Esikoista odottavat helmikuiset

meillä vaunut on jo kun viimeks ehittiin ostamaan, ennen kun huonosti kävi. 
ihastuin sillon myös niin valkosiin emmaljungiin, mut mies ei halunnut valkosia kun likaantuu sit niin nopeesti niin oostettiin sit mustat jossa hopeisia kuvioita. emmaljungan duo edget.
kalliithan ne oli mut kun niitä yhdistelmiä kateltiin niin jotenkin emmaljungat nousi muiden yläpuolelle niin halusin ne sitten.. :)
lastentarvike liikkeestä ainakin saa ostettua silleen osamaksulla et jos ei halua kaikkea maksaa kerralla niin voi maksaa osan heti ja loput laskulla myöhemmin :)

mulla oli viimeks tämmönen lista:

Vaunut
Turvakaukalo+telakka
Pinnasänky+patja
Pussilakanoita
Pinnansuojus
Amme
Rasvaa, talkkia, öljyä, pesuainetta
Vaippoja
Kuumemittari
Pikkuniistäjä
Puhdistuspyyhkeitä
Hoitoalusta
Itkuhälytin
Tuttipulloja
Tutteja
Liivinsuojuksia
Suppoja
Sitteri
Vaatteita

Siinä oli  ns. tärkeimpien lista, sit tietty jokainen haluaa vielä ostaa pehmoleluja ja kirjoja ja mitä nyt kaikkee söpöä pientä onkaan :)

Meiltä puuttuu vielä sitteri, hoitoalusta ja itkuhälytin isommista, sit tietty ihan lähellä vasta vaipat ja jotain tyyliin nuo puhdistuspyyhkeet ja liivinsuojat ja semmoset :) 

Me ollaan nyt ruvettu jo aika vapaasti puhuun kaikille raskaudesta, kun kyllä sen jo silti ulkoopäinkin jo näkee.. :) Mutta silti on se samanlainen tunne kun Altsulla, et uskaltaako sitä hirveesti vielä mitään ostellakkaan... Itsekin mietin, että koska tää tunne menee ohi ja se hetkinen varmuus muuttuis kokoaikaseks...? Ehkä se sit tossa puolenvälin jälkeen! :)

Olis muuten kiva, kun pallerokin laitto tuota ostoslistaa tänne, niin jos muutkin laittais! Vois sieltä sitten bongata omaan listaansa jotain, jos meinaa mielenmyräkässä unohtua. :)

toi on kyl hyvä idea et muutkin laittais omia hankintalistojaan tänne jos vaan on jo valmiina! :) tossa palleron listassa oli jo paljon semmosta mitä mulle ei oo vielä tullu mieleen.

kävin tänää ekaa kertaa kattoo äitiysvaatteita, oli kyllä ylpeä olo kulkea sillä osastolla :)
ostin vasta yhen paidan mikä oikeestaan käy vaikkei raskaana oliskaan, olisin halunnut jo äitiyshousutkin mutta semmoset mustat farkut mitä koitin ettii oli loppu :( täytyy koittaa katella jostain muualta. missä kaikkialla niitä äitysvaatteita oikein myydään? löysin vaan h&m:ltä mutta eiköhän niitä muuallakin ole.

muutan huomenna toiselle paikkakunnalle ja jännittää vähän kun tulee olee sit uus neuvolatäti enkä oikee uutta kotikaupunkiani tunne.

