Esikoista odottavat

Tsemppiä Hemuli!! Jos mies on säikähtänyt pahasti ja aikaa menee ni tulee toisiin ajatuksiin. Ei elämästä tiedä. Mutta hirveesti voimia raskaus aikaan!! Nyt on autokoulu käyty,ajamaan en ole pystynyt koska ollut niin paha olo. Huomena alkaisi viikko13 (eli 12+0). Sydänlääkäriä käyty moikkaamaan ja ultraamassa sydän. Siellä virtaukset normaalit eikä ole pieni matkustaja vielä ainakaan aiheuttanut mitään muutosta viimevuotisen testeihin nähden. :Heartred Kerto lääkäri kyllä että sydänvika lisää keskenmenon riskiä. En osannut ajatella tota kyllä. Testejä tulossa siis lisää mutta oon aika tottunut tutkimiseen yleisesti ottaen onneksi. Ensi viikolla pitäisi soitella neuvolaan ja tarkastaa yksi aika kun muutossa pyyhkiytynyt muistitaulusta lääkäri aikoja ja muuttokamoissa vielä on jossain hajuakaan missä paperit. :oops:
 
Tsemppiä Hemuli!! Jos mies on säikähtänyt pahasti ja aikaa menee ni tulee toisiin ajatuksiin. Ei elämästä tiedä. Mutta hirveesti voimia raskaus aikaan!! Nyt on autokoulu käyty,ajamaan en ole pystynyt koska ollut niin paha olo. Huomena alkaisi viikko13 (eli 12+0). Sydänlääkäriä käyty moikkaamaan ja ultraamassa sydän. Siellä virtaukset normaalit eikä ole pieni matkustaja vielä ainakaan aiheuttanut mitään muutosta viimevuotisen testeihin nähden. :Heartred Kerto lääkäri kyllä että sydänvika lisää keskenmenon riskiä. En osannut ajatella tota kyllä. Testejä tulossa siis lisää mutta oon aika tottunut tutkimiseen yleisesti ottaen onneksi. Ensi viikolla pitäisi soitella neuvolaan ja tarkastaa yksi aika kun muutossa pyyhkiytynyt muistitaulusta lääkäri aikoja ja muuttokamoissa vielä on jossain hajuakaan missä paperit. :oops:

Kiitos tsempeistä! :happy: Joo ei kuulemma oo kyse mistään paniikista tai vastaavasta. Tänään eka valmennuspäivä eikä oo kuulunu mitään. Meen sitte oman isäni kans :) Voi itellä ei kans oo ajokorttia... :banghead: Onnea kortista! Jännä että mun sydänviasta ei otettu neuvolas nokkiinkaan ku mainittin :eek: Toivotaan että kaikki menee hyvin!! Ilmottele välillä mitä kuuluu ja kuinka menee! :)
 
Hemuli, mä kans välillä luullut joutuvani tohon tilanteeseen, kun isäntä ottanut miestä väkevämpää ja puhunut siihen malliin että ei kannattais ehkä sittenkään. Viimeks kyllä jo sanoin että myöhästä se nyt on funtsia keskeytystä, hoitaisin sitten vauvan yksin jos hänelle ei sovikaan. Ja meillä mies myös oli se joka halusi vauvan nyt eikä myöhemmin :D onneks selvänä on kuitenki täysillä täs mukana, ärsyttää vaan noi hölmöt heitot, mitä pyytelee sitten anteeks myöhemmin.
 
Täällä vielä yksi esikoisen odottaja.

Ikää on aika paljon, 37 v, mutta eipä sitä niin vanhalta tunnu enkä myöskään näytä niin vanhalta.
Helmikuussa sattui keskenmeno, joten alkuraskaus meni siinä keskenmenon pelossa. Eikä se kyllä vieläkään ole täysin laantunut, vaikka nyt on jo rv 16+5. Ens viikolla neuvolaan ja toivottavasti nyt saadaan sydänäänet kuulumaan. Olisi kai aika kummallista, jos ei kuuluisi?

En ole jotenkin missään vaiheessa (vielä) epäillyt ettemmekö pärjäisi vauvan kanssa. Nykyisestä asunnosta pitäisi muuttaa sellaiseen missä on hissi ja joka on tietysti tarpeeksi iso. Ja mies taas haluaa, että seuraava kämppä on omistusasunto, mikä kieltämättä olisi fiksua, ettei sitten taas tarvitse heti kohta muuttaa. Hesassa siis asutaan, tulot on ihan ok, mutta asuntojen hinnat täällä... Ennen muuttoa olisi hyvä tietysti heittää turhaa tavaraa menemään ja mies puhuikin niistä vuokrattavista varastoistakin (joita mä taas olen miettinyt jo monta vuotta sitten). Sitten voisi miettiä uudestaan minkäkokoinen uuden kodin pitää olla. No, vielä on onneksi aikaa...
 
