Esikoinen toiveissa

Moikka. Täällä 29v esikoisesta suuresti haaveileva ❤ ihana olis yhdessä jakaa tuntemuksia. Niin paljon onnea kaikille tähän projektiin! Itsellä yk1 meneillään ja kp21. Ovulaatio oireita bongailin kp 16-17 aikoihin, tiedä sitte. Ovulaatiotestejä en halua tehdä ettei mene liiaksi suunnittelemiseksi. Sitä on jotenkin suuret odotukset et raskautuis pian, koska niin uusi asia vielä itelle.

Tervetuloa uudet haaveilijat :) tämä on kyllä ollut ihanan kannustava porukka ja itse sain täältä yritysaikana paljon tukea <3 Katjushan taival on kyllä uskomaton ja hymy tulee väkisinkin kun käy täällä lukemassa uudet kuulumiset :)

Ninni kuinka on arki lähtenyt vauvan kanssa sujumaan? :)

Täällä rv 29+5 :) selän takia olin juuri sairaslomalla viikon verran, mutta on tämä vaan kaiken arvoista <3 onnea jokaiselle yritykseen, odotukseen tai jo alkaneeseen taipaleeseen vauvan kanssa :)

Ootpa sä Waterlily jo pitkällä :) ei kauaa niin saat jäädä äitiyslomalle. Ootko ottanu äitiyspakkausta? :)

Hyvin on lähteny arki sujumaan. Väsy tottakai on, mutta se kuuluu asiaan :D vauva on kasvanu ja kehittynyt jo näin lyhyessä ajassa mun mielestä paljon. :) vielä odotellaan kunnon hymyä neidilltä, välillä jo vähä pilkahtaa hymykuopat. Tissittelyä, vaipan vaihtoa, vaunuttelua, sellasta tasaista vauvan tuoksuista arkea. :)

Juu on kyllä niin ihana ja yhteenkuuluvuuden tunne ku jokaisella meillä sama päämäärä
Sen verran mitä oon lukenut niin kyllä eniten herkistyy niille raskaustarinoille, jotka on joutunut käymään pisimmän ja vaikeimman tien siihen onneen. Se vaatii ihmiseltä niin paljon ja siihen tarvitaan niitä vahvimpia ihmisiä, jotka kestää ne vaikeudet. Katjushalle mielettömän paljon Onnea kaikkeen ja toki muillekkin.
Itse ei vielä omalta kohdalta tiedäkkää millasen tien äidiksi joutuu käymään, mutta tottakai toivoo et mahdollisimman nopean ja helpon, sillä sitä on just parhaassa iässä saamaan lapsia. On ehtiny matkustella ja tehdä kaikkee ihanaa omassa elämässä ja nyt on niin ylikypsä äidiksi ja antautumaan täysin perhe-elämälle. ❤

Ninni otin äitiyspakkauksen :) kohta lähdössä vaunukaupoille, alkaa pikkuhiljaa olemaan vauvaa varten hankinnat tehtynä :) kuulostaa just hyvältä teidän vauvantuoksuinen arki <3 mulla on 5 viikkoa mammaloman alkuun, sitä odotan jo kovasti :)

Mua ärsyttää kun käytän nykyään tätä kännykän sovellusta niin en saa tykättyä /arvosteltua muiden viestejä..osaako joku neuvoa? :D

Klikkaa sitä viestiä josta haluat tykätä ja sitten tuolla ylhäällä lukee nuo tykkää ja muut :) en tiiä pystyykö niitä arvosteluja tekeen niiku tietokoneells muuten

Liitteet

• 1460794177103.jpg
    1460794177103.jpg
    58.8 KB · Katsottu: 169
Ninni22 millä viikoil pien synty tai paljo painoi ku viellä on noin pikkanen?
Syntyi 38+1 ja painoi 2400g. Raskausmyrkytyksen takia se oli niin pieni. :/ mutta muuten terve kuitenki. Nyt on tosi jäntevä ja pitää päätä hyvin itse ylhäällä :)

Ninni, itse painoin aikanaan saman verran. Olin kaksosista toinen ja muutama viikko etuajassa. Ristiäiskuvissa näytämme jo ihan isoilta oikeilta vauvoilta. En sen koommin ollut koskaan lyhyin tai pienin missään kohti :)
Mulla on tässä IVFn takia lisääntynyt raskausmyrkytysriski. Katsotaan miten käy :)

Katjushka: Mullahan aloitettiin raskausmyrkytyksen ehkäisemiseksi (kaksoset+ensisynnyttäjä= riskiryhmässä ollaan niin että heilahti) miniaspiriini viikolla 12, saattaapi olla sullakin edessä, kun sekä ikä, ensisynnyttäjyys ja ivf nostaa riskejä. Nt ultrassa ne mulle tuon ohjeisti, neuvola oli täysin pihalla :confused:

Oi Ninni! Teillähän on jo ihan iso tyttö :happy:

Waterlilylle tsemppiä loppuun vielä!

