Ensiodottajat

mul taas on jo ihan kunnon maha :O tosin on jo 13vk ja 6pv et kai se pitäiski kohta näkyä? paino pysy samana 1,5kk ja nyt tuli 2 tai 3 päivässä 2kg lisää :( en tajua.. miten vois ees olla mahdollista.. :(
 
Paljon viikkoja?

Mullakin laski turvotus kunnolla ja oireet hävisi niin vaan silti siellä on edelleen pikkunen :)
 
Onko kellään ollut ylävatsakipuja? Mulle tulee iltaisin kun turvottaa sellanen tunne pallean kohdalle niin ku olis joku kiristysside vatsan ympärillä. Ahistaa ihan sikana... Muuten masu ei ole hirveästi kasvanu mut turvotus tekee ikävän olotilan =(
Aloin jo hulluna googlettaa oireitani ja sieltä tuli pitkät listat asiaa raskausmyrkytyksestä. Mut mun käsittääkseni sen pitäis kehittyä vasta viikon 20 jälkeen jos on kehittyäkseen... Sit aloin miettimään kun meillä on suvussa sappikiviä et olisko jotain siihen viittaavaa. Mun tädiltä leikattiin ne heti synnytyksen jälkeen, kun alkoivat vaivaamaan odotusaikana.
Toivottavasti tää nyt olis vaan jotain turvotukseen liittyvää ettei tarvi alkaa stressaamaan.
 

Mulla on joskus ollu närästystä eikä tää tunnu samanlaiselta, mut voihan sitä koittaa ens kerralla et meniskö Renniellä ohi. Kiitti =)
 


Kokeile ihmeessä ja jos ei mee niin ainahan saa soittaa lääkäriin ja kysyä mistä joku voi johtua.


Mäkin soitin kun mulle oli auraoireita, että onkohan tää migreeniä eikä ne mua tyhmänä pitäneet vaikka kysymys olikin aika tyhmä ja turha :D
 
mulle on tullu kans iltasin aina ylävatsakipua/tturvotusta ja kans miettiny samaa ja googlettanu raskausmyrkytystä.. mut löysin myöskin et on 20vk jälkeen vasta.. kroppa ei kyllä kään oo tottnu syömään hiilareita, ainakaan tätä tahtia et epäilisin et johtuis mulla siitä.. tiedä sitte, tosi ahistava olo ainakin tulee aina..
 
Täältä löytyy kans ihan nähtävissä oleva masu :) vaikkakin paino ei ole noussut grammaakaa :O

Mulla oli ylävatsakipuja/vannemaista ahdistavaa oloo rv 7--> ja se teki mulle just pahaa oloo ja sit välil tuli ihan porukin kun tuntu ettei henkee taho saaha mut ne meni sit ohi melko pian eikä lääkärikään kommentoinu niihin muuta kun et ei nyt viel pitäis niin hirveesti ahdistaa :/
 
ok, eli ei varmaan mtn vakavaa :) pitää koittaa jättää pastaa ym vähän pois, ku ollut joskus tulehtunut suolisto ja jtn niin ei se varmaan tykkää vehnähiilareista :D
 
Meil oli eilen eka ultra. :D se oli kyllä ihmeellistä.. Toinen sätki ja potki niin kauheesti ettei meinannu kunnon kuvaa saada. Ultran perusteella meiän vauva olis vähän vanhempi ku mitä neuvolassa ajateltiin, mut ku se on vaan muutaman päivän ni se kätilö ei lähteny muuttamaan mitään laskettuu aikaa. Sano et on oikeen tomeran ja terveen olonen vauva siellä. <3 ja kuulemma hyvä että on isompi. kyl tää jotenki tuli nyt todellisemmaks.. mites muilla, onko ultrassa jo käyty?
 
tuosta painosta puheenollen, mulla noussu ekalla neuvola kerralla 3 kiloa jo ja seuraavalla kerralla 2, vaikka mitenkään ihmeemmin en oo syöny, tietenki yrittäny tasaisin väliajoin, mutta neuvolassa sanoivat vaan sitä että johtuu luultavasti turvotuksesta.. mutta silti ihmetyttää se että miten se nuin paljo voi pienessä ajassa nousta.. :D en oo vaan tottunu tämmöseen. viikkoja mulla on nyt 13+2 :)
 
kiva että en oo ainoa kellä on paino sit noussu., tosin nyt se laski 2 pv takasesta kilon ku jätin pastan ja vaaleen leivän ja ylävatsakipukin vähän meni jo pois :) voiski tehä melki oman keskustelun painosta, ittteäni ainakin skarppais jos laittelis kerran paris vk vaik painoa ihmistenilmoille ettei mee täysin mässäämiseks odotusaika :D hiukan säikähdin veinaan ku juttelin paksuna olevan kaverin kanssa, lihonnut nyt jo 20kg ja yli 2kk aikaa vielä laskettuun aikaan... ens keväänä oon pääsemäs 2vk ulkomaanmatkalle enkä todellakaan aio mennä sinne heilumaan bikineissä satakilosena :(
 
Täälläkin olisi yksi ensiodottaja. Niin pal kamalast jännittää... Viikkoja olisi 14+5, mutta edelleen hirveästi pelottaa keskenmeno. Neuvolan hoitaja kovin yritti rauhoitella, samoin lääkäri, mutta olen luonteeltani tälläinen. Ajattelen negatiivisesti, jotta positiiviset asiat tuntuvat sitten paremmilta.

