Esikoista odottavat

Hei kaikki! Siirryn tänne tuolta kesäkuisista kun tänään ultrassa aikaistettiin la 31.5. Esikoista myös odottelen, miehellä ennestään 6-vuotias tyttö mutta itsellä ei omia. Ultrassa saatiin nähdä oma pieni tänään ja rakastuttiin hetkessä, kaikki oli hyvin, mutta edelleen tosi epätodellista tämä että siellä oli viisi senttinen pieni ihminen joka heilutteli :)

Itsellä päättyi juuri yli 4 viikon sairasloma, pahoinvointi oli niin pahaa ja voimakasta aamusta yöhön, tipassa käytiin yms. Mutta kun 11+ alkoi niin oksentelu loppui kuin seinään. Nyt alkaa elämä voittamaan. Huomenna alkaa 12+ :)

Hip hei! Kiva kuulla että pahoinvointi on väistynyt! Itsellä oli sama homma, loppui myös kuin seinään viikolla 11! Oli melko epäyoivoinen fiilis ennen kuin loppui, mutta nyt jo päässyt riemuitsemaan kaikesta kivasta mikä liittyy raskauteen :happy:
 
On se kyllä mukavaa kun kaikki pahoinvointi ja öllötykset on väistynyt ja välillä olo on jopa vallan ihan normaali = olo ennen raskautta. Mutta kyllä se kroppaa vaan jaksaa muistuttaa jos yritän elää "liian normaalisti"... Tänään töissä kokeilin yletynkö hyppäämällä yhteen korkeaan tankoon. Parin hypyn jälkeen sain ponnistettua niin kovaa että sormet hipaisivat tankoa, mutta samalla vatsassa tuntui todella inhottava vihlaisu. Siihen loppui se pomppiminen. Olen tottunut siihen että voin liikkua ja tehdä asioita aika impulsiivisesti niin tämä vaatii totuttelua, että pitääkin ottaa varovasti, eikä voi tehdä äkkinäisiä repäiseviä liikkeitä. Välillä tule vähän sellainen "mummo olo" kun köpöttelen menemään ja ähellän varovasti sängystä ylös.laughing7
 
Mulla kans muuten normaali olo, mutta nää vatsan ja rintojen turvotukset on niin karmeita että istuminen tekee pahaa, ihan kun olis muka jo isokin maha
 
Nyt on mullakin ällötykset suurimmalti osin hävinneet. Vieläkään ei tee mieli mitään, muttei myöskään okseta. Ihan illalla saattaa tulla pieni vellova olo, mutta se on pientä verrattuna aikaisempaan. Nyt tuntuu, että mielikin on taas virkeä ja työkaveritkin sanovat , että alan muistuttaa itseäni. :) Ehkä tästä alkaa se paljon puhuttu hehkun aika :D
 
Täällä ällötys palannut arkeen monen viikon tauon jälkeen. Toivottavasti on ohimenevää... :depressed: maha ei enää ole vain turvonnut vaan kunnon pallo mitä ei saa enää piiloon :hilarious:
 
Voi ei Toukoesikoinen2019, toivottavasti ällötys on ohimenevää!

Itse olen onneksi säästynyt ällötykseltä kokonaan. Hassua, että äitini jo alunperin myös arveli, että raskausoireet ovat periytyviä, ja säästyn ällötykseltä, koska hänelläkään ei sitä ollut. Toisaalta, paino on kyllä noussut sitten rapsakasti, kun ei ällötä syöminen :oops:

Täällä siis vielä yksi esikoisen odottaja mukaan joukkoon :)
 
Joko te muut esikoisen odottajat olette tunteneet liikkeitä tai potkuja? Itsellä meneillään viikko 18 ja kovasti jo odottelen, että milloin alkaa liikkeet tuntumaan. Tai ehkä niitä ei vaan vielä oikein osaa tunnistaa. :)

Laihduin ensimmäisen kolmanneksen aikana 9 kiloa, joten omat, tavalliset vaatteet mahtuvat vielä hyvin päälle. Innolla odottelen myös sitä, milloin vauvamaha tulee esiin.
 