Miulla on kanssa pientä ummetusta ollu ja välillä taas löysää vatsaa enkä oo oikein osannu siihen mitään yhdistää ruokavaliosta. Mutta eiköhän se ole ihan normaalia :)

Minne unihelmi muutat? Miulla on ihan sama tilanne, tai muutto on kyllä vasta lauantaina, mutta kuitenkin :) Miä kävin eilen siirtämässä paperit Valkealaan (vaikka loput neuvoalt tuleekin olemaan Tuohikotissa) ja oli onneks tosi mukava täti siellä :) Ja kuunneltiin sydänäänet kun pyysin, löyty heti vaikka just ehti varotella, että voi joutua vähän ettimään :D Nyt sai mitattua sykkeet kun Pähkinä maltto pysyä enemmän paikallaan, hyvät kuulemma ovat. Sano, että niillä ois normaalisti ollu toi miun edellinen neuvola lääkärineuvola, mutta nyt se jää väliin, jos en haluu sitä. Nyt rupesin miettimään, että ehkä haluun sen sittenkin. Vois ehkä soitella sinne kun saa työvuorot ja sopia :)

Meiltä puuttuu kyllä vielä lähes kaikki :D Miä en oo kehannu ostella ennen muuttoa kun on tuota roudattavaa jo ihan tarpeeks :D Mutta ensi viikolla vois ehkä ostella<3 Kunhan saadaan ensin sohva ja sänky ostettua. Tajusin viime viikonloppuna, että saan lastenhuoneen! Se oli niin ihanaa, innostuin jo suunnittelemaan sen sisustusta. Oi että.

Ja kyllä toi muuttokin jännittää. Nyt päästään asumaan sillein kunnolla yhteen. Nähdään oikeesti joka päivä ja joka yö nukutaan vierekkäin. Odotan sitä niin innolla, mutta totta kai se myös vähän jännittää. Eikö se ole ihan normaalia?

Miäkin voisin kattoa noita mammajoogia opistojen sivuilta, kiitos ideasta! Ois kiva käydä semmosessa :) Ja sieltä vois sit tutustua uusiin mammoihin :)

Palleron lista oli tosi hyvä, ei sitä osaa edes ajatella mitä kaikkea tulee tarvitsemaan. Tuli mieleen vielä se lakana missä on kumipohja, en tiedä onko sillä joku nimi, mutta sellainen suojalakana.

Kivan näköisiä äitiysvaatteita myy Anton&Nina. Itse ostin omat housuni sieltä ja Unihelmi heillä oli mustia äitiysfarkkuja. Isot liikkeet kuten Stockmann myy myös äitiysvaatteita.

Aidi mene ihmeessä käymään sielä lääkärissä. Kaikki käynnit on aina plussaa kun pääsee kuuntelee sydänääniä. Onhan se normaalia jännittää isoja muutoksia, mutta kyllä se yhdessä asuminen on mukavaa ja nopeasti siihen tottuu. Onnea uuteen kotiin Aidi ja Unihelmi.

On se yhteenmuutto vaan ihanaa. :) Varmasti luksusta, jos ei ole ennen nähnyt ihan joka päivä tai nukkunut vierekkäin. Varsinkin näillä herkillä hetkillä kyllä varmasti arvostaa sitä, että mies on yöllä nappaamassa kainaloon tai vaikka vaan siinä vierellä. <3 Voi kun tulis jo kylmemmät kelit, niin sais myös tuon oman miehensä työreissuiltansa kotiin.... :)

unihelmi: Mä ostin ekat äitiysfarkkuni noin ehkä viikko sitten H&Mltä ja tilasin juuri toiset nettikaupasta: Zalandolta! Sellaset mustat slim fitit, istu ihan mielettömän hyvin ja tuntu tosi ihanilta jalkaan! Hintaa näillä taisi olla n. 30 euroa. :) Paitoja sun muita en ajatellut oikeastaan ostella, kaapista kyllä löytyy sen verran löysähköjä paitoja, että mahtuu varmasti myöhemmässäkin vaiheessa päälle. :) Takin kanssa meinasi tulla ongelmia! Toivon, että tuo minun laskettelutakkini mahtuisi sitten pakkasilla päälle, nyt löysin syystakiksi Onlysta vähän venyvämmän takin. :) Vanha nahkatakki kun ei enää suostu menemään kiinni! :D

Tuohon tarvikelistaan vielä palatakseni... Itse olen varmasti hyvin vietävissä jossain lastentarvike -liikkeessä, kun kaikki on niin käytännöllistä jne. :D Mutta näin yhtenä päivänä liikkeessä sellaisen matkalle mukaan otettavan (miksei kotonakin, unihiekkaa silmissä, yöllä käytettävän) tuttipullon lämmittimen! Siis mun mielestä se vaikutti niin kätevältä, että se on saatava! :D Se lämmittää tuttipullon sisällön oikeaan asteeseen, ilman että itse tarvitsee koko ajan kokeilla. Varmaankin hyvä näin aloittelijalle...

