Esikoista odottavien apupalsta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jasmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on päästy aika halvalla ja helpolla ku raskaaksi tulin :D Mulla ku on pikkuveli 4-vuotias niin kaikki pinnasängyt ja turvavaistumet löytyy ehjänä varastosta :) Pikkuveljen vanhoja vauvaleluja ja kirjojaki löyty äitin varastosta :) Ainoastan rattaat ja hoitopöytä on puutelistalla :) Mulla on ihtiäni sen verran vanhempia kavereitaki että ne on mulle lipastollisen jo omien lastensa vanhoja vaatteita puskenu :D

Noorakulta: en valitettavasti osaa autta rintakipuihin. Ite osti kaarittomat rintsikat ja mietin täs et pitäskö laittaa jo kestoliivisuojat pehmustamaan. Jos olis yhtään kipeämmät niin ottaisin asian puheeks neuvolassa, koska rintatulehdus on myös mahdollista.

Metsäläinen: aikaisemminnon pakkauksessa on ollu toi s-m/5 kg-> vaippoja voi tehdä myös itse tai ostaa käytettyinä. Ite ostin tänään kirppikseltä kuoria 50 cent/kpl. Sisävaippoja en ostanu ku oli niin kulahtaneet. Mut etenkin taskuvaippojen teko-ohjeita löytyy netistä

Mimmoset rattaat kannattais hankkia? Olin iha valtavan ihastunut brio smile yhdistelmävaunuihin, mut sitten ku luin arvosteluja niin emaljungan joku sport malli ois täydellinen talvella jos paljon ulkoilee?!? :O mutta muuten kuulema nuo on aika raskaat ja ei niin kätevät :O nyt oon iha ulapalla..
Meillä on iso koira joten pakko liikkuakkin ulkona päivittäin säästä riippumatta..

Me ostettiin Brio happyt, miellytti kovasti silmää, kevyentuntuset työntää, hyvä jousitus kun testasin soratiellä, aika tilava alakori, helppo laittaa kasaan ja kokoon, helppo irrottaa renkaat jne... Mekin ulkoillaan tosi paljon ni noi vaikuttas olevan siihen juuri passelit :) Ison tilan vievät, joten eivät oo oikein sopivat pieneen autoon.

Itsekkin sitä mieltä, että tasasesti tehdä kaikki hankinnat ettei lopussa tule hirmu rytinällä.
Monet tosin sanoo, että tuo epäonnee ostaa taloon vauvatavaroita ennen syntymää. Jotai taikausko juttuja :D mut voihan niitä hankintoja pitää myös motivaationa vauvvalle tulla maailmaan. :)

Sitä paitsi ite sen verran vähävarainen, ettei tulis kuuloonkaan hommata rytinällä.

Laitoin pankille pyynnön että asuntolainan kuukausierämäärää puotettas lokakuusta lukien. Kiva että tuntuu onnistuvan... Tuolla pienemmästä lyhennysmäärästä jäävällä erotuksella pitäs sit katella sänkyy ja lipastoo pienelle. Sitä ennen ei rahkeet taida oikeen riittää

Minä taas taistelen kelan kanssa työttömyyspäivärahasta.. Voi jösses ku jaksaavat mokailla. Tää päivä menee selviteltäessä tätä niiden tekemään sotkua..

Supoista vielä... Niitä voi käyttää kuumeen lisäks myös ihan särkylääkkeenä. Ite käytin, ku kurkku oli kipee (itki yskän tullessa eikä ruoka maistunu). Joten kyllä niitä kannattaa sinne kaappiin varata. Varsinkin kun meidän joulutontuilla koko flunssakausi edessä...

Kuulun mutta en oo ollu siinä vielä määräaikaa. 8kk on se minimi ja lisäks pitäis tulla työtunteja riittävästi. No nehän ei enää täyty tässä. Ei oo vaihtoehtoo ku kelalta hakee työmarkkinatukee. :(

Niimpä :/ mut minkäs teet. Mennään niillä mitä on ja mitä saadaan. Onneks miehellä se vakityö niin talous pysyy vakaana kuitenki :)

Hei onko teidän eläimien (lähinnä koirien) köytös muuttunut? Meijän hauva on entistä enemmän läheisyyden kipee ja tunkee koko ajan viereen kun esim. istutaan sohvalla. Tulee tökkimään kuonolla ja seuraa. Mietin et se on kipee, mut aattelin että käytös voi johtuakin vauvasta :o
Vai voiko sen käytös johtua siitä..

Vilijonkk4 18+3

Voi kyllä hyvinkin johtua vauvasta :) Meillä myös koira enemmän mun perään ja tykkää köllötellä masun päällä. Tää sama koira on myös ilmoittanut mun siskolle hänen kaikista kolmesta raskaudestaan ennen kun on testiä tehnyt :D Eläimet on todella viisaita ja vaistoaa asioita ihan erilailla kun ihmiset.

Rv 19+4

Vaikuttaa vaan niin raukalta, kun melkeen koko ajan vieressä vahtaa ja niinku olis jotain vailla. Syö ja liikkuu ja nukkuu ym. normaalisti.

Meidän koira näyttää kaikille muille, et mä oon paksuna. Toi koira oli liian epävarma sekä takertuvainen ennen raskautta ja nyt se kaikki tuntuu korostuvan. Koiralla useampi koti, ennen ku mulle tuli ja se näkyy. Tottellut pääsääntöisesti aina, mutta on tosi epävarma. Nyt se kävelee polleena omalla reviirillä ja on valmis käymään kaikkien kimppuu jotka vois olla mulle uhkia. Myös vieraat pentukoirat on uhkia.
Ennen raskaaksi tuloa vain muutaman koiran ohitus oli haastavaa, nyt on melkein kaikkien. En saa kontaktia enään koiraan, vaikka aikaisemmin ei ollut mitään ongelmaa. Edes koiran rakastamat vinkulelut eivät ulkona auta. Tilanne on perseestä ja suoraan sanoen en tykkää lenkittää tota enään. Myöskään töihin en ole sitä voinut enään ottaa. Koira myös kyttää enemmän ovea.
Lapsi ja hänen tätinsä heittelivät palloa yks päivä mun lähellä. Pallo osu muhun kaks kertaa, jonka jälkeen koira siirtyi mun ja pallon väliin istumaan. Katse tietysti pallossa.
Miehelle ei oo tehnyt mitään ja tutut ihmiset sekä eläimet on koirasta ok. Toivon että rauhoittuu lapsen syntymän jälkeen, tuo koira ei kuitenkaa kestä henkisesti enään yhtään uutta perhettä. Itellä vaan meinaa henkisesti voimat loppua ton koiran suhteen, ku ärsyttää huonosti käyttäytyvät koirat, stressiä muutenkin ja ah niin ihana jatkuva pahaolo sekä väsymys. Pitkiä lenkkejä toi kaipaa vaikka onkin vajaa 10 kg hurtta.

Kun olen raskaana niin meidän koirasta tulee älyttömän suojelevainen ja äärettömän varovainen mun seurassa:)
Kyllä ne eläimet tajuaa yllättävän paljon näistä asioista... Iltaisin tää tulee mun viereen istumaan ja pistää pään mahalle ja kuuntelee kun vauvan sydän sykkii! Hellyttävää <3

Onko teillä narttuja vai uroksia nuo teidän suojelevat koirat?
Meillä uros, eikä ole osoittanut suuria muutoksia suojelussa, mutta hakee hellyyttä ihan toisella tavalla.

Takaisin