En oo vielä tuntenu ja nyt 17+1 :) Mahaakaan ei juurikaan ole, tai siis on, mutta se on tossa ylempänä (alamaha kuitenkin) niin oon päätelly sen vaan olevan ruokamaha vielä:grin
 
Mulla on nyt 17+1 ja viikon olen tuntenut liikkeitä ja potkuja joka päivä. Kätilön mukaan tuntuu niin hyvin, koska mulla on istukka takaseinämässä. On kuitenkin ihan normaalia, ettei liikkeitä tunnu ennen rv 21. Mulla on nyt viikon parin aikana tullut ihan alavatsalle pieni kova kumpu. Tavallisia vaatteita käytän edelleen, mutta eilen tilasin alesta elämäni ekat äitiyshousut. :)
 
Mulla on 15+2 ja istukka etuseinässä niin ei varmaan hetkeen vielä tunnukaan. Maha on kyllä kasvanu ja välillä vähän taputtelen sitä jos sillä saisin pikkuista potkimaan takaisin mut ei oo vielä tepsinyt. :-D
 
Minullakaan ei tunnu vielä, mutta olenkin vasta viikolla 14. Odotan kyllä innolla, että alkaisi tuntua :)
 
:Mä luulin tunteneeni jo monta viikkoa sitten liikkeitä (nyt siis vko 18), mut nyt en oo pariin viikkoon enää tuntenu :sad001
 
16+2 enkä ole vielä tuntenut mitään minkä voisin 100% varmuudella sanoa vauvan liikkeiksi. Minulla on istukka edessä niin voi mennä vielä useampi viikko ennenkuin pikkuinen on niin vahva että potkut selvästi tuntuvat.
Kovasti kyllä odotan milloin tuntuu. Kunnon mahaakaan ei vielä ole, tosin en mitään isoa mahaa toivokkaan. Haittaisi aika lailla työntekoa.
 
Luulen, että olen tuntenut pieniä muljuja silloin tällöin (14+6) mutta voi olla että ovat kaikkea muuta kuin liikettä. Ei mitään tietoa missä istukka on, mutta maha tuntuu jo valtavalta.
 
Heips! Täällä yks hysteerinen ilmottautuu
Esikoista odottelen, tänään 18+0 ja tässä juurikin ihmettelen kuinka mun pää ei oo vielä poksahtanu
Vaikka ketään ei kiinnostais, kerron silti vähän taustaa: 31v, paksukainen jolla n. 10v sitten todettu PCOS ja kuukausi sitten raDi. Tässä on yhtä sun toista ongelmaa, jotka paisutan päässäni normaalia isoimmiks ja koko ajan hermo vähän herkillä Gyne 10v sitten ilmoitti etten koskaan tule lapsia saamaan, ja elokuun lopussa erinäisistä kivuista johtuen sainkin liian aikaisin tietää olevani tässä tilassa. Vieläkin hämmentävän sekaiset fiilikset

Onko teillä muilla sujunu rauhallisemmin tähän asti? Itsellä oli viikkoja takaperin etovaa oloa ja "kasvukipuja" mutta muuten saanu olla rauhassa oireitten kanssa. Ainut mitä kovasti kaipailisin, olis boobsien kasvu Mulla ne vaan on pienentyny tässä viikkojen edetessä

Pahoitteluni ylipitkästä kirjotuksesta, pakko kun ei ole muitakaan kelle vuodattaa
 
Tervetuloa joukkoon mukaan Mursula! :)
Mä oon päässy koko raskauden tosi vähillä oireilla, ei juuri mitään, tai sit ne on menny tosi nopeesti ohi..
 
Milloin teille kerrottiin, että missä istukka sijaitsee? Mulla ei ollut ekassa (ja tähän mennessä ainoassa) ultrassa kyllä mitään puhetta siitä.. Enkä kyllä osannut sitä itse kysyäkään.
 
Milloin teille kerrottiin, että missä istukka sijaitsee? Mulla ei ollut ekassa (ja tähän mennessä ainoassa) ultrassa kyllä mitään puhetta siitä.. Enkä kyllä osannut sitä itse kysyäkään.

Odotan kolmatta, mutta np-ultrassa lääkäri mainitsi, että istukka on aika alhaalla etuseinässä lähellä kohdunsuuta, niin nyt varhaisrakenneultrassa tarkistettiin ettei ole kohdunsuun päällä. Vieressä oli, mutta ei kohdalla, osittain etuseinässä, osittain mutkalla takaseinässä nyt. Selittää miksi liikkeet aluksi tuntuivat harvakseltaan.
Ehkä kätilö/lääkäri ei näe aina tarpeelliseksi mainita sen sijaintia jos ei ole mitään erikoista :)
 
Juu sillä istukan sijainnilla ei sinäänsä ole väliä kunhan ei ole kohdunsuun päällä. Jos istukasta ei aiheudu mitään harmia esim synnytyksen kannalta niin ei kaikki mainitse missä se on :)
 
Täälläkin ensiodottaja, 5+2 menossa. Juuri tässä mietiskelen, josko minäkin menisin ensi viikolla varhaisultraan. Mitään oireita ei oikein ole vielä ollut, vähän huolestuttaa jopa. Ehkäpä yritän vain nauttia murehtimatta :love7
 
Takaisin
Top