Esikoista odottavien apupalsta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jasmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä olisi tarkoitus lähiaikana hankkia pinnasänky. Nyt mietin millainen olisi hyvä. Toki varmasti kaikki tykkäävät erilaisista, mutta onko jotain tiettyjä juttuja, jotka on ihan super? Säädettävä pohjankorkeus on varmasti ehdoton, mutta mites irroitettava/laskettava laita, onko tarpeellinen? Entä onko jotain käytännön merkitystä onko pinnasängyn päädyissä levy vai ihan ympäri pinnaa (olipa vaikeasti muotoiltu kysymys)?

Tällaisia sitä sitten pohtii ensimmäistä lasta odotellessa :oops:

Täällä olisi tarkoitus lähiaikana hankkia pinnasänky. Nyt mietin millainen olisi hyvä. Toki varmasti kaikki tykkäävät erilaisista, mutta onko jotain tiettyjä juttuja, jotka on ihan super? Säädettävä pohjankorkeus on varmasti ehdoton, mutta mites irroitettava/laskettava laita, onko tarpeellinen? Entä onko jotain käytännön merkitystä onko pinnasängyn päädyissä levy vai ihan ympäri pinnaa (olipa vaikeasti muotoiltu kysymys)?

Samoja oon miettiny, pohjan säätö tosiaan ehdoton kun alkaa nousta, mutta laidan poisto ehkä tarpeeton , tuossa ylempänä minun sänkyvslinta, mutta joudun luonnollisesti vaihtamaan pinnikseen kun kasvaa, mutta saatan saada pinniksen tuttavalta edullisesti :) ImageUploadedByVau Foorumi1441524978.352347.jpg

Ootteko jo laittaneet pinnsängyt kokoon? Kovasti polttelisi... :) Tuolla se vielä kellarissa odottaa (käytetty Brion), kun pitäisi raivata tilaakin. Tosin aikaahan tässä on mutta mutta..

Meillä pitäis esikoinen häätää pinnasängystä uuteen sänkyynsä :) Tosin uutta sänkyä ei vielä ole, ku mies meinasi nikkaroida sen itse, ja huomattiin että tulee halvemmaksi tehdä itse. Haluttais kyllä alkaa jo laittaa kaikkea valmiiksi, mutta vielä ois moooooonta asiaa mitä pitää ennen sitä tehdä ku makuuhuoneesta meinaa tila loppua niin pitää vähän huonekalujen paikkaa vaihtaa plus saada pienokaisen vaatteille oma paikkansa järjestettyä :) Esikoisen kanssa pinnasänky taidettiin kasata jouluna ku laskettu aika oli 15.1. Täytyy myöntää että poltteli jo koota se aiemmin :)

Mä tyhjensin eilen makkarin vaatekaapit ja mies kavereineen rahtasi ne toiseen huoneeseen. Hankittiin sukulaismieheltä edullisesti käyttämätön setti jossa pinnis, hoitotaso, lipasto sen alle ja samankokoinen kaappi. Polttelis hakea jo se setti ja pistää kasaan mutta kun on ollut tässä niin paljon kaikkea. Mutku ei malttais..

Ei niin mitään kokemusta pinniksistä itsellä vielä, mutta kovasti oon tutkinu :) mun unelmapinnis olis sellainen missä pohjan saa 3 korkeuteen, sivua laskettua helposti yhdellä kädellä mutta silti tukeva ja turvallinen, kasvaisi lapsen mukana ettei tarttis montaa ostaa ja tietenki nätti. Mut ei tommosta missä noi kaikki olis käytössä sekä pienessä että normikoossa oo olemassa :/ siks päädyin Stokkeen (tarjouksella), mut jos olis tilaa normipinnikselle makkarissa, oisin ostanu little footprintin Loftin. Siinä tuo laskettava sivu ja saa taaperokaiteen myöhemmin toiselle puolelle. Jos kyllästyn Stokkeen, myyn sit sen ja ostan ton :) niin ja vielä lisäys: renkaat pikkuvauvavaiheessa, niin helppo liikutella sänkyä kömpässä :) jos ei sille tarvetta, niin sit brion semmoset kiikuttelutassut :)

Meillä on tuo suvun vanha pinnis ja siin ei saanu ku kahteen tasoon sen pohjan, mutta kaivoin porakoneen esiin ja porasin kolmannen tason siihen :) kun jonkinlaisesta puustahan suurin osa pinniksistä on :)

Huomasin muuten tänään Hki-keskustan Stockalla pyörähtäessäni , että noita stokken pinniksiä oli -30% siellä, vink-vink ketkä sellaista halajaa! :) Tosin lähtöhinta on aika suolainen....

Tytsy meijän pinniksen saa neljään eri tasoon, laidan alas sitten kun tarvii ja on tosiaan kätevän kokonen ja tukevakin. :)
Mikään ei estä sinua vaikka tosiaan tuunaamasta sitä vanhaa pinnistä. Ainahan voi itse tasoja porata lisää niinkuin saini on tehnyt. :)
Ja itsehän saa pinniksistä tukevammat vaikka tukipuilla.

Ennen vanhaan on tehty kyllä paljon tukevampia pinniksiä ja mun mielestä paljon näppärämmän kokosiakin.

