Esikoista odottavat

Ketkä muut on lihonu. Mä muistan ku sanoin ennen ku olin raskaana et mä syön terveellisesti ja pidän huolen et ylimääräsiä kiloja ei tule. 15kiloo tullu jo nyt. Mä pursuun JOKA SUUNTAA. Miten tän voi estää?
 
Täällä näyttää vaaka samaa kuin ennen raskautta, aiemmilla viikoilla paino jopa tippui reilun kilon verran kun ruoka ei maittanut. Tänään 14+5 ja maha selkeästi isompi kuin aiemmin ja turvotusta muuallakin, mutta ei tosiaan vielä puntarin lukemissa näy. Eiköhän sekin piakkoin käänny jo kasvusuuntaan :)
 
Tuun tänne nokkani tunkemaan vaikken esikoista odottava olekaan :wink

Painonnousu on kyllä niin yksilöllistä... Minulla hidastuu aineenvaihdunta raskausaikana aivan suunnattomasti. Syön ihan samalla tavoin kuin ennenkin, mutta silti sitä painoa vaan tulee :dead:. Esikoisen aikana tuli vajaa 30 kiloa. Nyt on kertynyt jotain 5-10 kilon väliltä. Oon ajatellut etten ota asiasta stressiä ja katsotaan sit jos edessä oleva sokerirasitus muuta sanoo. Esikon aikana sokerit ( kuitenkin) normaalit. Tuskin sinullakaan, perhonenz mitään syytä huoleen.

Tietty kova painonnousu voi vaikuttaa vauvan kokoon vaikkei varsinaista raskaus diabetestakaan ois. Esikoinenkin oli reilusti yli 4 kilon syntyessään ja tosi PITKÄ :wacky:.

Tietty neuvolatädit laittaa tästä syystä monesti tarkkaan syyniin varsinkin loppuraskaudesta..
 
Muokattu viimeksi:
Perhonenz noin mäkin aattelin eläväni... nyt on tullut jo se +10kg ja mennään vasta 15+2.
Mullapa tietty oli jo ekalla neuvola kerralla painosta kauhee valitus niin tosi innokkaana maanantaina taas kyseistä tätiä tapaamaan...
 
Minulla on lähtenyt painoa 1 kg. Aineenvaihdunta tuntuu olevan turhankin vilkas. Mutta voi kyllä ulkomuodon puolesta sanoa, että siinä se painon putoaminen ei näy. :D Tänään 15+4.
 
Mulla oli bmi jo ennen raskautta 26-27 eli lievää ylipainoa eli ei sais lihoa kuin 7-11kg koko raskauden aikana. Tähän asti lihonnut 3kg ja rv 15+1 menossa. Mitenhän tässä oikein käy... Törkeä turvotus on päällä, kun jotensakii mitään ei tule uloskaan:-)
 
Joo. Samat lievän ylipainon lukemat oli ennen raskautta mitä L82day:Heartred:llakin ja raskauden myötä tullut n.3 kg lisää. Saas mihin tämä kääntyy. Vk 18 menossa.
 
Tieto lisää tuskaa, niin työnsin vaa'an vessan kaapin alle piiloon :D On tullu painoa siis, mutta sokerit normaalit. No panic!
 
Joo siis mulla kans sokerit normaalit mut tais eilisesta tortilla ähkystä tulla morkkis ja aamulla laskin tuloksia et ennen raskautta painoin 56 ja nyt keskiviikkona painoin 61.7 et taitaa olla enemmän vaa turvotusta ku eikö se kuulukkin asiaa? Sokerit alan jättää nyt pois tosin en kokonaa ku mitää radikaalia muutosta ei saa tehdä mut jos vähentäis vaikka herkuttelut 2kertaa viikko. Silloin ekan 2vkon aikana lihoin sen 4kg koska en pystynyt kuin tiettyä ruokaa syömäö ja seki oli ulkona käymistä eli kaikki suolanen just hese mäkki mätöt:D
 
