Esikoista odottavat helmikuiset

Juudith: Aika samalta kuulostaa myös tuo isyyspaketti! ;D Mulla on siellä semmoset Dad <3 Me -sukat, se vauvan käyttöopas, ruokalappu missä lukee "Tähtää ylemmäs isi!" ja nuoli ylöspäin. :D Nyt tilauksessa vielä t-paita, missä lukee isolla Tuore Isä ja alla paino, pituus, sukupuoli jne, jotka saa itse tekstiilikynällä täyttää. :) Saa sitten varpajaisiinsa pukea tuon päällensä! Nyt odotellaan vielä tietoa, tuleeko tyttö vai poika, niin osaa sitten ostaa lisää tarvikkeita. Mm. Isin tyttö -aiheisia ihanuuksia! :)

Altsu: Olisko sulla mahdollista jättää sitä saunomista jotenkin väliin, jos et halua vielä kertoa...? Jonkun menon varjolla vaikka lopettaisit illanvieton jo siihen? :) Saat sitten rauhassa odotella, että se maha on aivan selkeä, ettei sitä voikkaan olla huomaamatta.

En muista, onko siitä jo paljon kirjoiteltu, mutta mitä kaikkea olette jo hankkineet pikkuiselle? :) Isompia hankintoja, vai vain pieniä?
Me ollaan viikonloppuna menossa katsomaan yksiä ihania käytettyjä vaunuja, toivotaan että olisivat hyvät! Ja muita hankintoja vasta sitten, kun saamme tietää sukupuolen. :)

Kiitos kaikille rauhoittavista sanoista :) Ehkäpä miä sitten paljastan sen. Haluan kuitenkin olla heitä kohtaa reilu ja kertoa heti. 
Miäki voisin nyt ruveta sitä isyyspakkausta kasaamaan. Tai ehkäpä miä teen sen sitten vasta muuton jälkeen niin ei tuleva isi löydä niitä tavaroita laatikoita purkaessa :D Onhan tässä onneksi vielä aikaa isänpäivään.

Altsu tosiaan olisiko jotenkin mahdollista lähteä sitten vähän aikaisemmin? Tai sanoa, ettet jaksa käydä saunassa kun juuri kävit aamulla suihkussa tai jotain muuta vastaavaa. 

ssan Me ostittiin vaunut jo muutama viikko sitten kun sain kaverilta hyvällä diilillä. Emmaljungan yhdistelmävaunut, on ollu kahdella lapsella käytössä eikä ole minkäälaisia käytönmerkkejä. Saatiin kaupanpäälle pinnasänky (ilman patjaa) ja vähän vaatteita ja tuttipullo. Vaatteet on kyllä tytön vanhoja, mutta meillä tuleva isäkin käyttää vaaleanpunaista niin ei kai se ole niin tarkkaa :D Muuta en ole nyt ostanut, ajattelin, että rupean sitten muuton jälkeen katselemaan :) Kaverilta saatiin kihlajaislahjaksi semmoinen söpö muuminokkamuki :)

Eilen sain dopplerin postista ja oli sillä kyllä ihanaa kuunnella pikkuisen sydänääniä <3 Ostettiin eilen myös turvaistuin, saatiin kyllä tosi hyväkuntoisena ja halvalla :) Muita hankintoja en ole vielä tehnyt, anoppi on tosin ostanut kaksi syöttötuolia ja miehen serkulta saan varmaankin vaunut ihan ilmaiseksi, tosin otan ne vaan parvekevaunuiksi, kun niissä on kuulemma tosi hyvä koppa, mutta jouset jo kahdesti hitsattu paikoilleen. Mutta kiva kun saa sitten parvekkeelle ihan vaan nukkumisvaunut. Muita hankintoja en ole tehnyt vielä, mutta kovasti sormet syhyää :)

Mahankasvua odotan innolla :) Vielä ei ole ihan vauvamahan näköinen, enemmänkin semmoinen "läskipömppö" mutta ei kai tässä enää kauan mene niin alkaa jo näyttää ihanalta massulta :D On niin yksilöllistä miten ne masut kasvaa. Ja mulla ei mitään paniikkia miltä näytän raskauden jälkeen, oon muutenkin pehmeä ja pyöreä mutta aion kyllä karistaa kiloja sitten kun mahdollista :) Ja jos jotain jää jäljelle niin olkoon merkki siitä että olen äiti :D

