmilta "lainassa". Raskaus oli "ylläri", eli siis ehkäisy oli käytössä, kuitenkin iloisin ajatuksin odotellaan.
Lähipiiristä ei löydy vauvoja tai raskaana olevia, sekä kaikki raskausjutut ovat mulle ihan uusi juttu, niin täältä etsiskelen juttuseuraa.
 
31v ja Etelä-Suomesta. Meillä ennestään yksi lapsi ja kesäkuussa sitten toivottavasti toinen.

Rankkoja kokemuksia monilla täällä, toivottvasti saadaan kaikki terveet vauvelit syliin kesäkuussa❤
 
Täällä 28-vuotias odottaja pk-seudulta :) 9/17 esikko ja km kesällä ja siitä 3kk niin nyt uusi plussa. Toiveissa kovin että pysyisi ja kasvaisi tämä :smiley-angelic001:Heartred
 
29v etelä-suomesta 1,5v esikoinen ja kesällä varhainen km, vuosia sitten myöskin raskaus mistä ei lasta eli nyt 4 alkanut raskaus todettuna, toivottavasti tämä saadaan syliin
 
Moi! 38-v pk-seudulla asuva minä. On koiria ja on yksi päälle vuoden ikäinen lapsi. Minä olen totaali-yh, eli olen hankkinut ekan lapsen hoidoissa itse ja tämä toinen tuleva on nyt sitten esikoisen biologinen sisarus. Koen olevani erityisen onnekas, koska tärppi kävi ensimmäisellä yrittämällä tän toisen kanssa. Säästyy rahaa ja vaivaa ja muutenkin ihanata. Aika paljon joutuu kotona taas muuttelemaan asioita, että saa asunnon ja kaikki toimimaan. Töihin ehdin tammikuussa 4 kuukaudeksi, pakko mennä, että saa vähän rahaa säästöön ja lainoja makseltua. Mut tämmöseen toivottuun ja ihanaan liriin sitä on tullut itsensä hankittua.
 
RanaRidibunda, muistelin et oon sut tavannut jollain threadilla kun yritit esikoista. Sä taisit käydä Virossa insseissä silloin? :) Kävitkö nytkin ja oliko kallista? :)

Kyselen vähän ystävän puolesta kun hänellä vähän samankaltainen tilanne tällä hetkellä. Tai no ei ihan mutta inssi yksin voi olla edessä..
 
RanaRidibunda, muistelin et oon sut tavannut jollain threadilla kun yritit esikoista. Sä taisit käydä Virossa insseissä silloin? :) Kävitkö nytkin ja oliko kallista? :)

Kyselen vähän ystävän puolesta kun hänellä vähän samankaltainen tilanne tällä hetkellä. Tai no ei ihan mutta inssi yksin voi olla edessä..
Joo, Virossa. Eka inssi mulla ultran kera 451, loput 370 per kerta. Edullisemmat ne seuraavat kerrat. En muista kuuluiko ultra hintaan, mutta se on 21 euroa, et varmaan aika sama. Edullisia reissuja ja majoituksia löytyy. Ekassa meni 3 kertaa ja se tosiaan oli majoituksineen ja matkoineen noin 1500 euroa. Suomessa vissiin yks kerta melkein tota luokkaa. Toinen lapsi siis onnistui ekalla ja hinta oli sen 451 plus matkat ja majoitus öbaut satkun. Ainoa asia, joka Virossa voi olla ongelmallista, on se, että luovuttajan henkilöllisyyttä ei saa koskaan selville. Lainsäädäntö. Suomessa Turussa on joku Auran klinikka, joka uusi, ja josta olen kuullut hyvää.
 
Joo, Virossa. Eka inssi mulla ultran kera 451, loput 370 per kerta. Edullisemmat ne seuraavat kerrat. En muista kuuluiko ultra hintaan, mutta se on 21 euroa, et varmaan aika sama. Edullisia reissuja ja majoituksia löytyy. Ekassa meni 3 kertaa ja se tosiaan oli majoituksineen ja matkoineen noin 1500 euroa. Suomessa vissiin yks kerta melkein tota luokkaa. Toinen lapsi siis onnistui ekalla ja hinta oli sen 451 plus matkat ja majoitus öbaut satkun. Ainoa asia, joka Virossa voi olla ongelmallista, on se, että luovuttajan henkilöllisyyttä ei saa koskaan selville. Lainsäädäntö. Suomessa Turussa on joku Auran klinikka, joka uusi, ja josta olen kuullut hyvää.


Okei, kiitti informaatiopaketista. :) pitikö inssiin tehdä mitään psykologin käyntiä vai pääsikö suht helposti ja nopeesti? Tehtiinkö sulle jotain alkututkimuksia?
 
Okei, kiitti informaatiopaketista. :) pitikö inssiin tehdä mitään psykologin käyntiä vai pääsikö suht helposti ja nopeesti? Tehtiinkö sulle jotain alkututkimuksia?
Menee nyt kyllä esittrlyotsikon ohi tämä keskustelu, mutta...
Psykologihommat on säädetty Suomen lainsäädännössä, joskin niitä joillain klinikoilla pöllöille finskeille kaupataan, kun luullaan, että on pakko. Ei ole. Taas säästyy 200-300€. Alkututkimuksena ultra. Oliko 50 egee eka käynti. Suomessa tentattiin ja lähes syyllistettiin ja horjutettiin päätöstä, Virossa todettiin tiivistetysti et no kai sä oot tän miettinyt kun kerran täällä asti jo olet. Luovuttajista saa listan, joista saa itse valita. Enemmän tietoa kuin Suomessa. Munanjohtimien aukiolotutkimys ois tehty jos ei ois 3. kerrasta tärpännyt. Sekin huomattavasti edullisempaa. Eli yhteys klinikkaan, vaik päiväristeily kympillä ja käynti. Selvittelee siel tilanteen ja sitten sopii hoidosta. Sukupuolitautitestit voi käydä Suomessa maksutta. Niistä kopiot mukaan, ne vaaditaan. Siinä oli joku kuin vanhat ne saa olla. Mul on tekstejä tuolla ivf-puolella 2017 (vahingos, vaik olikin vaan iui) et käy lukee sieltä.
 
Mie oon 26v ja asustelen Etelä-Karjalassa.

Raskaus on meidän ensimmäinen, kolmannesta kierrosta tärppäsi. Miulla ollut jostain syystä pelko etten voi raskaaksi tulla vaikkei mitään syytä pelolle sinällään ole ollutkaan. Lapsia olen halunnut aivan hirveästi jo jostain 17 vuotiaasta saakka. Mutta nyt vasta koen ajan ja puolison olevan oikea ☺️

Toki kovin alussa ollaan sillä tänään vasta plussasin clearblue:lla 1-2vk raskaana joten pelkoja senkin puoleen on ja kova toivo että kaikki on hyvin ja hän pysyy mukana
 
Takaisin
Top