Tänne oli tullu nevoloitten välillä 1kg ja rapiat painoo, kuukaudessa. Mullakin vähän ylimäärästä jo ennen raskautta ja pelkäsin millasen vastaanoton saa neuvolassa muttei oo sanoneet mitään. Ite kyllä kun vaakalle pitäny nousta sanonut että voi ei, tää on tää inhottavin vaihe :D
Tänä aamuna piti rauhotella itteä doblerilla, kun masussa ei oo tuntunu mitään liikettä pariin päivään ja yks yö oli tosi kovat vihlasut niin mietityttänyt onkohan kaikki hyvin ja nyt löyty ekan kerran niin vahvat sydänäänet heti ja lukematkin näytti oikeeta että sai huokasta. :)
 
Sain taas yöllä herätä kovaan verenvuotoon ja kipuihin, soitin päivystykseen ja taas kerran käskivät soittaa neuvolaan... noh huomenna vasta pystyis sinne soittaa ja on aika muutenkin et kai sitä vaan odotellaan
 
Paljon voimia Gagezzz! ❤️ onpa ikävää tuollainen! Ja vielä jos olet joutunut useasti tuollaisen kokemaan. :sad001 paljon tsemppiä!
 
Kiitos ❤ nyt on suhteellisen rauhallinen mieli kun vaan odottaa - edellisillä kerroilla sain itku ja huutokohtauksen ja vaan lietsoin itteeni paniikkia...
 
Gagezzz, antaako siellä tosiaan päivystys tuollaisia neuvoja? Eivätkö voi yhdistää synnärille? Ite vuosin reilu viikko sitten yöllä reilusti verta. Päivystys yhdisti synnytysosastolle, josta sain selkeästi neuvoksi sen, että jos vuoto on reilusti kuukautisvuotoa runsaampaa eikä kertaluontoista ( vuotaa siis esim useamman kerran yössä) tai jos siihen liittyy kipuja niin on todella aihetta mennä päivystykseen. Itse pääsin seuraavana aamuna heti Äitipolille päivystyksen kautta, kun oli vielä aamullakin vuotanut. Mitä ovat vuodon syyksi aijemmin arvelleet sinun kohdalla? Minulla osittain etinen istukka, ja neuvona mennä heti tarkastuttamaan jos vuotaa verta vähänkään reilummin.
 
Jep juuri tollasia neuvoja antaa, viimeksi tosiaan käännyttivät päivystyksessä kotiin odottaan "ei keskenmenoa voi estää" vaikka kuinka itkin että eikö pääsisi johonkin näkemään onko kaikki hyvin.. silloin sitten ilman lähetettä mentiin just synnärille josta ohjas naistenpolille mut eivät meinanneet ottaa vastaan kun ei ollut päivystyksestä lähetettä.. onneks itkun keskellä saatiin soperrettua että kun käytiin ja käskivät kotiin niin päästiin heti yöllä ultraan...
Sanoivat silloin vain että voi olla ennettä tulevaan tai ihan harmitonta, kun ei pitäisi istukan edes olla sellaisessa paikkaa että tuota aiheutti
 
No jo on erikoista toimintaa. :shifty: Oliko erikoislääkäri vai ihan kätilö ultraamassa?Luulisi, että lääkäri osaisi paremmin etsiä mahdollisia vuotoa aiheuttavia löydöksiä. Itse tuolla käynnillä sain toisenkin mahdollisen diagnoosin. Lääkäri oli näkevinään kohdunkaulasaa mahdollisen polyypin, joka voi myös aiheuttaa vuotoa o_O
 
Gagezzz onpa kurjaa suhtautumista! :sad001 Toivottavasti kaikki hyvin.

Itselläni painoa ei ole tullut vielä yhtään, nyt viikot 15+1..
 
Tuike: oli kätilö, tutkimustensa jälkeen totesi ettei nähnyt mitään mistä johtuisi verenvuoto ja oli itsekkin kummissaan.
Nyt on taas hiipumaan päin että tiputtelee vaan ja huomenna tosiaan neuvola jos saisi vaadittua lisätutkimuksia. Kun tälläinen tietämättömyys on aika stressaavaa
 
Takaisin
Top