Ja itkuhälytin, missä on kamera! Pakko saada. :D Voi kyllä, olen vietävissä!

nyt jos en ihan väärin muista niin äitiyspakkauksessa taitaa tulla se lakana missä kumipohja :)

Hei simpukat!

Olenko ainut, jonka esikoinen on suuri pieni täysylläri, jota ei lainkaan yritetty tai suunniteltu, ja jonka olemassaoloon on vaikea vielä tässäkään vaiheessa uskoa :) ?

Ticker id: cDVr

No hei mandy! Et ole ainut, joka ei tätä pientä ihmettä suunnitellut. :D Meille tuli täytenä yllätyksenä, kun kuitenkin söin pillereitä. Sen kahden pillerin unohduskin riitti. Uskon, että kohtalolla on sormensa pelissä ja näin pitikin käydä. ;) Kahden päivän itkujen jälkeen mies piti mua ihan höpsönä ja sai mut uskomaan, ettei tämä todellakaan ole maailmanloppu. Nyt odottelemme molemmat innoissamme tulevaa vauvaa ja yllätys on todellakin yllätys, en pidä sanasta "vahinko"-lapsi.

Sitten sitä miettii, että jos tämä olisi todella suunniteltu ja yrittämällä yritetty, niin olisiko tämä tullut näin helposti.. Tai olisiko tähän ikinä ollut ns. sopivaa ajankohtaa? Kaikesta huolimatta, hyvä näin ja onnellisuus on käsin kosketeltavissa! :)

Miten teillä (tai sinulla) tämä yllätys on otettu? :)

kiitos Altsu vinkistä! H&M:ltä oli tosiaa loppu mustat äitiysfarkut eikä niitä ollu tulossa lisää ku kysyin myyjältä. Mä muutan Aidi Tampereelle. Keskiviikkona on neuvola niin pääsen tutustumaan uuteen tätiin :) jos pääsis niitä sydänääniäki kuuntelemaan kun en oo vielä päässyt kuulemaan.

Tervetuloa unihelmi Tampereelle! :) Täällä oon ite käynyt kolmella eri neuvolatädillä ja kaikki ihan mielettömän mukavia. Tosin noita neuvoloitakin on täällä moneen eri lähtöön, mutta eiköhän joku mukava täti sullekkin tule. Ja jos oikein inhottava tulee vastaan, niin täällä saa niitä kyllä sutjakasti vaihdettuakin! ;)

Selina: Mullakin meni hetki, että sydänäänet löydettiin. Olin onneksi varautunut tilanteeseen, kun ultrassa jo täti sanoi, et istukka on edessä ja voi siksi ainakin näin aluksi tehdä sydänäänien löytymisen hiukan hankalaksi. Kirjoitti tuohon neuvolakorttiinkin sen, että eivät hätäänny neuvolassakaan. Tyyppi kuitenkin liikkui niin paljon jo ennen sydänäänien löytymistä, että tiesin kaiken olevan kunnossa. Onneksi sielläkin! :)

Kiitos pallerolle hienosta listasta! Tuosta on hyötyä varmasti!

