Esikoinen haaveissa 2017

Oih, oispa aamupissasta vahvempi viiva! Nyt on tätikin myöhässä joten uskon että jos nyt oon raskaana niin se voi vahvistua tunneissa jopa :nailbiting:

Debin tilanne vaikuttaa lupaavalta, toivotaan viivan vahvistumista! :)

Täällä kurjempi aamu, jäätävät virtsatietulehdusoireet päällä. :( Ja juuri samoihin aikoihin, kun ovulaatiota odottelee, ei kauheasti tallettelut ole mielessä... Odottelua kello kahdeksaan, että saa soitettua terveysasemalle, pitää kaiken varalta pyytää raskausturvallista antibioottia. Toivottavasti saan reseptin soittamalla, ta:lle meneminen olisi kamalaa, kun vessan pitää koko ajan olla n. 10 sekunnin matkan päässä. :banghead: Ja toivottavasti tämä ei vaikuta raskautumiseen... :sorry:

Mulle kävi samalla tavalla tiistaina ja oli sattumalta kilpirauhaslääkäri samana päivänä niin sain antibiootit. Sit ihmeen kaupalla oireet väheni (tätä ei oo ennen tapahtunut ilman lääkkeitä) ja päätin etten aloitakaan kuuria. Mun lääkäri ei osannut sanoa mitään, kun kysyin että voiko kyseiset lääkkeet vaikuttaa mahdolliseen kiinnittymiseen :shifty:

Aamupissasta näytti testi tältä:

IMG_20170127_111143~2.jpg

Ja tossa vielä käänteisillä väreillä:

IMG_20170127_113208.jpg

Muokattu viimeksi:
Deb kyllä mäkin nään himmeesti. Olispa!! Ite en oo koskaan tehny raskaustestiä ja musta tuntuu etten uskaltais ennen ku menkat olis myöhässä :nailbiting:

Oih, olispa.. nyt taas kyllä tiputtelee, mutta haamuja kuitenki tullu :o

Kuinkahan pitkään alkuraskauteen liittyvä pahoinvointi kerralla kestää? Tai ennemminkin voiko ne tulla pieninä puuskina. Olen pitänyt semmoista linjaa, että pyrin olemaan ylitulkitsematta kehoni pieniä oireita ja huomioimaan ne vasta kun oikeasti puskee päälle. En haluaisi kuvitella oireita tai ylitutkia tuntemuksiani ja tulkita niiden liityvän raskauteen vain siksi, etten aiemminkaan ole kiinnittänyt niihin huomiota. :D Noh.. eilen ja tänään töissä ja illalla on tullut lyhyitä ällötyskohtauksia ja on tosiaan pitänyt tsempata itseään että voi jatkaa töitä normaalisti. Nämä menee kuitenkin suht nopeasti ohi, ehkä n. 5min. Olenkohan tulossa kipeäksi vai voiko tämmöiset lyhyet puuskat liittyä jotenkin alkuraskauteen? Sattumalta huomasin tänään myös, että varsinkin oikea rintani on turvoksissa ja nännit normaalia aremmat. Pillereiden aikaan mulla rinnat kyllä kipeytyivät juuri kuukautisten aikaan. Nyt on kuitenkin vasta kp20 ja ehkä dpo6.

Oletetaan nyt että mä oisin raskaana. Mulla tulee välillä sellasta rusehtavaa vuotoo, joka jää vaan pyyhkiessä paperiin, ei oo mitään kipuja. Luin jostain että ruskee vuoto on vanhaa verta, joka on saattanu vuotaa vaikka kiinnittyessä mutta ei oo tullu ulos asti. Ja kun tää ei oo lähellekään sellasta kun mitä menkat on mulla, vaan siis sillon tällön jo 3 päivää hyvin niukasti tiputellu ja nyt se muuttu ruskeeks (eli on siis sitä vanhaa verta).

Uuden kierronhan olis jo pitäny alkaa ovulaation mukaan monta päivää sitte, yleisen kierron pituuden mukaan viimestään eilen. Haamuviivoja puskenu jo muutaman, ja viiva kun viiva niin se on sillon positiivinen..? Oireita löytyy.. Kuulostaisko mahdolliselta raskaudelta?

Deb, minusta kuulostaa hyvinkin mahdolliselta raskaudelta. :) Nyt mahtaa olla melkoiset piinat päällä viivojen vahvistumista kytätessä, kovasti tsemppiä niistä selviämiseen!

Omaanapaa: niinhän siinä kävi, etten saanut antibioottia suoraan, vaan piti käydä antamassa pissanäyte ja lääkärin soittoaika oli. (Näitä tulehduksia kun nyt useampi ollut.) Yliherkkyyden vuoksi nitrofurantoiini ei tule kysymykseen, trimetopriimi ei käy raskautta yrittäessä, pyysin sitten Selexid-reseptin. Lääkäri ensin ehdotti, että odoteltaisiin maanantaille viljelyvastauksia ennen antibioottia, voi hyvä luoja! :bored: Ei näillä oireilla. Nyt siis kuuri aloitettu ja vointi heti parempi. :)

Ovun suhteen hiukan hämmennystä, kun eilen aamulla ja illalla otetut testit näyttää LÄHES tasavahvuisia viivoja, äsken oli kuitenkin testiviiva haalistunut lähes näkymättömiin. Eli vaihtoehtoja:
- Ovuloinko tässä välissä ja jäi vain tikkuihin nappaamatta?
- Keskeytyikö ovuyritys tulehduksen takia?
- Laimensinko virtsaa ratkaisevasti, kun oireista kärsivänä join litratolkulla vettä, rakkoaikaa oli kyllä joku 4 tuntia?
Toivottavasti tuo ensimmäinen...