Isyyspakkauksessa mulla parit bodyt (yhdessä I<3dad teksri, toinen Duudson-aiheinen), parit sukat (I<3dad + dad<3me) ja pieni soiva pehmolelu. En ole oikein vielä päättänyt mitä kaikkea sinne pistäis, olen ostanut mitä mieleen tulee. Olen kyllä laatinut pienen listan mutta vielä en ole sitä seurannut :) 

Liikkeitä tunnustelen jatkuvasti mutta vielä ei ole potkuja tuntunut, muljahtelua kyllä mutta kun ei ota selvää onko se vatsantoimintaa vai vauva :D Toissapäivänä kun kuuntelin dopplerilla niin kuulosti siltä kuin potkuja olisi sadellut sydänäänien lomassa :) Se on muuten aika jännää kun ne sydänäänet välillä menee piiloon jonnekin taakse ja sit kuuluu taas läheltä kun masukki liikkuu paljon :) 

Työhön liittyen, en minäkään ole vielä kertonut esimiehelle, muutama työkaveri samalla osastolla tietää. Vakitöissä olen ja ajattelin kyllä kohtapuoliin kertoa. Mulla on neuvola ensi viikolla niin jos sen jälkeen sitten kertois. Enkä mä ole aikasemmin halunnut kertoa kun ei näy vielä kunnolla. Ja jää heille vielä aikaa yrittää saada äitiyslomasijainen vaikka saavat odottaa vielä muutaman päivän :D

Hankinnat vauvalle tulee myöhemmin syksyllä :) Olen ostellut vähän vaatteita mutta isommat hankinnat jää vähän myöhempään. 

Ja nyt vähän henk.kohtasempaan aiheeseen, mites teillä muilla seksihalut olleet? Mulla ne on hiipuneet :( Ennen raskautta oli ihan "normi" halut, pupusteltiin n.3-4 kertaa viikossa, joskus enemmän. Hedelmöityshoitojen aikana oli myös vähemmän haluja, mutta nyt ne on lähes olemattomat! Hyvä jos kerran viikossa haluan. Olen mieheni kanssa keskustellut tästä ja olen yrittänyt selittää että mä kaipaan enemmän hellyyttä ja halipusuja kuin itse yhdyntää. En tiedä mikä siinä on mutta ei vaan tee mieli. Mies vaikuttaa melkein turhautuneelta enkä mä haluais vaan hänen mieliksi kun ei se tunnu hyvältä kummaltakaan. Yhdyntä ei satu ja kosteutta on, ei vaan tee mieli :( Toivottavasti tämä on vain ohimenevää. Oli pakko saada purkaa nämä tunnot..... 

Minäkin ilmottaudun mukaan! Nyt raskausviikkoja 13+2, eli LA 25.2. Olen täällä ennenkin käynyt lueskelemassa, mutta en ole halunnut osallistua ennen kuin raskaus on vähän varmemmalla pohjalla. 
Koko raskaus tuntuu edelleenkin jotenkin epätodelliselta, koska oireita mulla ei ole juurikaan ollut. Mitä nyt jäätävä nälkä vaivasi alkuaikoina. Nyt kun vauvan alku on pariin otteeseen ultrassa nähty, voi pikku hiljaa alkaa uskoa, että vauva ehkä sittenkin on tulossa:)

Tervetuloa joukkoon page! :)

Mullakin sormet syyhyis jo ostelemaan pinnasänkyjä yms mut vielä jokin pidättelee... Ois kyllä ihana saada kotiin jo vähän vauvan tavaroita, odotus muuttuis taas todemmaksi :) Mulla on vaan pari bodya ostettu, ei muuta.

Seksihaluista, mitä näiltä palstoilta on lukenut niin aika monelle käy ilmeisesti just noin mixuliini, taitaa siis olla yleinenkin "vaiva", mut eiköhän ne sieltä palaudu jossain vaiheessa, viimeistään sitten kun vauva on ulkona =D Mulla on kyl ihan päinvastoin, haluja entistä enemmän, jos mahdollista, hormonit ilmeisesti hyrrää

Lisää henkilökohtaisuuksia... Mulla on alkanut kertyä ilmaa suolistoon siis ihan hullunlailla, viime yönä kaks kertaa vessassa istuin vaan ilmojen pihallepäästämisen takia, siis tosi tuskasta jo tollanen! :S Normaalisti kun ei ilmaa kauheasti muodostu niin tuntuu tosi oudolta... Onko muilla samanmoisia mukavia vaivoja? :D