Tammikuisten puolelta täällä välillä kurkin ja piti nyt tuohon sänkyasiaan kommentoida. Esikoisen pinnasänky oli joku ikuisuuksia vanha Muuramen sänky umpipäädyillä ja pohjan sai kolmeen korkeuteen. Umpipäädyt oli siitä kivat ettei tarvinnut tuttia kaivaa patterin ja sängyn välistä, mutta reunapehmustetta ei saanut tiukasti paikoilleen päätyjen kohdalta kun sai solmittua vain sivulaitoihin. Pyörätkin joku oli dängyn alle laittanut, mutta eipä tullut siirreltyä vaikka silloinen asunto olikin yhdessä tasossa.

Nuoremmalle (11,5v myöhemmin) ostettiin Brio One -pinnasänky jossa pohjan saa muistaakseni kahteen eri korkeuteen ja pinnat kiertää koko sängyn. Ihan yhtä toimiva oli ja vaikka ei ihan niin tukeva ollutkaan kuin tuo tosi vanha sänky niin hyvin kesti päädyn korotukset kirjapinoilla jalkojen alla jne. Tuo sänky odottaa varastossa tätä tammikuista käyttäjää.

Niin ja meillä ei isommin ole kaivattu laskettavia/poistettavia laitoja. Meillä ei tule vanhempien levottoman nukkumisen vuoksi mieleenkään että vauva nukkuisi vieressä, edes omassa sivuvaunussa jos olisi mahdollista että siirtyy sieltä aikuisten sängyn puolelle. Ja laidoista huolimatta molemmat lapset ovat nukkuneet pinnasängyssä yli 2v ikään asti. Sieltä sit vaan nostettu kymmeniä kertoja syömään/syliin yön aikana. Meille kun syntyy vaan näitä mahavaivaisia lapsia ;)

Meillä on ikeasta sellanen pinnis mistä saa toisen laidan irti. On sit laitettu pohja samalle korkeudelle ku meidän sänky ja sit meidän sänkyyn kii sivuvaunuksi. Tosi kätevä :) Toi et onko päätyt levyä vai pinnaa on lähinnä ulkonäkökysymys..

Itse kaipasin laskettavaa laitaa siinä vaiheessa kun yritettiin saada tyttöä nukkumaan omassa sängyssä edes päiväunia, mutta itte oon sen verran persjalkainen, että pohjan ollessa alatasossa oisin joutunu viimeiset sentit tiputtamaan likan sänkyyn tai sit jäädä itte roikkumaan lantion varassa kaiteen päälle :D Mutta eipä likka sit tykänny silloin sängystään vaan vasta 1,5kk sitten alkoi innostua nukkumaan yksikseen omassa pinnasängyssä. Ja nyt tuo pinnasänky on kaikkine laitoineen sivuvaununa meidän sängyn vieressä. Pinnojen välistä helppo rauhoitella. Ja niin meinasin tulokkaankin kanssa tehdä, ainakin yrittää että sivuvaununa ois siin vieressä niin välttämättä niin isoja liikkuja tartte tehdä + onpahan lyhyt matka kuikata että onko tuhisijalla kaikki hyvin :) Kun sitä tulee kuitenkin tehtyä alkuun jonkin aikaa :)

Sivuvaununa mäkin olisin halunnu, mut siinä on vaan se vika et makkari on niin pieni. Et sit sinne ei pääse sisään :D Eli siks oli pakko ostaa pienempi... Mut nukkuuko lapset sit miten kauan siinä ihan vierellä yleensä? Vai onko se ihan kii vaan luonteesta ja vanhempien tarpeista? Äh, kai se ostettava isompi kämppä :D

Jopas on Stokket alennuksessa, kun koko kesän oli se "jatkopalat" kaupan päälle tarjous ja se jatkuu edelleen ainakin yhdessä kaupassa ja sit vielä toi Stokka :o Miksköhän noin? Ostaako kukaan sitä normihinnalla eli saanko ikinä myytynä ees vähän rahoja takas..?

Oliko stockalla muut Stokken tavarat alessa? Patjasuojukset yms?

Meillä pikkuset nukkunut sivuvaunussa niin pitkään kunnes alkaneet pyöriä ja liikkumaan :) ja edelleen meidän pikku Sonja nukkuu meidän kanssa ja ollaan joskus 2-v siirretty isojen huoneeseen:( masentaa sekin jo etukäteen!

Kai se on kiinni lähinnä vanhemmista. Meille se oli helpompaa kun likka nukkui vieressä, ja synnärillä viereen laittoivat niin siinä oppi sit nukkumaan likka vieressä :) Tosin sit likka tottui nukkumaan vieressä eikä oikein muualla suostunu sit nukkumaan kun itse ois halunnu vähän enemmän tilaa :D

Mutta eikös se Stokken sänky oo pitkäikäinen sänky niiden jatkopalojen kanssa varsinkin. Kyll siitä ny luulis osan takaisin saada, riippuu tietysti minkä kuntoinen on sit myynti hetkellä :)

Meillä on ikean ihan halpis sänky (Gulliver) ja ajattelin siitä sitten tehdä lastensohvan kun ei enää sänkyä kukaan tarvihe... On hienosti kestänyt jo 3 muksun käsittelyssä jos ei muutamaa hampaan jälkeä lasketa:)
On muuten tosi pitkä ikäinen sänky kun sen saa 3 korkeuteen ja laidan pois niin menee sit taapero sänkyä n3-vuotiaaksi.

Meillä nukkui vanhempi lapsi aikuisten makuuhuoneessa siihen asti kun pinnasänky oli käytössä eli n 2v asti. Nuorempi siirtyi omaan huoneeseen 1,5v kun selvästi heräili aikuisten liikehdintään. Pinnasängystä "muutti" lastensänkyyn reilu 2,5v ikäisenä.

Takaisin