Mrsc ja rakettiryhmä rv 16+1

Mrsc, katsotaan mitä hyö sanoo. Luulen, että neuvola on kuutamolla kuten sanoit. Mulle on kirjoitettu lähete Jorviin, mutta mitä se tarkoittaa käytännössä - en tiedä. Noita riskejä on vähän vaikea ennustaa, kun itse olen yli 40 ja lapsen "äiti" on 24 tai jotain. Mutta eiköhän kaikki selvinne. Olen syönyt edelleen Q10 ubiqinonia, joka muiden vaikutustensa ohessa ohentaa verta. En tiedä, onko sille tarvetta mutta yritänpähän ainakin :)

Mrsc, ihana että te ootte jo noin pitkällä :) Jäi äsken siitä ilakoimatta!! Siellä ne pikkuiset kasvaa ja kehittyy :)

Pakko tulla itsekin tänne välillä huutelemaan, että ihan mahtavaa Katjusha! Ihanaa, että ultrissa on tullut hyviä kuulumisia ja pieni ihme siellä kasvaa! Olen niin onnellinen sun puolesta! :happy:

Hyvää loppuodotusta odottajille ja isot onnittelut uusista perheenjäsenistä jo synnyttäneille! Perästä tullaan :wink

Ja tervetuloa uusille, tämä on tosiaan ollut hyvä porukka plussata! Nyt vaan uutta aaltoa teille liikkeelle! :)

Terveisin,
naskali ja Hemppa, rv 33+1.

Seuraavaksi ohjelmassa stressaantunut avautuminen :nailbiting:
Täällä kp 14-16 riippuen siitä mistä päivästä lähtee kiertoa laskemaan :hello Viikko kierukan poistosta ja nyt jo hermot riekaleina, sanokaa pliis että tämä stressi helpottaa kunhan päästään tästä ekasta luomukierrosta :crybaby2 Ovulaation spottaaminen edes muutaman päivän tarkkuudella ollu todella haastavaa, kun on niin paljon kaikkea hämmentämässä. Eka luulin että ovis ois ollu kp9, oli lisääntynyttä limaa jonka laadusta ei ottanu selvää ja halut makkarissa huipussaan. Kp 12 sitte oli päivän aikana vähän veristä vuotoa, jota itkeä tihrustin ko en tienny että mitä se on, ovulaatiostako johtuvaa ja tarkottaako se sitä että se on vasta tulossa vai menikö se jo :scratch Kp 13 sitte vessassa käydessä tuli paperiin reilusti venyvää limaa, ihan niinkuin joku limatulppa, vastaavaa ei ole sittemmin näkynyt :scratch Kiertopäivien mukaan tämä pvm ois ehkä paremmin täsmänny ovulaatioon, mutta haluja ei kyllä ollut, päinvastoin niin järkky väsymys että uni vei voiton makkarissa (kp 12 kyllä talleteltu ennen sitä veristä vuotoa :scratch) Nyt kp16 tuntuis olevan menossa kuivempi kausi.

Yritäppä tässä nyt sitte miettiä, että mikä johtuu hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta, mikä ovulaatiosta ja mikä mistäki. Toivon kahden viikon päästä olevani viisaampi, jos sieltä alkaa joko menkat, joihin kierukan poisto ei toivottavasti vaikuttanu, tai sitte jotku muut oireet :rolleyes:

^ Verinen vuoto vois olla merkki siitä, että ovis meni jo. Mulla tuli saman tapaista viime kierrossa, limainen ja vähän verinen "klöntti" ehkä päivä plussan jälkeen. Ovislimaa tulee muuten about 2-3 pv ja huomaa kun koostumus muuttuu vetisemmäksi koko ajan. Täällä just aloitetaan bongausta. Kp 8, testi vielä haalea/nega, mut su viim veikkaisin plussaa..

Takaisin