Esikoista odottavien apupalsta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jasmin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiköhän kuukuppi oo kuitenkin ihan eri asia kun vauvan tuttipullot. Kuukuppi tulee kuitenkin.. "Anteeks ruma sana" pilluun ja siis näin kuitenkin kosketuksissa alapäähän.
Kattila jossa keität perunoita tai makaroneja on kuitenkin syötävää ja vauvva kuitenkin syö tuttipullosta. Jos näin maalaisjärjellä ajattelee.
Alapäässä lilluneita esineitä en kyl keittäis ruuan kans samassa kattilassa (vaikka pöpöt kuoleekin). Tuttipullo ei ole kuitenkaan kosketuksissa pyllyyn tms :D

Hahaha ja nyt tuli se näky verkkokalvoille jos joku talitintti yrittäski syöttää pyllystä tuttipullolla. :D Sori, oon vähän väsy :D kauhee tää ajatuksen juoksu raskaana :D

No hyvänen aika äidit :D Ei sitä kuukuppia likasena sinne kattilaan laiteta... se pestään ensin ihan saippualla, joten ihan on puhdas kun kattilaan saakka menee... Pöpöt kuolee ihan varmasti... terveisin mikrobeihin perehtynyt siivoojatäti! :D

Voi ei kiitos mielikuvasta Wildis mulle tuli myös nyt verkkokalvoille kuva tuttipullosta pyllyssä.... :D Huhhu raskaus plus tää kellonaika, syytän niitä!

Ja itseasiassa kuukupin kanssa suositellaan omaa kattilaa ennemminki siks, ettei ruuan pöpöt mee pimpsaan kuin toisinpäin ;)

Aijjaah. No siis joo vaikka pöpöt keittäessä kuoleeki, niin silti en laittas kuukuppia ruokakattilaan. :) no samapa tuo kun ei sitä kuukuppia tartte nyt kuitenkaan :D Joo raskautta syytän minäki näistä mielikuvista :D

Tuosta keittämisestä tuli tässä mieleen, et älkää yrittäkö keittää Panadol-ruiskua :P Minä yritin esikoisen vauva-aikaan ja iha mutkillehan se meni... Apteekin tätiä vähä nauratti ku kysyin et saisko uuden semmosen ku koetin edellistä steriloida :D

Meilläki toi panadol ruisku mutta oon kyll mieluummin käyttäny sitä samaa ruiskua mikä käy buranan nestemäiseen. Korkki ja ruisku samassa paketissa. Apteekissa väittivät ettei se sovi panadolin nestemäiseen purkkiin mutta ihme kyllä itte saanu sen siihen kii eikä falskaa :) vinkkinä siis. Itte koin helpompana saada lääke ruiskuun ku saa kääntää pullon ylös alaisin eikä tartte upottaa ruiskua pulloon.

On muuten kiven alla ollu noi normaalit lakit nauhoilla... Minäkin etsinyt... Mulla neuvola 2 viikon välein kanssa alkaen 30 viikolta...

Tutit ja pullot keitän ku ostan. Sen jälkee noin kerran/kaksi kuussa, tai tuttipullot jos tulee käytettyä. 4kk eteenpäin pesen tiskikoneessa.
Tuteille pitäs tehä päivittäin vetotesti (ohje paketissa), siellä on myös ohje millon pitää vaihtaa, oisko 1-2kk välein.
Ruskovillan hattua minäki suosittelen, sitä saa helposti pienennettyä sitomalla sellasen pikkumyyn-nutturan sinne ylös vaikka langanpätkällä..

b9396c93d76cf947411c15603aeb81ca
Taiku mulla onki tää. Toi silkkivilla voi olla talvivauvalle kivempi. Mulla on edelliseltä (kesällä syntyny) jääny tällanen..

Mä kun en oo koskaan siteitä käyttänyt, niin voisko joku valaista ihan vaikka kertomalla merkin jne., että mitä nyt kannattaa ostaa synnytyksen jälkeiseen vuotoon. Kotiin asti aattelin pärjätä äitiyspakkauksen siteillä, mut meneekö ihan metsään? Kaupas oli sataa sorttia ja kun nyt on käyttänyt pari vuotta kuukuppia ja sitä ennen pelkkiä tamppooneita, niin en osannut ostaa mitään...

Takaisin