Esittelyketju

Sammie

Sanavalmis juttuseppä
Marrasäidit 2020
Kesäkuiset 2022
Hei kaikki! Olisi kiva kuulla ketä täällä marraskuisten porukassa kirjoittelee :)
 
Itse olen 32-vuotias esikoisen odottaja. Yritys alkoi vuosi sitten helmikuussa ja väliin mahtui nopeasti kesken mennyt raskaus 4/19 ja keskeytynyt keskenmeno viikoilla 8+5. Tämä huomattiin 12/19 viikoilla 10+4 ja suru oli musertava. Kaavinnan yhteydessä huomattiin myös kohdun poikkeavuus, ns. herttamainen kohtu, mikä lisää raskauden riskejä. Mulla on myös reilusti ylipainoa, joista kyllä 10 kg ehdin kkm:n jälkeen saamaan pois. Edellisessä raskaudessa "jäähdyttelin" ekat viikot, nyt oon spämmännyt foorumia tämän päivän :joyful: Edellinen raskaus ja anomalian diagnosointi opettivat, ettei koskaan tiedä tulevasta, joten päätin nauttia ja iloita tästä raskaudesta just nyt :Heartred
 
Minä olen 30-vuotias ja asutaan Pirkanmaalla miehen ja koirien kanssa. Ehdittiin yrittää esikoista pari vuotta, ja sitten vuosi oltiin lapsettomuushoidoissa. Toisesta IVF:stä tärppäsi ja tammikuussa 2019 syntyi esikoinen. Tämä uusi raskaus lähti ensimmäisestä pakastealkion siirrosta. Hurjaa, että niin nopeasti tärppäsi kun olin varautunut pitkään odottamiseen. Toivottavasti kaikki menisi kuitenkin hyvin! :)
 
Oon 28v, asutaan Pohjois-Suomessa.
Lapsia mulla on kolme. Nykysen miehen kans yhteinen 1v ja sit mun edellisestä suhteesta muksut 5,5v ja pian 7v, asuvat meillä ja näkevät isäänsä aikalailla joskus ja jouluna.

Ollaan onnekkaita kun tämä raskaus alko yhtä nopeesti ku edellinenkin, hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen yks pitempi kierto ja seuraavasta plussa.
Oon yhtäaikaa todella innoissani ja aivan äärimmäisen kauhuissani :hilarious:
 
Moikka!:happy:

Täällä 28-vuotias Uusimaalainen.
Meillä on ennestään miehen kanssa 2016 syntynyt lapsi ja nyt tätä toista odotamme innoissamme.
Tätä raskautta saatiin yrittää muutama kierto ja nyt ollaankin tosi haltioissaan ja iloisia:Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Moikka. Oon 31v ensiodottaja ja toivottavasti synnyttäjä. Pillerit jätin syksyllä ja ollaan avomiehen kanssa oltu nii ettei stressata lapsesta vaikka toivottu on tietysti tärppäystä. Testin tein vasta kun menkat oli jo 3pv myöhässä ja pienoinen shokki muuttunu iloksi ja hieman peloksi :) ihana ku tämmösiä foorumeja on ❤️ la 2.11 ja mun oma syntymäpäivä on 4.11 niin saa nähä saanko tänä vuonna parhaan lahjan maailmassa ❤️
 
Pohjois-Savosta 33 vai 34 vuotias maatilan emäntä täällä hei! Meillä on kaksi tyttöä; 2016 kesäkuinen ja 2017 marraskuinen. Miehen toiveissa 5 lasta eli tämän jälkeen oltais jo yli puolen välin :grin En odota innolla raskausaikaa, molemmissa raskauksissa ollut ekat 3kk pahoinvointia ja toisessa raskaudessa olin kauhea valas ja toimintakyvytön viimeiset kuukaudet. Synnyttäminen ja pikkuvauva-aika on sit taas enemmän mun juttu.
 
Muokattu viimeksi:
Ite oon 35-v ja mies vuoden vanhempi.
Mulla esikoinen 2002 ja meidän yhteinen tyttö 2018 marraskuussa syntynyt.
Hoitoja 10v taival takana, nyt passista plussa.
Asutaan etelä-savossa joten mikkeli kai olisi synnytyspaikka.

Tää meidän 1v 4kk tytär syntyi sektiolla pikkukeskosena 2kk ennen laskettua aikaa joten jännittää jo etukäteen että mennäänkö tulokkaan kanssa loppuun asti..