Juudith: Toivotaan näin :) Joillakin ne halut lisääntyy, joillakin vähenee, kaikki on niin yksilöllistä mutta kun itse on ennen ollut halukas niin tämmöinen asia kummastuttaa melko paljon. Eiköhän ne sieltä herää taas :) Ja ilmavaivoja täälläkin löytyy. Välillä aamuisin kipristää vatsaa ja kun päästelee ilmoja pihalle niin johan helpottaa :D

page: tervetuloa :) Ja taisi täällä muitakin uusia nimiä löytyä, jotan tervetuloa teillekin tasapuolisesti :D

mixuliini miulla on samanlaista vaivaa halujen kanssa. Tosin miulla ei oo missään vaiheessa ollutkaan mitään hirmuisia haluja. Meillä mies haluaa enemmän ja onkin vitsaillut, että missä ne keskiraskauden halut viipyy. Miä kyllä näytin seksistä joka kerta, joskus vaan pitää "pakottaa" itsensä siihen, tiedättekö mitä tarkotan? Aina ei tee mieli, mutta sitten kun pääsee vauhtiin niin se on aina hyvää :) Mutta tää on ollut ainut ongelma meidän suhteessa. Mies haluaa seksiä ja miä en halua seksiä, jos en saa sitä läheisyyttä ja hellyyttä. Tosin meillä ei o missään vaiheessa oo ollut semmosta "normaalia seksielämää" kun ollaan oltu etäsuhteessa koko ajan. Katsotaan mihin vakinoituu kun nyt päästään vihdoin kunnolla yhteen :)

Ilmavaivoja on täälläkin, tosin vaan semmosia muita häiritseviä :D 

Tervetuloa page! Itse ainakin olen jo ihan koukussa tähän :)

Tännehän on tullu paljon tekstiä lyhyessä ajassa! Lomaillessa ei ehi koko ajan olla lukemassa :)

Mäkin odotan mahan pyöristymistä, tällä hetkellä näyttää lähinnä siltä, että ruoka olis maistunu kesän aikana hyvin :( No, kyllä se kohta varmaan kasvaa ja pyöristyy! Liikkeitäkään ei ole vielä tuntunut.

Aluks ajateltiin miehen kanssa, että hankitaan lähes kaikki tavara uutena. Nyt kuitenkin ollaan saamassa käytettynä tosi hyväkuntoisia + laadukkaita tavaroita, niin ei voi kieltäytyä! Eikä tarvitse edes maksaa, kun suvusta löyty näitä tavaroita. Molempien puolelta vanhemmat + isovanhemmat on niin innokkaasti mukana, ettei uskallakaan edes hirveesti ostella mitään itse. Kattoo sitten joulun alennusmyyntien jälkeen, jos vielä jotain tarvitsee/haluaa, niin halvemmalla saa.

Mixuliini, et ole ainoa jolta seksihalut on kadonneet. Itellä sama ongelma, ei vaan tee mieli. Miestähän tää tietenki turhauttaa ja pahasti... Ymmärtäähän sen, ku ennen raskautta oli hvä ja aktiivinen seksielämä. Itseä turhauttaa, kun pitää liukkaria käyttää ja muutamat asennot tuntuu epämiellyttäviltä, niin joutuu jo vähän soveltamaan....

Ei täälläkään mikään kovin vilkas seksielämä ole, mutta kummatkin pysyy tyytyväisinä kun muistaa muutenkin huomioida eihän seksi ole pelkkää yhdyntää.. Lisää henkilökohtaisuuksia: onko teillä muilla runsasta valkovuotoa? Mulla ainakin ihan tosi runsasta ja ihan ku vettä. Neuvolassa puhuin tästä ja on kuulemma ihan asiaan kuuluvaa, mutta mun mielestä tosi kiusallista kun aina välillä alkkarit on ihan märät.. Ei ole edes päivittäistä hyvä jos viikottaista mut ku aina jotenki yllättävää ja alkaa esim. kesken työpäivän. Välillä oon käyttäny pikkuhousun suojaa mutta sit ku on useampi päivä välis ettei oo tarvetta niin en viittis sidettäkään pitää..

