En kyllä ymmärrä sitä, että sukulaiset ym. tuttavat alkaa suorastaan v***uilemaan (anteeksi ruma sana!), jos imetys tai jokin muu asia vauvan kanssa vaan ei onnistu! Itse olen niin veemäinen ämmä, että oli kuka tahansa siinä kettuilemassa, niin taatusti sanon hyvin painokkaasti, miten asia on, enkä mieti yhtään, meneekö välit siitä sitten poikki vai ei. En vaan siedä sitä, että jos itse on laittanut kaiken peliin, eikä onnistu, niin siitä sitten tullaan besserwisseröimään vielä
Kai tämä ikä alkaa mulla olla jo niin "korkea", että en enää välitä toisten ihmisten mielipiteistä silloin, kun tiedän itse toimineeni oikein ja juuri niin hyvin kuin vain voin.
Niiinulle toivon rauhaisaa mieltä imetyksen suhteen, ja sitä, että voisit yrittää unohtaa ympäröivät mielipiteet ja tehdä juuri siten kuin itsellesi ja vauvallesi on paras
Väkisin pakottamalla ei oikein mikään tahdo onnistua, ja siitä tulee itsellekin niin paha mieli, ettei se voi olla tarkoitus!
Luulisin, että mies ei ole tulossa synnytykseen mukaan, muistelen, ettei ole ollut mukana aiempienkaan lapsiensa synnytyksissä. En tiedä ketään muuta, joka voisi tulla mukaan. Äiti on ehkä ainoa, jota voisin edes harkita, mutta jotenkin luulen, ettei hänkään oikein tahtoisi olla siinä tilanteessa mukana. Täytyy vähän kysellä mieheltä, olisiko tulossa vai ei. Jos ei, niin täytyy yrittää selvitä yksin. Mulla ei ole yhtäkään niin läheistä ystävää, jota voisin pyytää. Kaikki on "vaan" kavereita joko töistä tai muista yhteyksistä, joita viime vuosina on ollut todella vähän. Ei sellaisia voi pyytää näin isoon juttuun mukaan. Mutta jospa minä sitten selviän tästäkin itsekseni, niin kuin niin monesta muustakin asiasta elämässä. Ei se minua pelota kuitenkaan, kun olen tottunut selviämään yksin. Aika näyttää, miten käy.