Esikoista odottavien apupalsta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jasmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille vastauksista! Kyllä tuli paljon lisäinfoa. Hiukan vielä pohdintaa ja sitten vaan pinniksen ostoon :)

Mulla on kaikki valmiina jo. Ensinnäkään en malttais odottaa ja toiseks vielä pystyy taipuu ja kykenee. Sillon ne kannattaa tehdä. Mun ei tartte kun pestä vaatteet kaappeihin enää... :D

Meilläki alkaa olee jo kaikki hommattu. Enää tietysti korviketta, mut sen kerkee lähempänä laskettua aikaa. Munkin tarttee enää vaan pestä vaatteet yms kaappiin ja siinä samalla tarkistaa et kaikki ens hätään on. :)

Te, joilla oli kaikki jo valmiina, olitteko te opiskelijoita/työttöminä/hoitovapaalla tms? Näin työn ja muuton jne keskellä tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä saada kaikkea valmiiksi näin ajoissa, kun ei ole aikaa edes selvittään mitä tarttis ja haluis?! Ah, olispa lisätunteja vuorokaudessa.

Mulla kaikki alkaa olla jo valmiina, pientä hienosäätöä enää erinäisissä asioissa ja vauvan vaatteiden pesua ja järjestelyä :) Itse käyn töissä mutta mulla on se etu, että teen viikon täysipainoisesti töitä ja sitten on viikko vapaata. Toisaalta olen ollut ihan äärettömän innostunut kaikesta laittelusta ja hankinnoista että siinä on isommat väsymyksetkin karisseet :)

Ite oon työtön, mut täältä korvesta en kyllä pääse ostelee vauvvatarvikkeita ku mies käy töissä ja meillä vaan yks auto. 30 kilsaa lähimpiin kyliin eikä linja-autotkaan oikein kulje. Me tehdään miehen kans aina niin että kun hänellä sattuu vaikka olemaan viikonloppu töitä, niin sen jälkeen yleensä on viikolla vapaata. Miehen vapaa päivänä ajellaan sitten isompaan kaupunkiin ja sieltäostetaan sitten kerralla mitä tarvitaan. Listan kirjottelin etukäteen, että mitä vielä tarvitaan. Rahaa niihin sai kyl menemään, mut tuli kerralla ostettua eikä tarvii enää stressata. Toki jotain pientä vaan enää on, mutta niistä ei tarvii stressailla. Nyt voi sitten keskittyä pesemään ja järjestelemään tavaroita sillä välin kun odottaa pienen maailmaan tuloa :)
Haluttiin hommata kaikki jo näin "aikaisin" valmiiksi sen takia, että jos lähtö sairaalaan tuleekin aiemmin. Ompa sitten valmiina kaikki.

Jeiiij, mies käy tänään hakemassa vauvan vaatteille sopivaa pesuainetta, niin pääsen huomenna pesemään ja järjestelemään poitsun vaatteita :3

Ps. Mun äippäpakkaus päätöstä ei oo vieläkään tehty ja käsittelyssä ollu jo kolme viikkoo eikä kela vastaa mun viesteihin... -.- ei heru kelalle pisteitä tästä nyt.. Olis kiva päästä kattoo ja hypistelee jo sisältöö.

Pitäiskö sun soittaa Kelalle tuosta päätöksestä? Luulis että toi päätös ny helppo ku tartte ku liite liittää niillä hakemukseen ja hyväksyä, ku eihän siinä edes mitään laskelmia tartte tehdä.

No niimpä ja liitteen laitoin paperiversioina samalla kun täutin hakemukset virkailijan kanssa. Pitääpä soittaa ja kysellä. Otan siis heti luurin käteen. :)

Valitteleeks se jtn liitteiden puuttumista? Mulla se hakemus jämähti siihen, et odotetaan puuttuvia liitteitä, vaikka toisen hakemuksen yhteydessä onnistuneesti raskaustodistus meni perille. Laitoin sit uudestaan menemään ihan sitä kautta klikkaamalla, missä hakemusta pyydettiin toimittamaan. Siis jos sähköisesti toimittaa hakemukset, niin ihan teknisistä syistä voi jäädä jumittamaan hakemus.

Tjaa, kerkesitkin jo vastailla :) Mut muille sit tiedoks jos jää "jumiin" hakemus :)

Jospa se on jääny jumiin sinne tai unohtunu.. Kohta se selviää. Liitteiden puuttumista ei herjaa. Ollu nyt yli kolme viikkoa tilassa "käsittelyssä"..

Mitä mieltä ootte hoitopyödästä? onko hyödyllinen? kannattaako hommata?

Meillä on vaan vähän vaatteita hommattuna ja yhdistelmävaunut sekä turvakaukalo. Pinnasänky saadaan kaverilta. Kaikki muu puuttuu vielä :wideyed: kait sitä kerkee vielä.. Huoh! paljon kaikkea olisi vielä mietittävänä:oops:

Kaikki kuullemma kunnossa ja virkailija laitto kiirehtimispyynnön.. No ei ne turhaa kiirettä kyllä ole pitäneet päätöksen kanssa. Sano virkailijaki, että hups kun on reilusti ylittyny tuo käsittelyaika tuossa äippäpakkauksessa.

Vai että hups sanovat Kelalta :D Ittekin joskus tuon vastauksen kuullut :D

Omasta mielestä hoitopöytä on kätevä. Vähentänyt itsellä selän rasitusta kun selkä on herkkä väärille asennoille.

Hoitopöydästä meillä ei ole ollut eikä tule hyvin ollaan pärjätty kun hoitoalusta pyykin pesukoneen päällä :)

No ei meilläkään virallista hoitopöytää ole vaan just melkein tuollainen pyykinpesukoneen päällä oleva viritelmä :)

Takaisin