Esikoista odottavien apupalsta

Joo ei tee mieli ees ajatella tunkevansa sinne kuukuppia tai varasinkaan tamppoonia heti synnytyksen jälkeen...

Kyllä ne lisäs Alwaysiin jotain hajustetta, siitä oli iso tv-mainoskampanjakin tyyliin "nyt kehtaat mennä vaikka täyteen hissiin bilettään, kun et haise". Siitä tuli iso kohu, että ei kai naiset kuukautisten aikana mitenkään haise! Ja sit moni sai allergiaoireita niistä uusista hajuista / hajunpoistajista ja valitettiinko siitä jopa jonnekin viranomaisille.
 
Mulla tais olla esikoisesta joko allwaysin tai libressen paksuimmat mahdolliset. Riitti ihan hyvin ku se side piti alkuun kuitenki joka vessakäynnillä vaihtaa. Vessapaperivinkkinä muuten semmonen, että mä totesin ainaki parhaaksi ne kaupan halvimmat ja "kovimmat" paprut ku ne ei nukkaa tai tartu tikkeihin :D En tiiä allekirjottaako tätä kokemusta sitte kukaan muu... Mies oli ainaki vähä ihmeissään ku synnäriltä kotiin tullessa passitin sen ostaan halvinta ja karkeinta paperia, mitä löytää :P
 
Itte käytin tikkien kaa käsisuihkua ja kätyä ja sit oli aina pyyhe kuivaamista varten.
 
Mä tilasin muutamasta nettikaupasta kestositeitä (yömallia). Nämä Royalkestoilta tilatut vaikuttaa mukavilta ja kaikin puolin vakuuttavilta.

93486a5f904e5928685b6bc700f02272


Noissa kestositeissä on aiemman kokemuksen mukaan hyviä puolia ainakin se, ettei hiosta eikä rapise. :)
 
Minä aattelin että jos ei käytä sitä äippäpakkauksen kestovaippaa, niin eikös niitä imuosia voi käyttää myös siteinä. Imukykysiähän ne on ja pestäviä :D Vai onko ihan hullu ajatus? :D
 
No ei ainakaan semmoisena käyne.. On kuitenkin jotain mikrokuidun tapaista niin pistää ihon tosi koville. Mut jos siihen jonkun päälikankaan ompelis ni ehkä sitten..
 
Joo sellaisenaan ne imee ihosta kaiken kosteuden, mutta päälle jos laittaa jonkun kankaan niin sen jälkeen ne kyllä toimii varmasti.
 
Hmmm.. Pitääkin miettiä jos siihen jonkun kankaan laittais. En kuitenkaan kestovaippaile, niin turhaan tuolla kaapissa pyörii, niin kiva jos sais käyttöön. Onko ideoita millasta kangasta siihen pitäis olla?
 
Miten noi kestositeet pysyy paikoillaan? Etenki pikkuhousunsuojia olen ajatellut jatkoon, kun muuten on kuukuppi.
 
Saa ne varmasti myytyä, mut jos niistä ite jotenki voi hyötyä niin en halua myyä. :)
 
Mä aattelin et niistä saa hyviä siivousliinoja ;D

Kestojen kiinnityksestä, ainakin kun ostin testiin kesto phsia niin ne kietastaan pikkarin ympäri ja nepparilla alapuolelta kiinni. En oo vielä käytännössä kokeillu miten pysyy oikealla paikallaan kylläkään
 
Mä oon kans kuullu/lukenu, että kestositeet olis jälkivuotoon mahdollisesti miellyttävämmät, mutta olin torjunu ajatuksen ku jotenkin ajattelin, että niiden käyttö olis liian ällöä... Nyt vaan rupes kuitenkin tekemään mieli noiden kokeilua... Pitäiskö sittenkin tilata parit jättikokoset, jos niiden käyttö sujuiski mukavasti...? Oliko noi sun siteet, Kirppuliina, mitä matskua?
 
Huhtikuisista huutelen, jos ette käytä niitä äp-kestoja, antakaa ne neuvolaan. Siellä on niitä, joille voi kelvata.

Ja muutenkin, jos joku vaippakoko (kertakäyttö) jää pieneksi ja kotona muutama, eikä löydy ketään kenelle voisi niitä antaa (jos ei säilytä mahd seuraavia varten) neuvolaan vaan. Monessa paikassa ei neuvoloissa ole varavaippoja ja aina tulee tilanteita joissa äidillä ei ole vauvalle puhdas vaippa, kun käyvät neuvolassa.
 
Täältä semmone vinkki et noita kestojen imuja voi käyttää hyvin imettäessä suojana! Mulla valu rinnat esikoisen kohdalla nii holtittomasti, et siihen vauvan posken alleki joutu aina laittaan jotain ettei ollu joka paikka maidossa. Kääräisin sitte semmosen imun roikkumaan liivien reunasta tai makuulla imettäessä pistin vauvan pään alle, toimi ihan loistavasti :D Siihen hirmu tulvaan ku ei esim. liivinsuojat auttaneet mitää... Tohon tarkoitukseen aattelin nytkin nuo imut ottaa :P
 
Joo, noissa on siivekkeet ja nepparit, ja ainakin pienemmät siteet ja ph-suojat, joita mulla on muutamia ennestään, on pysyneet hyvin paikoillaan.

Nuo äkkiseltään parhaimman tuntuiset on trikoota "sisäpinnalta" ja toisella puolella näyttää olevan jonkinlainen pul-kangas. Pehmoisen tuntuisia, ei liian paksuja, sisäpuolelle on ommeltu urat, eikä oo mitään merkkejä ym. mitkä vois hiertää. Mulla on muutamia myös missä sisäpinta on froteeta tai flanellia. Flanelli on ihan ok, mut froteesta en niin kovasti tykkää, tuntuu vähän kovalle ihoa vasten.
 
Takaisin
Top