Maaria kyllä syke varmasti noilla viikoilla löytyy! Jos ei niin sitten lähtevät selvittelemään syytä.

Minullakaan ei ekassa neuvolassa kuulunut sykkeet mutta juuri tällä viikolla oli toka neuvola ja hienosti kuuluivat. Kyllä se luo konkretiaa tähän odotukseen :)

Onnea asunnon etsintään! Varmasti aikamoinen projekti ja nuo hinnat on kyllä.. huh huh! :D Toivottavasti löydätte juuri teidän tarpeisiin sopivan asumisratkaisun.
 
Tervetuloa Maaria mukaan joukkoon, meillä näköjään esikoisilla sama LA. :happy: Ja kuten Kotikisu sanoikin niin kyllä varmasti kuuluu sydänäänet, joskus vaan joutuu hetken etsimään että ei pidä säikähtää.
 
Maaria, minulla oli neuvolalääkäri noilla viikoilla, ja siellä kuunneltiin sykeääniä. Ensin ei meinannut kuulua, koska lääkäri yritti kuunnella väärästä kohtaa (liian alhaalta). Sanoi, että jos ei meinaa sykettä löytyä, niin sitten oltaisiin katsottu ultralla. Jonkun ajan etsinnän jälkeen syke kuitenkin löytyi :)
 
Aika samanlaisia fiiliksiä minullakin ollut esikoista odottaessa. Alkuun päivät oli aika vuoristorataa ja ensimmäiset viikot meni päiviä laskiessa. Aikaisempia raskauksia mulla ei ole, joten kaikki ihan uutta ja ihmeellistä, pelottavaakin. Nyt kun toinen kolmannes on alkanut, alkaa jo ehkä hieman luottamaan siihen, että asiat voi mennä ihan hyvin. Dopplerin tosin hommasin, niin saa hieman mielenrauhaa :)
 
Esikoista odottavana ilmottaudun minäkin. Meillä vuosi yritettiin miehen kanssa ja lääkkeiden avustuksella nappas vihdoin (lääkkeiden) ekasta kierrosta.
Ihana lukea muiden fiiliksiä, niin paljon samaistumispintaa! Itellä ajatuksia on värittäny lähinnä tää päättymättömältä tuntuva pahoinvointi ja väsymys. Sen takia tullu vietettyy paljon aikaa vaaka-asennossa eikä esim ystävien kanssa.
Pitkän yrittämisen ansiosta tuntuu kyl et ollaan miehen kanssa juteltu tosi monista asioista ja moneen varauduttu. :)
 
Kiitos kaikille kommenteista!

Eilen oli neuvola ja voimakkaat sykkeet kuului melkein heti :) 140-150 ja sanoi vaan, että jotkut uskoo tuollaisten lukemien tarkoittavan tyttöä :dummy1: (ihmettelen tota hymiön selitystä, dummy?) Jälkikäteen tajusin, että pissan pH:kin oli emäksisen puolella, ja eikös sekin tarkoita tyttöä. No, selviää sitten myöhemmin menikö arvelut oikein.
 
Maaria80, mulla myös eilen neuvola. Sykkeet 150 + ja virtsan ph pomppas emäksiseen :grin täällä pitäis vielä 4 vkoa odotella ultraa ja mahdollista sukupuolen havaitsemista, jänskää.. :joyful:
 
Täällä oli keskustelua siitä kuinka nopeasti tärppäsi, niin meillä se keskenmenoon johtanut tärppäsi 5. kierrosta. Tosin yksi kierto meni harakoille, kun oltiin oviksen aikaan hautajaisreissulla, niin ei sitten touhuilut kiinnostaneet. Tässä uudessa yrityksessä tärppäsi 3. kierrosta. Keskenmenon vuoksi menkat meni aivan onnettomiksi, eli kohdun limakalvolla meni aikaa kasvaa. Kaksi kuukautta söin Gelee Royalea, ja lisäksi paljon kalaa ja verilettuja. Ei oikein aiemmin olisi voinut tärpätä, en tiedä millaiset monsuunit olisin saanut kärsittäväksi, jos en olisi tullut raskaaksi. Hyvä näin :wink
 
Viime neuvolassa sykkeet oli +/-150, esikoisesta aikanaan 150-160 paikkeilla ja poika tuli. Tuo pH-juttu on multa mennyt ohi, mitataanko sitäkin neuvolassa?
 
Täällä pitää neuvolaan mennessä käydä itse testaamassa liuskatestillä virtsasta glukoosi, proteiinit ja siinä näkyy myös pH, mutta sitä terkkari ei kysy, koska ei ole kuulemma niin tärkeä.

