Esikoinen toiveissa

Joo heijj! Voisin ilmottautua tällekin puolelle jonkun verran jo huudelleena tuolla raskaaksi 2015 ketjussa. Ollaan tosiaan miehen kanssa nyt yhdessä kuljettu se pari vuotta ja molemmilla oli unelmana jo suhteen alusta lähtien perheenperustus ja yhteinen koti ja vauva ymsyms. Kihloihin mentiin pikaisesti 7/13 ja häitä odotellaan suht kärsivällisesti tulevaisuudessa ei mikään kiire.. vauvakuume iski todella kovana minuun noin vuosi takaperin ja sittemmin kävin gynellä tarkastuksessa jossa tosiaan toettiin papakokeessa lieviä muutoksia nimikkeellä as-cus ja sitä jäätiin seuraamaan ja ajatuksena odottaa kesäkuulle kontrolliin ja mitä se tuumaa että josko pääsisi yrittämään sitä omaa pienokaista. Halu on kova ja pelko että jotain kummaa tapahtuu kropassa kovempi.. toivo elää että saisin vielä masua kasvatella! Miehelläni edellisestä suhteesta 7vuotias poika ja siinä riittää välillä tekemistä :) nojuu eipä siinä sen kummempia :)

mindis ite oon aina tuntenu mutta kkm jälkeen tosi heikosti nyt sit alkanu tulee samoja ovis oireita..pitäis varmaa vaan heilutella peittoja :D

beneathbeautiful tervetuloa :smiley-angelic003 toivottavasti plussa pärähtää sinne hyvin pian :)

ja mindikselle viel että varovaiset onnittelut kyllä siinä 2 viivaa näkyy :happy:

Jannah Greippimehussa on foolihappoa, joka vaikuttaa limakalvoihin. Siks voi, ehkä tohon limaa vaikuttaa. :)

Zara93 mä syön vielä erikseenki foolihappoa siis verigreippien ja verigreippimehun lisäksi :) nyt jopa ihan hyvillä mielin syön niitä verigreippejä, ne alkaa olla jo herkkua pikkuhiljaa ;) greipit oli nii pahoja että en niitä pystyny ees mehuna ottamaan.

Jep ! Itekki syön vitskuja ja pienenä kuurina välillä niitä mama-vitskuja, kun toi Hb tipahtaa mulla muuten liian alas... Sillo niitä aloin popsimaa, ku terveydenhoitaja suositteli, nii hb oli noussu 127 -> 138. Ja toi 138, tuli muutama viikko kaavinnan jälkee, ku halusin mennä terkkarin kanssa juttelee... Ja toi hb olis varmaan ollu alhasempi, jos en olis kerenny ennen ekaa neuvolaa niitä syömää, ku oireita oli alahaisesta hb... Nyt huomattavasti virkeempi, ku hempat noussu :)

Ja muutenki tietysti noita mama-vitskuja vielä syönkin, ku niitähän voi popsia, jos raskautta toivoo. Ja sit ku siinä on ihan kaikkea. Ja foolihappoa söinki kaavinnan jälkee viel vähä runsaammin, et plautuis nopeemmin. Tiedä nyt oliko siitä vaikutusta, mutta usko on kova :D Ja mulla toi ruokahalu vähän haihtu, ton keskeytyksen jälkee, että varmaa ihan hyväki juttu, että syö....

Onnea Mindis!

Hei BB, mulla oli viime syksynä sama muutos, saman niminen siis. Kävin hiljattain kontrollissa ja muutos oli hävinnyt eli kaikki oli hyvin! Suurin osa noista muutoksista häviää itsekseen. Toivottavasti myös sullakin! :)

Tsemppiä ja plussatuulia muillekin!

On. Mä en oikeen tuntenu mitään tuntemuksia että olis ovis ollu. Ehkä ei ollukaan. Nyt kp 17 ja peittoja heiluteltu viimeks kp 14. Tuli vähän riitaa, sovittiin muttei oo oikeen seksi ollu mielessä. Ei varmaan tarvi hirveesti mua jännäillä parin viikon päästä.
Vaikka kuume onkin kova niin mä oon jo asennoitunut siihen että tässä voi mennä kauan. En ota ressiä. :)

Tintti-8 , toivon tosiaan että on hävinnyt :) mut eihän näitä tiiä. Odottaminen on niiiin järkyttävää.. etenki ku liitetään tää vauvakuume siihen yhtälöön >.< pitää vaan toivoa olevansa tuo suurin osa ihmisistä!