Kiva etten ole yksin kaasujeni kanssa =D

Niiskûneiti, mullakin on toi valkkariongelma, tosin se ei oo ihan vettä mut kyllä mä joka aamu pikkuhousunsuojan laitan kun töihin lähden, ja tosiaan poikkee normaalista tämäkin koska ei mulla yleensä ole tarvetta suojille... No mutta nää on vielä aika kesyjä oireita, niitä paljon puhuttuja ja kivuliaita peräpukamia yms odotellessa

Mä liityn nyt siihen pienempään joukkoon, jotka sanoivat halujen vaan lisääntyneen. :D Mä olisin valmis seksiin ihan koska tahansa, mutta tosiaan tuo miehen reissu-työ hieman verottaa. Miehelle oli itselleen alkuun vähän hankalaa tottua ajatukseen, että seksiä voi harrastaa vielä ihan normaalisti. Varmasti monien muidenkin miesten tavoin hän pelkää osuvansa pikkuseen ja vahingoittavansa tätä. ..Onneksi nyt on jo sisäistänyt asian, ettei se ihan niin ole. :) Saa nähdä kuinka käy sitten, kun maha on jo todella iso. Tuleeko nuo samat tuntemukset taas miehelle esiin..

Mulla ei onneks hirveesti ole ollut vielä noita ilmavaivoja, siis ainakaan haitaksi asti. Kyllähän sitä ilmaa nyt tavallista enemmän kertyy, mutta ei onneksi ole haitannut. :) ...Toisin kun tuo valkovuoto. Huoh! Se on kyllä lisääntynyt aivan liikaakin jo. Mutta tosiaan, nämä taitaa olla vielä niitä "helppoja vaivoja". :)

Nyt olen töissä huomannut, että selkäni särkee todella helposti työpäivän loppupuolella. Olen niin kuin fyysisesti aivan rikki. Ja voi kiesus noita nivus-kipuja (mikä se hieno sana nyt niille olikaan....), onko muilla ollut niitä? Kovia vihlaisuja nivusissa, toisessa tai molemmissa, esimerkiksi silloin kun nousee nopeasti ylös? Ne on pelottavia. Ja oikeesti sattuu tosi paljon. Välillä niitä tulee yskiessäkin... :/

Kylläpäs täällä on taas keskusteltu! :) En meinaa perässä pysyä.

Haluista ensinnäkin: omalla kohdalla ovat kyllä pysyneet ennallaan, elleivät jopa lisääntyneet. Muutenkin olen elänyt nyt jo pidemmän aikaa tilaa, jossa rakastan kaikkea ja kaikkia. :D Tai no, en nyt siis ihan kaikkia, mutta näitä lähimmäisiä. Koiraparkakin joutuu jatkuvan pussailun ja halailun kohteeksi ja varsinkin iltaisin tunnen oloni hyvin seesteiseksi. Tätä lisää!

En oikein tiennyt, minne tästä kirjoittaa, joten päätin kysäistä teiltä, kun täällä tuntuu olevan urheilijoita sen verran... Mistä meinaatte hommata raskausajan urheiluvaatteita? Olenko ihan pihalla, kun mulla ei ole minkäänlaista hajua, mistä niitä voisi (kohtuullisen halvalla) löytää? Meinasin nimittäin tänään ilmoittautua mammajoogaan, mihin sinällään ei mitään erikoista vaatetta varmasti tarvitsekaan, mutta harkinnassa olisi myös syyskauden liikuntakortti ja niihin jumppiin tarvitsee kyllä ehkä jotain muuta kuin löysät housut ja topin. En oo tosin seurannut tilannetta urheilukaupoissa, mut epäilen vähän, että mammakokoisena sieltä mitään löytyisi.

Mahahan nyt ei vielä ole mikään valtava pallukka, mutta ei tässä varmaan tarvitse enää kovin montaa kuukautta odotella, kun uutta kampetta tarvitsee jo. Mammahousut ovat edelleen mun suosikkiasu tällä hetkellä, eipä paljon muuta taida päälle mahtuakaan. :D Eilen iltamasun kanssa katselin järkyttyneenä peilistä, että miten tämäkään ei mahdu päälle, johon äiti totesi, että eiköhän tuo liene ihan normaalia. :D No joo, niinhän se tietty on.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille esikoisodottajille ja tosiaan, tervetuloa myös uudet odottajat! :)

Aidi: mulla on LA 6.2 =) olisi hauskaa jos vauva syntyisi vähän etuajassa eli tammikuun lopulla niin voitaisiin saada sama syntymäpäivä mulle ja vauvalle. Olis miehelläkin joku mahdollisuus muistaa molemmat =) tai sitten unohtaa =D

Seksihaluja minulla on enemmän kuin ennen raskautta, vaikka aina ollaan oltu aktiivisia. Harmi vaan ettei silti jaksa sen useammin seksiä harrastaa kun molemmat tehdään pitkää työpäivää. Mutta kyllä se pari kolme kertaa viikossa on ihan hyvä.