Ja Mandy, et oo ainut. Meilläkin tämä tuli ihan täytenä yllätyksenä, iloisena sellaisena tosin tietenkin. :) Olis pitänyt uskoa omaa äitiä, että meidän suku sikiää helposti. :D Aluksi meni aika kauankin, että tottui ajatukseen ja uuteen elämäntilanteeseen (tai no, ainakin tulevaan sellaiseen), mutta nyt en kyllä antaisi tuota kasvavaa pientä pois mistään hinnasta. :)

Ssan nyt kun sun paikkakunta selvisi niin Tampereen Ahjolalla on 2 mammajoogakurssia. Toinen alkaa syyskuussa ja näyttää olevan varattu mutta aina voi varasijalle ilmoittautua. Toinen kurssi, joka on ensimmäisen jatko-osa, alkaa lokakuussa ja siinä näyttää olevan vielä tilaa. Tule ihmeessä mukaan. Minä olen ilmoittautunut molemmille.

Tule Unihelmi kanssa mukaan : ) Tampereen neuvolatädin on kyllä mukavia, ainakin kaikki mistä olen itse kuullut. Lempäälän Ideaparkista löytyi ne mustat farkut ja siellä on myös paljon vauvavaateliikkeitä.

Olen itsekin miettinyt tuota tuttipullon lämmitintä. Kuulostaa niin helpolta ja toiset on ylistänyt sitä. Toisten mielestä taas se on aivan turha. Tiedä nyt sitten kannattaako vai ei.

Mä luulen että olen tuntenut ensimmäiset potkut tiistai-iltana, mutta en ole 100% varma. Ja nyt tuntui sama kutitus sillä välin kun kirjoitin tämän. Miten näistä voi olla varma et onko potkut vai kutittaako vaan iho hassusti? Kutitus kylläkin tuntui sisältä eikä päältä.

Hei Ssan ja Audiir, ihanaa, etten ole ihan yksin yllärivauvan kanssa ^ !

Söin myös pillereitä. Tuntuu vieläkin aika uskomattomalta, ja odotan vain, että vauva alkaa ilmoitella itsestään, että tulisi "todellisemmaksi" :) .

Meillä ei oltukaan uutisesta sitten ihan niin innoissaan. Lapsen isä taantui ihan teiniksi; ei ole valmis isäksi, lapsi ei suhdetta paranna, taloudellinen tilanne on kahden opiskelijan taloudessa heikko jne. Meinasin kyllä siinä vaiheessa jo itse pakata kimpsut ja kampsut ja häipyä oma-aloitteisesti mahoineni kaikkineni.

Mutta nyt on kaikki hyvin, kun alkujärkytyksestä on selvitty, liekö (eka) ultra kääntänyt miehen kelkan... Nyt sitten jännityksellä odotetaan, mitä tuleman pitää!

Huomenna neuvola 2, ja jännään kuollakseni, että onhan siellä pienet sydänäänet kunnossa, että kuuluuhan varmasti vielä <3 .

Ticker id: cDVr

Tulin juuri neuvolasta kotiin ja sydänäänet kuului heti sillä samalla hetkellä kun neukkutäti laittoi sen kuuntelulaitten (mikä lie nimeltään) vatsalle =) vähän aikaa siinä kuunneltiin sitä menoa ja meininkiä mikä siellä kuului olevan <3 ja kyllä se siellä myös potkii kolme neljä kertaa päivässä =) ihana pieni kyllä, oon ihan rakastunut jo <3

mäkin ilmoittauduin mammajoogaan.. varasijalle 4.. olis pitänyt olla aiemmin liikkeellä..
olisin niin kovasti halunnut sinne..

Asutko Pallero sinäkin Tampereella. Jos on varasijalla sinne kannattaa soittaa ja kysyä pääsiskö mukaan. Ne ottaa välillä vaikka ei olisikaan varasijalla 1 jos on oikeasti itse ahkera ja kyselee.

asun tällä hetkellä kuopiossa..
täytyy varmaan silti soittaa ja kysyä :)
kiitti vinkistä :)

Heippa tulevat mammat! :)

Kyselisin sellasta että oisko teillä kiinnostusta siirtyä jossain vaiheessa facebookkiin jos perustettais esikoista odottaville oma salainen ryhmä?

Takaisin