Esikoista odottavien apupalsta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jasmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vilijonkk4, mitä jos yrität vaihtaa luurin lehteen tai kirjaan? Periaatteessa kaikki kirkkaat näytöt parikin tuntia ennen nukkumaan menoa nostaa vireystilaa. Vaikka normaalitilassa sillä ei olisikaan sulla mitään merkitystä (niinkuin ei mullakaan), saattaa ne just tällä hetkellä lisätä vireyttä sen himpun verran liikaa. Itsekin oon huomannut, että tässä raskauden aikana on ollut silloin tällöin ihan selittämättömiä unettomia öitä, kun yleensä nukun kuin tukki... :/

Mä nukahdan yleensä aika helposti, enkä herää vessahätään enkä vauvan potkuihin vielä ollenkaan öisin. Mutta se kyljen kääntäminen, äh! :sour: Siihen herään monta kertaa yössä, sillä siitä on tullut niin kömpelöä ja hankala. Ensin yrittää varovasti kääntää jalkoja, jolloin vihloo häpyluuhun. Sit sen jälkeen alkaa hivuttaa mahaa puolelta toiselle, jolloin puolestaan alaselästä kuuluu mahtavia paukahduksia :grin Siinä sitä sitten vähitellen hivuttaa itsensä puolelta toiselle ja sen jälkeen pitää vielä asetella tyynyt ja peitot hyvään ja kroppaa tukevaan asentoon.... Ja sit pienet väliunet, ja taas sama uusiksi tällä kertaa toiseen suuntaan :woot:

Noh, kai tän heräilyn on tarkoitus vaan valmentaa tulevaan.... :grin

Saatteko te edelleen nukuttua yhtä hyvin, kun ennen? Mä oon alkanu nukkua tosi huonosti ja päivät meneekin sitten ihan sumussa. Eilen iltana menin sänkyyn klo 22. Noin tunnin selasin puhelinta ja ehkä noin puolen yön aikaan oon nukahtanu. Nukuin sikeesti sen kolme tuntia ja kolmen jälkeen heräsin vessahätään. Sit tulikin nälkä ja piti käydä tekemässä leipä. No, olin vielä hereillä kuuden aikaan ja senkin jälkeen nukuin lyhyitä pätkiä sellasta koiranunta siihen kymmeneen saakka, jolloin luovutin ja nousin ylös :D
Tässä vaan ihmetellyt, että jos vielä töissä olisin niin miten ihmeessä jaksaisin?! Tänään on varhennetun äitiysloman ensimmäinen päivä <3
Onko teillä jotain vinkkejä parempaan uneen? Väsymys on siis kova, eli siitä ei oo kiinni.

Vilijonkk4 31+4

Mullakin on unettomuutta ja nukun myöskin just tuon 3 tuntia ja sitten ylös juomaan ja syömään...Univinkkejä, meile tuli miehen veli yökylään niin nukuin kuin tukki viime yön. Ehkä se oli vieraskoreutta, että en herättele keskellä yötä. Eli kutsu joku yökylään :)

Muita vinkkejä mulla ei ole. Eilen illalla tuntui jo että alan tulla hulluksi jos en saa nukuttua, kun oli viikko koiran unta takana.

Mä kans aattelin jo soittavani tk:hon, että jotain lääkettä tähän heti nyt. Helposti en mitään uneen tai mielialaan vaikuttavia lääkkeitä kyllä haluaisi, mutta jos en heti hae apua niin on tiedossa vielä isompia ongelmia. Eilenkin ahdisti todella paljon ilta ja nukkumaanmeno, kun ei tiedä saako nukuttua. Viime yö meni vähän paremmin, mutten kuitenkaan tainnut syvän unen vaihetta taaskaan saavuttaa. Pää alkaa käymään jo ylikierroksilla ja ahdistus lisääntyy. :/ Taidanpa heti ottaa terveyskeskukseen yhteyttä. Meinasin, että jos maanantaina vasta, mutta parempi hoitaa heti pois alta niin ei mene viikonloppu ihan harakoille. Niin ja melatoniini on yhtä tyhjän kanssa.

Unettomuus on pitkälti hormoneista. Valmistaa tulevaan valvomiseen. Näitä ihania raskausoireita...

