Esikoisen odottajat

Nyt tuli niin surullinen olo sun puolesta emmaemilia kun luin että on pakko kysyä (ei oo pakko vastata) että oliko vauvan isän poismeno äkillinen? Voimia tosi tosi paljon ja lämpimiä ajatuksia! Toivottavasti sulla on siinä tukiverkkoja ympärillä hyvin . Tuosta vierastamisesta niin voi toisilla alkaa hyvinkin aikaisin kyllä, kun on niin yksilöllistä sekin. Ja jaksamista vielä sinulle ja vauvalle uuteen tilanteeseen, kannattaa aina hyödyntää ne hetket kun vauva nukkuu ja käydä silloin esim rauhassa suihkussa tai huilia itse.. Ja tiskit ja muut sit ehtii myöhemmin :)
 
Joo oli ihan äkillinen ja mitään syytä ei vielä oo löydetty, ehkä sitten vuodenpäästä... Perusterve nuori mies, just ehti täyttää 20 pari viikkoa aiemmin. ja yhtäkkiä päikkäreiltään ei enää herännytkään. Ihan järkyttävää, mutta onneksi ei olla pojan kanssa kuitenkaan kaksin. Surullinen mieli tulee siitä että poika oli melkein 8viikkonen kun isi nukkui pois, eikä siis tuu muistamaan isästään mitään, edes niitä viimeisiä sanoja kun laitettiin poikaa nukkumaan "muista A että isi rakastaa sua aina"...
Onneksi pidettiin ristiäiset kun poika oli 5viikkoinen, että ehti isikin mukaan :-)
 
Ihan kauheeta, alkaa itkettää täälläkin.. ei osaa sanoa muuta kuin suuri osanotto suruunne.
 
Otan osaa emmaemilia! Voin vain kuvitella miltä tuntuu, kun toinen menehtyy noin äkkiarvaamatta. Jaksamista arkeen!
 
Voi ei olin lukenut emmaemiilia aiemman viestisi niin hätäisesti että mulla meni tuo tieto vauvan isästä jotenkin ohi!Tuo mun kommentti tuli siis tosi huonoon asiayhteyteen,olen pahoillani siitä ja osanottoa täältäkin!!!Ihan käsittämätön juttu,kyllä pala nousee kurkkuun täälläkin teidän puolesta. :sad001
 
Voi Emmaemilia, itku tuli täälläkin...Kovasti voimia suruun! Onneksi on pieni mies olemassa!
 
Voi kamala! Itku tuli täälläkin. Kaikkea hyvää, paljon voimia ja jaksamista :Heartred
 
Emmaemiilia, osanotot :sad001

Meillä on 2kk neuvolassa typy kasvanut 8cm syntymästä ja painoa tullut 1kg 180g
 
Voi ei, Emmaemilia, osanotot ja paljon voimia. :sad001 Täälläkin tuli itku teidän vuoksi.

Joku taisi kysellä vauvan kasvusta. Meillä oli 2kk neuvolassa (joka oli muutama päivä 2kk synttäreiden jälkeen) tullut melkeen 2kg ja 10cm. Ei vissiin tarvitse ainakaan maidon riittävyydestä huolehtia. :>

Voitaisiinpa mekin nukuttaa poikaa parvekkeella. Alakerran naapuri polttaa sen verran tiuhaan, ettei raaskita pientä sinne savuun laittaa, joten päiväunet on sitten sisällä ja vaunulenkillä. Varsin usein vaan vaunulenkillä jos ei lasketa rinnalle nukahtelemisia jolloin nukkuu maks 10 min kerrallaan, kun välillä ei saa päiväunille vaikka mitä tekisi. :meh: Yöllä onneksi sitten nukutaankin ihan hyvin.

Lenkillä on nyt pidetty äitiyspakkauksen makuupussissa normi sisävaatteissa +pipo, hanskat ja villasukat. On niin kuumaverinen että noissakin välillä tuntuu olevan kuumissaan vaikka kuulostais hirveeltä. Kokeiltiin muuten kanssa laittaa lämpömittari vaunuihin ja oli siellä kyllä yllättävän lämmin että ei kai se ihme ole että tarkenee.
 
