Esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eessi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama. Oon myös edelleen 13+3 jotenkin epäuskoinen koko raskauden suhteen. Me on vähän ajateltu, et jos kesän jälkeen näyttää hyvältä ni aletaan sitten vasta miettimään hankintoja 🤣 jotenkin tuntuu vaikealta, kun tarvitsee kaiken 🤭
Mä aattelin suoraan vaan bongata muutamat mitä kehuttu ja vertailla niitä! Toivottavasti onnistuu 🤭
Joo sama. Mulla on nyt 12+5 enkä oo vieläkään ostanut mitään, kun pelkään että rahat menee hukkaan jos jotain käy. En kuitenkaan haluaisi hillota kaappeja täyteen kaikkea. Vielä.. 😂

Ite ajattelin, että esim. vaunut, sängyn ja kantorepun ostan käytettynä, mutta turvakaukalon ostan uutena.
Hoitopöydän haluan myös, mielellään laatikostolla, jotta sinne saisi vauvan vaatteita. Sellaisenkin lienee löytää käytettynä.

Mä oon tosi huono ostamaan käytettynä. Varmaan nyt tarttis vähän skarpata, muuten loppuu rahat kesken 🤣

Vauvan- ja lastentarvikkeet on kyllä ihan oma maailmansa mihin on tässä nyt päässyt tutustumaan 😄 oon katsellut paljon youtube videoita hankinnoista vauvalle ja lueskellut blogipostauksia ym. Niistä saanut ehkä edes jotain tuntumaa siitä, mitkä voisi olla ainakin tärkeitä hommata jo etukäteen ja mitä voisi hankkia tarvittaessa vauvan synnyttyä. En oo kyllä myöskään hankkinut vielä yhtään mitään ja jotenkin hirvittää jo valmiiksi esim. vaunujen hankkiminen, kun on kallis hankinta ja jännittää, että onko sitä nyt osannut huomioida riittävästi asioita niiden suhteen 😄 tosi paljon on kuitenkin vielä kysymyksiä päässä, onneksi tässä on vielä aikaa selvitellä.. varmaan pitäisi jotain listaa vähän alkaa tekemään hankinnoista.

Vauvan- ja lastentarvikkeet on kyllä ihan oma maailmansa mihin on tässä nyt päässyt tutustumaan 😄 oon katsellut paljon youtube videoita hankinnoista vauvalle ja lueskellut blogipostauksia ym. Niistä saanut ehkä edes jotain tuntumaa siitä, mitkä voisi olla ainakin tärkeitä hommata jo etukäteen ja mitä voisi hankkia tarvittaessa vauvan synnyttyä. En oo kyllä myöskään hankkinut vielä yhtään mitään ja jotenkin hirvittää jo valmiiksi esim. vaunujen hankkiminen, kun on kallis hankinta ja jännittää, että onko sitä nyt osannut huomioida riittävästi asioita niiden suhteen 😄 tosi paljon on kuitenkin vielä kysymyksiä päässä, onneksi tässä on vielä aikaa selvitellä.. varmaan pitäisi jotain listaa vähän alkaa tekemään hankinnoista.
Joo ja vaunujen kannalta varsinkin talvi! Ahdistaa jo ajatus et laitat satkuja vaunuihin mitkä onkin sitten yhtä tyhjän kanssa talvella 🫨 Pitänee selkeesti lukea talvikokemuksia vaunuista.

Oho.. olet pitkällä jo 😍 Saanko kysyä, että oletko tästä huolimatta ns. nauttinut raskaudesta ja olo ollut onnellinen ja luottavainen, ei esim. pelokas?

Minulle yksityinen gyne sanoi, että raskaus etenee normaalisti ja käski topakasti ”nauti nyt raskaudesta, mikä on oireeton”. Sen sijaan, olo on epäuskoinen ja kauhea sanoa, mutta alitajuisesti olen ennemminkin valmistautunut pettymykseen - tyyliin odotan vuodon kohta alkavan. Tässä mielessä oireeton raskaus ei ole mukavaa, ei ole mitään mielenrauhaa. Tietysti tässä alla kummittelevat itsellä vanhat ikävät kokemukset.

En ole kertonut raskaudesta vielä ulkopuolisille, enkä tehnyt mitään hankintoja tai muita valmisteluita tulevaa perheenlisäystä ajatellen. Oletko sinä? Mietin, että auttaisiko se konkretisoimaan tilannetta ennenkuin maha kasvaa? 🧐
Olen kyllä ollut ihan luottavaisin mielin sen mitä nyt on edes ymmärtänyt raskaana olevansa 🤭Nauttimisesta en sinänsä osaa sanoa kun ei niinkään ole olo normaalista poikennut 😁
Hankintojakin on tehty alusta saakka pikkuhiljaa. Viime viikolla ostimme jo vaunutkin.
Nyt sitten parina päivänä olen mitä luultavammin tuntenut ekoja liikkeitä ja tämä jos jokin oli kyllä eka konkretisoitumisen merkki. Ehkä tähän alkaa sittenkin luottaa pikkuhiljaa ja tajuavansa mitä tapahtuu🥰
Uskon että sinulla varmasti aiemmat kokemukset lisää epäuskoa. Toivottavasti saisit sinäkin kohta tuntea ensimmäisiä liikkeitä. Siitä tulee paljon varmempi olo ja alkaa luottaa heti siltä istumalta!

Tänne päivitettäköön, että meidän raskaus päättyi keskenmenoon 12+0. Tai no vissiin mennyt kesken joitakin viikkoja aiemmin, kun keskenmeno alkoi spontaanisti. Kananmunan kokonen sikiöpussi holahti päivystyksen vessanpyttyyn 13.4. ja olin yön yli osastolla lääkkeellisessä tyhjennyksessä.

Nyt siirretty keskiviikkona kuusipäiväinen alkio kohtuun...

Tänne päivitettäköön, että meidän raskaus päättyi keskenmenoon 12+0. Tai no vissiin mennyt kesken joitakin viikkoja aiemmin, kun keskenmeno alkoi spontaanisti. Kananmunan kokonen sikiöpussi holahti päivystyksen vessanpyttyyn 13.4. ja olin yön yli osastolla lääkkeellisessä tyhjennyksessä.

Voi ei😔 Onpas sulla ollut raskas kokemus, varmasti oman jälkensä jättää💔 Mukava kun jaksoit tänne päivittää. Nyt ihan superisti tarrasukkia pienelle, ja kaikkea hyvää teille jatkoon💞

Voi eiii, onpa ikävää 😫
Pidetään varpaat ja sormet ristissä että tällä kertaa olisi parempi onni. Hurjasti tsemppiä!

Takaisin