Itsekin oon asennoitunut sit ku pääsen yrittämään että ei oo kiirettä :) nyt ku vaan pääsis jo yrittämään :D :D mitenniin malttamaton :/

No eihän niistä ikinä tiiä.. Se lääkäri sano mulle sillon puhelimessa "nää voi olla syöpäsoluja tai sit ei.." Kiva odotella sit puoli vuotta että jos mulla onkin syöpä.. No onneks ei ollu!
Sama täällä, vauvakuume oli valtava jo silloin ja meidän oli tarkotus odottaa sen kontrollin yli mutta alettiinkin yrittään jo aiemmin mutta ei tärpännyt. Hyvä niin, sai sen kontrollin hoidettua alta pois.. Tsemppiä sulle!

Täällä tädin vierailu onnellisesti ohi, ja tallettelu aloitettu! Vitamiinit, foolihappo ja greippimehu päivittäisessä käytössä :) Ei se tavallinen greippimehukaan niin kamalaa ole mitä foorumeilta oon lukenu, välillä iskee oikein himo :p Maanantaina (kp10) meinasin alottaa oviksen metsästyksen, vaikka mun kierroilla se varmaan tulee (jos tulee) vasta puolentoista viikon päästä...

Nyt on aivan pakko päästä avautumaan....

Älkää nyt minuu ihan tyhmänä pitäkö... :shy: Mutta viime kierrossa, kun sen r-testin tein (en nyt muista kp), nii oon sen jälkee kyttäilly sitä, kun tallessa vielä on... No kumminki... Tein sen sillä mitä nyt ruokakaupoista saa, nii kyseiseen testiin on jäännyt hailakka haamuviiva !! Myöhemmässä testissä puhdas nega, tosin sen teinki iltavirtsassa yövuoron alussa ja aikasempi oli aamuvirtsassa... Eli todennäköinen syy, miksi kyseinen kierto venähti siihe kp38, oli varmaan toi kemiallinen... Kuvan laittaisin, mut en usko, että hyvin näkyy. Vessan valossa en siinä silloin mitää nähny, mutta ku luonnon valossa katteli, nii haamuviiva kummittelee, eikä oo siitä testistä kadonnukkaa.. :sour:

En aikasemmin asiasta maininnu, mut nyt oli pakko suu saada auki, koska todennäköinen selitys löyty... Mutta asialle voi kyllä vapaasti nauraa, mutta hitto ku minuu nakertaa !
:inpain:
Uskon tohon kemiallisee, koska oviksen kierrossa bongasin ja hyödyks kyllä käytettii... Nyt vaa harmittaa toi, ettei kaveri kiinnittynykkää... Mä teen täst lähin r-testin, ku menkat on ainaki viikon myöhässä ! :grin

Pakko liittyä mukaan..

Elikkäs menkat alkoi viimeksi 24.3, (pillerit lopetin syyskuussa 2014 lähes 15vuoden käytön jälkeen), kierto on 26pv.

Oviksen olen laskeskellut/tuntenut heti melkein menkkojen jälkeen, huhtikuun alkuun, eli pääsiäiselle ja sitä edeltäneelle viikolle. Ovislaskureiden mukaan parhaat päivät olis olleet 3-6.4, mutta sanoisin että lähenpänä kuunvaihdetta mentiin huipun kanssa. Pupuilua oli 30.3 sekä 1 ja 5.4.

Pääsiäisen jälkeisenä keskiviikkona alkoi olemaan pientä etovaa oloa, en oikein siihen vielä pahemmin kiinnittänyt huomiota. Etova olo jatkui ja pientä jomotusta/menkka tunnetta oli kauttaaltaan alavatsalla. Oli vuoroin kylmä ja kuuma. Jossain vaiheesa loppuviikolla hajuaisti rupesi temppuilemaan ja haistoin yllättäviä hajuja. Seuraava viikko meni vatsajomotuksilla, etova olo tuli selkeämmin, niskaan/yläselkään ilmaantui isoja finnejä, myös kasvot saivat osansa. Rinnat on aristanut myös viikonverran. Päänsärkyä ilmaantui myös kuvioon. Vesssassa on saanut juosta, nälkä on jatkuvasti (vaikka juuri olisin syönyt) ja hajut tulevat myös nenään paremmin. Ja välillä saattaa alkaa ketuttamaan ihan vaan jostai naurettavasta syystä.

Tänään kierto 26/26, yleensä menkat alkaa heti aamusta, mutta nyt ei ole näkynyt onneksi vielä. Vatsaa nippailee ja juilii jonkinverran, välillä tulee etovaa oloa ja päänsärkyäkin meinaa olla. Rinnat pehmeät mutta kipeät painellessa, välillä rintojen päälle tulee sellainen omituinen kipu, en ole ennen menkkojen yhteydessä vastaavaa kipua kokenut.

Nyt sitten jännätään.. Esikoista jahdataan, ikää tulee tänävuonna 30.