Miksei mua valmisteta tulevaan!! Nukun kuin tukki, toki välillä on vaikea saada unen päästä kiinni mut ei mitään yöheräilyä tai mitään.. Tulee karsea pudotus kun vauva saapuu ja joutuu pärjää vähemmällä unella ja herää yöllä :o Tottakai oon onnellinen eikä sais valittaa et saan unta nyt niin varmasti jaksan paremmin jne mut voi tulla vaikeaa sitten :/

Muokattu viimeksi:
Pauliina, kyll tässä on viel aikaa :)

Helou! Kamomillatee saattaa alkaa unettaa, myös jos ei saa unenpäästä kiinni, voi nousta ja tehdä jotain, kunnes taas unettaa. Itsekin tulee joka yö herättyä vessaan ja potkutkin öisin voimakkaimmillaan..

Voiko puisen brion hoitotason joka on pinnasängyn päälle sijoitettava ni käyttää lipastonkin päällä? Vai onko siinä jotku jalakset jonka takia se käy vaan pinniksen päälle?
Etsinnässä siis puinen hoitotaso jota vois tarpeen mukaan pitää pinniksen päällä tai sit lipaston päällä :O

Pikaiseen katottuna kyllähän tuon hoitotason saa sit ihan lipastonki päälle. En kyll tiiä saako kiinnitettyä sit lipastoon miten. Katoin siis netistä tuota just

Saini aivan :D mitenkä mä en löytäny mittää infoo siitä :DD juu, siis ei sitä tarvii kiinnittää tuohon lipaston päälle, mut varmaan tässä meiä kämpässä tulee siirteltyä vaikka minne tuota hoitotasoa ni siks aattelin että käyhän se muuallekin ku vaan pinniksen päälle :D

Muistelisin, että siinä on sellaiset "jalat" jotka pitää sen paikallaan pinnasängyn päällä. Mut eihän se estä muuta käyttöä jos on molemmissa päissä eli voisi olla niiden päälläkin.. Mut nämä on vaan mun muistikuvia kun neljä vuotta sitten mietittiin ostetaanko sellainen vai ei. Meillä päädyttiin ihan vaan pehmeään hoitoalustaan (Ikean puhallettava oli) lipaston päällä.

No siis en mie mitään infoa siitä löytäny vaan kattelin netistä kuvia :D Ja ainakin joissakin kuvissa se oli ihan pesukoneen päällä tai sit jossakin ilmoituksessa sanottiin että lipaston päällekin saa :D

No mut entäs jos ne jalat laittais sitten lipaston "taakse" kun on lipaston päällä... Mullakin on sellanen sängyn päälle laitettava taso ja kyllä sen vois pitää lipaston päälläkin, mut lipasto pitää olla sit jonkun verran irti seinästä,että saa ne jalat sinne taakse, mut siis että jos pelkää ettei paikallaan pysy.... Meidän tasossa on vaan toisessa päässä ne "jalat"

Aattelin angelique ihan samaa! :) tänää mennään mittojen ja mittanauhan kans kahtomaan sitä hoitotasoa :) jospas tärppäis ni saatais yks hankinta ruksattua listasta :)

Tänää ois tarkotus käyä apteekissa täydentää vähä lääkekaappia, ni mitäs pienelle tarvii ostaa? Suppoja? D-vitamiinia? Suolaliuosta? Maitohappobakteereita? :O

No alkuun ei tartte ku ne suolatipat. D-vitamiini aloitetaan 2viikon iässä. Suppoja ei silleensä tartte ku alle 3kk iässä suositellaan vain lääkärin ohjeistuksella. Maitohappobakteeri ehkä mutta yleensä taidetaan aloittaa D-vitamiinin kaa yhtä aikaa. Nenäfriidan ny saa prismoistakin mutta joissain apteekeissakin on. Nyt ei muita tuu mieleen :) kuumemittari tietysti mutta ei taida lääkkeisiin kuulua.

Mihin tarvitaan suolaliuosta/suolatippoja?

En tiiä mihin niitä tarvitaan :'D oisko vähän niinku siihen navan puhdistukseen? :O

Takaisin