Tännehän on tullut paljon tekstiä tässä viikon aikana, kiva kun keskusteltu vilkastuu! :)
Ensiksi tervetuloa kaikille uusilla esikoisenodottajille! =)
Isyyspakkaus, itselläkin oli suunnitelmissa se antaa silloin isänpäivänä, tuskin osaa mitään odottaa kun ei vielä varsinaisesti ole isä ja varmasti on todella innoissaan! :)
Mahankasvusta, täälläkin jo hieman "pömpöttää", mutta jotenkaan en kehtaa käyttää kireitä paitoja tai sellasia mistä maha vielä näkyis kun musta tuntuu että se näyttää vielä siltä että olen vaan lihonnut =D Eikä kukaan varmastikaan tulis kysymään että oletko raskaana kun se ei tosiaan ole vielä niin selvää... Odotan kyllä sitä aikaa kun saa vapaasti olla maha pystyssä ja näyttää raskaanaolevalta! Kateellisena katson aina kaupassa tms jos vierellä joku pidemmällä raskaanaoleva kun on niin selvästi raskaana ja itse vielä vähän pulleamahainen :D No mutta tosiaan eiköhän sekin aika tule kun ehtii jo vähän "kyllästyä" isoon mahaan, vaikka vaikea tässä vaiheessa kuvitella että siltä tulee joskus tuntumaan! :)
Liikkeitä en ole tuntenut enkä usko että vielä moneen viikkoon tunnenkaan, odottelen niitä ehkä tonne jonnekin kuukauden päähän suunnilleen? Muutamana iltana on ollut sellasta elohiiren tapasta tuntemusta alamahalla mutta mulla oli sellasta samanlaista jo ihan alussa, entie mistä se johtuu... Mutta ihanaa että osa teistä on päässyt jo potkuja tuntemaan, varmasti aivan mahtava tunne!! <3
Meillä mies on täpinöissään vauvasta ja osallistuu ihan varmasti yhtä paljon hoitoon yms kuin minäkin, uskon että heille tulee monta sellasta juttua joka on vaan heidän, mihin minä en kuulu mukaan, esim. vauvauinnin mies on jo varannut :D Vaikka sinnekin mennään varmaan aluksi ainakin kaikki yhdessä mut et sit siitä jää sellanen et käyvät aina yhdessä uimassa. En oo kyllä yhtään huolissaan siitä etteikö osallistuis.
Teillä joilla miehet on reissuhommissa tai jossain poissa suurimman osan ajasta niin he ovat varmaan sitten kotona ollessaan ihan täysin kiinni vauvassa! :D Ja ihania teidän miehet jotka höpöttelee ja silittelee jo masua<3 Mun mieskin on vähän sitä mallia ettei ihan niin avoimesti osaa näyttää innostustaan, ainakaan vielä kun mahakaan ei ole niin konkreettinen, innostus näkyy muista jutuista kuten esim. keskustellessa tulee ilmi että on ottanut selvää netistä millanen vauva tällä hetkellä on ja mitä seuraavaksi tapahtuu ja nimiä aina välillä ehdottelee ja muutenkin miettii tulevaa, yhteisiä lomamatkoja yms :) On ne niin hellyyttäviä kun just ulospäin hieman "jöröjä" mut sisimmissään pehmoja

Siinä se viehätys just onkin, sillonkun mies sanoo tai näyttää tunteitaan niin se tuntuu niiiiin mahtavalta, mulla ainakin aiemmissa suhteissa mennyt maku sellaseen turhanpäiväseen lässyttykseen, menee merkitys jos saa koko ajan kuulla jotain ihanaa, mä ilmeisesti kaipaan vähän sellasta jöröyttä =D
Mulla on kans tota miehen sykkeen ja hengityksen varmistamista nukkuessa, tullut suuri pelko että menetän miehen, kai sekin sitten kuuluu näihin raskaustuntemuksiin. Mulla on kyllä aina ollut sellasta että varmistan miehen hengityksen, varsinkin jos on ottanut, läheisen menetyksen pelko on niin suuri ollut lapsesta saakka. Varmaan sitä pelkoa pahentaa nyt se että meillä on iso laina ja taloprojekti vielä hieman kesken ja ajatus siitä että jäisin tähän tilanteeseen yksin ja vielä vauva tulossa niin tuntuu ihan maailmanlopulta!
Ootteko huomannut että olis välillä yleisesti haikea olo? Sitä on vaikee selittää mut mulla iskee muutaman kerran viikossa jossain paikoissa sellanen olo että on kaikkia ikävä ja sellanen yleinen haikeus... Se ei liity mihinkään tiettyy, tulee vaan sellanen vähän kurja olo kaikesta mut ei kuitenkaan kohdistu mihinkään.
Äitiyspakkaus oli ihana, meinataan ehdottomasti ottaa se! <3 Mun mielestä kyllä ne vanhatkin oli ihania :) Koska me siis saadaan se hypisteltäväksi, joskus loppuvuodesta vai?
Sukupuolesta, meillä on nyt muuttunu jo pariin otteeseen mielipide siitä halutaanko tietää vai ei... Ensi haluttiin, sitten ei, ja nyt taas halutaan :D Muuttuu varmaan vielä moneen kertaan ennen rakenneultraa. Onko jollekin muuten annettu jo jotain sukupuolilupauksia nt-ultrassa? Yhdelle kaverille sanottiin jo siellä että poika tulee ja poika sieltä tuli!
ssan, mulla on ollut ristiriitaisia tunteita mahan kasvun kanssa, nyt kun se ei tosiaan ole vielä selvä vauvamaha, on ollut vähän sellanen inhottava olo ja pelkään että myöhemmin tulee sellanen itseinho ja pelko just siitä että kroppa muuttuu kamalannäköseks synnytyksen jälkeen. Vaikka se nyt on ihan toisarvonen asia kun miettii minkä takia niin käy! Toivottavasti siitä mahasta sitten osaa iloita kun se on kunnon maha! :)
Ja hei kivaa kun ootte hommannut
dopplereita, mä kyllä liputan niiden puolesta vaikka alkuun olinkin vastaan!=) Pelkäsin just sitä koukkuun jäämistä mut siinä ei tosiaankaan käynyt niin, kerran pari viikossa ehkä kuuntelen ja sen jälkeen tulee aina niiiin hyvä olo kun saa varmistuksen että edelleen siellä sydän kiivaasti lyö<3 Ja kun näillä viikoilla ne melkovarmasti jo jokaisella alkaa kuulua niin ei tule sitä paniikkia mitä alussa ois voinut tulla kun ei vielä syke kuulu...