Valkkarivuotoa tai ilmavaivoja mulla ei ole ollut mitenkään normaalia enempää. Siis vuotoa ei ole ollut koskaan juurikaan ja ilmavaivoja kyllä, välillä paukkuu niin että melkein hävettää mut se on mulle ihan normaalia =D

Nivuskipua ei ole ollut ainakaan vielä, mut alaselkäkipua kyllä. Alaselkä on ollut jo monta monta viikkoa ihan tulessa, aina työpäivänkin jälkeen tuntuu siltä kuin menisin katkipoikki alaselän kohdalta. No, onneksi venyttely auttaa vähän.

Niin ja töissä kerroin jo reilu pari viikkoa sitten. Kyllä siellä sitten työkaverit (yksi nainen, kaikki muut miehiä) ovat minulle nostelleet painavimmat laatikot (15-30kg) vaikka en ole edes pyytänyt apua kun pystyisin kyllä itsekin nostelemaan vielä toistaiseksi mut mikäs siinä ollessa =) huvittaa vaan tuo miesten niin suojeleva ja huolehtiva asenne =)

aidi: Joo, tiedän mitä tarkoitat :) Kunhan siihen pääsee vauhtiin niin on hyvää, kun ensin saa sitä läheisyyttä ja hellyyttä että voi unohtaa kaikki muu ja vain nauttia toisistaan :) Ja onnea muuttoon, eiköhän se yhteiselo siitä sitten lähde kunnolla käyntiin :)

ellumoj: Mun ei tarvi käyttää liukkaria mutta muutama asento täälläkin on epämiellyttäviä. 

Niiskûneiti: Mulla myös enemmän valkovuotoa kuin normaalisti. Pikkuhousunsuojaa käytän päivittäin, joudun vaihtamaan sen päivän aikana. 

ssan: Mulla ei ole nivusissa tuntunut mitään kipuja, pientä vihlontaa silloin tällöin jos tekee jotain rankempaa. Yritän kyllä välttää esim. nostoja töissä, pyydän aina jonkun kaverin auttamaan ettei vahingossa revähdä mitään :) Kohdun kasvukipuja kyllä välillä, tuntuu kuin joku repii sisäpuolelta. Ei tee kipeää, tuntuu vaan kummalliselta :) Aika nopsaa menee ohi. Neuvolantäti sanoi viime käynnillä että ihan normaalia, kyllä vähän täytyy tuntua että siellä jotain kasvaa :)

Juudith: Peräpukamille ei kiitos! :D Mutta kait ne sieltä sitten loppua kohden ilmestyy...

Lievää pahoinvointia ja väsymystä esiintyy edelleen. Eilen illalla töistä tullessani haukottelin koko ajomatkan kotiin ja retkahdin sohvalle ihan kuittina, vaikka ei ollut mitenkään tavallisesta poikkeava työpäivä. Pahoinvointi kohdistuu enemmän aamu- ja aamupäivään. Ja se yöllinen vessarumba ei ole hävinnyt minnekään :D Ei se toinen kolmannes aina ole helpoin aika vaikka niin väittävätkin ;)

Hei!
Tämä osioko on pelkästään niille helmikuisille, joilla on ensimmäinen lapsi tulossa?
Missä osiossa muut sitten kirjoittelevat aktiivisesti?

