Mie oon yrittänyt ihan tietoisesti vaan nauttia ja iloita, kaiken sen pelkäämisen ja epäröimisen sijaan. Ajoittain onnistun ihan tosi hyvin, ja ajoittain en. Kai sitä yrittää itseään suojella, että jos kaikki ei meekään hyvin, niin ei sitten tippuis niin korkealta ja kovaa… Oon silti yrittänyt vakuuttaa itseni (ja miehen, joka pelkää kivasti epäonnistumista) että jos joku menee pieleen, niin se sattuu aivan hitosti ja tuntuu pahalta, oltiinpa me iloittu sitä ennen tai ei. Sen voimalla, koitetaan kaikki nauttia ja uskoa hyvään tulevaan 
Miltä teistä ylipäänsä tuntuu vanhemmaksi tulo?
Pelkoja, intoa, epävarmuutta, luottamusta? Onko lasten kasvattaminen tuttua esim. sukulaisten tai työn puolesta?
Mie oon koko ikäni aina touhunnut lasten kanssa ja hoitanut sisarusten lapsia, joten vanhemmaksi tulo tuntuu luontevalta. Oon myös ammattikasvattaja ja työskennellyt erilaisen haasteiden parissa, joskin vauvat on sitten se kaikista vierain ikäryhmä
Vauvavaihe siitä syystä vähän jännittää, mut muuten luotan, että tiedän työn puolesta riittävän paljon lasten kehityksestä, kasvatuksesta ja haasteista, että siitä on varmaan ihan kiva ponnahduslauta vanhemmuuteen. Pääosin siis suht luottavainen mieli ja ennen kaikkea tosi onnellinen, jos tullaan vanhemmiksi 

Miltä teistä ylipäänsä tuntuu vanhemmaksi tulo?

Mie oon koko ikäni aina touhunnut lasten kanssa ja hoitanut sisarusten lapsia, joten vanhemmaksi tulo tuntuu luontevalta. Oon myös ammattikasvattaja ja työskennellyt erilaisen haasteiden parissa, joskin vauvat on sitten se kaikista vierain ikäryhmä