Vielä tuosta sukupuolesta. Oon jotenkin pitkään toivonut, että saisin pojan. Typerää, kun kuitenkin on tärkeintä, että lapsi on terve. Ehkä tässä voisi hiljalleen ruveta asennoitumaan, että se on tyttö. Jotenkin mulla on ollut lievä tyttöolo. Vaikka sanotaankin (kai) että tytöstä tulee enemmän pahoinvointia ja mulla ei sitä juuri ollut, niin silti on tuntunut siltä, että se on tyttö. No, ihan vielä en lähde ostelemaan vaaleanpunaisia pikkuvaatteita. Rakenneultrassa selviää sitten varmemmin sukupuoli. Np-ultrassakin pikkuinen pyöri eikä tuntunut asettuvan niin päin, että saatais mitattua, että kai rakenneultrassakin on mahdollista, että sikiö ei vaan asetu oikein päin.
 
Okei, täällä on eri käytännöt, ei itse testailla mitään. :)

Toivon kanssa että rakenneultrassa selviää sukupuoli, vielä kolme viikkoa odotettavaa.:rolleyes:
 
Hei!
Minäkin lähdin tätä netin vertaistukea etsimään. Mennään jo viikoilla 18+2 eli ensimmäisiä heinäkuisia todellakin! Jouduttiin käymään tätä yritystä jonkin aikaa. Pcos:n takia ovulaatiota oli tehtävä lääkkeellisesti ja kyllähän siihen taisi muistini mukaan 4 kiertoa (ja minun kiertojen pituudella noin 8 kk) mennä ennen kuin plussa tärähti r-testiin. Keskenmenoriski hoidoissa vähän kasvaa normaalista ja sitä sitten alkuraskaus tuli jännitettyä että meneekö kaikki hyvin. Nyt kuitenkin vähän jo jännitykset helpottaa.

Aika kysymysmerkkinä olen kyllä aina siitä, mitä mahan vihlaisut yms tarkoittaa. Tai siis vkolta 16 alkaen on ollut itaisin välillä aika pinkeä masu ja siis oletettavasti kyseessä on ollut jotain harjoitussupistuksia. En tajunnut itse että olis pitänyt ottaa ehkä vähän rauhallisemmin täten. Lisäksi istumasta noustessa tuntuu usein sellasia vihlaisuja alavatsassa ja emättimessä, varmaan jotain liitoskipuja. Hyvä ensi viikolla on neuvolalääkäri, pääsee vähän kyselemään mitä kipuja on ok sietää ja mistä jäädä sit suoraan saikulle.

Maaria80 mekin olemme asuntokysymysten ääressä. Asutetaan tällä hetkellä miehen kanssa kahdestaan yli 100 neliön omakotitaloa ja siis tavaraa on tälläkin hetkellä niin karmeasti että ei tänne vaavin tavarat sovi minnekään. Kauhea taakka asua miehen vanhempien entisessä talossa jossa historia puskee joka kaapista... Ja siis kaappitilan lisäksi löydyttävä myös uusi huonejärjestys vaavia varten.

Me emme ajatelleet selvittää sukupuolta etukäteen ultrassa. Jännityksellä mennään!
 
Kiva kun on tullut uusia mukana! Kyllä täällä hienosti saa varhaistukea. Ja voi helposti kysyä ihan pieniäkin asioita jotka askarruttavat mieltä :) Aina joku osaa jotain vastata.

Odotan kovasti että saataisiin vauvan sukupuoli selville. Sitten pääsisi ostelemaan vaatteita ja miettimään nimeäkin eri tavalla.

Hiukan on alkanut tuntua kohdun kasvaneen, niin olen jo töissä muutamalle vieraammallekin uskaltanut sanoa raskaudesta. Tähän asti jotenkin olen ollut tosi varovainen, mutta mieli on jo aika luottavainen koko asiassa. Vielä ei maha kuitenkaan näy ulkopuolisille ja nyt alkaa 17. viikko. Miten teillä muilla esikoisen odottajilla masut on kasvaneet?
 
Mulla maha kyl on jo näkyvissä, ja varsinkin iltaa kohden aina pullahtaa enemmän ulos. :)
 
Mulla on nyt parin viikon aikana maha kasvanut sen verran, että näkyy jo selvästi. Ei kylläkään kovin iso vieläkään :) Huomenna alkaa 19. viikko.
Täällä myös kovasti loppukuun rakenneultraa odotetaan. Sen jälkeen sitten uskaltaa laajemmin kertoa jos edelleen kaikki hyvin. Nyt lähinnä lähisuku ja lähimmät kaverit vauvasta tietää. Ja vauvan sukupuoli tietysti kiinnostaa :)
 
Takaisin
Top