Mullakin on ollut tota selkäkipuilua, mutta se kai myös kuuluu niihin "liitoskipuihin". Mulla ei oo niitä muuten pahemmin tuntunut kun just selkä on aika väsynyt työpäivän loppupuolella ja tekee mieli vaan oikasta pitkäkseen ja sit nivusissa ja siellä seudulla tuntuu joskus vihlasuja kun nousee nopeesti tai aivastaa...

mixuliini, juu en mäkään niitä pukamia kauheesti odottele :D En kyl tiedä yhtään millasia ne on mut lukeman ja kuuleman perusteella ei mitään kovin mukavia? :S

Isyyspakkaus, unohdin mainita että hommasin siihen (=otin töistä) paketin suu-nenäsuojuksia ja paketin vinyylihanskoja :D Hoituu vaipanvaihto kivuttomammin :P

Serafiina, juu täällä kirjottelee esikoista odottelevat, en tiedä missä muut kirjottelevat, varmaan tuolla ihan helmikuisissa tai niissä muissa "sivuryhmissä" ? Ainakaan aiemmin se helmikuisten ketju ei ole ollut kauheen aktiivinen...

Audiir: Enpä ole tullut edes ajatelleeksi tuota äitiysurheiluvaatteiden hommaamista, vaikka aktiivisesti koko ajan kuntoilen ja salijäsenyys on voimassa koko ajan. Hyvä kysymys siis :) Mulla on muutamia löysiä urheilupaitoja, jotka varmasti menee aika pitkään, mutta housuja pitäis varmaan kohta alkaa kattelemaan. Niin ja isompien urheiluliivien ostolla alkaa olla jo kiire, mut ne ainakin saa normi urheilukaupasta. En tiedä löytyisköhän H&M:ltä, kun siellä kuitenkin on sekä urheilu- että äitiysvaatteita? Tietääkö joku muu?

Sain myös vihdoin lomalta palauttuani kerrottua töissä raskausuutisen esimiehelle ja myös muutamille muille. Esimies oli kyllä aika yllättynyt, mutta otti asian kuitenkin hyvin. Samalla paljastu myös että työkaverinikin odottaa ja hänellä maaliskuun alussa laskettu aika :)

Käytiin eilen kattelemassa vaunuja ja olihan siinä aikalailla pää pyörällä kun oli niin montaa erilaista. Tällä hetkellä pahaalta vaikuttais Emmaljungan city crossit, jotka oli tukevan mutta silti ketterän oloiset. Mutta ehtiihän noita vielä katella ja muuttaa mieltään.

Moikka! Täällä esikoistaan odottava ilmoittautuu joukkoon :)
Tein kesäkuun puolivälissä ekan raskaustestin ja heti pamahti tikkuun positiivinen tulos. Verikokeissa kävin asian varmistamassa ja nyt ollaan viikolla 15, LA 14.2.

Olimme aika hiljaisia raskaudesta, vanhemmillemme ja muutamille ystäville kerroimme, mutta ekan ultran jälkeen tuli hehkutettua sitten enemmän. Halusin varmistaa, että kaikki on varmasti hyvin ja vauvalla ei ole mitään hätää.

Aivan alussa oireina tais olla rintojen arkuus, nälkä ja jano, vessahätä ja olin kamalan äkäinen. Pari viikkoa sitten alkoi vaivata pahoinvointi, mahavaivat ja edelleen ihmeelliset äkäisyyden puuskat :D Seksi sujuu oikeestaan ongelmitta, pari asentoa tekee jo kipeää ja liukkaria pitää käyttää. Ekat äitiysfarkut on pitänyt jo ostaa, vanhat jo sen verta kiristää että on tosi epämukava käyttää, varsinkin kun olen kaupan kassalla töissä. Inhottavaa istua napin painaessa mahaa.
Tästä vain pää pystyssä eteenpäin ja odottelemaan masun kasvua :)

Huh kun oli paljon juttua!

Miäkin olen miettinyt noita urheiluvaatteita. Tarviis sauvakävelyyn ja sisäkuntoiluun jotkut housut, kyllähän jotain miehenkin paitoja voi käyttää, mutta housut ois kyllä kivat. Kun inhottavaa pitää trikoita vatsan alla, alkaa ahdistaa :/ En ole kyllä hennesillä nähnyt mitään semmosia mamma urheiluvaatteita. Pitäis joskus vaikka kysästä myyjältä.

Miullakin on valkovuoto lisääntynyt, mutta ei tarvii suojaa käyttää kuitenkaan.

Miulla on syntymäpäivä 8. päivä, mutta Pähkinä ei saa syntyä sillon! Meidän vuosipäivä on jo samana päivänä niin se olis ihan liian helppoa miehelle, jos kaikki olis samana päivänä :D

Takaisin