Itselläni hyppäs ultrassa viikot eteenpäin. Ajatuksella 11+5 menin sinne. Sieltä sitten lähdettiin ajatuksella 13+4. Onkos jollekin muulle käynyt samalla tavalla? Yhtä hymyä kyllä oltiin kun sieltä lähdettiin. Tosin poikaystäväni tädin luona vasta tajusin, että jotain sisällä elelee. Siellä vasta itku tuli kun halattiin ja onniteltiin.

Itselläni oli myös ylävatsan "tuntemuksia". Täytyy kyllä myöntää, että ruokavalio on päin persettä tällä hetkellä. Poikaystävä/avopuoliso tekee reissuhommia, joten ei tule oikein tuota ruokaa tehtyä yksinään. Jotain äkkiä nappaa kaupasta tai hakee täytetyn patonkin. Ehkä tarttis jotain muutosta hakea tähän...
 
ohhoh, se 20 kiloakin on jo aika isomäärä, mut saahan sen sitten pois jos vaan jaksaa liikkua ja vaikka laihduttaa samaan painoon kun oli aijemminkin, mulla kans kaverilla tuli odotus ajalla 29 kiloa, se kyllä myönsi herkutelleensa aika hurjasti :D ettei mikään ihme. 
tuo keskutelu oli muuten hyvä ajatus, semmosen vois perustaa ja laitella sinne sitten paljon on noussut jne.. :)
 
mun pitäis laihuttaa kylläkin enemmän kuin samaanpainoon.. jäi laihdutus veinaan kesken ku tulikin raskaaksi kesken operaation :D -15kg sain jo ja -10 ois ollu vielä tavoitteena, eli jos lihon 15 niin on taaaaaas 25kg pudotettavana :D
 
niii, nooo turhaa kai sitä stressaa tuosta painosta, kyllähän sen saa pudotettua sitten jos on vaan itellä tahtoa :) 
ite koko ajan koitan olla tuota miettimättä, mutta taas se sitten alkaa ku käyn puntarilla :D kaippa tää tästä!
 


Mä oon ite painanut sen 58 kg niin olis aika hurja ajatus jos raskauden takia painais esim +20kg eli sithän se olis 78 kg :DDD
 
Me ollaan saatu jo monta pussillista vauvanvaatteita tuttavilta ja sukulaisilta :) Tuossa yks päivä lajittelin niitä pusseihin koon mukaan, että on sitten valmiiksi jossain järjestyksessä mitä laittaa alkuun esille.

Minä toivoisin ja koitan kovasti, ettei raskausaikana paino kauheasti nousisi. Helpompi sitten päästä eroon niistä raskauskiloista, jos ei ylimääräisiä pahemmin ole tullut sinä aikana, vaan ihan vaan raskauteen liittyviä. Tällä hetkellä vaaka näyttää, että olisi tullut ehkä joku 2kg lisää painoa. Saa nähdä. Maha kyllä jo selkeästi näkyy, turvotusta kait se tässä vaiheessa tosin lähinnä. Viikkoja mulla nyt siis 12+5.

Nyt on sentään kiva, kun pahoinvointi on oikeastaan liki täysin lakannut, samoin alkuraskauden väsymys :) Tilalle on nyt tosin tullut närästys (mulla ei ikinä normaalisti närästä) ja viimeöinä oonkin joutunut nukkumaan vähän pääpuoli korkeammalla, että helpottaa. Rennietä piti kans apteekista hakea, mutta jospa tääkin tästä pikkuhiljaa :) Tuo Rennie ainakin on tuntunut auttavan.
 
Joo meillä oli myös ennestään jo vaatteita ja vähän muuta, kun ystävältä ostin jo muutama viikko sitten :) pakko oli nyt kirpparilta vielä penkoa itse ja tehdä löytöjä.

Yritän myös pitää painonnousun minimaalisena raskauden aikana. Ennestään oli jo liikaa ja jäi laihis kesken niinkuin butterilla. En ole vaa-alla neuvolakäynnin jälkeen käynyt, mutta voisin kuvitella, että pari kiloa on tullut, kun en ole käynyt missään jumpassa ikuisuuksiin. Alkuun väsytti, sitten ei ollut motivaatiota ja nyt on tullut tehtyä kaikenlaista muuta mitä jäi alun väsymyksen takia tekemättä. Motivaatiota ja jumppainnostusta yritän kaivella esiin pikkuhiljaa taas ja on sitä jo vähän löytynyt. Tosin ei niin kivan syyn takia, nimittäin selkä alkanut oireilemaan vähän. Mutta senkin saa kuriin kun taas käy jumpassa ja jos vaikka salilaitteiden kanssa tekisi tuttavuutta järjettömän pitkän tauon jälkeen, niin selkä tykkäisi :)
 
Takaisin
Top