Sektiolupauksen aion vaatia nyt jo odotusaikana, viimeksi oltiin molemmat ohuella elämänlangalla synnytys tilanteessa joten en aio riskeerata mitään alatiejuttuja.
Kivaa vaihtelua olisi myös jos mieskin pääsisi synnytykseen mukaan. :wacky:
 
Täällä kirjottelee 22 vuotias esikoisen odottaja Itä-Suomesta. Yritys aloitettu 8/2018, varhainen km rv 4+6 9/2019 ja nyt uusi plussa vihdoin joka toivottavasti pysyy matkassa mukana :) Juuri ennen edellistä plussaa ehdittiin varata aikaa lapsettomuus tutkimuksiin ja kävin ensikäynnilläkin jossa katsottiin vaan perusjutut, lähinnä papa ja sukupuolitaudit. Kaikki näytti päällisin puolin hyvältä, ja ovulaation olen testeillä joka kierrossa saanut kiinni joten syytä emme tiedä mistä pitkittynyt yritys johtui. Mutta onneksi nyt ollaan tässä, ja toivottavasti marraskuussa on oma nyytti sylissä :rolleyes:
 
Täällä 1,5 vuoden yrityksen jälkeen plussa pärähti testiin jo dpo10 ja olo on epäuskoinen. Tämä kierto oli viimeinen luomuyritys ennen lapsettomuushoitojen aloitusta, mutta ystävänpäivänä sitten näköjään sattui ja tapahtui :grin Esikoinen on tulossa ja laskettu aika 9.11. Odotan innolla, että saan tutustua teihin kohtalontovereihin!
 
Pohjois-Savosta 33 vai 34 vuotias maatilan emäntä täällä hei! Meillä on kaksi tyttöä; 2016 kesäkuinen ja 2017 marraskuinen. Miehen toiveissa 5 lasta eli tämän jälkeen oltais jo yli puolen välin :grin En odota innolla raskausaikaa, molemmissa raskauksissa ollut ekat 3kk pahoinvointia ja toisessa raskaudessa olin kauhea valas ja toimintakyvytön viimeiset kuukaudet. Synnyttäminen ja pikkuvauva-aika on sit taas enemmän mun juttu. (tämä siis oon minä, vaihdoin nimimerkin kun tajusin, että oon kirjotellu täällä ennen eri sähköpostiosoitteen profiililla.)
 
37-vuotias esikoisen 4+2 odottelija keski-uudeltamaalta. Tiedossa oli, että voi kestää, mutta mun hermorakenteelle 8kuukaudessa oli 6kk liikaa. Nyt varsin epäuskoinen olo ja lähinnä vaan pelottaa, milloin menee kesken. Poskiontelotulehdus on vähän varjostanut alkua ja nyt siihen on määrätty antibiootit. Ei vähennä huolta..
Kiva, kun täällä voi jutella samassa tilanteessa olevien kanssa. Ei olla vielä uskallettu kertoa asiasta.
 
Mä oon 36-vuotias kolmannen odottaja Helsingistä. Meillä on ennestään 1.5v ja 3.5v lapset. Aiemmat raskaudet on mennyt melko iisisti ja toivottavasti tämä menee myös. :) Yks kkm oli ennen ekaa raskautta ja se nyt aina vähän varjostaa odotusta, mut tällä hetkellä ainakin ihan luottavainen fiilis. :)
 
Täällä 35 vuotias kainuulainen, mies kolme vuotta vanhempi ja meillä ennestään yksi, kohta 4-vuotias poika. Toiveissa on ollut pojalle sisarus, välissä yksi keskenmeno, nyt sormet ristissä että kaikki menee hyvin. Lisäksi ennen eka lasta sain varhaisen keskenmenon.
Ensimmäinen syntyi kiireellisellä sektiolla, ja useampi mutka synnytystä suunniteltaessa sai mut pelokkaaksi, joten mietinnässä on että yritetäänkö alateitse vai mennäänkö suunnitellulla sektiolla. Jos päädytään sektioon, niin saattaa jäädä lapsiluku kahteen, kun ikää alkaa jo olla.. En oo ihan varma että toivoisinko vielä lisää lapsia, ehkä, riippuu vähän siitä miten tämä raskaus menee.. Eka oli mulle helppo.
Mulla reilusti ylipainoa, joka vähän mietityttää, mutta lähtöpaino on sama kuin ensimmäisen kohdalla.
Innolla seurailen täällä muiden kirjoittelua, kiva kuulla kohtalotovereiden jorinoita asiasta ja asian vierestä!
 
Hei! Täällä 30-vee esikoisen odottaja 5+0 ☺️ Tammikuussa jätettiin ehkäisy pois ja suurena yllätyksenä tärppäs heti. Asutaan Etelä-Savossa miehen ja koiralauman kanssa. Uusioperhe-elämää eletään, miehellä on 5 ja 7-v lapset edellisestä suhteesta.
Jännittää ja pelottaa tuleva raskaus. Jotenkin hurjaa, kun koko pienen aikuisikänsä on halunnut sitä omaa pientä ja nyt se tapahtuu, toivottavasti.. ❤️
 
Täällä vielä tovin 27v, mies kolme vuotta nuorempi. Esikoista odotellaan ja meillä tärppäsi heti (vähän vahingossa, mutta hyvä niin :shy: yritys oli tarkoitus alottaa seuraavasta kierrosta) asustellaan nykyään Helsingissä ja kyseessä olisi molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi:dummy1: jostain syystä molemmilla alusta asti vahva tunne tytöstä :hilarious:
 
Takaisin
Top