Muokattu viimeksi:
Täällä myös kuumeillaan ja kovasti! Viime viikolla olin varma, että nyt on tärpännyt. Tavallisesti kierto 28 päivää ja nyt menkkoja ei kuulunu. Vatsa oli pinkeä, rinnat arat ja olo ällö. Kuitenkin kp 33 menkat saapui. Oli kyllä pettymys, mutta ei auta lannistua. Ehkä ensi kierrosta sitten. Mietin vaan ovulaatiota, että mites nyt, kun edellinen kierto ei ollutkaan 28 päivää. :0

Nakro, ehitkö tehä testiä ? Jos kyseessä kemiallinen, nii sillo menkat myöhästyy paril päiväl. Jostaa luin, ku googletin :) mut mä nyt tikutellu ovista ja viiva lähteny vahvistuu... Varmaa ovis tulee ihan ajallaa, vaikka kierto veny :) mut enpä minäkää mikää asiantuntija näis hommis oo :D

Onhan tämä aika piinallista, jokaisella vessakäynnillä ensin rukoillaan ettei näy punaista ja aina kun tuntuu yhtään kipua tai muuta niin mielessä käy, että siinä se sitten meni tälläkin kertaa..

Pari negatiivista olen ehtinyt jo loppuviikolla testaamaan, toki jostai iltapissasta joka ei ole ollut kun pari tuntia sisällä, pidempää aikaa ei voi ilman vessaa olla.. Jotenkin naurettavaa että pitää testailla, mutta itsellä ne "aikaiset" testit tein ajatuksella että nyt kun teen testin niin menkat alkaa ja eipähän tartte kuumoilla tässä kuussa..

Ja tällä istumalla tuli raudan maku suuhun, kyllä nyt koetellaan tätä ensikertalaista!

Eikä tilannetta helpota yhtään se, että pyörii täällä palstoilla ja lukee muiden kuumeiluja ja oireita ja sitten on aina niitä "ilonpilaajia" jotka laukoo että on täysin mahdotonta tuntea mitään oireita ennen kun viikkoja on x-määrä ja ties mitä. No minä kyllä olen viimeisen 1 1/2 viiikkoa tuntenut erilaisia oireita, siksi myös epäilen että ovis olisi ollut siellä huhtikuun alussa, siten että 1.4 pupuilu olisi ollut tämä "osuma" päivä..

Vauva olisi enemmänkuin toivottu, olemme olleet mieheni kanssa yhdessä melkein 10vuotta ja lähipiiri täynnä pieniä lapsia.

Tervetuloa Eikiko! :)

Nyt mä oon vähän ihmeissäni.. Just kirjoitin, ettei oo mitään oiretta oikeen ollu.. No tänään tuli joku ihme vatsakramppi tonne alamahaan, piti varmaan 10min olla vaan kippurassa, juilimiset kesti kaikkiaan muutaman tunnin. Vieläkin vähän tuntuu jotain. Nyt on kp 17/27-30. No testaan sitte kun menkat on viikon myöhässä! :) tää oli lupaus!

Jokainen nainen on erilainen. Toiset taas vaan jotenki tietää, että nyt tärppi kävi ja toiset huomaa vasta, ku menkat on myöhässä. Oon sitä mieltä, että ihan yksilöllistä :) eikä kukaa osaa sun omia tuntemuksia kuvailla, ku sä itte. No, malta mieli vielä ;) ja jos menkkoja ei kuulu ja testit näyttää negaa, nii oottaa viikko ja uutta testiä kehii. Toiset saa plussat myöhemmin ja toiset taas aikasemmin. Kaikki on niin yksilöllistä. Tänki infon oon oppinu, ku foorumeilla hillunu :D mut sun oireet viittaa hyvää :)

Joo jokainen on erilainen, itse olen opetellut tuntemaan kehoani hiljalleen. Vaihdoin n. Puolitoista vuotta sitten pillerimerkkiä mercilorista cerazetteen (migreenin takia) ja muutama kuukausi vaihdon jälkeen kehoni rupesi "heräämään" horroksesta, seksi rupesi maistumaan ja tuntumaan ihan eri tavalla, ja syksylllä kun lopetin pillerit kokonaan niin sitten se ilo vasta on irronnut. Minusta on kuoriutunut rietas pikkurouva :) ollut miehellä hieman totuttelua uuteen rouvaan myös biologisella kellolla on varmasti tekemistä sen kanssa, että olen ns. ainavalmis..

Mutta tunnen siis kiertoni ja oireet kiitettävästi ja siksi nyt tuntuu että tällä kertaa oikeaati saattoi tärpätä. Lisäksi tässä kuussa pupuilut painottuivat selkeästi sinne kierron alkuvaiheeseen, mikä eroaa myös aikaisemmista kuukausista..

Toivotaan ja jännitetään...

Takaisin