Johan teillä vargynja on kuumaverinen kaveri! meillä kun vaunuissa ulkona nukkuu niin vaunuissa on se äitiyspakkauksen toppapussi ja tytöllä sisävaatteiden päällä villahousut ja villatakki joiden päällä vielä vanuhaalari, villasukat, lapasetx2, kypärälakki ja pipo :D hieman erisorttia nämä vauvat :D ja vielä kun toppapussin ja vauvan päälle olen laittanut viltin lopuksi ja vauvalla ei ole yhtään kuuma, joskus jopa toinen käsi saattaa olla kylmä.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mää puen tosi paljon tytölle päälle, kun nukutan pihalla. Sisävaatteiden päällä villavaatteet ja toppapuku, ja makuupussissa vaunuissa. Sitten laitan vielä viltin vaunujen päälle, ettei kylmä ilma pääse niin helposti sisälle. Mutta meillä saatetaan nukkua 4 tuntiakin kerrallaan ulkona iltapäivällä, joten parempi olla liikaa kuin liian vähän vaatetta :)
 
On kyllä erilaisia vauvat. Meidän poitsu varmaan tukehtuisi jos noin paljon pukisi. :D Aina on ollut lämmin sormia myöten. Tuli kyllä mieleen että vaunuissakin varmaan eroja siinä kuinka lämpimät ne on. Tähän ei kyllä ole pitkään aikaan pätenyt se neuvo että pitäisi pistää vähän enemmän päälle kuin itselle. Hän läkähtyisi sisällä jos tekisin niin kun itsellä yleensä sisällä villasukat jalassa ja t-paita+pitkähihanen paita ja hänellä on tullut joskus kuuma ihan bodyssa ja potkareissakin.
 
Mulla tuli mieleen myös et mistäköhän päin Suomea täällä kirjoittelijoita on,en oo säätiedotuksia seurannut mut voisi kuvitella että pohjoisessa alkaa pakkaslukemat ollakin jo kovempia kuin täällä etelän kurakeleissä!
 
Mä olen pukenut tytölle sisävaatteiden lisäksi ohuen myssyn päähän ja sellaisen hupullisen h&m:n karhupuvun päälle. Eli paksuudeltaan vähän sen äp:n vanupuvun tasoa, taitaa olla hieman ohuempi. Tyttö nukkuu vaunuissa äp:n makuupussissa ja vaunujen pohjalla on lampaantalja. Käsineitä ja villasukkia ei ole tarvinnut käyttää, kun puvussa on käsille ja jaloille paikat. Tyttö usein hikinen, kun vaunuista nostaa pois :D ja kädet ja jalat lämpiminä on aina. Helsingistä ollaan :)
 
AstaE meillä useimmiten ihan sama varustus! :D Tumput saatan silti änkeä karhupuvun sisään jos tyttö jää ulos nukkumaan,nostaa usein kädet makuupussin ulkopuolelle.
 
Ei ole helppoa tämä kahdestaan vauvan kanssa viikot..itsellä kummatkin ranteet tulehtunut siitä kun vauvaa kantaessa ranteet niin huonossa asennossa, alaselkä on mennyt niin kipeäksi että kumartua ei voi ja hartiat niin jumissa että 10min vauvan kanto ok ja sen jälkeen itkua pidätellen kanto kun sattuu niin paljon. Ja nyt vauva viime viikolla aloitti että ei tissi kelpaa iltaisin ja aloittaa täyden huudon ja itkun kymmen aikaan jota kestää yleensä 12 asti..vauva hiestä märkä huutamisen takia. Öisin nukkuu kauhean levottomasti ja heräilee vähän väliä, maha taitaa vaivata kun herää piereskelyyn. Mitä enempi vauva kasvaa nii hankalammaksi syöminen ja nukkuminen on alkanut mennä :/ oma jaksaminen alkaa olla kortilla kohta.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi iness :sad001 oisko sulla ketään kelle voisit vaikka päiväksi viedä hoitoon vauvaa että saisit ite levättyä? Lepo on myös tärkeää, ettei tule ressiä joka myös vaikuttaa maidon tuloon. Niihin ranteisiin ei kyllä taida yks päivä auttaa :sad001
 
Iness, mulla oikea ranne tulehtunut ja nyt rannetuki aina kädessä kun vaan mahdollista. Selkävaivaa myös, kun joudun yöt tyttöä kannella ja rauhoitella. Mies on apuna iltaisin töiden jälkeen, mutta nukkuu pääsääntöisesti yö, jotta jaksaa töissä.
Olisi kyllä hyvä, jos saisit jonkun auttelemaan päiväsaikaan edes tunniksi pariksi. Helpottaa yllättävän paljon! Ei kävis liian raskaaksi arki. Ja voisit sillä aikaa käydä esim hieronnassa.
 
Lisäksi päivisin oon niin väsynyt, että kotityöt ja omat asiat on jäänyt nyt hoitamatta. Ja herännyt ajatus siitä, että toista lasta ei tule.. Mutta ihmiset on lohdutellut, että 3-4kk alkaa helpottamaan. Meillä nyt 2kk tyttö. Täytyis vaan yrittää jaksaa! Minkä ikäinen Iness sun lapsi on?
 
Takaisin
Top