Täällä kp1. Jos nyt jotain positiivista pitää keksiä niin tuo päättynyt kierto oli 27pv eikä venynyt enää ylipitkäksi niinkuin edellinen..
Mikä Deb:n tilanne tänään?

Mietin että mitä tässä nyt tekis, tilaisko ison kasan ovistestejä vai meniskö ihan tjottaillen. Tää päättynyt kierto oli jotenkin henkisesti kauheen rankka.. oviksen aikaan olin ihan hermoraunio kun en pystynyt mitään muuta ajattelemaan ja mies juoksi tyyliin karkuun kun tiesi miksi mä sitä vokottelin. Sitten hirveetä oireiden kyttäystä ja negojen myötä lopulta menkkojen tuomaan pettymykseen.. jotenkin on alkanut mieli kääntyä siihen että mitä jos se syksyllä ollut tuulimunaraskaus olikin paras mihin mä pystyn. Että sitä elävää lasta vaan ei musta tule. Sanoin jo miehellekin yks päivä, kun ei mikään onnistunut, että kattele itselles joku kykenevämpi vaimo. No ei kattellut, vaan haki mulle kukkia. <3 toisaalta tuntuu tyhmältä narista näin vähällä yrittämisellä, kun monella on lapsettomuus jatkunut jo paljon pidempäänkin. Sori, tää on taas tää perinteinen kp1 murjotus..

MayDay88, ymmärrän tosi hyvin sun fiiliksiä. Kyllä se mieliala siitä taas kohoaa.
Mulla kanssa kp1 tänään ja on surkea fiilis. Eka yrityskierto meillä vasta, että ei pitäisi näin heti lannistua..
Tsemppiä!

Vaapukka kyllä noi oireet lupaavilta kuulostaa. Tosi yksilöllisiä kaikki oireet ihmisillä, mutta itse pitäisin positiivisena merkkinä tuollaisia tuntemuksia. Toki eikö sullakin ole ensimmäinen kierto ilman pillereitä? Jos pillereiden pois jättämisestäkin voi tulla jotain tuntemuksia kehoon, mene ja tiedä..

MayDay tsemppiä uuteen kiertoon! Ymmärrän hyvin turhautumisen. Täysin normaalia kuitenkin ettei tuossa vaiheessa vielä ole tärpännyt. Niin tuuripeliä tämä touhu loppuen lopuksi.

Itsellä on nyt menossa kp31 ja viimeisin nega testattu tänään. Luulen että pillereiden lopetus on sekoittanut mun kierrot. Vaikea kuitenkin olla normaalisti, kun miettii tätä asiaa. Tuntui tyhmältä eilen kieltäytyä kuohuviinilasillisesta, kun ei tässä kuitenkaan (lähes) varmasti raskaana olla... Tyhmä pää, pitäisi ottaa rennommin :shifty:

Tsemppiä kaikille ja paljon plussatuulia puhaltamaan!

Teidän juttuja on ollut kiva lukea ja nyt uskaltaudun itsekkin tänne kirjoittelemaan.. Yritetty ollaan 3/16. Yksi keskenmeno takana 10/16. Kierto ollut aivan sekaisin kaavinnan jälkeen. Viikko sitten bongasin ovulaation ensimmäistä kertaa keskenmenon jälkeen. Menkkamaisia tuntemuksia ollut pari päivää ja tänään tullut hieman vaaleanpunaista vuotoa (jospa ei ole tulehdus :( )

Ruusukulta, toivottavasti pian tärppää ja saatte pienokaisen syliin asti! Kuvaamasi vuoto sopisi kiinnittymisvuodoksi, pidetään peukkuja. :)

MayDay, hyvä että jossain pääsee purkamaan tuntemuksiaan! Tsemppiä taas uuteen kiertoon ja parempaa mieltä!

Kotikisu, On joo eka kierto ilman pillereitä, voi tosiaan aiheuttaa jo sekin vaikka mitä.. :D Kiitos tsemppaavista sanoista! Onko sulla ollut millaisia tuntemuksia, jotka viittaisi raskauteen?

Tervetuloa Ruusukulta!

On: Kirjoittelinkin samat jutut tuonne raskaana 2017-palstalle, mutta vielä tänne: Aamulla heräsin ihan jäätävään alaselkäkipuun, eikä missään asennossa saanut enään unta. Aamulenkillä selkä vetreytyi ja jomottaa nyt vain istuessa. Enkä ole voinut olla myöskään huomaamatta, että rinnat (varsinkin oikea) on turvonnut ja molemmat nännit aristaa. Aamulla koskiessa, nyt jo vain kädellä yli pyyhkäistessä. Nyt siis kp21/?? ja tuntemusten perusteella dpo6-7.

Takaisin